225/45/18" Nelos Golffin alle?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

madonion
-
Viestit: 52
Liittynyt: 25.10.2007 22:34

225/45/18" Nelos Golffin alle?

ViestiKirjoittaja madonion » 30.11.2010 21:29

Eli onko kenelläkään tietoo mahtuuko tollaset 225/45-18 nakit IV Gollfin alle?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 30.11.2010 22:02

Eiköhän ne sinne mahdu.
vastaavat 40 sarjalaiset ihan yleinen koko kyseisen vehkeen alla.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 1.12.2010 11:49


madonion
-
Viestit: 52
Liittynyt: 25.10.2007 22:34

ViestiKirjoittaja madonion » 1.12.2010 23:20

Katoin kyllä tota linkkiä mut siellä ei puhuttu suoraa 225/45

EDIT: Ja koska toi mistä on puhuttu (225/40) on kumminki 23mm pienempi halkasija. Mut ei kai se sit niin pienestä kii ole...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.12.2010 23:34

225/45R18 vierintäkehä 2010 mm ja 195/65R15 1937 mm.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 2.12.2010 3:23

Meikäläisellä mietityttää kannattaako. Bensakulut nousee, joutuu ostamaan saakelin kalliit hyvännäköisöt BBS (tai replica) vanteet ja ritolankalliit renkaat.

MIKSI? :)

Halvemmaksi jää ampua mutkissa niistä japsikavereista ohi. ;)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 3.12.2010 9:25

Meikäläisellä mietityttää kannattaako. Bensakulut nousee, joutuu ostamaan saakelin kalliit hyvännäköisöt BBS (tai replica) vanteet ja ritolankalliit renkaat.

MIKSI? :)

Halvemmaksi jää ampua mutkissa niistä japsikavereista ohi. ;)


@ plasmis: Ex-kulkineeseen laitetut 18" vanteet vähensi jousittamatonta massaa noin kymmenellä kilolla per akseli ja virallisen, erehtymättömän ass-merkkisen dynamometrin mukaan verrattuna 16" OEM-aluvanteisiin kiihtyvyyskin parani ;) Eli kevyttä vannetta alle ja pitää vierintäkehän mahdollisimman pienenä.

225/45R18 vierintäkehä 2010 mm ja 195/65R15 1937 mm.


@ Jormalainen: Pilkunviilausta, 225/45R18:lle vierintäkehä 2072mm ja 195/65R15 1993mm, vastaavasti 225/40R18 2002mm. Noh, noissa meidän laittamissa 18" ja 15" kehämitoissa eroa on 6mm, joten suhteellinen ero on marginaalinen, vaikka kerrotut absoluuttiset mitat hieman heittää.

Eli jos haluaa minimoida vierintäkehän suurenemisen aiheuttaman vaikutuksen, niin laittaa ne 225/40:t alle, toki jos neljävitoset on jo tallissa niin alle vaan, tuskin diesel-kilometrejä tolla ajellaan muutenkaan ja jos bensakulut hirvittää niin täytyy vaihtaa dieseliin tai hakea vähemmän kuluttava bensa-auto Saksasta.

EDIT: Ja koska toi mistä on puhuttu (225/40) on kumminki 23mm pienempi halkasija. Mut ei kai se sit niin pienestä kii ole...


@ madonion: Voi se olla pienestäkin kiinni, riippuen onko se auto -60mm tai -70mm ;) Omassa oli aika tarkkaan -60mm vakiokorkeudesta ja 225/40R18 mahtui pyörimään raapimatta lokasuojiin, vetarit ja vakaaja ottikin sitten yhteen ja jouduttiin laittamaan uutta tankoa alle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.12.2010 12:14

Pilkunviilausta, 225/45R18:lle vierintäkehä 2072mm ja 195/65R15 1993mm
Tarkistin että olin katsonut taulukkoa oikealta riviltä ja väittäisin että olet väärässä. Mistä sä olet noi mitat saanut?

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 3.12.2010 14:40

Esim. tosta: http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit

Renkaissa on kyllä valtavia merkkikohtaisia eroja. Joskus tuli renkaita pinnattua jokunen vuosi, ja vanhaa pintaa pois raspatessa jos ajaa samaan kehämittaan, jostain merkistä saattaa lähteä jo vyöt kävelemään kun toiseen on vasta tullut vähän naarmua pintaan.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 3.12.2010 18:29

Tarkistin että olin katsonut taulukkoa oikealta riviltä ja väittäisin että olet väärässä. Mistä sä olet noi mitat saanut?


Kappas, vierintäkehähän on nimenomaan rengaskohtainen (malli/valmistaja), joten taidetaan olla kummatkin periaattessa pielessä, kun ei taida löytyä samalla nimelliskoolla kahta eri valmistajan rengasta, joissa vierintäkehä on tismalleen sama. En tosin tiedä, ilmoitetaanko STROn normistossa eri rengasmallien todelliset vierintäkehät. Itse laskin suoraan nimellismittojen mukaan halkaisijasta käyttäen piin vakiota viidellä desimaalilla (3,1415), nimelliskoon takiahan tuota ei pitäisi käyttää... Aina oppii jotain uutta :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.12.2010 18:37

Juu, ei noita tosiaan lasketa vaan katsotaan STRO-normistosta. Noi mun mitat on nelisen vuotta vanhasta painoksesta.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 4.12.2010 16:23

Jeah, tosin vanhat mitathan ei muutu minnekään, normistoon ainoastaan ilmeisesti lisätään tietoja? Mutta joo, kuitenkin, täytyy vielä heittää topicin aloittajalle, että jos nuo 225/45R18-kokoiset vaan mahtuu koteloon työntämään, niin eiköhän ne myös pyöri, varsinkin vakioalustalla.

madonion
-
Viestit: 52
Liittynyt: 25.10.2007 22:34

ViestiKirjoittaja madonion » 4.12.2010 19:56

Juu no siis kysyin lähinnä sillä että Oon vaihtamassa Passattia Golffiin.. Ostin juuri passattiin uudet 224/45 renkaat ja mietin mitä tässä nyt tekis. Laitanko Passatin mukaan renkaat vai pidänkö ite ja hankin vaan uudet vanteet (Ku bultti jako näissä autoissa on eri)..

Voi olla että laitan vaan sittenkin renkaat Pasun mukaan ja katon ens kesänä golffiin uudet renkaat. Mutta kiitos kumminki..

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 4.12.2010 19:59

Ok, tietysti olis voinut helpottaa keskustelumyrskyä, jos ton olis tiennyt jo alkuun, mutta eipä sitä aina jaksa kyselläkään :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa