Cordoban kytkin pitää ääntä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

maza_ri
-

Cordoban kytkin pitää ääntä

ViestiKirjoittaja maza_ri » 10.9.2010 12:17

Autona on siis 2000 vuoden 1.6, 55kW Cordoba vario.
Auton kytkin alkoi pitämään ääntä muutama päivä sitten.

Diagnoosi on seuraavanlainen:
Kun kytkimen painaa pohjaan (vaikka 80km/h vauhdissa), kahinaääni alkaa kuulumaan välittömästi ja ääni hiljenee sitä mukaan kun auton nopeus alkaa tippumaan.
Mitään muutosta kytkimen toimintaan ei vielä ole tullut, mutta ei se minun mielestä ihan terve ääni ole.

Onko kellään vastaavanlaista kokemusta kytkimestä? Kannattaako tässä ajella niin kauan kuin kytkin kestää, vai onko jo mentävä vauhdilla heti korjaamolle.
Kuinkahan paljon nuo kytkinremontit nykypäivänä maksaa, osien kanssa?
Itse en ole koskaan kytkitremonttia tehnyt, joten pajalle se varmaan olisi vietävä.

maza_ri
-

ViestiKirjoittaja maza_ri » 9.11.2010 21:00

kytkinremontti teetetty, hinta 660€
Uu jeah !

lmjanttila
-

ViestiKirjoittaja lmjanttila » 10.11.2010 7:04

Kauanko kesti kytkin oireiden alkamisen jälkeen? Paljonko oli kilometreja mittarissa ku kytkin antautui?

Aika kovan hinnan oot kytkinremontista maksanu. Kattelin et motonetissä ois kytkinpaketti 99,90e. Mut oot varmaan laittanu vähän laadukkaamman paketin paikalleen :)

maza_ri
-

ViestiKirjoittaja maza_ri » 16.11.2010 17:13

240tkm on nyt kilometrejä, joista itse olen ajanut noin 15tkm.
Oireilu alkoi jo muutamia kuukausia sitten, mutta ääni alkoi pikkuhiljaa kovenemaan, joten päätin rempata sen ennenkuin laukee kokonaan.

Näytti olevan SACHS kytkinpaketti, painelaakeri ja vaihteistoöljy, joista kertyi tämä hinta.
Osat kolmisensataa ja työstä saman verran plus parikymppiä öljyt.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”