GeeäL Variant
Valvoja: ffp jäsenet
Suoritettu perinteinen 1/2 vuoden määräaikaishuolto - katsastuksessa määrätty alapallonivelien vaihto molemmille puolille.
Motonetin edullisemmat nivelet kestivät aika tarkalleen 40 tkm, nyt alle vaihtui kalliimmat TRW:t.
Katsotaan kuinka kauas näillä ajellaan.
Muuten edelleen vaiheessa ajanpuutteen (ja ehkä oman laiskuudenkin) vuoksi.
Motonetin edullisemmat nivelet kestivät aika tarkalleen 40 tkm, nyt alle vaihtui kalliimmat TRW:t.
Katsotaan kuinka kauas näillä ajellaan.
Muuten edelleen vaiheessa ajanpuutteen (ja ehkä oman laiskuudenkin) vuoksi.
Päivitelläänpä vähän kun edellisestä on jo tovi.
Lisää sisustaa
Puolitoista vuotta sitten suoritettu lokero-swappi on näköjään jäänyt kokonaan raportoimatta, niin aloitetaan vaikka sillä:
Bägillinen vs. bägitön

Alunperin ideana oli käyttää luukullisesta lokerosta ainoastaan pinta, leikellä lokero pois ja tehdä tilalle / kojelaudan alle jonkinlainen kotelo Pioneerin 8" litteälle subbarille. Vaikka lokero (tässä tapauksessa ilmastoidun mallin) onkin alkuperäistä pienempi, huomattiin sen silti olevan avonaista koteloa käytännöllisempi esimerkiksi paperitavaran säilyttämiseen:

Lokero sai jatkaa sille tarkoitetussa tehtävässään ja Pioneerille täytynee etsiä toinen paikka.
Vuosi takaperin tuli hankittua varaosiksi -95 GTI Golf. Monen muun tarpeellisen osan lisäksi auton mukana tuli ihan pätevä sisustus.

Molemmissa etujakkaroissa kipit ja korkeuden säätö, kuskin verhoilu puhki normikohdista. Takapenkkiläisten on aikoinaan arveltu pärjäävän ilman niskatukia.
Perus-Golfin ja Venton penkithän ovat vaihtokelpoisia keskenään, mutta Varianttia sisustaessa tarvitaan pientä askartelua: Takapenkin selkänojan verhoilu ja pehmusteet pitää vaihtaa Variantin runkoon.
En halunnut palastella alkuperäistä penkkiä, joten lunastin toisen selkänojan paikallisen korjaamon pihalla lojuvasta, purkutuomion saaneesta kolmos-farkusta. Takaniskatukien asentamista varten hankittiin uudet kiinnitysraudat ja -holkit.

Selkänojan rungossa on valmiit paikat kiinnitysraudoille, ei tarvitse kuin porata reiät ruuveille ja ruuvata raudat paikoilleen. Myös pehmusteissa on paikat niskatukien jaloille.

Selkänojien yläreunassa olevat muovilenkkien kiinnkkeet poistin varmuuden vuoksi, kun ei niitä GTI:n penkin rungossakaan ollut.

Sitten leikattiin verhoiluun reiät, asennettiin verhoilu pehmusteineen toiseen runkoon ja painettiin niskatukien muoviholkit paikoilleen.
Niskatukien rungot napattiin Ventosta, pehmusteet ja penkkeihin sopivat verhoilut puolestaan GT-kolmosen etupenkeistä.

Tässä vielä kuva etujakkaroista pesun jälkeen:

Kuskin penkki on tarkoitus jossain vaiheessa korjauttaa, tai vaihtoehtoisesti verhoiluttaa kaikki penkit uudelleen. Ovipahveina jatkavat edelleen GL-tuotteet.
Lisää sisustaa
Puolitoista vuotta sitten suoritettu lokero-swappi on näköjään jäänyt kokonaan raportoimatta, niin aloitetaan vaikka sillä:
Bägillinen vs. bägitön


Alunperin ideana oli käyttää luukullisesta lokerosta ainoastaan pinta, leikellä lokero pois ja tehdä tilalle / kojelaudan alle jonkinlainen kotelo Pioneerin 8" litteälle subbarille. Vaikka lokero (tässä tapauksessa ilmastoidun mallin) onkin alkuperäistä pienempi, huomattiin sen silti olevan avonaista koteloa käytännöllisempi esimerkiksi paperitavaran säilyttämiseen:

Lokero sai jatkaa sille tarkoitetussa tehtävässään ja Pioneerille täytynee etsiä toinen paikka.
Vuosi takaperin tuli hankittua varaosiksi -95 GTI Golf. Monen muun tarpeellisen osan lisäksi auton mukana tuli ihan pätevä sisustus.



Molemmissa etujakkaroissa kipit ja korkeuden säätö, kuskin verhoilu puhki normikohdista. Takapenkkiläisten on aikoinaan arveltu pärjäävän ilman niskatukia.
Perus-Golfin ja Venton penkithän ovat vaihtokelpoisia keskenään, mutta Varianttia sisustaessa tarvitaan pientä askartelua: Takapenkin selkänojan verhoilu ja pehmusteet pitää vaihtaa Variantin runkoon.
En halunnut palastella alkuperäistä penkkiä, joten lunastin toisen selkänojan paikallisen korjaamon pihalla lojuvasta, purkutuomion saaneesta kolmos-farkusta. Takaniskatukien asentamista varten hankittiin uudet kiinnitysraudat ja -holkit.

Selkänojan rungossa on valmiit paikat kiinnitysraudoille, ei tarvitse kuin porata reiät ruuveille ja ruuvata raudat paikoilleen. Myös pehmusteissa on paikat niskatukien jaloille.


Selkänojien yläreunassa olevat muovilenkkien kiinnkkeet poistin varmuuden vuoksi, kun ei niitä GTI:n penkin rungossakaan ollut.

Sitten leikattiin verhoiluun reiät, asennettiin verhoilu pehmusteineen toiseen runkoon ja painettiin niskatukien muoviholkit paikoilleen.
Niskatukien rungot napattiin Ventosta, pehmusteet ja penkkeihin sopivat verhoilut puolestaan GT-kolmosen etupenkeistä.

Tässä vielä kuva etujakkaroista pesun jälkeen:

Kuskin penkki on tarkoitus jossain vaiheessa korjauttaa, tai vaihtoehtoisesti verhoiluttaa kaikki penkit uudelleen. Ovipahveina jatkavat edelleen GL-tuotteet.
Viimeksi muokannut jii_bee, 13.1.2018 22:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa