lukkotesti telkkarissa
Valvoja: ffp jäsenet
lukkotesti telkkarissa
työkaverit kertoi, että kuluneella viikolla on telkkarista tullut jokin riippulukkojen kestävyyttä käsittelevä ohjelman pätkä, kanavaa eivät muistaneet..joku varmaan on tollasen katsonut ja osaa kertoa mistä sen voi katsoa uudestaan..kiitos!
Toi testi oli ykköseltä tulevassa puoli seitsemän ohjelmassa http://areena.yle.fi/video/1496031
Testi alkaa 11:30 kohdilla
Testi alkaa 11:30 kohdilla
Kaikki riippulukot saa auki, kun vain pääsee oikeilla työkaluilla työstämään. Esim. jos vahvalla kaarilukolla varustettua polkupyörää ei ole lukittu kiinteään esteeseen, sen voi kantaa lähelle rälläkkää, jota ei pitele mikään.
Varastokontin riippulukko on meillä suojattu paksusta teräksestä hitsatulla kopalla, jolloin riippulukkoa on vaikea päästä hakkeroimaan. Olikohan tuo suojaus peräti joku vaatimus.
Varastokontin riippulukko on meillä suojattu paksusta teräksestä hitsatulla kopalla, jolloin riippulukkoa on vaikea päästä hakkeroimaan. Olikohan tuo suojaus peräti joku vaatimus.
Ei kannata sitten sekoittaa pl330 ja pl340 keskenään kun tuo pienempi äkkiseltään samannäköinen menee helposti poikki noilla "aika yleisillä" leikkureilla mitä tuossa ohjelmassakin käyttivät.
Toinen asia on sitten kannattaako vaikka esim. jonnekkin tyypilliseen kerrrostalon häkkivarastoon edes mitään lukkoa laittaa kun voi vaikka valita kampeaako meisselillä saranat irti vai sen silmukan missä lukko on eli yleensä se heikoin kohta on jotain ihan muuta kuin itse lukko... no lukothan onkin vain rehellisiä varten.
Toinen asia on sitten kannattaako vaikka esim. jonnekkin tyypilliseen kerrrostalon häkkivarastoon edes mitään lukkoa laittaa kun voi vaikka valita kampeaako meisselillä saranat irti vai sen silmukan missä lukko on eli yleensä se heikoin kohta on jotain ihan muuta kuin itse lukko... no lukothan onkin vain rehellisiä varten.
Toinen asia on sitten kannattaako vaikka esim. jonnekkin tyypilliseen kerrrostalon häkkivarastoon edes mitään lukkoa laittaa
Vakuutusyhtiö ei tykkää jos lukkoa ei ole lainkaan ;)
Mutta kuten sanottua niin kannattaa kuitenkin miettiä mitä siihen kerrostalon kanakoppiin lukoksi laittaa, tuollainen viiden kympin Abloy on rahan haaskausta koska sisälle pääsee vaikka saksilla.
Mulla on varastokopissa tuollainen perus messinkirunkoinen Abloy ja se kyllä riittää siihen, koppi ei tosin ole verkosta tehty mutta siltikin se heikoin kohta löytyy jostain muualta kuin siitä lukosta.
Joskus olen lukkoliikkeessä hypistellyt Abloyn järeintä riippulukkoa ja se on kyllä varsin vakuuttava oloinen murikka, hinta pyörii jossain 300€:n nurkilla :D
Itse olen aina ajatellut että sen lukon tarkoitus on vain estää saman talon kakaroita pöllimästä mun akuankkoja ja ylimääräisiä mattoja/patjoja. Autojen renkaat ja arvokamat oli paras pitää kerrostalon asuntokohtaisessa kylmäkellarissa jos sellainen on (vanhoissa kerrostaloissa yleensä on, uusissa ei). Kylmäkellarin umpioven läpi ei kukaan näe mitä sinulla siellä on.. marjoja vai auton renkaita :)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”