Ostin konevikaisen venton. Siis kone pyörähtää eteen ja taaksepäin noin reilu puolikierrosta kun lyö jumiin, kun taas pyörittää päinvastaiseen suuntaan niin lähtee irti mutta toisellapuolella sama homma.
Kone on ajosta kuulemma jätetty seisomaan, ja jakohihna juuri vaihdettu.
Liikkeen mukaan pumppu veteli viimeisiä, mutta voisiko se sitten tarttua tuollalailla? Kuulostaisi lähinnä että joku paikka, (kampiakseli) olisi kiero?
Onko ollut vastaavia tapauksia?
Vento AAZ kone jumissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Joskus oli yhdessä transportterin vastaavassa moottorissa samanlaista vikaa. Purkaamolta ostettu 180tkm ajettu kone jumitti tiettyyn kohtaan kun kampiakselilta pyöritti. Ei muuta kun kansi irti ja ihmettelemään missä vika. Eip sieltä muuta löytynyt kun karstaa oli männän päälle kasautunut niin paljon että se jumitti koneen. Ilmeisesti kuljetuksessa irronnut ja kasaantunut sitten männän laelle. Mut tuossa on varmasti muutakin vikaa jos noin vähän kampura liikkuu...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... hlight=aaz
Hihna löysälle, katso pumppu, kampuran pää, venttiilin nostajat ja jakomerkit, kyllä se vika sieltä löytyy!
Hihna löysälle, katso pumppu, kampuran pää, venttiilin nostajat ja jakomerkit, kyllä se vika sieltä löytyy!
Aiheeseen liittyen, onko kukaan käynyt oikasemassa kampiakselin ja mitä mahtoi maksaa?
Epäilen, että eräässä pikku projektimoottorissa olisi kampura kiero. Laakerit ovat uudet Cleviten ja reilusti öljytty. Tuntuu, että hieman juminen on, kun pyörittele akselia. 5:s pukissa joka on lähinnä kytkintä olevaan laakeriin tullut jälkeä pyörittelystä. Päittäislaakerit olivat väsyneet ne pitää vielä tilata marmoritiskiltä epäilin, että nekin voisivat aiheuttaa oireita.
Pahvivikainen oli pannu ja laakerit + kaulat naarmuisia, kun ostin sen. Myyjä väitti ettei kolissut. Nyt kaikki kaulat on kiilloitettu. ARP:n pulteilla alakerta. En viitsi kasata ennenkuin joku sanoo varmistuksen asiaan.
Epäilen, että eräässä pikku projektimoottorissa olisi kampura kiero. Laakerit ovat uudet Cleviten ja reilusti öljytty. Tuntuu, että hieman juminen on, kun pyörittele akselia. 5:s pukissa joka on lähinnä kytkintä olevaan laakeriin tullut jälkeä pyörittelystä. Päittäislaakerit olivat väsyneet ne pitää vielä tilata marmoritiskiltä epäilin, että nekin voisivat aiheuttaa oireita.
Pahvivikainen oli pannu ja laakerit + kaulat naarmuisia, kun ostin sen. Myyjä väitti ettei kolissut. Nyt kaikki kaulat on kiilloitettu. ARP:n pulteilla alakerta. En viitsi kasata ennenkuin joku sanoo varmistuksen asiaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 69 vierailijaa