Onkos kellekkään tullut ikinä vastaan tälläistä ongelmaa: Jos ajaa pidemmän aikaa yhtäsoittoa, vaikkapa noin 100-150km niin auto jossain vaiheessa ajoa muuttu sellaiseksi, että moottojarrutuksesta tulee erittäin voimakas (Otsa ratissa efekti) ja kun kaasua painaa uudelleen on kiihdytys taas erittäin repäisevä aivan kaasun pinnassa. Pintakaasulla ajamisesta tulee vaikeaa kun auto nykii vuorotellen on/off tyylisesti. Kovempaa kun painaa niin ei mitään erikoista. Jos auton laskee tyhjäkäynnille, kierrokset pomppii 200-2000 välillä eli auto selkeästi meinaa sammua ja sitten ruisku täräyttää soppaa koneeseen reilusti ja heti sama uudestaan. Ongelma poistuu kun auton sammuttaa ja antaa hetken olla, pari minuuttia riittää. Sitten taas voi ajaa vaikka kuinka ja paljon. Välillä oire on tullut 100km ajolla, välillä 200km mutta ei koskaan lyhyillä matkoilla.
Kiitos etukäteen viisaammille.
ps. auto on -96 vento 1.8
Venton "sekoava tekniikka"
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ollut vika siinä, enkä muitakaan viallisia johtoja/liittimiä löytänyt. Muita ideoita?
Autoon on tullut uusi vika, en tiedä liittyykö samaan, mutta joskus ehkä noin kerran kymmenestä lähdöstä auto tekee kylmänä sitä että kun painaa kaasua, kone alkaa röpeltämään ja "buuaamaan", aivan kun kävisi kolmella tai jopa kahdella pytyllä, tätä kestää noin 1-2sec ja sitten auto alkaa vastaamaan kaasuun normaalisti. Tätä kestää pari minuuttia ja ilmenee vain lähtökiihdytyksessä esim. liikennevaloissa.
Kumpikaan vika ei menoa haittaa, mutta tekisi mieli saada selville se ongelma, koska auto on perheessämme kakkosautona ja minulla jokapäiväisessä ajossa, pitkiä matkoja yleensä eikä huvittaisi jäädä välille. Toki autoa voisi myös vaihtaa, mutta muuten tuo on niin loistavassa kunnossa, kohtuu kilsoilla ja vastikään vaihdettu lähes kaikki kuluvat osat.
Autoon on tullut uusi vika, en tiedä liittyykö samaan, mutta joskus ehkä noin kerran kymmenestä lähdöstä auto tekee kylmänä sitä että kun painaa kaasua, kone alkaa röpeltämään ja "buuaamaan", aivan kun kävisi kolmella tai jopa kahdella pytyllä, tätä kestää noin 1-2sec ja sitten auto alkaa vastaamaan kaasuun normaalisti. Tätä kestää pari minuuttia ja ilmenee vain lähtökiihdytyksessä esim. liikennevaloissa.
Kumpikaan vika ei menoa haittaa, mutta tekisi mieli saada selville se ongelma, koska auto on perheessämme kakkosautona ja minulla jokapäiväisessä ajossa, pitkiä matkoja yleensä eikä huvittaisi jäädä välille. Toki autoa voisi myös vaihtaa, mutta muuten tuo on niin loistavassa kunnossa, kohtuu kilsoilla ja vastikään vaihdettu lähes kaikki kuluvat osat.
Lämpötila-anturin vaihdoin ensimmäisenä, sillä en huomannnut olevan mitään vaikutusta. Tankkiin heitin jäänestoa, sen jälkeen ei ole esiintynyt enää tuota huonoa kaasuun vastaavuutta ja röpellystä kylmänä, tiedä sitten auttoko jäänesto vai kelien kylmeneminen, aiemmin kun oli aika kosteaa aina kun lähti liikenteeseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa