Kelkan ostaja Liettuasta - kusetusko?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Petri R.
-

Kelkan ostaja Liettuasta - kusetusko?

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.1.2011 20:41

Eli mulla on nettimotossa myynnissä semmonen halvempi moottorikelkka. Niiden lukuisten varattomien mopomiesten ja haaveilijoiden jälkeen soitti nyt joku Suomalainen tyyppi, jonka Liettualainen opiskelukaveri olis ostamassa kelkkaa ja viemässä sitä kotimaahansa.

Vahvasti epäilen että mitään tuommosta koskaan tapahtuu, mutta jos mulle tulee joku Liettualainen ostamaan kelkkaa käteisellä, niin miten tuossa kannattais toimia? Saako tyyppi tuoda moottorikelkan Suomesta Liettuaan noin vaan, vai onko joku vaara että kelkka jää kummittelemaan minun nimiin? Ymmärsin, että siellä Liettuan päässä "ei ole niin justiin" vaikkei sitä kelkkaa sinne koskaan rekisteröisikään.

Kusetetaanko minua?

jarskii-
-

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.1.2011 20:54

rahat käteen luovarit kuntoon ja luovutuskirja itelle niin ei luulis olevan enään pahemmin ongelmia saaha pois omista nimistä. ai niin ja kannattaa tarkistaa paperit

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 19.1.2011 20:56

Vie kilvet konttorille. Ei se ostaja niitä kuitenkaan Liettuassa tarvitse ja tuskin se ajamalla on kelkkaa sinne viemässä.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 19.1.2011 23:37

Sovit kaupat tavalla, että saat rahat kaupanteon yhteydessä talletettua tilille. Näin varmistat niiden 1000€ setelien aitouden :D

SK-T4
-

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 20.1.2011 1:48

Taas ihmettelen tätä pelkoa tehdä ulkolaisten kanssa kauppaa.
Mikä siinä niin pelottaa?
Kuinka montaa täältä on huijattu auto/kelkka/pyöräkaupoissa ulkomaalaisen toimesta?

Ja mikäli oon ihan oikein ymmärätäny ni ei se kelkanrekisteröinti suomessakaan taida ihan niin justiinsa olla.

Eli ongelmaahan ei ole, kunhan on luovarit ja kauppakirjat kunnossa...ja rahat näpissä. Tietääkseni rahan aitouden voi tarkistaa myös itse.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2011 1:59

Paperit kuntoon, rahat käteen ja se on siinä.

Miksei voisi myydä mihin vaan jos pääsee tavarasta eroon?

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 20.1.2011 2:29

Tietääkseni rahan aitouden voi tarkistaa myös itse.
toki, toki, mutta jos vähänkään epäilyttää että on tulossa kusetetuksi, niin vituttaahan se jos sekaan sattuu esim. pari kotikutoista kaksatasta: vihdinuutiset Tässä pari otantaa uutisesta:
Väärennetyissä seteleissä oli käytetty sekä offset- että kohopainomenetelmää. Niissä oli vesileima-, turvalanka- ja hologrammijäljitelmät. Lisäksi väärennöksissä oli jäljitelty UV-valossa näkyviä turvatekijöitä.......

Todistajana olleen keskusrikospoliisin teknisen tutkijan mukaan väärennökset olivat kuitenkin niin taitavia, etteivät laitteet välttämättä olisi tunnistaneet rahoja väärennöksiksi........

Sarjaan kuuluvia seteleitä on löytynyt yhteensä 24000 kappaletta eri puolilta Eurooppaa.

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 20.1.2011 7:51

Itse myin pari vuotta takaperin Venton Venäjälle =) Tein luovarit ja otin rahat käteen ja annoin auton uudelle omistajalle, enkä mitään kilpiä pois repinyt ja kaikki meni ok.

Luovarit vaan kuntoon ja rahat kun tarkastaa niin kaikki ok!

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.1.2011 14:52

Taas ihmettelen tätä pelkoa tehdä ulkolaisten kanssa kauppaa.
Mikä siinä niin pelottaa?
Kuinka montaa täältä on huijattu auto/kelkka/pyöräkaupoissa ulkomaalaisen toimesta?

Aika vähän olen ajoneuvoja elämäni aikana myynyt Suomalaisillekaan, ja nykyään nettiautojen aikakaudella kun tuntuu tuota kusettajaa olevan liikkeellä, mitä foorumeilta lukee. Siksi varovaisuus.

Samaa kelkkaa kyseli eilen jo joku Virolainenkin, tuntuu vaan niin oudolta jos jotain 1200€ vanhaa hankisahaa halutaan jonnekin Viroon asti raahata, kun rahtia tulisi jo Suomessakin liki 1000km.

Tokihan minun puolesta kelkan saa ostaa minkä värinen kaveri tahansa ja viedä sen mihin haluaa, jos siitä pyydetyn hinnan maksaa, eikä mulle sen jälkeen jää enää velvotteita ko. laitteen suhteen.

Tässä on kyllä näyttäytynyt koko "ihanneostajien" kaarti tämän laitteen kanssa :) Yhdelle olisi pitänyt varata kelkka viikolle 8 asti ja raahata se silloin 200km päähän olinpaikastaan, jolloin se ehtis sitä ehkä katsomaan jne.

Jubbe
-

ViestiKirjoittaja Jubbe » 21.1.2011 9:15

Mulle tuli edellistä autoa myydessä viestiä englanninkielellä jossa haluttiin autoa ostaa. Lupasin myydä ja niin tulivat katsomaan autoa, maksoivat käteisellä 3500€, tehtiin luovarit ja niin auto matkasi Valko-Venäjälle eikä mitään ongelmia ollu.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.1.2011 21:08

Laitat Petri kelkan menemään itse maksamallasi rahdilla Liettuaan ja jäät odottamaan rahojasi sen jälkeen kun ovat vastaanottaneet tuotteen.

Kyllä kai ihmisiin sen verran pitää pystyä luottamaan? Vai häh? =D

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 21.1.2011 22:06

^ Työkaveri myi vähän tuohon tapaan mersunsa: ostaja ei tullut sovittuna aikana hakemaan, vaan soittikin, että laittaa rahat (reilu 30k€) suoraan tilalle ja tytär hakee auton toisena päivänä. :D Näin se homma toimii!

Lapex
-

ViestiKirjoittaja Lapex » 22.1.2011 17:48

kyllä tuntuu menevän kelkkoja aika paljon justiin viroon ja tuohon suomen alapuolelle, ku sielä kuulemma kelkat loppunut kesken. Parikin kaveria viime viikkoina myynyt kelkat viroon. Ja tulivat kuitenkin oulun korkeudelta hakemaan. Eli pointti oli että voi ollakkin tosiostaja:)

Tero L
-

ViestiKirjoittaja Tero L » 23.1.2011 8:22

Oma kelkka lähti myös tuossa pari kuukautta sitten petroskoihin, Lada Nivalla tulivat hakemaan. Olivat vielä menossa keminmaasta noutamaan toista kelkkaa. Hieman säälitti, pakkasta yli 20, Nivassa ikkunat umpijäässä :) Käteisellä maksoivat, liput ja laput täytettiin ja kumpikin osapuoli oli tyytyväisiä.

salmine
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 23.1.2011 19:05

Kyllä sitä itekin on tullu ensin epäröityä noissa kaupoissa noitten ulkomaan elävien kanssa mut tähän asti kuitenkin sujunu ongelmitta. Edellisen auton myin jollekin ulkolaiselle vaikka se menikin sen suomalaisen tutun nimiin. Samoin tuli edelliskesän vannesetti myytyä pietariin. Pojat tuli sieltä asti hakemaan niitä. Maksovat käteisellä ja tuntuvat olevan tyytyväisiä. Ja kelpas rahatkin pankin tädille eli tais aitoja olla.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”