Miesten Ikea eli Biltema kauppaa 159e hintaan tuollaista hiekkapuhalluskaappia, onko kellään kokemuksia käytössä? Tuote 15337
Sopis meikäläisen projekteihin ja suunnitelmissa olis vastaavan kaapin tekeminen töissä, noi hanskathan saa ostaa erikseen ja puhalluspistooli + letku jo löytyis.
Töistä sais värkit tuohon laatikkoon.
VOI POISTAA
Valvoja: ffp jäsenet
No tuo Bilteman tuote on sandisti pieni ja rimpula tänäpäivänä, vanhempi malli oli käyttökelpoisempi. Mutta siis, pienien osien puhalteluun harrastetoimintana täysin toimiva ratkaisu, kun puhutaan tuollaisesta perus puhalluskaapista varustettuna imupuhaltimella.
Mikäli ei poistoilmaa vedä imurilla pois, niin suosittelen jotain isoa halpaa auton lieriösuodantinta, mihin tekee laipat päihin. Parin käyttötunnin välein kun koputtelee ja puhaltelee ulkona puhtaaksi, niin taas pääsee kammiosta ilma ulos. Tuo Bilteman kaapin orkkissuodatin on parissa minuutissa tukkeessa, ja sen jälkeen pakosta puhaltaa jostain hiekat ulos.
Mikäli ei poistoilmaa vedä imurilla pois, niin suosittelen jotain isoa halpaa auton lieriösuodantinta, mihin tekee laipat päihin. Parin käyttötunnin välein kun koputtelee ja puhaltelee ulkona puhtaaksi, niin taas pääsee kammiosta ilma ulos. Tuo Bilteman kaapin orkkissuodatin on parissa minuutissa tukkeessa, ja sen jälkeen pakosta puhaltaa jostain hiekat ulos.
"turhaa" hifistelyä, hitsaa siihen päälle putken johon laippa ja kierretanko keskelle. Suodatin väliin ja toinen laippa päälle, mutterilla paketti kireelle. Normaalia hiekkaa ei kannata käyttää, se pölyää vähän liikaa ilman imuria, mutta tuo musta alumiinisilikaatti ei niinkään. Itse en ole huomannut merkittäviä näkyvyysongelmia, puhaltelen alumiinisilikaatilla, lasikuulilla ja pähkinänkuorilla. Jos tuntuu ettei nää kappaletta riittävän hyvin, niin lopettaa muutamaksi sekunniksi puhaltamisen, sitten näkee ja puhaltelee uusiksi kohdan jos on tarvis.
Raision myymälässä on näytillä niiden kapistus. Mutta noin vinkkinä voisin antaa että hieman isompi saa olla. Lisäksi hiekkatila enemmän kartio, sekä puolet pienempi (tietenkin tämä koko tulee vain silloin eteen jos vaihtelee paljon aineita, kuten minä).
Raision myymälässä on näytillä niiden kapistus. Mutta noin vinkkinä voisin antaa että hieman isompi saa olla. Lisäksi hiekkatila enemmän kartio, sekä puolet pienempi (tietenkin tämä koko tulee vain silloin eteen jos vaihtelee paljon aineita, kuten minä).
Mulla löytyy sitten mokoma tunnin-pari käytetty kaappi joutavana jos jollakin on tarve, ostin siihen kaveriksi tuollasen tuhkaerottimen ennen imuria niin pysyy imuri parempana.
Itse laittaisin hieman jämymmän pleksin tuohon kanneksi kuin mitä tuo alkuperäinen on, nuo letkutkin saisi olla hieman notkeammat.
Itse laittaisin hieman jämymmän pleksin tuohon kanneksi kuin mitä tuo alkuperäinen on, nuo letkutkin saisi olla hieman notkeammat.
Se pleksikansisysteemi on tosiaan ihan susi, no imurilla se voi jopa pitääkkin pölyt sisällä. Mikäli ei hitsivehkeitä ole, niin tekee paljon paremman vaikka vanerista ja siihen sitten se pelksinpuolikas liimalla kiinni. Imuletku mulla kudoksetonta silikoniletkua ja paineletku notkeeta pur-letkua. Noilla halpiskaappien orkkisletkuilla ei paljoa töitä tehdä -20asteen lämpötilassa, tai teki niin että pistooli oli paikoillaan ja osaa liikutettiin.
Kannen vois tehdä uuden pellintä ns kehysmallisen johon laittais 3mm pleksin.
Sisäkäyttöön tuo tulee ja siirrettävä malli, töissä riittää kompuran tuotto, omas tallis ei joten vois ottaa viikonloppuisin töihin mukaan tuon laatikon.
Biltema kauppaa puhallukseen oliviinihiekkaa gl60 ja gl80 sekä aluminiumsilikaattia.
Olisko noista mihinkään?
Sisäkäyttöön tuo tulee ja siirrettävä malli, töissä riittää kompuran tuotto, omas tallis ei joten vois ottaa viikonloppuisin töihin mukaan tuon laatikon.
Biltema kauppaa puhallukseen oliviinihiekkaa gl60 ja gl80 sekä aluminiumsilikaattia.
Olisko noista mihinkään?
Tänään työkaverin kanssa ideoitiin tuollainen pönttö kahdesta muovilaatikosta.
Alla 60*15*40 hiekkalaatikko vinolla pohjalla jonka päällä ritiläpelti ja sen päälle 80*30*60 laatikko jossa pleksikansi.
Hanskat ostin biltemasta ja puhallusvehkeet löytyi tallin kätköistä.
Paineilmaliittimet ym sponssasi firma, jospa jo loppuviikosta pääsis kokeilemaan :)
Alla 60*15*40 hiekkalaatikko vinolla pohjalla jonka päällä ritiläpelti ja sen päälle 80*30*60 laatikko jossa pleksikansi.
Hanskat ostin biltemasta ja puhallusvehkeet löytyi tallin kätköistä.
Paineilmaliittimet ym sponssasi firma, jospa jo loppuviikosta pääsis kokeilemaan :)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”