-01 a4 quattro AFN turbon puutuminen
Valvoja: ffp jäsenet
-01 a4 quattro AFN turbon puutuminen
Joo eli a4 -01 1.9tdi:ssä puutumis ongelmaa. Kiihtyy vaivalloisesti sataseen (45sek) eikä jaksa siitä enempää kiihtyä. Ennen ongelman ilmentymistä konessa arviolta 140hv mutta sitten hävisi 100 kaakkia pois teille tietymättömille. Välillä autossa on noin 70-90 kaakkia, mutta hetken huristelun jälkeen tippuu sinne 30-40 hepan hujakoille. Ja kun on seissyt yön paikoillaan niin taas on noin 90 heppaa...
Ahtopaineensäätöventtiili vaihdettu kun antoi vikakoodin "462C Ahtopaineen säätö,Säätörajat alitettu" Jonkin verran tuli paranusta mutta lähtee kuitenkin liimaamaan penkkiin normaalisti vasta 3000rpm kohdalla. MAF on ehjä. Kaasua kun painaa niin vihellys kyllä kuuluu puhaltimesta ihan niinkuin ennenkin.
Onko kellään ollut samanlaisia brobleemia
Onko enää muuta vaihtoehtoa kuin föönin siivet jumissa?
Ahtopaineensäätöventtiili vaihdettu kun antoi vikakoodin "462C Ahtopaineen säätö,Säätörajat alitettu" Jonkin verran tuli paranusta mutta lähtee kuitenkin liimaamaan penkkiin normaalisti vasta 3000rpm kohdalla. MAF on ehjä. Kaasua kun painaa niin vihellys kyllä kuuluu puhaltimesta ihan niinkuin ennenkin.
Onko kellään ollut samanlaisia brobleemia
Onko enää muuta vaihtoehtoa kuin föönin siivet jumissa?
No niin, vika löydetty ja korjattu!
Tupajumin kanssa tänään kurkisteltiin pikkasen tarkemmin pellin alle ja sieltä sitten löytyi yksi irrallinen alipaineletku, alipainepumpun t-haaralta vielä vähän matkaa alaspäin. Onneksi ei ollut juuttuvasiipinen jumissa!!! Letku sijaitsi jähhdytysnestesäiliön ja jarrunestesäiliön alapuolella hieman piilossa. Ilmeisesti irronnut moottorin suojamuoveja irrotellessa... Kiitoksia kaikille hyvistä veikkauksista!
Osaisko joku sanoa mikä tämä eegeeärrän kyljessä oleva purtilo on?
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9891_n.jpg
Ja tää maffin ja ilmansuodattimen välissä oleva mutikka, jossa harmaa korkki?
http://l23.sphotos.l3.fbcdn.net/hphotos ... 0589_n.jpg
Tupajumin kanssa tänään kurkisteltiin pikkasen tarkemmin pellin alle ja sieltä sitten löytyi yksi irrallinen alipaineletku, alipainepumpun t-haaralta vielä vähän matkaa alaspäin. Onneksi ei ollut juuttuvasiipinen jumissa!!! Letku sijaitsi jähhdytysnestesäiliön ja jarrunestesäiliön alapuolella hieman piilossa. Ilmeisesti irronnut moottorin suojamuoveja irrotellessa... Kiitoksia kaikille hyvistä veikkauksista!
Osaisko joku sanoa mikä tämä eegeeärrän kyljessä oleva purtilo on?
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9891_n.jpg
Ja tää maffin ja ilmansuodattimen välissä oleva mutikka, jossa harmaa korkki?
http://l23.sphotos.l3.fbcdn.net/hphotos ... 0589_n.jpg
Viimeksi muokannut Nafta, 11.12.2010 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun auto sammutetaan läpän homma on katkaista ilmansyöttö. Öljyvuodon sattuessahan dieselmoottori voi käydä omilla moottoriöljyllää, siis polttoaineensyötön katkaisu ei sammuttaisi tällä lailla käyvää konetta. Katkaisemalla ilmansyöttö kone sammuu varmasti.
Niin ja tuo magneettiventtiili on vaan venttiili mikä ohjaa tuota läppää... Ihan niinku XCV- venttiilissäkin on mankku.
Niin ja tuo magneettiventtiili on vaan venttiili mikä ohjaa tuota läppää... Ihan niinku XCV- venttiilissäkin on mankku.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa