3C webasto+kello+T91. Kake ei toimi..nyt toimii
Valvoja: ffp jäsenet
3C webasto+kello+T91. Kake ei toimi..nyt toimii
Ongelman kuvaus:
3C -07 2.0tdi webastolla jota täydennetty kellolla.
Asennutin vielä T91 kaukosäätimen.
Kaukosäätimestä käynnisti ainoastaan sisäpuhaltimen..takas pajalle. Epäilivät ettei johtosarja ollut CAN-sopiva. Noh, se vaihdettiin. Nyt toimii sanottiin liikkeestä.
No ei se vaan toiminut. Takasin purnaamaan että mikä v###u on kun ei toimi kakella kun kellosta toimii kuitenkin normaalisti.
Kaukosäädin lähettää signaalin, saa paluu kuitttauksen, puhallin lähtee käyntiin (en tiedä lähteekö itse lämmitin) mutta sammuu n.minutin jälkeen.
Olivat maahantuojaan yhteydessä.
Päättivät vaihtaa kauko-ohjaimen+vastaanottimen uuteen.
Uusi kaukosäädin on samanlainen mutta on jotain uudempaa versiota joka käy myös uusimpiin CAN-väyläisiin autoihin. Kiva kiva.
Ei tuonut ongelmaan ratkaisua. Olivat sitä mieltä siellä maahantuojalla että vika ei ole kaukosäätimessä/vastaaanottimessa koska ne kommunikoivat keskenään ja jos laittaa weban kellosta päälle niin kakella saa sen sammutettua eli signaali menee perille.
Väittivät/arvailivat että vika täytyy olla autossa..eli joku auton vika koodi estää/menee lisälaitteiden edelle estäen webaston käynnistyksen kaukosäädöllä.
Olivat tietty lukeneet vikakoodit mutta sanoivat että edustajalla on tarkemmat vehkeet.
Onko tietoa voiko CAN-väylässä auton omat vikakoodit mennä joidenkin toisten edelle? Prioriteetti järjestys..
Tarkoitus sitten olisi seuraavaksi mennä viemään edustajalle jos sitten siellä sais ton toimiin.
3C -07 2.0tdi webastolla jota täydennetty kellolla.
Asennutin vielä T91 kaukosäätimen.
Kaukosäätimestä käynnisti ainoastaan sisäpuhaltimen..takas pajalle. Epäilivät ettei johtosarja ollut CAN-sopiva. Noh, se vaihdettiin. Nyt toimii sanottiin liikkeestä.
No ei se vaan toiminut. Takasin purnaamaan että mikä v###u on kun ei toimi kakella kun kellosta toimii kuitenkin normaalisti.
Kaukosäädin lähettää signaalin, saa paluu kuitttauksen, puhallin lähtee käyntiin (en tiedä lähteekö itse lämmitin) mutta sammuu n.minutin jälkeen.
Olivat maahantuojaan yhteydessä.
Päättivät vaihtaa kauko-ohjaimen+vastaanottimen uuteen.
Uusi kaukosäädin on samanlainen mutta on jotain uudempaa versiota joka käy myös uusimpiin CAN-väyläisiin autoihin. Kiva kiva.
Ei tuonut ongelmaan ratkaisua. Olivat sitä mieltä siellä maahantuojalla että vika ei ole kaukosäätimessä/vastaaanottimessa koska ne kommunikoivat keskenään ja jos laittaa weban kellosta päälle niin kakella saa sen sammutettua eli signaali menee perille.
Väittivät/arvailivat että vika täytyy olla autossa..eli joku auton vika koodi estää/menee lisälaitteiden edelle estäen webaston käynnistyksen kaukosäädöllä.
Olivat tietty lukeneet vikakoodit mutta sanoivat että edustajalla on tarkemmat vehkeet.
Onko tietoa voiko CAN-väylässä auton omat vikakoodit mennä joidenkin toisten edelle? Prioriteetti järjestys..
Tarkoitus sitten olisi seuraavaksi mennä viemään edustajalle jos sitten siellä sais ton toimiin.
Viimeksi muokannut lucifer, 15.2.2011 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin itse huomasin noissa mitä itse olen asennellut että siinä johtosarjoissa on jotai.
Mitä itse olen laitellut noita lisäsarjoja 3C passattiin kellolla ja näytöllisellä kaukosäätimellä niin pitää olla tarkkana miten ne liittimet kytkee. jos kellon laittaa siihen ja sitten sen haaroitussarjan jolla saa sisätilan lämpötilan siihen kaukosäätimeen niin kello toimii mutta kaukosäädin ei. Silleen olen saanut ne pelaamaan että kaukosäätimen mukana olevat haarottimet yms heivannu mäkeen ja lisäsarjassa on ollut liittimet suoraan kellolle ja kaukosäätimen modulille joihin olen ne suoraan kytkenyt.
Toinen mikä voisi auttaa jos webaston portaalista saisi uudemman softan sinne webastoon. Tai sitten jos joku vanha versio siitä softasta siinä lisäsarjan mukana tullu tai sitten päivityksessä sattunut joku bugi sinne.
Mitä itse olen laitellut noita lisäsarjoja 3C passattiin kellolla ja näytöllisellä kaukosäätimellä niin pitää olla tarkkana miten ne liittimet kytkee. jos kellon laittaa siihen ja sitten sen haaroitussarjan jolla saa sisätilan lämpötilan siihen kaukosäätimeen niin kello toimii mutta kaukosäädin ei. Silleen olen saanut ne pelaamaan että kaukosäätimen mukana olevat haarottimet yms heivannu mäkeen ja lisäsarjassa on ollut liittimet suoraan kellolle ja kaukosäätimen modulille joihin olen ne suoraan kytkenyt.
Toinen mikä voisi auttaa jos webaston portaalista saisi uudemman softan sinne webastoon. Tai sitten jos joku vanha versio siitä softasta siinä lisäsarjan mukana tullu tai sitten päivityksessä sattunut joku bugi sinne.
Viimeksi muokannut kozel, 13.1.2011 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko T91 kaukosäätimet Webaston tekstillä? Jos ovat niin minkä värinen led vilkahtaa kun painat On nappia?
Jos on vihreä niin kaukosäätimissä on tuuletustila päällä, jos on punainen niin lämmitys.
Lämmitys-/tuuletustilan vaihto tapahtui muistaakseni kaksi kertaa on/off nappeja yhtäaikaa painamalla.
Jos kaukosäätimissä on VW:n logo niin silloin led On napista näyttää aina vihreätä kun kuittaa lämmityksen ja punaista kun painaa off painiketta.Itsellä ei toiminut Multivanin kanssa nuo VW:n logolliset ja oireena oli juuri vastaava eli aina käynnisty tuuletuksen ei lämmitystä. Vika oli ilmeisesti kaukosäätimien tai ohjainyksikön väärä softa versio - Webaston logolliset toimivat tuon auton kanssa ongelmitta.
Jos on vihreä niin kaukosäätimissä on tuuletustila päällä, jos on punainen niin lämmitys.
Lämmitys-/tuuletustilan vaihto tapahtui muistaakseni kaksi kertaa on/off nappeja yhtäaikaa painamalla.
Jos kaukosäätimissä on VW:n logo niin silloin led On napista näyttää aina vihreätä kun kuittaa lämmityksen ja punaista kun painaa off painiketta.Itsellä ei toiminut Multivanin kanssa nuo VW:n logolliset ja oireena oli juuri vastaava eli aina käynnisty tuuletuksen ei lämmitystä. Vika oli ilmeisesti kaukosäätimien tai ohjainyksikön väärä softa versio - Webaston logolliset toimivat tuon auton kanssa ongelmitta.
Firmiksestä ei tietoo.
Oli alkujaan pajalla sen takii kun lämmitti moottorin muttei puhaltanut sisälle ilmaa (aut.ilm).
Viedessäni ilmoitin ko vian ja käskin vielä laittaa T91..oli juurikin toi ohjelmoitava IPCU-rele rikki.
Luulis et ois osanneet ohjelmoida ton kakenkin siihen samalla kun vaihtoivat ja ohjelmoivat releenkin?
Oli alkujaan pajalla sen takii kun lämmitti moottorin muttei puhaltanut sisälle ilmaa (aut.ilm).
Viedessäni ilmoitin ko vian ja käskin vielä laittaa T91..oli juurikin toi ohjelmoitava IPCU-rele rikki.
Luulis et ois osanneet ohjelmoida ton kakenkin siihen samalla kun vaihtoivat ja ohjelmoivat releenkin?
Käsittääkseni kellolla toimii oikein:
Alkaa puhaltaan ja lämmitin käynnistyy samaan aikaan.
Kyselin sitä että kuuluuko toimia juuri ko tavalla kun mielestäni tehokkaampaa olis juuri se miten kaverin A4:n eberi tekee eli ensin lämmittää veden ja sitten vasta kun vesi ssavuttanut tityn lämpötilan niin alkaa vasta puhallus.
Olis ainakin mun mielestä tehokkaampi kun ei alkais puhaltaan kylmää ilmaa lasille kun vesi ei ole kerinnyt yhtään lämpiään.
Tietty olisko siinä riski et lasi vois hajota jos kuumaa ilmaa alkais yht äkkiä virrata -30c lasille..?
Alkaa puhaltaan ja lämmitin käynnistyy samaan aikaan.
Kyselin sitä että kuuluuko toimia juuri ko tavalla kun mielestäni tehokkaampaa olis juuri se miten kaverin A4:n eberi tekee eli ensin lämmittää veden ja sitten vasta kun vesi ssavuttanut tityn lämpötilan niin alkaa vasta puhallus.
Olis ainakin mun mielestä tehokkaampi kun ei alkais puhaltaan kylmää ilmaa lasille kun vesi ei ole kerinnyt yhtään lämpiään.
Tietty olisko siinä riski et lasi vois hajota jos kuumaa ilmaa alkais yht äkkiä virrata -30c lasille..?
Mistäs noista kaapeleista tietää mikä sinne kuuluu ja mikä ei?
Sillä ekalla kerralla kun vein sen takas sinne pajalle niin silloin vaihdettiin juurikin johtosarja CAN-Bus yhteensopivaksi..?
Ennen sitä vientiä toimi sillain et kun laittto kakella päälle niin lähti puhaltaan (30 min tehdas asetettu lämmitys aika) ja puhalsi sen vaaditun ajan mutta ei vaan käynnistänyt webaa.
Sen jälkeen kun sinne vaihdettiin se johtosarja niin sitten lähti enään päällä n.minutiksi ja sammui. Kaken ledi vilkkui normaalisti.
Nytten kun vaihdettu kake/vastaanotin niin sama meno: lähtee puhaltaan ja noin minutin kuluttua sammuu.
Turhan kallis avaimenperä..
Sillä ekalla kerralla kun vein sen takas sinne pajalle niin silloin vaihdettiin juurikin johtosarja CAN-Bus yhteensopivaksi..?
Ennen sitä vientiä toimi sillain et kun laittto kakella päälle niin lähti puhaltaan (30 min tehdas asetettu lämmitys aika) ja puhalsi sen vaaditun ajan mutta ei vaan käynnistänyt webaa.
Sen jälkeen kun sinne vaihdettiin se johtosarja niin sitten lähti enään päällä n.minutiksi ja sammui. Kaken ledi vilkkui normaalisti.
Nytten kun vaihdettu kake/vastaanotin niin sama meno: lähtee puhaltaan ja noin minutin kuluttua sammuu.
Turhan kallis avaimenperä..
Ihmetyttää tuo can-bus johtosarja. Mitä itse noita olen asennellut niin muistaakseni lämmittimelle laitetaan vaan se yksi piuha (k-line tais olla) ja sitten se johtosarja jossa tuo puhaltimen ohjaus johon se saa herätteen kellolta. Eli kumma kun se toimi sillä edellisellä sarjalla ongelmitta ennen kaken asennusta. Ei luulis ainakaan olevan mitään vaikutusta tuohon sarjaan onko autossa can-väylä vai ei..
Kysymykseen että mistä tietää mitä kuuluu olla. Siellä kuuluu olla se lisäsarjan johtosarja ja siihen vermeet, kello,kake. Kello ja kake kytketään suoraan johtosarjassa oleviin liittimiin ilman mitään haaroituksia. Tosin en tiedä onko tuossa 91 kakessa sitä haarotusta. Näytöllisessä kakessa on se sisätilan lämpöanturi joka ei toimi tuossa 91 kakessa.
En tiedä sitten mitä muutoksia tuohon Upgrade Software VW TT-V Version 3.2 ohjelmaan on tehty mutta ainakin siitä on uudempiakin versioita tullut kun ekaan 3C passattiin oli vanhempi ohjelmaversio kuin tuo 3.2. Tuonkin päivittämiseen tarvitsee sen dongle palikan ja webasto testerin.
Kysymykseen että mistä tietää mitä kuuluu olla. Siellä kuuluu olla se lisäsarjan johtosarja ja siihen vermeet, kello,kake. Kello ja kake kytketään suoraan johtosarjassa oleviin liittimiin ilman mitään haaroituksia. Tosin en tiedä onko tuossa 91 kakessa sitä haarotusta. Näytöllisessä kakessa on se sisätilan lämpöanturi joka ei toimi tuossa 91 kakessa.
En tiedä sitten mitä muutoksia tuohon Upgrade Software VW TT-V Version 3.2 ohjelmaan on tehty mutta ainakin siitä on uudempiakin versioita tullut kun ekaan 3C passattiin oli vanhempi ohjelmaversio kuin tuo 3.2. Tuonkin päivittämiseen tarvitsee sen dongle palikan ja webasto testerin.
kumma kun se toimi sillä edellisellä sarjalla ongelmitta ennen kaken asennusta
Siis kellolla on toiminut kokoajan jos sitä tarkoitit?
Sitten kun kake asennettiin niin ekaks puhalsi määrätyn lämmitysajan (lämmitin ei käynnistynyt)
Johtosarjan (?) vaihdon jälkeen puhaltaa noin minutin (lämmitin ei käynnisty)
Kaken/vastaanottimen vihdon jälkeen puhaltaa noin minutin (lämmitin ei käynnisty)
Ja kellosta toimii edelleenkin normaalisti..jos kellosta laitettu lämmitys päälle niin kakella pystyy kyllä sen sammuttamaan.
Niin jos siellä oli se 3C Passattiin tarkoitettu esilämmitys johtosarja (tehtaalta tulleeseen ajonaikaiseen lämmittimeen) ja se toimi kellon kanssa niin ei tarvita mitään lisäjohdotuksia kaukosäätimille kun se sama kellon johtosarja toimii myös kaukosäätimien kanssa.
T91 kaukosäädin sarjan mukana tulee se y-kaapeli jota ei pidä käyttää Passatin johtosarjan kanssa.
Kellosta kun puhut niin oletan puhuttavan jälkiasennetusta minikellosta ei ajotietokoneesta tai climatronicin napista - ne on tehtaalta tilattavia lisävarusteita.
T91 kaukosäädin sarjan mukana tulee se y-kaapeli jota ei pidä käyttää Passatin johtosarjan kanssa.
Kellosta kun puhut niin oletan puhuttavan jälkiasennetusta minikellosta ei ajotietokoneesta tai climatronicin napista - ne on tehtaalta tilattavia lisävarusteita.
Kellosta kun puhut niin oletan puhuttavan jälkiasennetusta minikellosta
Juuri tätä tarkoitin
T91 kaukosäädin sarjan mukana tulee se y-kaapeli jota ei pidä käyttää Passatin johtosarjan kanssa
Olisiko asennuksessa tapahtunut siis virhe...?
Siltä ainakin alkaa tuntua.
Kai se on sitten vietävä seuraavaan pajaan ja toivoa että ne sentään ovat ammattilaisia.
Olisko se sitten Tampereen seudulla Lempisen autosähkö??
Kellään tietoa niiden ammatttitaidosta?
Sinne oli tarkoitus viedä se ekalla kertaa mutta oli varauskirja niiiin täynnä että.
Lempinen osaa Eberin ainakin, mutta en tiedä miten Webaston kanssa osaavat toimia. Eberiä olen siis itse siellä huollattanut, joten siitä tiedän että osaavat sen kanssa toimia hyvin. Luulisi siellä homman onnistuvan jos testerit ja muut on Webastollekin.
Käytitkö missä tuota aluksi?
Voin koittaa auttaa tuossa, mutta en toki voi luvata että osaan ongelman ratkaista.
Vaikutan Lempäälässä ja minulla on VCDS ja Webaston testerikin, mutta tuosta jälkimmäisestä on vasta vähän kokemusta. Ohjeiden mukaan tuolla Webaston testerillä saa sorkittua T91 ohjainlaitetta ja kaikkia Webaston muitakin osia, mutta en ole vielä käytännössä päässyt tekemään mitään järkevää sillä kun ovat jälkiasennetut laitteet toistaiseksi toimineet itsellä ongelmitta.
Tehtaan Webastojen kanssa tuota VCDS:ää on tullut käytettyä jo vuosia ja niitä olen itselle viritellyt toimimaan kaukosäätimien kanssa jne.
Laita privaa jos haluat poiketa Lempäälässä näyttämässä autoasi.
Käytitkö missä tuota aluksi?
Voin koittaa auttaa tuossa, mutta en toki voi luvata että osaan ongelman ratkaista.
Vaikutan Lempäälässä ja minulla on VCDS ja Webaston testerikin, mutta tuosta jälkimmäisestä on vasta vähän kokemusta. Ohjeiden mukaan tuolla Webaston testerillä saa sorkittua T91 ohjainlaitetta ja kaikkia Webaston muitakin osia, mutta en ole vielä käytännössä päässyt tekemään mitään järkevää sillä kun ovat jälkiasennetut laitteet toistaiseksi toimineet itsellä ongelmitta.
Tehtaan Webastojen kanssa tuota VCDS:ää on tullut käytettyä jo vuosia ja niitä olen itselle viritellyt toimimaan kaukosäätimien kanssa jne.
Laita privaa jos haluat poiketa Lempäälässä näyttämässä autoasi.
Minulla on T100 ohjaamassa Thermo Top E:tä. Molemmat uusia ja asennettu jälkeenpäin viime maanantaina. Nyt olisi tarvetta napille, mutta kun ohjeen mukaan pitäisi voida sopeuttaa T100 laatikon painonappia varten nappamalla 1A sulakkeen irti ja painamalla nappia 5 s sisällä niin ei toimi.
Asensin T100-sarjan mukana tullut ESV-adapterijohdon. Lämpötila-anturi on myös asennettu.
Tämän sopeutusyrityksen jälkeen kun napista painaa niin webasto piipittää vain sen aikaa mitä nappi on pohjassa. Olenko tehnyt jotain väärin, onko kellään kokemusta painonapin asennuksesta T100-sarjan yhteydessä?
Asensin T100-sarjan mukana tullut ESV-adapterijohdon. Lämpötila-anturi on myös asennettu.
Tämän sopeutusyrityksen jälkeen kun napista painaa niin webasto piipittää vain sen aikaa mitä nappi on pohjassa. Olenko tehnyt jotain väärin, onko kellään kokemusta painonapin asennuksesta T100-sarjan yhteydessä?
Koitin katsella sitä Y-haara johto juttua mutta ei mun silmään ainakaan osunu.
Se T91 vastaanotin on siinä ratin vieressä olevan kotelon takana, siitä purkista lähtee 2 johtosarjaa.
Toinen on sellanen missä oli 3 tai 4 johtoa ja niiden päätepistettä en nähnyt, se toinen on sellanen jossa on yksi johto ja se kanssa hukku johonkin sinne kojetauluun..
Alkaa kohta tulla sellaset kelit ettei tarvii paljoo lämmitellä..webastolla..
Se T91 vastaanotin on siinä ratin vieressä olevan kotelon takana, siitä purkista lähtee 2 johtosarjaa.
Toinen on sellanen missä oli 3 tai 4 johtoa ja niiden päätepistettä en nähnyt, se toinen on sellanen jossa on yksi johto ja se kanssa hukku johonkin sinne kojetauluun..
Alkaa kohta tulla sellaset kelit ettei tarvii paljoo lämmitellä..webastolla..
Se 5 (tai 6)-napainen riviliitin ohjainboxissa tulee tehdaswebaston (lisälämmitin) tapauksessa lisäjohtosarjasta joka asennetaan autoon kun halutaan tehtaalla asennettu lisälämmitin toimimaan seisontalämmittimenä. Sitä johtosarjaa kun seuraa niin vastaan pitäisi tulla relepohjat joita on climatronicin yhteydessä 2kpl (climaticin yhteydessä yksi). 3C:ssä nuo releet pitäisi näkyä sen pikkulokeron takana kun sen poistaa. Matalampi on ns. IPCU rele ja toinen perinteinen.
Jos välissä on joku lisäkaapeli on mahdollista että se on kytketty väärin. Tuota lisäjohtosarjaa jota ilmeisesti tässä ketjussa kutsutaan y-haaraksi, ei tarvitse käyttää kuin T100 kanssa tai silloin kun T91 kaveriksi laitetaan telestart (joku puhelimella toimiva käynnistys). Tämä tieto koskee siis 3C Pasuunaa, Tourania sekä Tiguania.
T91 boxista lähtevä 1-napainen on sen vastaanottimen antennin johto joka on todennäköisesti piilotettu a-pilariin tai tuulilasin alareunaan näkymättömiin.
Jos välissä on joku lisäkaapeli on mahdollista että se on kytketty väärin. Tuota lisäjohtosarjaa jota ilmeisesti tässä ketjussa kutsutaan y-haaraksi, ei tarvitse käyttää kuin T100 kanssa tai silloin kun T91 kaveriksi laitetaan telestart (joku puhelimella toimiva käynnistys). Tämä tieto koskee siis 3C Pasuunaa, Tourania sekä Tiguania.
T91 boxista lähtevä 1-napainen on sen vastaanottimen antennin johto joka on todennäköisesti piilotettu a-pilariin tai tuulilasin alareunaan näkymättömiin.
Eli nyt löytyi ongelmaan ratkaisu:
Asennusliike oli jättänyt koodaamatta kaukosäätimen webastoon (todennäköisesti tietämättään)
Eli VCDS:llä kun otti koodit esiin niin siellä oli lisälämmittimen kohdalla oli tyyliin 0000012 ja kun kaukosäädin on lisätty/asennettu niin pitää koodin olla 0001012 eli neljäs nolla pitää muuttaa 0-->1
Tuo muutos kertoo webastolle että kaukosäädin on käytössä.
Edessä saattoi olla nollia enemmänkin.
mla kommentoi/korjaa jos vian kuvaus/ratkaisu oli väärin.
Asennusliike oli jättänyt koodaamatta kaukosäätimen webastoon (todennäköisesti tietämättään)
Eli VCDS:llä kun otti koodit esiin niin siellä oli lisälämmittimen kohdalla oli tyyliin 0000012 ja kun kaukosäädin on lisätty/asennettu niin pitää koodin olla 0001012 eli neljäs nolla pitää muuttaa 0-->1
Tuo muutos kertoo webastolle että kaukosäädin on käytössä.
Edessä saattoi olla nollia enemmänkin.
mla kommentoi/korjaa jos vian kuvaus/ratkaisu oli väärin.
Juu tuo muutos oli siis neljäs oikealta 0->1:ksi. Saattoi olla enemmän etunollia tuossa koodin pätkässä. Muita numeroita siitä ei pidä muuttaa.
Tuolta Octavian jälkiasennusohjeesta tuo muistui mieleen. Tuossa ohjeessa puolestaan on vähemmän etunollia.
Tuolta Octavian jälkiasennusohjeesta tuo muistui mieleen. Tuossa ohjeessa puolestaan on vähemmän etunollia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa