Plei Factory - rattiohjaintelineet

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-

Plei Factory - rattiohjaintelineet

ViestiKirjoittaja vk » 27.12.2010 22:28

Onko kenelläkään kokemuksia Plei Factoryn tarjoamasta Diablo rattiohjain-telineestä? Nähnyt jossain tai ehkä jopa itse käyttänyt.

Kuva

http://www.pleifactory.com/en/products/plei-products/plei-diablo/

Taitaa olla ainoita telineitä jotka katoaa pelin tauotessa täysin sohvan-alle-piiloon. Eli tämän saattaisi talon hallituskin hyväksyä, toisin kuin kävi anomukselle hankkia kuppi-istuin olohuoneeseen.

Lähinnä epäilyttää tuon koko tellingin tukevuus. Tukevahan tuo ei voi olla yhdellä tangolla, mutta onko jo häiritsevän epävarma kiinnityspiste tuossa.

only4pro
-

ViestiKirjoittaja only4pro » 27.12.2010 23:36

pääsisköhän espooseen kokeilemaan, jos siellä nurkilla liikkuu?

Koodi: Valitse kaikki

Plei Factory Ltd

Pellavakuja 2

FI-02780 Espoo

Finland

Phone +358 50 3405704

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.12.2010 0:21

Kuvan perusteella asento on ihan yhtä huono kuin pöytään kiinnitettävillä rateilla. Kuka ajaa ratti rintalastan alareunan tasolla?

polarice
-

ViestiKirjoittaja polarice » 28.12.2010 0:58

^ Tuossa näyttäis olevan säädettävissä tuo korkeus.

Kyllä tuolla varmasti hyvin sujuu pelaaminen. Itse ostaisin, jos vaan ois pleikkkari 3 =(

vk
-

ViestiKirjoittaja vk » 28.12.2010 11:36

No tottakai asento on huono jos yritetään naittaa nojatuoli irraliseen rattiin ja polkimiin rakenteella joka taittuu helposti piiloon. Sana kompromissi tulee kyllä aika vahvana mieleen.

Lähinnä epäilyttää tuon systeemin laatu, kun ei ole fyysisesti päässyt kokeilemaan sen lujuutta.

Kenelläkään ei siis ole kokemusta tuosta? Espoo on vähän syrjässä Oulusta joten en ole lähdössä kokeilemaan :)

ConD
-

ViestiKirjoittaja ConD » 28.12.2010 11:52

Oletko törmännyt Wheelstand Prohon? http://www.wheelstandpro.com/

Kaverilla ainakin on tuo GT5:n ja G25 ratin kaverina, ja kyllä sillä nyt ajaa pystyy. Sivuilla on testejä kuitenkin jonkinverran joten käy vilkaisemassa. Aivan 100% varma en ole onko tuo "sohva-proof" taittuvuudeltaan, mutta ihan kätevänoloinen värkki kuitenkin.

Harkinnassa olisi moinen itsellekin, mutta pitää katsella josko saisi ensin suuremman harrastehuoneen tuolle pleikkarille hankittua. :)

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.12.2010 13:50

Mulla on käynyt mielessä tehdä itse jokin teline johon voisi istuttaa vanhan kuppipenkin, ratin ja polkimet. Onko jollain kokemuksia omatekoisista toteutuksista?

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.12.2010 14:03

KUVA
Tuossa kaverin tekele. FK jakkara oli ylimääräsenä ja GT5 poltteli.
Joten kaupan kautta Logitechin G27 setti ja eiku putkea taivuttelemaan, rälläköimään ja hitsaamaan.
Lopuksi maalit niskaan ja kovaa ajoa.
Itse en ole kokeillut, mutta kaverin puheista päätellen on hyvä.
Joskin pettyi siihen älyttömään hehkutukseen, että on kuin oikeasti ajaisi.
Edelleen puuttuu se tuntemus kun auto kiihtyy jne.. =)
Aluksi meinattiin laittaa kiskot penkin alle, mutta todettiin turhaksi. Jos ei joku mahdu pelaa ni saa olla pelaamatta =).
Polkimien asennoksikin kokeiltiin pystympää, mutta ei siitä ihmeellistä parannusta tullut.
Saahan aina palaa väliin jos haluaa pystympään polkimet.

-w4-
-

ViestiKirjoittaja -w4- » 28.12.2010 16:05

Jos kerran on ajautunut tilanteeseen ettei tommonen kuppipenkki sovi jugend sohvan kanssa samaan tilaan, niin rakentaa tämmösen:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=76304&c=5

Vaihteet on vaan väärällä puolella, itse ainakin toivoisin että olohuoneessa liikenne ois samoinpäin kuin ulkonakin..

Ripa
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Ripa » 28.12.2010 22:03

Mulla on tommonen Wheel Stand Pro ja jota vähän itse viritellyt tukevammaksi ja kääntänyt tuon ratille tulevan putken toisin päin niin että se tulee pedaalien takaa jolloin ratin saa lähemmäksi ja omasta mielestä tukevampi niin.

Miettinyt jo hetken Playseatin hommaamista mutta kun istuu tuohon omaan "pelituoliin" (Scirocon penkki) niin siinähän menee tunti jos toinenkin kivuttomasti ja jos jotain muuta tahtoo pelata niin ratti vaan sivuun. Tosin itsellä on se hyvä puoli että yksi huone on pyhitetty tuohon peli/leffan katselu käyttöön.

Ainakin henkilökohtaisesti voi suositella tuota Wheel Stand Prota, pienellä varauksella. Kapine on hyvä niin kauan kun ajelu pysyy rauhallisena, kovemmassa väännössä täytyykin jo rueta virittelemään lisä tukea :)

Anagonda
-

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.12.2010 13:57

Usealla foorumilla jo mainostanut budjettiratkaisua minkä itse olen tehnyt:

Eli biltemasta ns. rullatuki, maksaa alle 20e
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=113

Tosta ottaa tuon rullan irti, niin on valmiina L-profiili mihin ratin saa kiinni.
Saa taitettua kasaan sohvan alle, hellasäröön hyvä vaikutus.

Omaani olen vähän modannut, pystypalkista ottanut dremelillä noin 20-30mm pois, että sai tarpeeksi alas ja sitten vähän taittanut tuota peltiä mihin ratti tulee kiinni, että saa parempaan kulmaan.

EDIT: Niin joo ja olen taittanut pienen pellin palan polkimien ja telineen jalan ympärille, niin että teline ja polkimet pysyy paikallaan. Nyt on niin hyvä, että en paremmaksi osaa sohvalta/tuolilta pelaamista kuvitella(vielä kun fanatecin gt2:n tulee kotio...).

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”