skoda octavia 05 2.0tdi imuputken hässäkk

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

skoda octavia 05 2.0tdi imuputken hässäkk

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 19.8.2009 15:53

vikakoodia pukkaa: imuputken läppäventtiili?? siis mikä??
onko skootasa jonkinlainen imusarjan hengitystä "helpottava" läppä.
esim, pienillä kierroksilla olis kiinni ja kun polkee aukeaa läppä??


pörhöllä ilmoittivat hinnaksi 400€ siis osalle..

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 19.8.2009 17:09

Sehän on se "kaasuläppä" eli sammutusläppä mikä on imusarjassa kiinni.
Viksusti suunniteltu, ku elektroniikka on läpän alapuolella kiinni ja tiivistys o-renkaalla eikä se pidä---> öljyt piirilevylle ja sehän siitä tykkää...
Vilkaskaa onko sulakket ehyet. Jos palanu nii aikavarmasti menny se piirilevy.
Kuulemma tyyppivika.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.8.2009 17:18

Ja ei muuten sata varmasti ole tyyppivika. Oon monta vuotta rassannut kyseisiä autoja. Ei yhtäkään tullut vastaan! TOki jos jossain joskus on sattunut tällainen niin heti on maanlaajuinen tyyppivika. NOT!

Läppä löytyy siitä koneen edestä ennen imusarjaa.

Testerillä kannattaa kokeilla liikuttaa läppää. Jos läppä ei liiku niin jokinhan sieltä on mennyt. Johdotukset on välilä surkeasti toteutettu eli ne kannattaa tarkistaa. Ja sen läpän kuuluis aueta ja sulkeutua kun virtoja räppää päälle pois.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 19.8.2009 19:40

Omasta toledosta meni samainen osa paskaks jokunen kuukausi sitte. Osaa ei kannattanu ostaa marmoritiskiltä ku paikallinen varaosaliike möi saman osan 100€ halvemmalla, eli osa kustansi 300€. Vaihto ei ollu mitenkään kummallinen rojekti ja uskoisin sen onnistuvan lähestulkoon jokaiselta jolla työkalut pysyy kourassa.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 19.8.2009 21:39

Kaveri oli töissä vw huollossa ja sanoi että nuita "kaasuläppiä" vaihdettu vähän väliä. Siksi ajattelin että tyyppivika.

Elikkäs
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.2.2009 21:30

ViestiKirjoittaja Elikkäs » 19.8.2009 22:17

Ei se voi olla tyyppivika,vaikka kaikkiin bkd dieseleihin se vaihdetaan alle 120000km. Tyyppivikoja Vag autoissa ei ole, koska kaikki viat mitä autoissani on ollut ovat huollon mukaan ihan ensimäistä kertaa tulleet ilmi. Sama kanta on myös maahantuojalla. Oikea hinta DROSSELKLAPPENSTUTZEN osalle on noin 200€

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 20.8.2009 14:18

kiitos, asiat lähteneet eteen päin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.8.2009 15:00

Vähän asian vierestä, 400 000 ajettuun mk1 golffiin piti vaihtaa ulompi vetonivel kun oli kuulemma tyyppivika :)

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 20.8.2009 15:59

Itellä ja monella muulla on moottori palanut imusarjan läppämoottori. Kun laittaa autoon virrat sen pitäisi hieman äännellä.
http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=784969
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510&highlight=
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.8.2009 18:00

" vw huollossa"

VW ja Skodalla eri alihankkijat todennäköisesti, monessa muussakin tapauksessa skodat kestävämpiä (passat vs superb tukivarret) superbeihin ei oo kovin montaa tarvinnut vaihtaa.

Muakin ärsytti kun 350 000 ajettuun joutu jarrukengät vaihtaaan :( varmaan jotain tyyppivikaa???


Vakkarin viiksi ja ovien vuotaminen on näissä oikeasti tyyppivika, muita tyyppivikoja ei ole.

"Tyyppivikoja Vag autoissa ei ole, koska kaikki viat mitä autoissani on ollut ovat huollon mukaan ihan ensimäistä kertaa tulleet ilmi"

Tuossa vaiheessa suosittelen huoltoliikkeen vaihtoa, jos tuollainen asenne on kaikkiin vikoihin.
Viimeksi muokannut -tarzi-, 5.6.2013 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 20.8.2009 18:42

Ja automerkin vaihtamistakin kannattaa välillä harkita..

slapshot
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.8.2009 9:32

ViestiKirjoittaja slapshot » 22.8.2009 20:18

Tilaa osa Saksasta ja vaihda itse. Työkaluja tarviit 5mm kuusiokolohylsyn, räikän ja ruuvarin, hommassa menee muutama minuutti....ja kustannukset rapiat 200 euroa...

Tyyppivioista; ilmastoinnin kompura, tämä kyseinen osa ja turbo...

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 7.1.2011 20:09

meneekö kaasuläppä laakista pimeeksi vai onko sitä ennakoitavissa mistään oireista? Tänään rs ocun kanssa nytkäytti ajossa kerran ja jätti hehkuvalon vilkkumaan. Kuittaantui pois uudelleen käynnistyksellä.

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 13.8.2012 21:44

Onko mahdollista että tuo läppämoottori aiheuttaa aliahtamista? Alavääntö on poissa ja auto menee yli satasen vauhdista limb modeen. Turbo on uusittu.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.8.2012 16:14

On se mahdollista. Lukemalla vikakoodit on paljon vähemmän arvailtavaa todellisesta syystä.

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 14.8.2012 20:46

Ongelma vain on se että koodiksi antaa vain P0299 Supercharger Underboost. Vaikea sen perusteella selvittää mistä vika johtuu.

EGR + läppäventtiili käytetty irti. Läppä ja EGR oli yllättävän puhtaita. Läppä kääntyi ihan kevyesti kääntämällä venttiilissä.

Imuilmaputkessa oli pieni reikä, johon olen teipannut paikan. Odottelen uuden osan saapumista ja toistaiseksi vika senkun jatkuu.

aniskasa
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.9.2011 9:04

ViestiKirjoittaja aniskasa » 15.8.2012 18:26

On se minunkin autoon vaihdettu edellisen omistajan aikana. Silloin oli ajettu joku 50 tkm.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.8.2012 23:29

Omaan BKD:henkin on kaasuläppä vaihdettu edellisen omistajan toimesta (tällä hetkellä 195tkm mittarissa). Oli vaan edellinen remontoija unohtanut vaihtaa myös sen palaneen kaasuläpän sulakkeen... Parani ajokäytös aikalailla, kun laittoi uuden sulakkeen palaneen tilalle. :)
Mitään limp-modeja ei kyllä ilmaantunut, mutta aivan tyhjäkäynnin tuntumassa oli auto aika hengetön. Sammuilikin muutamaan otteeseen liikkeelle lähdöissä. Lisäksi ajon aikana ilmeni suht alhaisissa nopeuksissa (alle 60km/h) välillä outoja nykimisiä, jos kaasua painoi vain aavistuksen.

poloboy
-
Viestit: 192
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 5.6.2013 19:24

Onko kellään antaa vinkkiä miten sen alemman kiinnityspultin saisi irroitettua tuosta BKD:n kaasuläpästä? Ylempi pultti lähti ihan suosiolla, mutta tuo alempi pultti on ihan todella ahtaassa paikassa, melkein tarvitsisi kuusikoloavaimen mutkalla että sen saisi irti. Vai joutuuko sen irroittamaan alakautta?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.6.2013 21:58

Kuusiokolo kulma-avaimella saa tosi kätevästi.

poloboy
-
Viestit: 192
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 6.6.2013 8:25

Kiitos vihjeestä tarzi, kokeilin eilen kuusiokolo kulma-avainsarjan avulla (linkkuveitsen tyylinen) saada tuo alempi ruuvi irti, tuo oli liian iso siihen, oli TODELLA ahdasta. Pitääpä hankkia sarja, jossa on yksittäisiä avaimia, ehkä sellaisella pääsee paremmin käsiksi.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 6.6.2013 17:36

Kannattaa hommata kuusiokolohylsy. Ja kunnollinen sellainen. Kuusiokoloavaimissa kiinantina ei ole hyväksi avaimelle eikä pultille.

poloboy
-
Viestit: 192
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 9.6.2013 21:46

Hommasin pallopää kuusiokoloavaimen, sillä sain kaasuläpän vaihdettua. Vikakoodit P2100 ja 2102 ovat tosin edelleenkin päällä ja moottorin vikavalokin palaa, mutta uusi kaasuläppä kai vaatii jotain ajossa tapahtuvaa sopeutusta, jolloin tuo moottorin vikavalo sammuu?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.6.2013 15:58

Vikakoodien nollaus ja kaasuläpän sopeutus. Ajamalla se ei sopeudu.
Kai vaihdoit myös sen todennäkösiesti palaneen sulakkeen siitä akun takapuolella olevasta sulake/relerasiasta? Jos se on palanut, ei kaasuläpän elektroniikka toimi ollenkaan.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.6.2013 22:19

Mites se kaasuläppä sopeutetaan? Ikinä ei ole kyllä tarvinnut vaikka kymmeniä noita vaihtanut, lähinnä bensa-autojen juttuja. Sulake sieltä palaa melkein aina.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 11.6.2013 12:17

Omaan BKD Golffiin vaihdoin läppäsysteemin perjantaina.Onhan se alimmainen pultti pikkasen kenkussa paikassa,kun ei oikein soppelia avainta ollut,mutta irti sain.
Mitään sopeutuksia ei tarvinnut,eikä sulakekaan ollut mennyt,nyt sammuu pehmeästi.
Mister-Autolta tilasin osan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa