Talvi tuli ja nelivetoauto pitäisi saada alle.
Eli suunnitelmissa on hankkia Leon 1.8t 4wd vm.00-04. Löytyykö leonista jotain tyyppivikoja tai heikkoja kohtia mitkä olisi hyvä tarkistaa? Paljon jakohihnan vaihtoväli? Onko ajonvakautusjärjestelmä ja saako kytkettyä kokonaan pois päältä? Kokemuksia saa kertoa ko. automallista. Tämä yksilö on kiikarissa: http://www.nettiauto.com/seat/leon/3566645
Seat leon 1.8t 4wd kokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Haku-toiminto on olemassa. Eiköhän tuossa lie samat viat kuin muissakin saman pohjalevyn omaavissa nelikoissa, ainakin osat on samoja. 1.8T on kestävä, kohtuu helppo virittää, haldex jakaa mielipiteet puolesta ja vastaan, huollot hieman kalliimpia kuin perusmalleihin. Etupyöränlaakerit on kulutustavaraa, jarrut täristää ja etuikkunan nostimet hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Veikkaan että hihnanvaihtoväli on 90tkm ja ESP:tä noissa ei vielä ole. Vastaavia ovat mm. Audi TT, A3, S3, Golf/Bora 4motion ja Octavia. Jos löytyy ns. hyvä yksilö dokumentoidulla huoltohistorialla en näkisi suurta riskiä tuollaisen hankkimisessa.
90tkm on ohjekirjassa oleva vaihtoväli hihnalle. ESP on vakiona ja saa kokonaan pois päältä.
Vikalistaan voi laittaa 2massa vauhtis, työsylinteri(kytkimen), puolat, ahtosolenoidit, huohotinletkut ja lukkojen mikrokytkimet. Noita kaikkia menee kun ikää kertyy. Toki kerran kun uusii niin sitten taas kestää pitkään.
Ostettaessa kannattaa olla tarkka että haldexin ecu tai pumppu ei anna vikakoodia ja toimii oikein, molemmat vähän turhan yleisiä vikoja ja aina isot niput euroja selällään jos noita pitää uusia.
Huollot on vähän kalliimmat kun perän huolto on 30tkm välein lisänä, muuten suht samat kulut on etuvetosessa.
Vikalistaan voi laittaa 2massa vauhtis, työsylinteri(kytkimen), puolat, ahtosolenoidit, huohotinletkut ja lukkojen mikrokytkimet. Noita kaikkia menee kun ikää kertyy. Toki kerran kun uusii niin sitten taas kestää pitkään.
Ostettaessa kannattaa olla tarkka että haldexin ecu tai pumppu ei anna vikakoodia ja toimii oikein, molemmat vähän turhan yleisiä vikoja ja aina isot niput euroja selällään jos noita pitää uusia.
Huollot on vähän kalliimmat kun perän huolto on 30tkm välein lisänä, muuten suht samat kulut on etuvetosessa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa