Seat Leon -09 2.0tdi sammuu käynnistyksen jälkeen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

Seat Leon -09 2.0tdi sammuu käynnistyksen jälkeen

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 20.1.2011 22:11

Jo jonkun aikaa koitettu selvitellä vikaa niin liikkeessä kuin itsekin, mutta ei ole löytynyt mitään.

Eli auto lähtee käyntiin heti kun avaimesta vääntää, sitten saattaa kuitenkin sammua muutaman sekunnin/20s sisällä. Tekee tätä aivan satunnaisesti silloin tällöin. Sitten lähtee käyntiin rankalla "sahaamisella".

Oli tuos ennen joulua merkkiliikkees ja heidän mielipide oli että vika on välijäähyn putkissa ja vaihtoivatkin ne kaikki uusiin takuun piikkiin. No Auto toimi muutaman päivän moitteetta ja jälleen teki tämän sammumisen. Vietiin taas liikkeeseen ja ihmettelivät sitä muutaman tunnin, mutta eivät löytäneet mitään vikaa ja lykkäsivät sen taas takaisin ajoon.

Itsellä pyörii mielessä pakostakin, että päästää polttoaineet takaisin tankkiin ja käy aluksi sen aikaa mitä suodattimessa on tavaraa ja sammuu sitten. Ja kun starttaa tarpeeksi niin täyttää taas uudestaan polttoainelinjan. Tätä eivät vain tunnu edes harkitsevan merkkiliikkees että vois olla vikana...

Mutta löytyiskö joltain ideoita mikä tätä vois aiheuttaa? Merkkiliikkeen takuuta vielä muutama kuukausi, niin sais vielä huollot sen piikkiin kun tietäis vain mitä niiden käskis tehdä...

Vika on siitä kummallinen, että ei ole mitenkään riippuvainen säästä, ajomäärästä, seisonta ajasta ym, vaan tekee ihan koska sattuu tuota. Välillä menee viikkojakin ilman ongelmia, sitten saattaa tehdä samana päivänäkin pari kertaa tuon.

Auto tosiaan Seat Leon -09 2.0tdi 140hp commonrail, moottorikoodia en nyt tähän hätään muista, mutta voin tarkistaa tarvittaessa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 21.1.2011 21:21

Ei tarte startata että lähtee löpö liikkumaan, koska siellä on siirtopumppu ja se pumppaa samantien polttoainetta kun käännät virrat päälle.

Ajonesto?

Antza85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.1.2011 12:15

ViestiKirjoittaja Antza85 » 23.1.2011 10:44

ajonesto temppuilee.. jos ois vanhempi auto ehdottaisin virtalukon pohjaa, mut tuskin noin uudessa autossa voi se vielä olla sökö. aikoinaan -00 audissa mulla sama vika, vika löytyi virtalukon pohjasta. oli niin kulunut että löi ajoneston päälle, tai ainaki se korjautu ku vaihdoin virtalukon..

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 23.1.2011 10:49

No joo virtalukkoa en kyllä epäile tässä tapauksessa, kun autossa on mittarissa joku 25tkm... On äiteen kulkine, niin siinä mieles vain pirullista selviteltävää, kun ei ole päässyt itse näkemään kertaakaan miten on käyttäytynyt, tai onko välähtänyt jotain valoja kojelaudas kun on sammunut...

Antza85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.1.2011 12:15

ViestiKirjoittaja Antza85 » 23.1.2011 11:44

juu ei voi kyllä olla virtalukko sitte. voisit ehdottaa huoltomiehelle avainten uudelleen koodausta, jotenki tuntuu et ajonestoa se herjaa..

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 23.1.2011 18:54

Jos ajonestosta johtuis, niin miks lähtee kuitenkin pitkällä startilla käyntiin?
Tai oikeestaan miks vaatii pitkän starttauksen.

Antza85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.1.2011 12:15

ViestiKirjoittaja Antza85 » 24.1.2011 0:17

niin no se.. ei muutaku etsimään pätevää volkkarin miestä ja sieltä kaiveleen vastausta.. onko ne huolllossa kattonut koneella vikakoodit yms?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.1.2011 0:18

Itsellä tulisi mieleen polttoainepuolen viat, siirtopumppu kiukuttele, railin paineanturit heittää omia lukemia tms

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 24.1.2011 16:03

Vikakoodit on luettu liikkeessä pariin kertaan ja oon itsekin niitä kattonut pari kertaa, mutta ei vain jää sinne mitään tietoa. Tuolta polttoaine puolta itsekin epäilen, mutta kun vain keksis mikä sielä vois olla vialla. Kun yllättäen liikkeessä eivät halua edes ajatella että sielä vois olla vikaa... Maksaa vissiin liikaa sen alueen korjailu...

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 24.1.2011 19:05

Onko auton parkkerausasennolla vaikutusta oireisiin?
Jos vuoto polttoainepuolella niin esiintyy herkemmin kun parkkeeraa keulan ylämäkeen päin, vajaa tankki lisää vielä tuota oiretta(alipainetta).
Tuo on helppo ja halpa kokeillakkin jos "mäki" löytyy omastatakaa.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 24.1.2011 19:19

Tuon parkkeeraus asennon tyyppivian tiedän ja ei ole sitä. Ei riipu mitenkään parkkeeraus asennosta tämä sammuilu. Itsellä oli edellises kulkinees se vika. Mutta tämä tuntuu hyvin saman tyyppiseltä, mutta tuntuu vain käydän välillä pidempään.

Edellises oli toi asennosta riippuva sammuilu ja se lähti vain justiin käyntiin ja sammui sitten heti ja sitten lähti rankalla sahaamisella käyntiin. Tämän saa ajettua välillä autotallista pihaankin ja kun on laittamassa ovia kiinni niin sitten se yhtäkkiä sammuu...

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 24.1.2011 19:25

Löpöpumppu joka on konehuoneessa tai sitten se tankissa oleva siirtopumppu paskana, ei anna vikakoodia ja ainakin silloin kun tiguaniin tuli tuo 2.0tdi cr tuollaista vikaa niistä löytyi.

Antza85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.1.2011 12:15

ViestiKirjoittaja Antza85 » 7.2.2011 21:08

joko löytynyt vika seattiin?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 7.2.2011 21:28

Eipä ole selvinnyt mitään, tosin ei ole sammunutkaan kyllä nyt kertaakaan yli kuukauteen :/

Vähä meinaa olla nyt mysteeri, paha mennä valittamaan liikkeeseenkään jos ei ole vikaa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa