Kansi porsi, 1,8 bensa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

Kansi porsi, 1,8 bensa

ViestiKirjoittaja 204 » 15.11.2010 18:31

Menikö kone kuinka muruiksi?
1,8 koneen jakopää kaput.
20venttilinen kone ja takapään ketjun kiristin juminut ja nokka akselin hihnapyörä irti, kiristys pultti poikki.
Ykkös pytyn venttiilit auki,kone pyörii startatessa ja mitään ylimääräistä ei kuulu.
Nokka akselit ei liiku/pyöri


Miten korjata moinen vika.??
Pääseekö venttiilit ottamaan mäntiin kiinni.??

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 15.11.2010 18:34

Eli siis sulla on jakohihna irti ja kokeilit käynnistää?

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 15.11.2010 18:44

Joo kone sammui ajosta ja tarkempaa tietoa ei ole ääntikö miten pahasti konen ,kuski ainakin väitti ettei se isommin kolissut.


Tartti pyörittää konetta ,mutta nokka akselit ei liiku kun hihna on löysällä, tuo pultin katkeamisen takia.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 15.11.2010 18:50

Liikkuuko nokka-akselit normaalisti?
Jos liikkuu, niin jääkö venttiilit auki? ( männät osunut venttiileihin)

Toi kuulostaa kyllä melko pahalta, ei varmaan hirveesti kannata pyöritellä, että ne männät ei sitten osu sinne venttiileihin...

Tossa voipi joutua avaamaan koneen ja tekemään tarkistukset/korjaukset, mikäli ei vaurion syy ole tiedossa. Toi hihnapyörän pultin katkeaminen kuulostaa melkoisen pahalta myös...

Edit: jaa, juu sulla olikin NOKKA-AKSELIN hihnapyörä irronnu... Siellä on kansi viturallaan. Eli Ei muuta kun kantta aukomaan ja toivoa että selvitään pienellä laskulla...

nim. Matukassa nokka-akseli irti lekalla...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa