Touranin webasto-ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Touranin webasto-ongelmaa
Pari iltaa on mennyt koneen ääressä seuraavaan ongelmaan ratkaisua etsiessä:
Kellosta(ovaalin muotoinen) painan liekinkuvaa ja herjaa ruutuun seuraavaa: F07. Kysyin kyseistä vikakoodia webastohuoltofirmalta ja sanoivat annostelupumpun vikakoodiksi..
Missähän ko pumppu sijaitsee ja voiko sitä kotikonstein testata?
Veljen vag-checkeriä lainasin ja sieltä lisälämmitin niin 5 vikakoodia oli ja viimeisin oli että lämmitin on lukittu! Ei auttanut vikakoodien poisto vaan ne tulivat uudestaan vaikka autoa/lämmitintä en yrittänyt käynnistellä välillä.
Oisko foorumilaisilla antaa vinkkejä laitteen saattamiseksi toimintakuntoon, tuo talvikin on jo kovasti tulollaan....
Kellosta(ovaalin muotoinen) painan liekinkuvaa ja herjaa ruutuun seuraavaa: F07. Kysyin kyseistä vikakoodia webastohuoltofirmalta ja sanoivat annostelupumpun vikakoodiksi..
Missähän ko pumppu sijaitsee ja voiko sitä kotikonstein testata?
Veljen vag-checkeriä lainasin ja sieltä lisälämmitin niin 5 vikakoodia oli ja viimeisin oli että lämmitin on lukittu! Ei auttanut vikakoodien poisto vaan ne tulivat uudestaan vaikka autoa/lämmitintä en yrittänyt käynnistellä välillä.
Oisko foorumilaisilla antaa vinkkejä laitteen saattamiseksi toimintakuntoon, tuo talvikin on jo kovasti tulollaan....
Muistaakseni se annostelupumppu on webastossa kiinni, erillisenä. Asko noita on korjannut, soita sille, ja se joskus puhui tosta koodituksestakin että kuinka sen sai purettua.
Vaasas noihin webastoihin varaosia myy vain "helminen", netistä löytyy ainakin mtt-trading:
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=105
Toi kiertovesipumppu on ihmeen kallis tuolla, saman asian ajaa yleismallin kiertovesipumppu joita saa esim motonetista 30-50e, käytetään esim mersun w124 lämmityslaitteella.
Vaasas noihin webastoihin varaosia myy vain "helminen", netistä löytyy ainakin mtt-trading:
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=105
Toi kiertovesipumppu on ihmeen kallis tuolla, saman asian ajaa yleismallin kiertovesipumppu joita saa esim motonetista 30-50e, käytetään esim mersun w124 lämmityslaitteella.
nyppäsin akunkengän hetkeksi irti ja sain sitten vikakoodit poistettua vag-checkerillä..! miehekkäät savut tulee laitoksesta kun se yrittää käynnistyä... ei lähde vieläkään kunnolla pörisemään eli yrittää uudestaan ja uudestaan käyntiin. Vanha omistaja puhui palopesän karstoittumisesta: olisiko aiheellista purkaa koko laitos atomeiksi ennen talvea vai viedä suosista sundomin autosähköön?
akunkengän irrottaminen toi oikein joulun mieleen, luistoneston ja absien valot paloivat mutta lähtivät sitten pois kun ajoin pienen lenkin.. onko ominaisuus vai vika ko varoitusvalojen syttyminen akun irroituksen jälkeen???
Missä lähellä Vaasaa olisi asiantunteva huolto webastoille, muu kuin vw merkkikorjaamo?
akunkengän irrottaminen toi oikein joulun mieleen, luistoneston ja absien valot paloivat mutta lähtivät sitten pois kun ajoin pienen lenkin.. onko ominaisuus vai vika ko varoitusvalojen syttyminen akun irroituksen jälkeen???
Missä lähellä Vaasaa olisi asiantunteva huolto webastoille, muu kuin vw merkkikorjaamo?
Kannattaa muuten viedä pikapikaa huoltoon. Kohta kun alkaa "lämmityskausi", niin huoltoaikaa saa odotella vrt. ilmastointihuolto alkukesästä.
Huoltoja
Pohjamaalla
E-Pohjanmaalla
Huoltoja
Pohjamaalla
E-Pohjanmaalla
Laite on puskurin sisässä repsikan puolen renkaan edessä.
Muistelisin että piti irroittaa puskuria jotta sai Webaston kunnolla irti sieltä. Ainakin merkkiliike näin väitti kun vaihtoivat takuuna Touranin Webastoon lämpötila-anturin.
Webasto toki näkyy siitä repsikan puolelta kun ottaa renkaan ja sisälokarin irti.
Muistelisin että piti irroittaa puskuria jotta sai Webaston kunnolla irti sieltä. Ainakin merkkiliike näin väitti kun vaihtoivat takuuna Touranin Webastoon lämpötila-anturin.
Webasto toki näkyy siitä repsikan puolelta kun ottaa renkaan ja sisälokarin irti.
Oletteko asentaneet ylläpitolatureita webastolla oleviin autoihin? Meillä vaimo ajaa niin pieniä matkoja että akku on varmaan usein tyhjä... Itse ajattelin laittaa seuraavan: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/455506/49
Se säteilylämmitinkin olisi varmaan kova sana kun ei ole oikein luottoa tuohon webastoon...
Se säteilylämmitinkin olisi varmaan kova sana kun ei ole oikein luottoa tuohon webastoon...
Itse olen tuotakin laturia käyttänyt. On edullinen ja siinä on sulakkeellinen pää mukana joka sopii 'kiinteämpään' lataukseen. Ongelma tuossa on vain johdon pujottelu puskurista tai sen säilytys puskurin ulkopuolella ajossa - et varmaan aikonut sitä joka kerta erikseen kytkeä kiinni kun haluat ladata?
Toiset väittää ettei nuo olisi vakuutusyhtiöiden mielestä 'laillisia' kiinteästi asennettuina, mutta en ole kantaa varmistanut mistään vakuutusyhtiöstä.
Perustelut 'laittomuudella' yleensä ovat vain luokkaa ei niitä ole tarkoitettu siihen käyttöön. Mutta kun kysyy että miten sitten eroavat Defan 'siihen käyttöön' tarkoitetuista niin sitten ollaankin jo hiljaa - tiedä sitten :)
Ja miten tuo eroaa tuo CTEKin kiinteä asennus siitä että laittaisit sen lataamaan sitä joka kerta erikseen? Samalla tavalla se laturi on siellä kiinni oli kyse sitten kiinteästä asennuksesta tai satunnaisesta.
Defan 'halvin' laturi irroitettavalla piuhalla taitaa mennä yli 140e asennustarvikkeilla, joten onhan tuo edullisempi.
Touranissa meillä oli varalla säteilylämmitin, mutta ei siitä huomannut mitään apua olevan pakkasilla, silloin kun Webasto oli mykkänä tuon anturin rikkouduttua.
Toiset väittää ettei nuo olisi vakuutusyhtiöiden mielestä 'laillisia' kiinteästi asennettuina, mutta en ole kantaa varmistanut mistään vakuutusyhtiöstä.
Perustelut 'laittomuudella' yleensä ovat vain luokkaa ei niitä ole tarkoitettu siihen käyttöön. Mutta kun kysyy että miten sitten eroavat Defan 'siihen käyttöön' tarkoitetuista niin sitten ollaankin jo hiljaa - tiedä sitten :)
Ja miten tuo eroaa tuo CTEKin kiinteä asennus siitä että laittaisit sen lataamaan sitä joka kerta erikseen? Samalla tavalla se laturi on siellä kiinni oli kyse sitten kiinteästä asennuksesta tai satunnaisesta.
Defan 'halvin' laturi irroitettavalla piuhalla taitaa mennä yli 140e asennustarvikkeilla, joten onhan tuo edullisempi.
Touranissa meillä oli varalla säteilylämmitin, mutta ei siitä huomannut mitään apua olevan pakkasilla, silloin kun Webasto oli mykkänä tuon anturin rikkouduttua.
Itse meinaan kyllä kiinteästi laittaa, laiton tai ei mutta ip luokitus on ok laitteessa ja en varmasti rupee avaamaan konepeltiä joka kerta kun latailen... Vaarallissempiakin "virityksiä" löytyy varmasti monien poppivehkeiden asennuksista, kodin sähköistä puhumattakaan. Jopa meidän töissä sähkötöiden johtaja on tehnyt (puoli)kiinteän asennuksen autoonsa eli sisätilapistokkeesta syöttö ctekin syöttöjohtoon. Toimii kuin junan vessa..
Muistaako joku ulkoa mikä sulake menee webastolle? Ettei tarvitsisi akunkenkää aina irrotella kun webastoa räplää..
Muistaako joku ulkoa mikä sulake menee webastolle? Ettei tarvitsisi akunkenkää aina irrotella kun webastoa räplää..
Jos se webasto yrittää käynnistyä yhä uudelleen niin siellä on se vahtisilmä rikki tai lian peitossa, eikös täällä ollut ammattimiehiä jotka noita on purkanut kun joskus laitoin että aika hankala purkaa tuollainen härveli mutta heidän mielestää pikkuhomma?
Säteilylämmitin säteilee kuulemma vaan kukkaroon eli letkulämmitin on se paras vaihtoehto, netistä etit kuvat minne se pitää asentaa ja motonetista haet yleismallisen jossa sopivat letkunlähdöt.
Ja jos ei VAGit muuten lämpiä niin yleismallin kiertovesipumppu viereen johon virta esim sisäpistokkeesta, näin pumppu lähtee päälle samalla kun sisä ja letkulämmitinkin.
Säteilylämmitin säteilee kuulemma vaan kukkaroon eli letkulämmitin on se paras vaihtoehto, netistä etit kuvat minne se pitää asentaa ja motonetista haet yleismallisen jossa sopivat letkunlähdöt.
Ja jos ei VAGit muuten lämpiä niin yleismallin kiertovesipumppu viereen johon virta esim sisäpistokkeesta, näin pumppu lähtee päälle samalla kun sisä ja letkulämmitinkin.
Muistaakseni tuohon saa jonkinlaisen huoltopaketin jossa tulppa, ym jotain muuta, hintaa tais olla 120-200e.
Esim tuo höyrystinpaketti tuolla mtt-trading -firmas 189e postikuluineen, vaasas sama setti oli 220 vai 240e.
Liekkivahti siitä on menossa tai rikki, sama juttu on tuossa mun 10kw naftalämmittimessä, taskulampulla kun valottaa silmään niin vehje toimii hetken, uusi silmä 45e.
Esim tuo höyrystinpaketti tuolla mtt-trading -firmas 189e postikuluineen, vaasas sama setti oli 220 vai 240e.
Liekkivahti siitä on menossa tai rikki, sama juttu on tuossa mun 10kw naftalämmittimessä, taskulampulla kun valottaa silmään niin vehje toimii hetken, uusi silmä 45e.
Meillä on töissä 12v/17A alumiinikuorista automaattista laturia mitkä on tarkoitettu ihan kiinteään asennukseen ja niissä on tuo verkkoliitäntä Defa tai Calix valmiiksi joten sen voi ihan sääntöjen mukaan kytkeä Defa/Calix johdotuksiin tai tehdä autoon ihan lohkolämmittimen pistokkeella liitännän pelkälle laturille auton keulaan.
Privalla voi pistää kyselyä ja espoosta löytyy
Privalla voi pistää kyselyä ja espoosta löytyy
Eipä tuo 17A ole aina vaan huipputeho. Kuitenkin siinä on se elektroniikka joka valvoo että milloin on täysteho, osateho, ylläpito yms.. Moinen on matkailuautossa ollut aina koko talven kiinni ja akut pysyy kunnossa.. Hyvä vaan että tehoa on jos sattuu olee akku ihan oikeasti latauksen varassa niin tuleepahan täyteen ilman että päivää tarttee latailla..
Nostetaan topiikkia kun oma kysymykseni koskee samaa asiaa...
Sama F07 -vikakoodiongelma on Isäni Touranissa(1.9TDI). Hän kävi kaha:n sivujen kautta kaikki paikalliset webasto-huollot läpi ja saikin huollon. Huollossa sanottiin ettei F07-vikaa pystytä korjaamaan, kuin vain volkkarin omissa liikkeissä?Selittivät kuulemma jotain vikakoodeista. Isäni maksoi vajaat 50€ tämän tiedon, ja siis siitä ettei mitään korjattu, saamisesta.
Mitä ihmettä siellä huollossa tuon 50€ arvosta tehtiin, ei kai mahdollisen annostelupumpun irroittaminen pitäisi kauhean iso homma olla? Ja paljonkohan tämän F07-vian tulee oikein kustantamaan?
Sama F07 -vikakoodiongelma on Isäni Touranissa(1.9TDI). Hän kävi kaha:n sivujen kautta kaikki paikalliset webasto-huollot läpi ja saikin huollon. Huollossa sanottiin ettei F07-vikaa pystytä korjaamaan, kuin vain volkkarin omissa liikkeissä?Selittivät kuulemma jotain vikakoodeista. Isäni maksoi vajaat 50€ tämän tiedon, ja siis siitä ettei mitään korjattu, saamisesta.
Mitä ihmettä siellä huollossa tuon 50€ arvosta tehtiin, ei kai mahdollisen annostelupumpun irroittaminen pitäisi kauhean iso homma olla? Ja paljonkohan tämän F07-vian tulee oikein kustantamaan?
Tuossa nuo webaston vikakoodit, omassa touranissa herjasi tuota F07 aluksi koska laite oli lukittu. Lukitus lähti ensimmäisellä kerralla itsekseen pois tai akunkengan irrotuksella voi olla myös yhteyttä tähän? Purkasin webaston sunnuntaina atomeiksi ja askartelin uuden tiivisteen siihen keraamisen osan "alle" ja jouduin merkkihuollossa käymään jotta olisivat ottaneet lukituksen pois. Tätä eivät saaneet tehtyä mutta kuitenkin lähti tulille??? 56 euroa ja sentit päälle Touranin töpselöinnistä!!! harkitsen vakavasti 320 euron sijoittamista obd.fi kauppaan niin saa tehtyä samoja kuin merkkihuoltokin, jo 5 lukukerran jälkeen laite on tienannut itsensä. Tuolla tekniikka-yleiset osiossa on juttua Touranin webaston irroittamisesta, käy katsomassa...
F 01 Liekki ei syttynyt ( 2 käynnistyskerran jälkeen )
F 02 Liekki sammunut ( vähintään 5 kertaa )
F 03 Ali- tai ylijännite
F 04 Liian aikainen liekki-ilmoitus ( liekkivahti )
F 05 Liekkivahdin katkos tai oikosulku
F 06 Lämpötila-anturin katkos tai oikosulku
F 07 Annostelijapumpun katkos tai oikosulku
F 08 Puhallinmoottorin katkos tai oikosulku
F 09 Hehkusauvan katkos tai oikosulku
F 10 Ylikuumeneminen
F 01 Liekki ei syttynyt ( 2 käynnistyskerran jälkeen )
F 02 Liekki sammunut ( vähintään 5 kertaa )
F 03 Ali- tai ylijännite
F 04 Liian aikainen liekki-ilmoitus ( liekkivahti )
F 05 Liekkivahdin katkos tai oikosulku
F 06 Lämpötila-anturin katkos tai oikosulku
F 07 Annostelijapumpun katkos tai oikosulku
F 08 Puhallinmoottorin katkos tai oikosulku
F 09 Hehkusauvan katkos tai oikosulku
F 10 Ylikuumeneminen
Moni eberin korjaaja myös kattoo.."jaa.. tämä on näitä tehtaan laittamia lämmittimiä.. Merkkiliikkeeseen vaan". Kyllä noilla monimerkki testereillä alkaa hyvin pääsemään noihin lämmittimiin sisälle vaikka ovat autovalmistajan ohjelmilla niiden ohjainlaitteet.
Ja ei noihin lämmittimiin juurikaan mitään päivityksiä ole tarvinnut. Kerran ajelin päivityksen 3C passatin webastoon kun asennettiin kellosarja moiseen.
Volkkarissa pääsee VAG-COM:llakin hyvin tuohon lämppäriin käsiksi ja tiguanista ainakin lähti helposti tuo lukituskin pois kun muutaman kerran sitä rumppasi..
Ja ei noihin lämmittimiin juurikaan mitään päivityksiä ole tarvinnut. Kerran ajelin päivityksen 3C passatin webastoon kun asennettiin kellosarja moiseen.
Volkkarissa pääsee VAG-COM:llakin hyvin tuohon lämppäriin käsiksi ja tiguanista ainakin lähti helposti tuo lukituskin pois kun muutaman kerran sitä rumppasi..
Autocom on kyllä töis osottautunut paremmaksi kuin tuo Bosch KTS noiden merkkilämmittimien osalta. Vag-Com on ollu sitten suosiolla ensimmäinen vaihtoehto näiden VAG-kulkineiden kanssa. Launch X431 on myös yksi vaihtoehto mutta siinäkin on vähän suppeampi valikoima noin lämmittimien osalta mutta joitain löytyy...
Töpselöin noita lämmittimiä ja autoja Espoossa ja saan myös varaosia Webastoon sekä eberiin.
Testereitä löytyy
-Autocom
-Bosch KTS540
-Launch X431
-Ross-Tech Hex-usb-can kaapeli/Vag-Com
-Pari eberin omaa testeriä
-Webaston testeri
Töpselöin noita lämmittimiä ja autoja Espoossa ja saan myös varaosia Webastoon sekä eberiin.
Testereitä löytyy
-Autocom
-Bosch KTS540
-Launch X431
-Ross-Tech Hex-usb-can kaapeli/Vag-Com
-Pari eberin omaa testeriä
-Webaston testeri
Tulipas tänne vastauksia, kiitos kaikille!
Uskaltaisiko tuota akkukengän irroitusta kokeilla ilman pelkoa, että ajotietokone tai muu sähköosa menee sekaisin? Tuota webaston irroittamista en uskalla tehdä, raja osaamisessa kulkee polttimoiden vaihdossa :) Ja mikä juttu tuo lukitus oikein on? Mitään ei siis välttämättä ole rikki mutta laite menee lukkoon, miksi näin?
löysin nimim. avtl viestistä jotain vikakoodeista:
Osaatko peeki, tai joku muu, sanoa mikä VAG-COM laite sopisi Touraniin (vm.2008 1.9 TDI BLS) vaikka tuolta odb-sivulta?
Uskaltaisiko tuota akkukengän irroitusta kokeilla ilman pelkoa, että ajotietokone tai muu sähköosa menee sekaisin? Tuota webaston irroittamista en uskalla tehdä, raja osaamisessa kulkee polttimoiden vaihdossa :) Ja mikä juttu tuo lukitus oikein on? Mitään ei siis välttämättä ole rikki mutta laite menee lukkoon, miksi näin?
löysin nimim. avtl viestistä jotain vikakoodeista:
Webaston nollaus vag comilla:
18-Aux heat -> Adaption-10->Channel 42->arvoksi 1->Save.
Ja sitten vikakoodien nollaus.
Ainakin Touranissa toimii.
Osaatko peeki, tai joku muu, sanoa mikä VAG-COM laite sopisi Touraniin (vm.2008 1.9 TDI BLS) vaikka tuolta odb-sivulta?
seuraava teksti sähköpostistani kun eilen kysyin obd.fi:stä laitetta:
Touran on CAN-väylältä diagnostoitava joten VCDS:n kanssa ainoa vaihtoehto
on HEX-USB+CAN adapteri hintaan ?e, sisältää ohjelman ja päivitykset
jatkossa eli on yhteensopiva tulevienkin autojen kanssa. Tuo toimii
kaikissa 90-luvun alusta saakka missä vaan on jotain diagnostoitavaa.
PC:lle ei muuta vaatimusta kuin että Win 98 tai uudempi asentuu. Toimii
XP, Vista ja Seiskassakin.
Toinen vaihtoehto on V-Checker VAG Pro CAN -lukija joka ei ihan yhtä
monipuolien ole koodauksien osalta mutta hintakin on puolet vähemmän ja
siinä ei tarvita Pc:tä eli voi vaikka kuskata autossa mukana.
Veljellä on myynnissä tuo v-checker vag pro can lukija SUOMEKSI, hintaan 140 euroa + lähetyskulut, laitamme sitten roposemme yhteen ja hommataan tuo hex-usb+can. Molemmilla on volkkareita ja tuntuu olevan tarvetta usein tuolle webaston lukituksen poistolle...
Aamulla kun vein tytärtäni kouluun niin herjasi vikakoodia F03, ajossa painettu liekin kuvaa...
Pihassa uudelleen kellosta liekin kuvaa, 2 kertaa vikakoodi F02, ja vasta kolmannella painalluksella lähti tulille. Äänestä päätellen liekki pätkii syystä tai toisesta ja aivan miehekkäät savut lähtee webaston putkesta.. Pitänee nöyrtyä hankkimaan uusi webasto, uusilla osilla korjaaminen tulee liian kalliiksi?
Touran on CAN-väylältä diagnostoitava joten VCDS:n kanssa ainoa vaihtoehto
on HEX-USB+CAN adapteri hintaan ?e, sisältää ohjelman ja päivitykset
jatkossa eli on yhteensopiva tulevienkin autojen kanssa. Tuo toimii
kaikissa 90-luvun alusta saakka missä vaan on jotain diagnostoitavaa.
PC:lle ei muuta vaatimusta kuin että Win 98 tai uudempi asentuu. Toimii
XP, Vista ja Seiskassakin.
Toinen vaihtoehto on V-Checker VAG Pro CAN -lukija joka ei ihan yhtä
monipuolien ole koodauksien osalta mutta hintakin on puolet vähemmän ja
siinä ei tarvita Pc:tä eli voi vaikka kuskata autossa mukana.
Veljellä on myynnissä tuo v-checker vag pro can lukija SUOMEKSI, hintaan 140 euroa + lähetyskulut, laitamme sitten roposemme yhteen ja hommataan tuo hex-usb+can. Molemmilla on volkkareita ja tuntuu olevan tarvetta usein tuolle webaston lukituksen poistolle...
Aamulla kun vein tytärtäni kouluun niin herjasi vikakoodia F03, ajossa painettu liekin kuvaa...
Pihassa uudelleen kellosta liekin kuvaa, 2 kertaa vikakoodi F02, ja vasta kolmannella painalluksella lähti tulille. Äänestä päätellen liekki pätkii syystä tai toisesta ja aivan miehekkäät savut lähtee webaston putkesta.. Pitänee nöyrtyä hankkimaan uusi webasto, uusilla osilla korjaaminen tulee liian kalliiksi?
Saitko kozel selvitettyä josko tiivistettä saisi tilattua? Jos ei saa niin mitä höyrystin tai mikä se nyt oli maksaa? Juuri se osa jossa on hehku, se keraaminen "kuppi" ja polttoaineputki...
Omassa kulkineessa taas äsken starttasi vasta kolmannella yrityksellä, liekki sammui kesken puhalluksen samalla tavalla pätki kun mopoiässä tunskan tulpan hattu oli heikosti kiinni...heikosti kuvailtu mutta edes jotain osviittaa
Omassa kulkineessa taas äsken starttasi vasta kolmannella yrityksellä, liekki sammui kesken puhalluksen samalla tavalla pätki kun mopoiässä tunskan tulpan hattu oli heikosti kiinni...heikosti kuvailtu mutta edes jotain osviittaa
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=941
Sama setti helmisellä 220e.
Heitä mäkeen se webasto, ne toimii tai sitten ei ja kalliita korjata/uusia.
Letkulämmitin tilalle ja piuha seinään.
Hiacemiehet ei webastoja tartte :)
Sama setti helmisellä 220e.
Heitä mäkeen se webasto, ne toimii tai sitten ei ja kalliita korjata/uusia.
Letkulämmitin tilalle ja piuha seinään.
Hiacemiehet ei webastoja tartte :)
Letkulämmitin tilalle ja piuha seinään.
Eipä ole läheskään kaikkiin Touranin moottorimalleihin saatavilla letkulämppäriä:
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=TOURAN&type=2&lang=6&ndid=
Itsellä AZV kone, johon ei tietenkään letkulämppäriä saa. Ja säteilylämmitintä on kyllä turha asentaa koristeeksi.
No niin merkkikorjaamossa työskentelevät/ muuta asiasta tietävät:
Kävin juuri merkkikorjaamossa webastoja ruuvanneen ihmisen juttusilla:
Autossani on vikakoodi 02245, liitos, rf-kauko-ohjaus, tämä ilmeisesti meinaa ettei kellosarja ole oikein koodattu webastoon???
Jos hankin ihan uuden, samanlaisen, webaston niin tuo uusi pitänee koodata autooni?
Meinasivat että "mokkula" joka on kertakäyttöinen ja tarvitaan kun uusi webasto asennetaan ja pitäisi tuo kellokin saada toimimaan sen kanssa? Totta vai tarua?
Kutsuvat tuota mokkulaa dingdongiksi ja ohjelmoinnin jälkeen on kuulemma vainaa eli kertakäyttöinen?
Onnistuuko tuo uuden webaston koodaaminen kotikonstein esim dcds:llä?
Jos tuo lisäasennussarja pitää ostaa taas niin mitähän se maksaa? siinä ilmeisesti tulee kello ja tuo mokkula?
Kuulemma webastoon on saatavissa uusi softapäivitys joka ei ole niin herkkä jänniteheilahteluille ym jotka aiheuttaa vikakoodeja/ toimintahäiriöitä. Pitääkö noista päivityksistä maksaa joka puolella suomea vai onko tämä käytäntö voimassa vain vaasassa? Luulisi nyt että esim maahantuoja hoitaisi maksupuolen? Toiveajattelua?
Kävin juuri merkkikorjaamossa webastoja ruuvanneen ihmisen juttusilla:
Autossani on vikakoodi 02245, liitos, rf-kauko-ohjaus, tämä ilmeisesti meinaa ettei kellosarja ole oikein koodattu webastoon???
Jos hankin ihan uuden, samanlaisen, webaston niin tuo uusi pitänee koodata autooni?
Meinasivat että "mokkula" joka on kertakäyttöinen ja tarvitaan kun uusi webasto asennetaan ja pitäisi tuo kellokin saada toimimaan sen kanssa? Totta vai tarua?
Kutsuvat tuota mokkulaa dingdongiksi ja ohjelmoinnin jälkeen on kuulemma vainaa eli kertakäyttöinen?
Onnistuuko tuo uuden webaston koodaaminen kotikonstein esim dcds:llä?
Jos tuo lisäasennussarja pitää ostaa taas niin mitähän se maksaa? siinä ilmeisesti tulee kello ja tuo mokkula?
Kuulemma webastoon on saatavissa uusi softapäivitys joka ei ole niin herkkä jänniteheilahteluille ym jotka aiheuttaa vikakoodeja/ toimintahäiriöitä. Pitääkö noista päivityksistä maksaa joka puolella suomea vai onko tämä käytäntö voimassa vain vaasassa? Luulisi nyt että esim maahantuoja hoitaisi maksupuolen? Toiveajattelua?
Mitä tarkoitat "mokkulalla", radio kauko-ohjaintako? Senhän saa ohjelmoitua uudestaan netistä löytyvällä ohjeella , sulake irti, painetaan kaken nappia x sekuntia, sulake takaisin tai jotain sinneppäin. Muistaakseeni www.kaha.fi oli tuo ohje. Tuolla ohjeella viissiin sais useammankin kaken ohjaamaan samaa laitetta jos tarvis on.
Tuo vikakoodi ilmestyy yleensä kun webasto on koodattu niin että se kuvittelee autossa olevan alkuperäisen kaukosäätimen.ja nyt se ei saa siihen yhteyttä.
Jos vaihdat autoosi upouuden TT-V:n joudut koodauttamaan siihen uuden ohjelman jotta lämmitin ymmärtää kellosarjaa, tähän koodaukseen tarvitaan donglea joka laitetaan vanhaan printteri porttiin(saa niitä usb versioinakin) ja kyllä mokkula on kertakäyttöinen.
donglea ei saa ilman koko kellosarjan hankintaa,tosin takuu alaisiin autoihin tulee pelkkä dongle....
Webastoon on olemassa ohjelma päivitys,joka on auttanut pakkasstartti ongelmiin eli alijännite koodeihin. siitä kuuluuko siitä maksaa, en tiedä, mutta iso homma se ei ole..
Jos vaihdat autoosi upouuden TT-V:n joudut koodauttamaan siihen uuden ohjelman jotta lämmitin ymmärtää kellosarjaa, tähän koodaukseen tarvitaan donglea joka laitetaan vanhaan printteri porttiin(saa niitä usb versioinakin) ja kyllä mokkula on kertakäyttöinen.
donglea ei saa ilman koko kellosarjan hankintaa,tosin takuu alaisiin autoihin tulee pelkkä dongle....
Webastoon on olemassa ohjelma päivitys,joka on auttanut pakkasstartti ongelmiin eli alijännite koodeihin. siitä kuuluuko siitä maksaa, en tiedä, mutta iso homma se ei ole..
Juuri hain vanhalta tutulta jolla oli jäänyt takataskuun kaksi kappaletta käyttämätöntä donglea!! koodi molemmissa 9009188A. Kummassakin sarjassa on cd mukana..
1. sarja: cd: nr 9015839A, version 2.0 (TT-V Zuheizer Volkswagen Aufrustsoftware)
2. sarja: cd: nr: 9008997A, version 1.0 (vw Touran Diesel Aufrustsoftware)
Dongeli molemmissa sama mutta kumpaa cd:tä käyttä/viedä merkkihuoltoon jos joudun vaihtamaan webaston?
Nyt taas Webasto toimii moitteetta, juuri kun olin tutun luona käymässä ja piti näyttää millaiset savut ja kuinka pätkii tuo webasto tuossa touranissani!!!
1. sarja: cd: nr 9015839A, version 2.0 (TT-V Zuheizer Volkswagen Aufrustsoftware)
2. sarja: cd: nr: 9008997A, version 1.0 (vw Touran Diesel Aufrustsoftware)
Dongeli molemmissa sama mutta kumpaa cd:tä käyttä/viedä merkkihuoltoon jos joudun vaihtamaan webaston?
Nyt taas Webasto toimii moitteetta, juuri kun olin tutun luona käymässä ja piti näyttää millaiset savut ja kuinka pätkii tuo webasto tuossa touranissani!!!
Aamulla käynnistyi ja kävi normaalisti ja sama illalla! Onko noissa ollut paljon ongelmaa polttoaineen saannissa? Miten tankista lähtö on toteutettu? Oma polttoaineputki näyttää tulevan tankista ja aika märkä on koko tankki ulkopuolelta. Murskeellakin näkyy vuodon merkkejä juuri polttoaineputkien kohdalla ja vuoto alkanut kun aloin äheltää tuon webaston kanssa. Ei kuitenkaan selviä tippoja/vuotoja näy missään...
Monien puheluiden ja varaosaliikkeiden läpikäymisen jälkeen löytyi tuota rosterista haitariputkea wbaston ja sen äänenvaimentimen väliin; omasta kun tuo oli puhki ja käryt tulee ,webaston sattuessa toimimaan, kabinetin puolelle. Putki löytyi Trailcon firmasta Vaasassa, hintaan 21 euroa/metri. Tuo pikkupala kustansi 4.20 euroa. Merkkiliikkeestä ei saa ainoastaan tuota osaa.
Aamulla ja päivällä pukkasi taas F02 vikakoodia mutta kun iltapäivällä koitin ilman pakoputkea (webastosta suora putkenpätkä sumareitten kohdalta ulos) niin toimi täysin moitteetta...
Aamulla ja päivällä pukkasi taas F02 vikakoodia mutta kun iltapäivällä koitin ilman pakoputkea (webastosta suora putkenpätkä sumareitten kohdalta ulos) niin toimi täysin moitteetta...
Meni hermot!!! Illalla toimi hyvin, aamulla myös, tuntia myöhemmin kun koitin niin tuo tuttu F02 ilmestyy ruutuun!!
Tilasin uuden. Voiko kaikki kilkkeet sähköjohtoja myöten laittaa kiinni vaikkei sitä olekaan ohjelmoitu kellosarjalle? Ajattelin ettei savut tuu väärästä paikasta. Itsehän ajattelin tuon vaihtaa ja ohjelmointiin sitten käyttöautolle.
Vanha oli myös kussut naftaa syystä tai toisesta laitteen ulkopuolelle, ei kuitenkaan polttoainesyötön putken/letkun juuresta vaan jostain sisältä, palopesän lähistöltä. Käry oli aina melkoinen kun laitteen ulkopuolella oleva nafta rupee savuamaan...
Tilasin uuden. Voiko kaikki kilkkeet sähköjohtoja myöten laittaa kiinni vaikkei sitä olekaan ohjelmoitu kellosarjalle? Ajattelin ettei savut tuu väärästä paikasta. Itsehän ajattelin tuon vaihtaa ja ohjelmointiin sitten käyttöautolle.
Vanha oli myös kussut naftaa syystä tai toisesta laitteen ulkopuolelle, ei kuitenkaan polttoainesyötön putken/letkun juuresta vaan jostain sisältä, palopesän lähistöltä. Käry oli aina melkoinen kun laitteen ulkopuolella oleva nafta rupee savuamaan...
Nyt webasto lukossa ja checkerillä en osaa ottaa lukitusta pois vaikka sillä voisikin...
Kahalla meinasivat että polttoaineen saannissa on vikaa eikä niinkään itse webastossa. Kuinka tuonne tankkiin pääsee käsiksi, meinaan lähdöistä asti? Eikös ne lähdöt ole tankin yläpuolella? Löytyykö joku luukku tms kabinetin puolelta josta pääsee ottamaan webaston polttoaineputken irti? pumppua en kyllä tässä vaiheessa epäile, tietääkseni aika ikuisia ovat?
Kahan henkilökunta oli tosi ystävällisiä ja asiantuntevia. Kunnon asiakaspalvelua voisin sanoa, sitä ei enään monessa paikassa harrasteta!
Kahalla meinasivat että polttoaineen saannissa on vikaa eikä niinkään itse webastossa. Kuinka tuonne tankkiin pääsee käsiksi, meinaan lähdöistä asti? Eikös ne lähdöt ole tankin yläpuolella? Löytyykö joku luukku tms kabinetin puolelta josta pääsee ottamaan webaston polttoaineputken irti? pumppua en kyllä tässä vaiheessa epäile, tietääkseni aika ikuisia ovat?
Kahan henkilökunta oli tosi ystävällisiä ja asiantuntevia. Kunnon asiakaspalvelua voisin sanoa, sitä ei enään monessa paikassa harrasteta!
18. lisälämmitin, sieltä sopeutus, kanava 42-->arvoksi 1. Sopeutus onnistui! Sitten vikakoodien poisto ja niin oli lukitus pois. Tulille ei lähtenyt mutta yritti edes, alkaan epäilemään polttoaineen saantia ja liitoksia ennen webaston pumppua.
veljen testerillä eli V-Checker PRO VAG CAN-lukija Suomeksi
Tuon kanavan löysin täältä foorumilta jo aiemmin, tuossa ylempänä joku sen oli jo laittanutkin tähän viestiketjuun
veljen testerillä eli V-Checker PRO VAG CAN-lukija Suomeksi
Tuon kanavan löysin täältä foorumilta jo aiemmin, tuossa ylempänä joku sen oli jo laittanutkin tähän viestiketjuun
Itsellä t5 alkuperäisellä webaston lämmittimellä. Saako esim. vag-comilla ohjelmoitua automaattisen käynnistyksen pois, kun ei varmaan tee hyvää webastolle kun lähtee päälle myös ihan lyhyessäkin ajossa. Autoon on asennettu jälkeen päin kellosarja, mutta yritin laittaa kaukosäädin paketin, niin ei lähde webasto käyntiin, ei kellosta eikä kaukosäätimestä, sisätilan puhallin vaan menee päälle. Webasto on mallia thermo top c 5kw. Auto vm.2005
Ei ole ainakaan kukaan vielä julkisesti kertonut miten tuon automaattikäytön saisi pois päältä tehdaslaitteista.
Kaukosäätimien asennuksessa pitää muistaa noudattaa ohjeita, usein pitää kytkeä joku johto sarjasta irti tai kytkeekö sen kaukosäädin sarjan ilman y-kaapelia suoraan minikellon johtosarjaan tms.
Kaukosäätimien asennuksessa pitää muistaa noudattaa ohjeita, usein pitää kytkeä joku johto sarjasta irti tai kytkeekö sen kaukosäädin sarjan ilman y-kaapelia suoraan minikellon johtosarjaan tms.
Mun touranissa webasto toimii ja ei toimi... tankki kun alkaa olla puoliksi täynnä niin rupee pätkimään--- onko muilla ollut webastossa polttoaineen saantiongelmaa? Vähän kun ajattelee niin voipi olla webaston polttoaineputkessa ongelma ja juurikin siellä pumpun ja tankin välissä... Kuinkas tuossa touranissa pääsee päällistelemään tankista tulevia putkia? Sisäkautta varmaankin mutta mitä kaikkea pitää purkaa? Onkohan putken päässä joku takaiskuventtiili jonka pitäis estää polttoaineputken tyhjentymisen takaisin tankkiin mutta ei toimikaan?
Tilasin motonetista letkulämppärin kun ei voi oikein luottaa tuohon webastoon ja talvella on aika ilkeää käynnistää -20 pakkasesta ilman minkäänlaista esilämmitystä...
Tilasin motonetista letkulämppärin kun ei voi oikein luottaa tuohon webastoon ja talvella on aika ilkeää käynnistää -20 pakkasesta ilman minkäänlaista esilämmitystä...
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.11.2010 20:10
Määritelkääpä toimiva Webasto Touranissa.
Omassa -05 autossa Webasto käynnistyy ja vaaleasta savusta päätellen käy koko puolen tunnin ajan. Lämmitystulos vaan ei mitenkään vastaa odotuksia.
Autossa jälkiasennettu kello.
Pakkasta -10 astetta, Climatronic säädetty täysille ja kaikki puhallus tuulilasille.
30 min käytön jälkeen tuulilasi on puoliksi sulanut ja etusivulaseissa A4:N kokoinen alue sulana. Jäähdytysnesteen lämpömittari näyttää max 50 astetta.
Merkkiliike ei löydä vikakoodeja vaan väittää, että toimii ihan normaalisti.
Minua ei oikein vakuuta kun Webastossa pitäisi olla 5kW lämmitysteho.
Onko normaalia?
Omassa -05 autossa Webasto käynnistyy ja vaaleasta savusta päätellen käy koko puolen tunnin ajan. Lämmitystulos vaan ei mitenkään vastaa odotuksia.
Autossa jälkiasennettu kello.
Pakkasta -10 astetta, Climatronic säädetty täysille ja kaikki puhallus tuulilasille.
30 min käytön jälkeen tuulilasi on puoliksi sulanut ja etusivulaseissa A4:N kokoinen alue sulana. Jäähdytysnesteen lämpömittari näyttää max 50 astetta.
Merkkiliike ei löydä vikakoodeja vaan väittää, että toimii ihan normaalisti.
Minua ei oikein vakuuta kun Webastossa pitäisi olla 5kW lämmitysteho.
Onko normaalia?
Jälkiasenteinen kellosarja vaatii usein etukäteisvalmisteluja että saa lämpöä sisälle. Eli ennen moottorin sammutusta pitää 'läpät saada lämpöiselle' esim. HI asentoon lämmöt ja tuulilasille jotkut haluaa puhalluksen suunnata - nopeutta älä muuta kovin kovalle paras yleensä on 2. nopeus Climatronicissa. Ilmeisesti noita tarkoitat Touran_BKD noilla omilla valmisteluilla.
Sitten se missä auto on vaikuttaa lämmitystulokseen. Tuulisella alueella ja erityisesti rannikolla ei välttämättä 3h riitä sisätilanlämmittimelläkään sulattamaan auton laseja -10C pakkasilla. Itsekin jouduin ostamaan yli 2kW sisätilanlämmittimen jotta sai edes reilussa 2h tuulilasin sulaksi - tämä siis Superbissä jonka sisätilavuus on pienempi kuin Touranin.
Lisäksi maskinsuoja ja nokkapellin eristäminen vaikuttaa paljon moottorin lämpenemiseen. Tuulisella alueella helposti nokan peittäminen vähentää lämpöhäviöitä melkoisesti ja siten nopeuttaa lämpenemistä.
Sitten se missä auto on vaikuttaa lämmitystulokseen. Tuulisella alueella ja erityisesti rannikolla ei välttämättä 3h riitä sisätilanlämmittimelläkään sulattamaan auton laseja -10C pakkasilla. Itsekin jouduin ostamaan yli 2kW sisätilanlämmittimen jotta sai edes reilussa 2h tuulilasin sulaksi - tämä siis Superbissä jonka sisätilavuus on pienempi kuin Touranin.
Lisäksi maskinsuoja ja nokkapellin eristäminen vaikuttaa paljon moottorin lämpenemiseen. Tuulisella alueella helposti nokan peittäminen vähentää lämpöhäviöitä melkoisesti ja siten nopeuttaa lämpenemistä.
muistaakseni puskurin keskeltä vähän kuskin puolelle etupuskurissa. Jos webaston lämpötilan tunnistimia niin webasto irti ja se on vähän isompitöinen: apukuskin puoleinen eturengas, sisälokasuoja, etupuskuri. Omasta jouduin lisäksi ottamaan umpion ja lasinpesunesteen säiliötä vähän irrottelemaan kun yksi webaston telineen kiinnitysruuveista on sen pesurin säiliön alla...
Touran_ BKD:
Tuo on täysin normaalia, ei itsellä 1m leonissakaan joka paljon píenempi auto, 5kw v tyyppi ei sen kuumemmaksi sitä saa 30min lämmityksellä. tosin puhallin on 1 nopeudella, puhallus puoliksi lasille ja puoliksi alas.
Lämmitysaikaahan saa kellosta jatkettua 60min asti, mutten ole lähtenyt sille tielle, tarkoitus kun on saada auto käyntiinkin lämmityksen jälkeen.
Tuo on täysin normaalia, ei itsellä 1m leonissakaan joka paljon píenempi auto, 5kw v tyyppi ei sen kuumemmaksi sitä saa 30min lämmityksellä. tosin puhallin on 1 nopeudella, puhallus puoliksi lasille ja puoliksi alas.
Lämmitysaikaahan saa kellosta jatkettua 60min asti, mutten ole lähtenyt sille tielle, tarkoitus kun on saada auto käyntiinkin lämmityksen jälkeen.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.11.2010 20:10
Ero vastaavan tehoiseen jälkiasenteiseen Webastoon tuntuu olevan melkoinen.
Aikanaan Farkkugolffissa jälkiasenteinen Eberi sulatti ikkunat takaoviin saakka ja nosti jäähdytysnesteen lämpötilan 60-60 asteeseen puolessa tunnissa pikkupakkasilla.
Kaipa se on uskottava, että tuo omakin lämmitin toimii kuten sen on tarkoitettu.
Aikanaan Farkkugolffissa jälkiasenteinen Eberi sulatti ikkunat takaoviin saakka ja nosti jäähdytysnesteen lämpötilan 60-60 asteeseen puolessa tunnissa pikkupakkasilla.
Kaipa se on uskottava, että tuo omakin lämmitin toimii kuten sen on tarkoitettu.
Kun ohjainlaite/ webasto vaihdetaan pitäisi vanhasta ottaa koodaus talteen, jos sitä ei nyt muistettu ottaa talteen, ei se maailmaa kaada, hieman vaan hidastaa tulevaa koodausta.
Uusi ohjainlaite pitää koodata Vw testerillä, ja jos on jälkiasennus kello tai kaukosäädin ne pitää koodata erikseen myös, tähän jälkimmäiseen touhuun tarvitaan siis se dongle ja tätä murheellista ja kuuluisaa donglea ei saa kuin uuden kellosarjan mukana.(korjatkaa joku jos näin ei ole.((pois lukien takuun alaiset)).
Kyllä tavallinen tallaaja pystyy kaikki koodaukset suorittamaan mikäli tallaaja omaa siihen tarvittavat laitteet ja ohjelmat...
Uusi ohjainlaite pitää koodata Vw testerillä, ja jos on jälkiasennus kello tai kaukosäädin ne pitää koodata erikseen myös, tähän jälkimmäiseen touhuun tarvitaan siis se dongle ja tätä murheellista ja kuuluisaa donglea ei saa kuin uuden kellosarjan mukana.(korjatkaa joku jos näin ei ole.((pois lukien takuun alaiset)).
Kyllä tavallinen tallaaja pystyy kaikki koodaukset suorittamaan mikäli tallaaja omaa siihen tarvittavat laitteet ja ohjelmat...
Joo, donglea ei saa erikseen, tarkistettu merkkiliikkeestä ja he soittivat kahalle... Mulla on yksi tuttu asentaja jolla oli 2 kpl donglea ylimääräisenä; toisen säästän tulevaa webaston vaihtoa varten mutta toisen voin myydä... nuo donglet oli jäänyt sarjasta ylimääräisiksi kun vain kello tai kaapelisarja tarvittiin paketista. Merkkiliikkeesä luvattiin ajaa softa vaikka dongle onkin omasta takaa, 1 tunnin työn veloittavat...
Eilen kasasin Webaston. Siihen on siis nyt vaihdettu ohjausyksikkö, puhallinmoottori ja hehku, jonka mukana tuli liekkivahti. Vanhasta piirilevystä ei varmasti saa ohjelmaa ulos, kun oli aika kivasti palanut...
Nyt herjaa VCD:llä koodia 02456 - Line Filling 005 No or Incorrect Basic Setting/Adaption.
Ilmeisesti pitää sopeuttaa uusi piirilevy Adaptionin kautta... Pitää koittaa etsiä siihen ohjeet jostain.
Tuo kello homma on vielä selvityksen alla... On palanut rahaa tuohon laitokseen nyt jo niin paljon että olis laittanut kokonaan uuden Webaston samalla rahalla...
Nyt herjaa VCD:llä koodia 02456 - Line Filling 005 No or Incorrect Basic Setting/Adaption.
Ilmeisesti pitää sopeuttaa uusi piirilevy Adaptionin kautta... Pitää koittaa etsiä siihen ohjeet jostain.
Tuo kello homma on vielä selvityksen alla... On palanut rahaa tuohon laitokseen nyt jo niin paljon että olis laittanut kokonaan uuden Webaston samalla rahalla...
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Kaverilla on 08 T5,rekisteröity 1/09.Koneena 2.5 TDI.
Laitatutti webastoon kellosarjan.On pelannut ihan moitteetta.Sarjan asentaja sanoi että kellosta voi laittaa webaston suoraan käymään tai ajastuksella.Mutta webasto pitää ehdottomasti sammuttaa ennenkuin auton pistää käymään ja ajossa ei saa kellosta laittaa lämmitintä päälle.Menee muuten bitit kuulemma ristiin,kello vs. portterin ECU.Tulee siis 2 ohjausta yhtäaikaa.
En tiedä mitä vikoja moinen tapahtuma saa aikaan...
Omassa kulkineessa 4.jotain kW eberi kaukosäädöllä,on toiminut ihan ok.
Laitatutti webastoon kellosarjan.On pelannut ihan moitteetta.Sarjan asentaja sanoi että kellosta voi laittaa webaston suoraan käymään tai ajastuksella.Mutta webasto pitää ehdottomasti sammuttaa ennenkuin auton pistää käymään ja ajossa ei saa kellosta laittaa lämmitintä päälle.Menee muuten bitit kuulemma ristiin,kello vs. portterin ECU.Tulee siis 2 ohjausta yhtäaikaa.
En tiedä mitä vikoja moinen tapahtuma saa aikaan...
Omassa kulkineessa 4.jotain kW eberi kaukosäädöllä,on toiminut ihan ok.
Tässä lähipäivinä on Kaha oy/Webasto alkanut myymään donglea erikseen n.65e kpl hintaan.Joten nyt uuden webaston koodaus kellosarjalle on sitten jo astetta järkevämpää/edullisempaa...
Jos takuuseen Skoda octaviaan joudutaan vaihtamaan TT-V lämmitin, ohjelma pakko myy mukaan myös p-a pumpun eli vanha TT-V lämmitin korvataan uudella EVO lla. Onko joku jo uskaltanut kokeilla tätä lämmitin swappia touraniin / cäddylään / passattiin??
Jos takuuseen Skoda octaviaan joudutaan vaihtamaan TT-V lämmitin, ohjelma pakko myy mukaan myös p-a pumpun eli vanha TT-V lämmitin korvataan uudella EVO lla. Onko joku jo uskaltanut kokeilla tätä lämmitin swappia touraniin / cäddylään / passattiin??
^Kannattaa vaihtaa taloa jos eivät halua asiakasta palvella. Käsittääkseni tuo 65e/dongle koskee varmaankin vain yrityksiä, eikä Kaha taida palvellakaan yksityisiä asiakkaita.
Kuulin itsekin duunissa tuosta donglejen irtomyynnistä, kauan se kestikin ennenkuin ymmärsivät kahalla aiemman käytännön typeryyden! Aiemminhan tuon irtodonglen sai vain takuun alaisiin autoihin/lämmittimiin, jos taas takuu olikin päättynyt niin "tästä vaan uusi sarja, 400e kitooos".
Kuulin itsekin duunissa tuosta donglejen irtomyynnistä, kauan se kestikin ennenkuin ymmärsivät kahalla aiemman käytännön typeryyden! Aiemminhan tuon irtodonglen sai vain takuun alaisiin autoihin/lämmittimiin, jos taas takuu olikin päättynyt niin "tästä vaan uusi sarja, 400e kitooos".
Olen tuskastellut Webaston kanssa ja tiedon haussa löysin tämän sivun ja kysyisinkin osaisiko joku auttaa minua.
Autoni on VW Touran 2.0 tdi dsg highline vm. 2006. Autossa tehdasasenteinen webasto, joka toimi moitteettomasti, kunnes asennutin siihen esilämmityksen kellolla. Asennuksen yhteydessä vaihdettiin myös webaston kiertovesipumppu uuteen ja ohjelmoitiin sisätilanpuhallus 3 asennolle, jotta sulattaisi tullilasin paremmin.
Asennuksen jälkeen laite toimi vajaan kuukauden ja sitten alkoi ongelmat. Aluksi toimi satunnaisesti, jonka jälkeen ei enää lämmittanyt. Nyt kun kytkee webaston päälle ajastuksella tai liekkinapista niin sisäpuhallin alkaa toimia, mutta n. 10 sekunnin kuluttua sammuu. Webasto ei ala puhisemaan eikä polttoainepumppu ala naksuttamaan. Tämän jälkeen kellotauluun tulee vikakoodi F07, puhallin sammuu ja taustalle jää hiljainen vinkuva ääni.
Kaverilla VCDS kaapeli ja Ross-Tech ohjelma: ilmoitti seuraavat viat Aux heat boxissa:
Tuesday,21,December,2010,15:31:40:19917
VCDS Version: Release 10.6.3
Data version: 20101206
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 071 T
Component and/or Version: Standheizer 050 2504
Software Coding: 0001012
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 3668387038C1
4 Faults Found:
02245 - Connection; RF Remote Control
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 254
Reset counter: 150
Time Indication: 0
01406 - No Flame
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 18
Reset counter: 190
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 23.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.07 V
01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 190
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 45.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.29 V
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 150
Mileage: 119037 km
Time Indication: 0
Soitin jo Kahalle ja kertoivat, että VW:llä tehdasasennetussa webastossa oma ohjausyksikkö ja polttoainepumppu, jonka vuoksi jälkikäteen asennettu kello ei välttämättä ymmärrä VW:n antamia vikakoodeja tai ne voivat olla virheellisiä. Osat kuulemma erilaisia kun jälkiasennetuissa webastoissa.
Saisitteko tuosta mitään tolkkua, vai pitääkö viedä Laakkoselle ja pelätä pahinta : (
Autoni on VW Touran 2.0 tdi dsg highline vm. 2006. Autossa tehdasasenteinen webasto, joka toimi moitteettomasti, kunnes asennutin siihen esilämmityksen kellolla. Asennuksen yhteydessä vaihdettiin myös webaston kiertovesipumppu uuteen ja ohjelmoitiin sisätilanpuhallus 3 asennolle, jotta sulattaisi tullilasin paremmin.
Asennuksen jälkeen laite toimi vajaan kuukauden ja sitten alkoi ongelmat. Aluksi toimi satunnaisesti, jonka jälkeen ei enää lämmittanyt. Nyt kun kytkee webaston päälle ajastuksella tai liekkinapista niin sisäpuhallin alkaa toimia, mutta n. 10 sekunnin kuluttua sammuu. Webasto ei ala puhisemaan eikä polttoainepumppu ala naksuttamaan. Tämän jälkeen kellotauluun tulee vikakoodi F07, puhallin sammuu ja taustalle jää hiljainen vinkuva ääni.
Kaverilla VCDS kaapeli ja Ross-Tech ohjelma: ilmoitti seuraavat viat Aux heat boxissa:
Tuesday,21,December,2010,15:31:40:19917
VCDS Version: Release 10.6.3
Data version: 20101206
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 071 T
Component and/or Version: Standheizer 050 2504
Software Coding: 0001012
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 3668387038C1
4 Faults Found:
02245 - Connection; RF Remote Control
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 254
Reset counter: 150
Time Indication: 0
01406 - No Flame
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 18
Reset counter: 190
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 23.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.07 V
01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 190
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 45.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.29 V
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 150
Mileage: 119037 km
Time Indication: 0
Soitin jo Kahalle ja kertoivat, että VW:llä tehdasasennetussa webastossa oma ohjausyksikkö ja polttoainepumppu, jonka vuoksi jälkikäteen asennettu kello ei välttämättä ymmärrä VW:n antamia vikakoodeja tai ne voivat olla virheellisiä. Osat kuulemma erilaisia kun jälkiasennetuissa webastoissa.
Saisitteko tuosta mitään tolkkua, vai pitääkö viedä Laakkoselle ja pelätä pahinta : (
Kaapeloinnin jälkeen ohjelma teki ilmeisesti jonkun korjauskierroksen, jolloin 2-3 muuta pientä vikailmoitusta järjestelmässä hävisi. Vikailmoitukset eivät liittyneet webastoon vaan esim sähköikkunoihin jne jotka ilmenneet joskus. Ilmeisesti vika ei poistunut webastosta ja on edelleen lukossa.
Kävin Tampereen Laakkosella näyttämässä vikaraporttia ja epäilivät sen perusteella, että palopesä olisi mennyt rikki. Eivät kuulemma vaihda pelkästään hehkutulppaa vaan uusivat AINA koko palopesän tulpan kanssa. Hinta olisi ollut noin 700 euroa.
Onkohan vika siis palopesässä ja hehkutulpassa ja ne vaihtamalla toimisi jälleen? Ei nimittäin huvittaisi uusia koko webastoa osa osalta ja todeta lopuksi, että täydellinen jälkiasennettu uusi webasto olisi tullut halvemmaksi?
Kävin Tampereen Laakkosella näyttämässä vikaraporttia ja epäilivät sen perusteella, että palopesä olisi mennyt rikki. Eivät kuulemma vaihda pelkästään hehkutulppaa vaan uusivat AINA koko palopesän tulpan kanssa. Hinta olisi ollut noin 700 euroa.
Onkohan vika siis palopesässä ja hehkutulpassa ja ne vaihtamalla toimisi jälleen? Ei nimittäin huvittaisi uusia koko webastoa osa osalta ja todeta lopuksi, että täydellinen jälkiasennettu uusi webasto olisi tullut halvemmaksi?
Ja lukituksen poisto:
18. lisälämmitin, sieltä sopeutus, kanava 42-->arvoksi 1. Sopeutus onnistui! Sitten vikakoodien poisto ja niin oli lukitus pois. Tulille ei lähtenyt mutta yritti edes, alkaan epäilemään polttoaineen saantia ja liitoksia ennen webaston pumppua.
F7 on koodina kun webasto on lukossa. Koita ottaa lukitus pois em tavalla!
Halvemmaksi tulee ostaa uusi webasto kuin korjata vanhaa...
Seuraavasta linkistä osia halvemmalla, lyöt sen webaston numeron niin näet mitä maksaa..
http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=hintahaku
Hinta: 569.17 e
Ja tuollehan pitää kuitenkin kertoa että olisi kellokin, merkkiliikkeessä ainakin ajavat tuon softan sisään, se dongle pitää vaan ostaa mutta sitähän saa jo erikseenkin... ennen piti ostaa koko kellosarja (400€) mutta nyt saa pelkän donglenkin (65€)
Voit soitella mulle jos jäi jotain epäselvää niin katotaan jos pystyn auttamaan, puh 050 564 99 64
18. lisälämmitin, sieltä sopeutus, kanava 42-->arvoksi 1. Sopeutus onnistui! Sitten vikakoodien poisto ja niin oli lukitus pois. Tulille ei lähtenyt mutta yritti edes, alkaan epäilemään polttoaineen saantia ja liitoksia ennen webaston pumppua.
F7 on koodina kun webasto on lukossa. Koita ottaa lukitus pois em tavalla!
Halvemmaksi tulee ostaa uusi webasto kuin korjata vanhaa...
Seuraavasta linkistä osia halvemmalla, lyöt sen webaston numeron niin näet mitä maksaa..
http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=hintahaku
Hinta: 569.17 e
Ja tuollehan pitää kuitenkin kertoa että olisi kellokin, merkkiliikkeessä ainakin ajavat tuon softan sisään, se dongle pitää vaan ostaa mutta sitähän saa jo erikseenkin... ennen piti ostaa koko kellosarja (400€) mutta nyt saa pelkän donglenkin (65€)
Voit soitella mulle jos jäi jotain epäselvää niin katotaan jos pystyn auttamaan, puh 050 564 99 64
Freeze Frame:
Start
Temperature: 45.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.29 V
Oliko moottori kylmä kun yritit käynnisttä Webastoa? Katselin noita lämpötila arvoja ja siitä tuli mieleeni että omassani oli Webaston lämpötila-anturi rikki eikä sen takia käynnistynyt. Siinä on kaksi anturia joiden arvot pitäisi olla lähellä toisiaan. Tuossa vikakoodissa noi arvot ovat hieman kaukana toisistaan...
Täytyy yrittää vielä koittaa poistaa sitä lukitusta peekin ohjeiden mukaisesti - kiitoksia vinkistä.
Koneella oli ajettu noin 15 minuuttia kun tehtiin toi testi. Missäköhän webaston lämpötila-anturit sijaitsevat ja onko ne helppo vaihtaa ja paljonkohan ne maksavat?
On toi webasto alkanut arveluttamaan siinä määrin, että tekisi mieli korvata lämmitys jollain muulla tavalla. Ei huvittaisi joka talvi alkaa korjata sitä ja kalliiksihan sekin tulee.
VW Touran 2.0 TDI, DSG, BKD moottoriin ei Defan ja Kalixin mukaan saa muuta kuin säteilylämmitimen, jota en näe kovinkaa hyödylliseksi. Olen lukenut aikaisemmat keskustelut ja yrittänyt löytää tietoa letkulämmittimestä kyseiseen moottoriin, mutta tieto mitä on löytynyt on ollut ristiriitaista - Periaatteessa letkulämmitintä ei saa, mutta sitä on kuulemma silti porukka asentanut kyseiseen moottoriin.
Defan 411778 letkulämmitintä saa Defan sivujen mukaan seuraaviin malleihin:
Skodan Octavia 2.0 TDI, DSG, BKD moottorille
VW Jetta 2.0 TDI automaatti BKD moottorille
Seat Altea XL 2.0 TDI automaatti BKD moottorille
Eikö näissä ole samat koneet kuin autossani, joten miksi kyseistä mallia ei voisi laittaa?
Onko kukaan laittanut kyseistä letkulämmitintä vastaavalla koneella olevaan Touraniin?
En ymmärrä moottoreista tai teknikasta kovin paljoa, joten voiko siitä aiheutua jotain vaurioita tai ongelmia jos asennutan Defan 411778 letkulämmittimen Touraniin?
Mihin kohtaan kiertoa lämmitin tulisi asentaa?
Ps. Pahaa teki repiä Tourani -27 pakkasesta käymään, vaikka suht kivuttomasti käynnistyikin...
Koneella oli ajettu noin 15 minuuttia kun tehtiin toi testi. Missäköhän webaston lämpötila-anturit sijaitsevat ja onko ne helppo vaihtaa ja paljonkohan ne maksavat?
On toi webasto alkanut arveluttamaan siinä määrin, että tekisi mieli korvata lämmitys jollain muulla tavalla. Ei huvittaisi joka talvi alkaa korjata sitä ja kalliiksihan sekin tulee.
VW Touran 2.0 TDI, DSG, BKD moottoriin ei Defan ja Kalixin mukaan saa muuta kuin säteilylämmitimen, jota en näe kovinkaa hyödylliseksi. Olen lukenut aikaisemmat keskustelut ja yrittänyt löytää tietoa letkulämmittimestä kyseiseen moottoriin, mutta tieto mitä on löytynyt on ollut ristiriitaista - Periaatteessa letkulämmitintä ei saa, mutta sitä on kuulemma silti porukka asentanut kyseiseen moottoriin.
Defan 411778 letkulämmitintä saa Defan sivujen mukaan seuraaviin malleihin:
Skodan Octavia 2.0 TDI, DSG, BKD moottorille
VW Jetta 2.0 TDI automaatti BKD moottorille
Seat Altea XL 2.0 TDI automaatti BKD moottorille
Eikö näissä ole samat koneet kuin autossani, joten miksi kyseistä mallia ei voisi laittaa?
Onko kukaan laittanut kyseistä letkulämmitintä vastaavalla koneella olevaan Touraniin?
En ymmärrä moottoreista tai teknikasta kovin paljoa, joten voiko siitä aiheutua jotain vaurioita tai ongelmia jos asennutan Defan 411778 letkulämmittimen Touraniin?
Mihin kohtaan kiertoa lämmitin tulisi asentaa?
Ps. Pahaa teki repiä Tourani -27 pakkasesta käymään, vaikka suht kivuttomasti käynnistyikin...
Omaani hommasin 411779 defan vastuksen, en kylläkään ole kerinnyt ruuvata sitä kiinni ja omani on 1.9TDI+DSG....asennuskuvat tuli paketin mukana.
Koko webasto pitää ottaa käteen että saa suht kivuttomasti vaihdettua lämpötila-anturit ja niitä saa erikseen...
Koko webasto pitää ottaa käteen että saa suht kivuttomasti vaihdettua lämpötila-anturit ja niitä saa erikseen...
Viimeksi muokannut peeki, 23.12.2010 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noissa BKD+DSG malleissa letkulämmitin tulee DSG:n lämmönvaihtimen letkuun joka menee suoraan lohkoon, manuaalissa ei ilmeisesti ole sopivaa letkua/paikkaa. Pitäisikin katsoa omasta Touranista löytyiskö sieltä paikkaa johon tuon letkulämmittimen voisi asentaa, tosin mulla on ekaa sukupolvea oleva 2.0TDI, olikohan AZV-tyyppiä. Olisi hyvä lisä webaston vaihtoehdoksi, aina kun ei viitsi akkua webastolla kurittaa.
Letkulämmittimen asennuksessahan täytyy huomioida että kuuma neste pääsee purkautumaan vapaasti sylinteriryhmään eikä muodostu lukkoa jolloin neste ylikuumenee/vastus kärvähtää tai ettei sitä ole asennettu liian lähelle moottorin lämpötunnistimia kylmäkäynnistysongelmien välttämiseksi. Väärin asennettu elementti voi aiheuttaa epäuskottavia lämpötunnistinsignaaleja vaikkei käynnistymisongelmia ilmenisikään.
Joissain uusissa moteissa on kaksi eri termaria jotka saattavat olla vielä sähköisesti toimivia, silloin neste ei välttämättä kierrä moottorissa ollenkaan virtojen ollessa katkaistuna, silloin ei varmaan vesilämmitintä voi lainkaan käyttää.
Tosin kai ne on siellä Defallakin tuota BKD+manuaali-asiaa jonkin verran miettineet kun ei letkulämppäriä tuohon tarjota..
Letkulämmittimen asennuksessahan täytyy huomioida että kuuma neste pääsee purkautumaan vapaasti sylinteriryhmään eikä muodostu lukkoa jolloin neste ylikuumenee/vastus kärvähtää tai ettei sitä ole asennettu liian lähelle moottorin lämpötunnistimia kylmäkäynnistysongelmien välttämiseksi. Väärin asennettu elementti voi aiheuttaa epäuskottavia lämpötunnistinsignaaleja vaikkei käynnistymisongelmia ilmenisikään.
Joissain uusissa moteissa on kaksi eri termaria jotka saattavat olla vielä sähköisesti toimivia, silloin neste ei välttämättä kierrä moottorissa ollenkaan virtojen ollessa katkaistuna, silloin ei varmaan vesilämmitintä voi lainkaan käyttää.
Tosin kai ne on siellä Defallakin tuota BKD+manuaali-asiaa jonkin verran miettineet kun ei letkulämppäriä tuohon tarjota..
Touran mallia 1.9tdi vm -08 Webasto alkanut takkuilemaan. Moottorin kuulemma lämmittää hyvin ja savuttaakin jonkin verran. Sisätilaan ei puhalla yhtikäs lämmintä. Volkkariliikkeessä on käytetty jo tutkittavana ja siellä oli puhetta releen lämpiämisestä ja se kai vaihdettu mutta oireet eivät ole poistuneet. Menee viikonpäästä takaisin operoitavaksi.
Onko täällä vastaavanlaisesta toiminnasta kokemuksia? Mitä kannattaa tarkistaa?
Onko täällä vastaavanlaisesta toiminnasta kokemuksia? Mitä kannattaa tarkistaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa