ADR vuotaa öljyä jostain..
Valvoja: ffp jäsenet
ADR vuotaa öljyä jostain..
En löytänyt mistään jutusta ratkaisua tai samantyylistä ongelmaa, joten uusi kysymys sitten.
Eli -98 ADR Passat vuotaa öljyä jostain koneen takaa. Huomasin yksi aamu, että öljyä oli lumessa ja öljyä oli lentäny pieninä pisaroina puolen metrin alueelle...
Otin äsken pakosarjan pois ja yritin tarkemmin katsoa vuotokohtaa, mutta mitään ei löytynyt. Se vuotaa juuri tuolle puolelle aina laatikon päälle asti.
Venakopan tiiviste vuotaa hieman, mutta ei niin paljoa, että olisi syyllinen tähän ongelmaan. Kannentiiviste ei myöskään näyttäny pahemmin vuotavan.
Heti kun laittoi osat takaisin ja ajoin noin 10km niin öljyä oli valunut pakosarjan puolelta..
Onko kellään mitään vinkkiä?
Kiitos jo etukäteen
Eli -98 ADR Passat vuotaa öljyä jostain koneen takaa. Huomasin yksi aamu, että öljyä oli lumessa ja öljyä oli lentäny pieninä pisaroina puolen metrin alueelle...
Otin äsken pakosarjan pois ja yritin tarkemmin katsoa vuotokohtaa, mutta mitään ei löytynyt. Se vuotaa juuri tuolle puolelle aina laatikon päälle asti.
Venakopan tiiviste vuotaa hieman, mutta ei niin paljoa, että olisi syyllinen tähän ongelmaan. Kannentiiviste ei myöskään näyttäny pahemmin vuotavan.
Heti kun laittoi osat takaisin ja ajoin noin 10km niin öljyä oli valunut pakosarjan puolelta..
Onko kellään mitään vinkkiä?
Kiitos jo etukäteen
Usein noi 20v koneet vuotaa öljyä nokkien yhdysketjun kiristimen ja kannen välistä. Siellä on kuminen puolikuu ja peltinen tiiviste johon vulkanoitu ohut silikoni/kumikerros. Sieltä se sitten valuu kannen ja lohkon kulmaan, ehkä laatikon päällekin. Suht työläs uusia noin kotikonstein, hiukan nokkahihnan kiristimestä riippuen.
ADR on 1.8 20v vapari, eikö niin?
1.8T:ssä vanhemmiten, etenkin jos käytetty LL-huoltoväliä, tukkeutuva öljypumpun sihti aiheuttaa ö-paine ongelmia, vapareista en ole kuullut vastaavaa ongelmaa löytyneen.
Veikkaan napautuksen johtuvan kuluneista paininkupeista, tai paskaisista öljyistä joka nopeuttaa nostimien hajoamista. Paljonko ajettu?
Öljyvuoto ja naputus tuskin liittyvät toisiinsa, mutta voisithan tietty mitata öljynpaineen, ohjearvo muistini mukaan lämpimänä tyhjäkäynnilla reilut 2baria ja kierroksilla sitten 4-6. Tuohon ei tarvita mitään ihmevehkeitä, mekaaninen öljynpainemittari varaosaputkasta, niissä tulee useimmiten mukana reilu pätkä muoviputkea ja tuumainen kartionippa jonka kaveriksi volkkarin sovite. Öljynsuodattimen jalassa on alkuperäinen ö-painevalon anturi, se irti ja mittari tilalle. Tosin tuskin ö-painemittaus korjaamollakaan maltaita maksaa.
1.8T:ssä vanhemmiten, etenkin jos käytetty LL-huoltoväliä, tukkeutuva öljypumpun sihti aiheuttaa ö-paine ongelmia, vapareista en ole kuullut vastaavaa ongelmaa löytyneen.
Veikkaan napautuksen johtuvan kuluneista paininkupeista, tai paskaisista öljyistä joka nopeuttaa nostimien hajoamista. Paljonko ajettu?
Öljyvuoto ja naputus tuskin liittyvät toisiinsa, mutta voisithan tietty mitata öljynpaineen, ohjearvo muistini mukaan lämpimänä tyhjäkäynnilla reilut 2baria ja kierroksilla sitten 4-6. Tuohon ei tarvita mitään ihmevehkeitä, mekaaninen öljynpainemittari varaosaputkasta, niissä tulee useimmiten mukana reilu pätkä muoviputkea ja tuumainen kartionippa jonka kaveriksi volkkarin sovite. Öljynsuodattimen jalassa on alkuperäinen ö-painevalon anturi, se irti ja mittari tilalle. Tosin tuskin ö-painemittaus korjaamollakaan maltaita maksaa.
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.8.2010 19:00
Autolla on ajettu 281tkm ja 1000km sitten vaihdettu Mobil 1, 5-40.
Venttiilinostajat uusittu myös reilu tuhat kilsaa sitten.
Voisin aloittaa vian "korjaamisen" uusimalla aluksi tuon kiristimen ja vent.kopan tiivisteen.
Venttiilikoppa ja kiristintä otettu muutaman kerran irti pari kuukautta sitten ja eikä uusia tiivisteitä laitettu.
Venttiilinostajat uusittu myös reilu tuhat kilsaa sitten.
Voisin aloittaa vian "korjaamisen" uusimalla aluksi tuon kiristimen ja vent.kopan tiivisteen.
Venttiilikoppa ja kiristintä otettu muutaman kerran irti pari kuukautta sitten ja eikä uusia tiivisteitä laitettu.
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.8.2010 19:00
Re:
evinrude kirjoitti:Yleisin vuotokohta ADR koneessa on O-rengas öljynjäähdyttimen ja suodatinjalan välissä.
Mimmonenkohan operaatio on vaihtaa tunkilla? Nosturille pääsyynki on mahollisuus kelien salliessa. Mitähän muita yleisiä vuotokohtia näissä on?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa