Meinasin vaihtaa itse tuohon volvo tdi -2001 pumpunhihnan ja on aivan usi tuttavuus.
Kyse ei ole jakopäästä.
Katselin tuolta volvo foorumilta,mutta ei sieltä kyllä löydä mitään ,
Oisko kellään seikkaperäisiä ohjeita sellaiseen hommaan.
Ilmeisesti tuo ajoitus n aika tarkkaa puuhaa,oisko siihen hyviä vinkkejä,miten saan sen kohilleen?
Olen jotakin puuhastellut näihin perus wv autoihin.
Pumpunhihnan vaihto 2,5 tdi (volvo)
Valvoja: ffp jäsenet
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=142597
Tuolla momentit+muutakin ja noilla sivuilla on ohjeita englanniksikin jos avaat pdf muodossa -tuolta ACV.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Koneen käännät ykk-kohtaan ja lukitset pumpun, vaihdat kiristinpyörät ja remmin, ennen remmin kiristystä löysäät nokkahihnapyörän pultin niin pysyy lähellä oikeaa ennakko (alimmaisella kiristinpyörällä säätämällä jos saat merkit pysymään kohdallaan niin nokan pulttia ei tarvi löysätä).
Ykk-kohta Volvossa vaikeassa paikassa katsoa (alapyörässä ja nokka-akselin hahlo), laita pumpun mukaan kaikkiin pyöriin tarkat merkit.
Tuolla momentit+muutakin ja noilla sivuilla on ohjeita englanniksikin jos avaat pdf muodossa -tuolta ACV.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Koneen käännät ykk-kohtaan ja lukitset pumpun, vaihdat kiristinpyörät ja remmin, ennen remmin kiristystä löysäät nokkahihnapyörän pultin niin pysyy lähellä oikeaa ennakko (alimmaisella kiristinpyörällä säätämällä jos saat merkit pysymään kohdallaan niin nokan pulttia ei tarvi löysätä).
Ykk-kohta Volvossa vaikeassa paikassa katsoa (alapyörässä ja nokka-akselin hahlo), laita pumpun mukaan kaikkiin pyöriin tarkat merkit.
Tänään vaihdoin hihnan,ei siinä ole sen ihmeempiä .
Nokka akselin etupäässä oli jo valmiina merkit ,punaiset maalitäplät.
Punpun pyörään omat merkit ja kiristäjät auki ja uusi remmi ja kiristin paikoilleen ja tarkistus ,että merkit kohillaan.
Tarkistus testerillä ja yllätys oli aivan ohjearvojen sisällä,joskus näinkin päin.
Vanhasta hihnasta oli jo ainakin kymmenen hammasta peräkkäin lähtenyt aivan irti,ihme että ei ollut ajoitus muuttunut.
Veteli kyllä aivan viimeisiään hihna.
Nokka akselin etupäässä oli jo valmiina merkit ,punaiset maalitäplät.
Punpun pyörään omat merkit ja kiristäjät auki ja uusi remmi ja kiristin paikoilleen ja tarkistus ,että merkit kohillaan.
Tarkistus testerillä ja yllätys oli aivan ohjearvojen sisällä,joskus näinkin päin.
Vanhasta hihnasta oli jo ainakin kymmenen hammasta peräkkäin lähtenyt aivan irti,ihme että ei ollut ajoitus muuttunut.
Veteli kyllä aivan viimeisiään hihna.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa