T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17.10.2010 20:34
itsellänikin t4 vm. 1993, 2,4D
lämpömittari ei toimi, naftamittari kylläkin täydellisesti...
mittari on irroitettu ja työpöydällä:
- regu syöttää tasaisesti 10v.
- lämpötilamittari nousee kun syöttää 10 volttia ja n. 10 mA virtaa hyvin (teholähteestä suoraan liittimille)
- ei löydy huonoja juotoksia
- elektrolyyttikonkka näyttää olevan kunnossa
Onko kellään ideoita / kokemuksia missä vika voisi olla ?
Itse kun en ymmärtänyt mikä anturi syöttää signaalia mittarille, eli missä kohtaa moottoria liitin/mittauspää on ?
nim.
hermot menee!
lämpömittari ei toimi, naftamittari kylläkin täydellisesti...
mittari on irroitettu ja työpöydällä:
- regu syöttää tasaisesti 10v.
- lämpötilamittari nousee kun syöttää 10 volttia ja n. 10 mA virtaa hyvin (teholähteestä suoraan liittimille)
- ei löydy huonoja juotoksia
- elektrolyyttikonkka näyttää olevan kunnossa
Onko kellään ideoita / kokemuksia missä vika voisi olla ?
Itse kun en ymmärtänyt mikä anturi syöttää signaalia mittarille, eli missä kohtaa moottoria liitin/mittauspää on ?
nim.
hermot menee!
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Saako tuon kytkimen tulevaisuudessa ilmattua sieltä ruuvin kautta sellaisella masiinalla, joka paineilman avulla vetää sitä nestettä läpi, vai tarvitaanko siihen tuollainen joka VW:n huollossa oli, että paineilman avulla työnnetään säiliön kautta tuota nestettä? Ja pitääkö kytkimen olla painettuna pohjaan, jotta neste kulkee läpi tuon paineilman avustuksella?
Etupään niveliä ei kovin montaa tuossa mallissa ole.
Klik
Itsellä kolisi myös väljä yläpallo. Raidetangon molemmat päät kannattaa tarkistaa myös.
Klik
Itsellä kolisi myös väljä yläpallo. Raidetangon molemmat päät kannattaa tarkistaa myös.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
"Säiliöyhteys kytkinsylintereihin on vain poljin ylhäällä.Siilloin voi imeä ilmausruuvista alhaalta tai painaa paineella nestesäiliöstä.Kumpikin on hyvä konsti."
Selvä homma, ilmeisesti tuota kytkimen ilmausruuvia saa sitten avata melko reippaasti. Kun sitä sokkona joutuu tekemään, niin en uskaltanut enempää avata ettei koko ruuvi irtoa. Kytkin ylhäällä tuli koitettua, mutta ei vielä tullut mitään.
Selvä homma, ilmeisesti tuota kytkimen ilmausruuvia saa sitten avata melko reippaasti. Kun sitä sokkona joutuu tekemään, niin en uskaltanut enempää avata ettei koko ruuvi irtoa. Kytkin ylhäällä tuli koitettua, mutta ei vielä tullut mitään.
Pitäis kehittää ajovaloihin vähän lisäkantamaa. Valot on jo releytetty, muttei niillä mitään näe. Tässä miettinyt itse umpioiden vaihtamista. Tuossa käyttöportterissa on Caravelle keula, joten kokemuksia paremmista umpioista otetaan mieluusti vastaan. Ebaysta löytyy ainakin kahta erilaista jälkiasennusumpiota:
Dectanen, Dayline sarjan ehdokas:
Ja sitten on tämmöinen annelinsilmäinen versio, en tiedä kenen valmistama:
Kertokaapa kokemuksia jos semmoisia noista jälkiasennusumpioista on. Onhan tietty vaihtoehtona noihin orggiksiin heittää xenonit, muttei jaksaisi sitä valoshowta mikä vastaantulijoilla väkisinkin alkaa...
Dectanen, Dayline sarjan ehdokas:

Ja sitten on tämmöinen annelinsilmäinen versio, en tiedä kenen valmistama:

Kertokaapa kokemuksia jos semmoisia noista jälkiasennusumpioista on. Onhan tietty vaihtoehtona noihin orggiksiin heittää xenonit, muttei jaksaisi sitä valoshowta mikä vastaantulijoilla väkisinkin alkaa...
Viime talvena oli normikeulaisessa Daylinet ja olin varsinkin lähivaloihin erittäin tyytyväinen. Toki, olihan valot releytetty ja niissä oli Osramin Nightbreaker -polttimot. Ei pahaa sanottavaa myöskään pitkjen valojen tehosta. Itselle lähivalot ovat kuitenkin tärkeämmät, kun niillä reiteillä, mitä ajan, harvemmin pitkiä pääsee edes käyttämään.
No niin, valot saatu tulille, mutta ihmetyttää tuo lyhyiden valokuvio. Ensimmäiset linssiumpiot itselläni, enkä näilläkään ajanut halogeeneilla lainkaan, niin ei vertailukohtaa. Parin metrin päästä seinää vasten näytti kyllä samalta, mutta perinteisen H7-heijastimen valokuvio on paljon tasaisempi ja tiehen tulee paljon enemmän valoa, tosin linssissä leveys on kyllä omaa luokkaansa.
Mutta outoja U:n muotoisia kaarevia raitoja tulee tien pintaan ja tuli vain mieleen, että olisiko xenonin polttopiste jotenkin väärässä kohdassa tms? Olisiko kellään laittaa mitään vertailukuvaa linssiumpion valokuviosta? Pitkissähän leveys on myös erinomainen, mutta siinä keskellä tietä saisi kirkkain kohta olla hieman kauempana ja kantamaa lisää, mutta eiköhän näillä tämän talven pärjää, katsoo sitten ensi kesänä uusia suunnitelmia. Kuvia hieman myöhemmin...
Mutta outoja U:n muotoisia kaarevia raitoja tulee tien pintaan ja tuli vain mieleen, että olisiko xenonin polttopiste jotenkin väärässä kohdassa tms? Olisiko kellään laittaa mitään vertailukuvaa linssiumpion valokuviosta? Pitkissähän leveys on myös erinomainen, mutta siinä keskellä tietä saisi kirkkain kohta olla hieman kauempana ja kantamaa lisää, mutta eiköhän näillä tämän talven pärjää, katsoo sitten ensi kesänä uusia suunnitelmia. Kuvia hieman myöhemmin...
Asiasta viidenteen, missäs järjestyksessä tuollaisen 151 heppasen palikoita menee vaihtoon, jos vähän parantelee kulkua? Turbohan on ilmeisesti tuo GT2252V, ja netin mukaan softalla tuosta saisi 180 hp, mutta Garrettin mukaan riittäisi 260 hp asti, mutta tuskinpa, mikä lie totuus? Entä suuttimet ja muut palikat, milloin menee vaihtoon?
EDIT: Pitääkö tuo tieto paikkansa, että Porttereissa turboa jäähdyttäisi vain öljy, eikä siellä kiertäisi neste lainkaan?
EDIT: Pitääkö tuo tieto paikkansa, että Porttereissa turboa jäähdyttäisi vain öljy, eikä siellä kiertäisi neste lainkaan?
Onhan se fysikaalinen tosiasia, että polttimon ikä lyhenee suhteessa käyttöjännitteen lisääntymiseen. Viime talven oli muutaman kuukauden H3 -nightbreakerit käytössä releytetyssä systeemissä ja ainakin auton myyntiin saakka toimivat.
Brittikaupasta olen polttimot tilannut, ei minusta 16€ parilta kotiin toimitettuna ole liian iso sijoitus, vaikka useamminkin vaihtaisi.
Brittikaupasta olen polttimot tilannut, ei minusta 16€ parilta kotiin toimitettuna ole liian iso sijoitus, vaikka useamminkin vaihtaisi.
Täällä puolestaan tuore T4:n omistaja kyselee, mistä löytyy apukuskin penkin takana olevan lämppäripuhaltimen etuvastus? Ei toimi kuin nopeudella 3, joten vian luulis olevan etuvastuksessa.
Kulkupeli siis Carsportin väsäämä bussimalli 2.5 TDI -99.
EDIT:
Täältä näköjään löytyikin jotain vinkkiä:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand
Kulkupeli siis Carsportin väsäämä bussimalli 2.5 TDI -99.
EDIT:
Täältä näköjään löytyikin jotain vinkkiä:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand
Juuri kun tuolla aiemmin pääsin kehumaan oman T4:n syylärin kaihtimia, niin nyt sitten tuli lämpöongelmia. Naftalämppäri toimii ja moottoriveden lämmöt on mittarin mukaan 90C, mutta sisälle puhaltaa vain haaleaa. Autossa on automaatti ilmastointi ja matkustamossa lisäkenno. Kummastakin puhaltaa haaleaa. Oliskohan vika jossain venttiilissä, kiertovesipumpussa vai lämmityslaitteen älyssä?
Räpläsin climatronicin säätöjä eestaas ja kun moottorin lämmöt oli 90, niin kävin moottoritiellä kokeilemassa kuinka lämpiää. Digitaalisen kinkkumittarin anturin työnsin kojelaudan päässä olevaan suulakkeeseen ja säädöt HI-asentoon. Parhaimmillaan puhalsin 74 asteista ilmaa sisälle! Kyllä tarkeni. :-)
Taitaa vika olla kiertovesipumpussa, eli vesi ei kierrä tarpeeksi pienillä kierroksilla kaupunkiajossa?
Taitaa vika olla kiertovesipumpussa, eli vesi ei kierrä tarpeeksi pienillä kierroksilla kaupunkiajossa?
Olis tarjolla -91 vuoden 2.4d portterista mittaristo, jossa on kiekkamittari. Osaako arvon raati sanoa, onnistuuko kiekkamittarin istuttaminen -98 vuosimallin 2.4d mittaristoon kellon tilalle?
EDIT:
Eli mulla on tällainen kellollinen mittaristo:
Ja kiekkamallinen on tämän näköinen:
Joten voisiko reunimmaiset mittarit vaihtaa, lopputulema olisi silloin tälläinen:

EDIT:
Eli mulla on tällainen kellollinen mittaristo:

Ja kiekkamallinen on tämän näköinen:

Joten voisiko reunimmaiset mittarit vaihtaa, lopputulema olisi silloin tälläinen:

Viimeksi muokannut kilpijoki, 15.11.2010 8:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nytkö sitten laturi sanoi sopimuksensa irti?
Eberi oli eilen aamulla päällä n. 40 minuuttia ennen liikkeelle lähtöä. Muutaman minuutin ajon jälkeen hehkuvalo alkoi vilkkua. Valo vilkkui koko 12 km matkan. Auto oli pari tuntia parkissa ja käynnistyksen jälkeen latauksen merkkivalo jäi palamaan, mutta hehkuvalo ei enää vilkkunut. Laturivalo paloi koko 12 km matkan ja kotiin päästessä yleismittari näytti 12.0 V auton käydessä. Seuraavalla käynnistyksellä laturivalo sammui ja silloin yleismittari näytti 14.2 V. Tuon jälkeisillä käynnistyksillä laturivalo on taas jäänyt päälle ja yleismittari näyttää lukemia 11.8 - 12.0 V. Auto sammutettuna akun jännite on n. 12.6 V.
Autolla on mittarissa 436 tkm, mutta ei ole mitään tietoa, onko laturi alkuperäinen. Kannattaako suosista hommata uusi laturi, vai kokeilla ensin pelkän jännitesäätimen uusimista? ACV-konehuoneessa laturi näyttää olevan melko ikävässä paikassa, joten taitaa olla autosähkökorjaamon hommia, kun eipä laturin vaihto taida yläkautta kotiverstaalla onnistua.
Eberi oli eilen aamulla päällä n. 40 minuuttia ennen liikkeelle lähtöä. Muutaman minuutin ajon jälkeen hehkuvalo alkoi vilkkua. Valo vilkkui koko 12 km matkan. Auto oli pari tuntia parkissa ja käynnistyksen jälkeen latauksen merkkivalo jäi palamaan, mutta hehkuvalo ei enää vilkkunut. Laturivalo paloi koko 12 km matkan ja kotiin päästessä yleismittari näytti 12.0 V auton käydessä. Seuraavalla käynnistyksellä laturivalo sammui ja silloin yleismittari näytti 14.2 V. Tuon jälkeisillä käynnistyksillä laturivalo on taas jäänyt päälle ja yleismittari näyttää lukemia 11.8 - 12.0 V. Auto sammutettuna akun jännite on n. 12.6 V.
Autolla on mittarissa 436 tkm, mutta ei ole mitään tietoa, onko laturi alkuperäinen. Kannattaako suosista hommata uusi laturi, vai kokeilla ensin pelkän jännitesäätimen uusimista? ACV-konehuoneessa laturi näyttää olevan melko ikävässä paikassa, joten taitaa olla autosähkökorjaamon hommia, kun eipä laturin vaihto taida yläkautta kotiverstaalla onnistua.
Villi veikkaus; Laturista hiilet loppu...
Sehän se tais olla, tosin vaihdoin koko jännitesäätimen samalla kertaa. Nyt vaan ilmeni sellainen vika, että kuskin penkin alla oleva rele alkoi pitää jumalatonta naksumista, kun laturi heräsi henkiin. Kyseessä on ilmeisesti kakkosakun kytkentärele, joka siellä naksuu. Jostain tais mennä diodi särki?
tälläisestä kenelläkään kokemuksia?
http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Box-VW-T ... 19bb7c0c48
ei kiinnostaisi alkaa itse väsäämään evryä,niin ajattelin helpommalla selvitä ja tuollaisen laittaa.
http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Box-VW-T ... 19bb7c0c48
ei kiinnostaisi alkaa itse väsäämään evryä,niin ajattelin helpommalla selvitä ja tuollaisen laittaa.
Vaihteiston nivelet kuntoon ja hyvä voitelu joka niveleen ,niin on herkkä ja mukava vaihtaa. Yllättävän paljon myös vaikuttaa synteettiset tuoreet öljyt laatikossa.(Max 30 tkm)
Minulla on tosi herkkä keppi joka vaihteella.
Rasvaan spreillä, tai jollain liukkaalla (X1R) joka öljynvaihdossa koko vivuston.
Minulla on tosi herkkä keppi joka vaihteella.
Rasvaan spreillä, tai jollain liukkaalla (X1R) joka öljynvaihdossa koko vivuston.
tälläisestä kenelläkään kokemuksia?
http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Box-VW-T ... 19bb7c0c48
ei kiinnostaisi alkaa itse väsäämään evryä,niin ajattelin helpommalla selvitä ja tuollaisen laittaa.
??
Minulla on ollut useita tehobokseja pumpun liittimen välissä ja tyytymätön niihin.
Tässä uusimmassa ajattelin evryä ,mutta kuuntelin mielipiteitä ja päädyin tehodynamometrille .Kokeilltiin Maximit vakiokoneesta ,mutta vauhtipyörä ei kestä moista.
Pudotettiin sopiviksi syötöt ja nyt olen tyytyväinen.
Ohjelmassa on väännön ja valkosavun rajoitin, ja vakiossa jo rajoittaa. Ne on heti muutettava ennenkuin syötönlisäys vaikuttaa.
Tässä uusimmassa ajattelin evryä ,mutta kuuntelin mielipiteitä ja päädyin tehodynamometrille .Kokeilltiin Maximit vakiokoneesta ,mutta vauhtipyörä ei kestä moista.
Pudotettiin sopiviksi syötöt ja nyt olen tyytyväinen.
Ohjelmassa on väännön ja valkosavun rajoitin, ja vakiossa jo rajoittaa. Ne on heti muutettava ennenkuin syötönlisäys vaikuttaa.
Jos liittyisi etuvastukseen, pitäisi ainakin suurimman nopeuden toimia.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 15:45
Itselläni on myös puhaltimen kanssa ongelmia, aluksi pätki satunnaisesti nyt ei ole toiminut ollenkaan. Kytkimelle ei tule sähköä vaikka sulake on ehjä sähkö tulee kun laittaa eberin päälle. Vaihdoin eberin releet mutta ei auttanut. Sähkökuvia olen tutkinut, kun epäilin noita virransyötön releitä mutta aina toimii joku muu laite mikä on saman releen takana.
Muutenkin ollut sähkövikoja, valokytkin hajosi eikä sammunut valot muutakuin irroittamalla piuhat kytkimestä. Purkaamoilla ei ollut kytkimiä joten tilasin saksasta golf3 kytkimen. on erivärinen valo mutta toimii.
GTI-perttu valitteli kolinaa repsikan puolelta, minulla sama ongelma. kallistuksen vakaaja ottaa apurunkoon kiinni kun rengas joustaa ylöspäin.
Muutenkin ollut sähkövikoja, valokytkin hajosi eikä sammunut valot muutakuin irroittamalla piuhat kytkimestä. Purkaamoilla ei ollut kytkimiä joten tilasin saksasta golf3 kytkimen. on erivärinen valo mutta toimii.
GTI-perttu valitteli kolinaa repsikan puolelta, minulla sama ongelma. kallistuksen vakaaja ottaa apurunkoon kiinni kun rengas joustaa ylöspäin.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.12.2010 15:28
Takatilan lämmityslaitteen säätö ei toimi
Olisiko jollakulla kertoa vinkkejä, mikä mahdollisesti on vikana kun takatilan lämmityslaitteen säätö ei toimi? Puhallin tykittää tosi tehokkaasti mutta vain kylmää ilmaa. Ohjaamon lämppäri toimiii ihan normaalisti.
Ajopelini on VW trp 2.4 tdi, vm 2002.
Ajopelini on VW trp 2.4 tdi, vm 2002.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.12.2010 15:28
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.12.2010 15:28
Tarkennus lämmittimen toiminnasta
Kuljettajan takana lattiatilassa matkustamoon suuntautuvasta puhaltimesta tulee lämmintä ilmaa etumatkustamon säätöjen mukaisesti. Ainoastaan kynnyspuhallin puhaltaa vain raakaa kylmää ilmaa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.12.2010 15:28
Kyllä se näyttääkin olevan niin että kynnyspuhallin onkin "kynnysimutin" eli korvausilma-aukko. Testasin sen myös peittämällä kynnysritilän ja totesin että takatilan puhallusaukoista (etupenkkien takana/alla) loppui puhallustehot.
Ensimmäinen mielikuva kyllä syntyy että kynnyskotelosta puhaltaisi ilmaa;)
Ensimmäinen mielikuva kyllä syntyy että kynnyskotelosta puhaltaisi ilmaa;)
Eberin viathan saa nollattua kun ottaa sulakkeen puoleks tunniks pois. Meinasin tempun tehä, mutta sulaketta ei ollutkaan siellä missä piti. Missä se on? Auto on -98 Caravelle 2.5TDI koneella (AJT) ja Kare Tervosen koripajan käsittelemä.
Toisekseen kiinnostas että onko AJT ja ACV koneilla muuta eroa kun välijäähdyttimen olemassa olo/olemassa olemattomuus?
Ja kolmas, pitäisikö tuon "takatilan lisälämmittimen" (pelkääjän penkin takana lattiassa) myös vain kierrättää ilmaa, mulla se lämmittää aina vaikka sille olisi lämpötilan säätökin.
Toisekseen kiinnostas että onko AJT ja ACV koneilla muuta eroa kun välijäähdyttimen olemassa olo/olemassa olemattomuus?
Ja kolmas, pitäisikö tuon "takatilan lisälämmittimen" (pelkääjän penkin takana lattiassa) myös vain kierrättää ilmaa, mulla se lämmittää aina vaikka sille olisi lämpötilan säätökin.
Juu, sieltähän minä sitä ohjekirjan mukaan hain, mutta eipä siinä sulaketta ollut. Eberi kuitenkin on toiminut ilman sulaketta tuolla paikalla. Mullahan ei enää alkuperäinen eber siellä paikoillaan ole vaan siellä on muistini mukaan D4W -malli ja kauko-ohjaus. Toimii kuitenkin ajossa, mutta sillekkin olen virittänyt katkaisijan ohjaamoon, eli lämpöanturin piuha tekee mutkan katkaisijan kautta.
Mistä korvausilma tankkiin?
T4:sen polttoainetankin korkki suhahtaa avattaessa...
Mitä kautta tankkiin pitäis mennä korvausilmaa? Onko tankinkorkissa venttiili vai jotain muuta kautta? Jos se joku on tukossa, niin pääseekö sen helposti avaamaan? Ja vuosimalli on 2001.
Edit: Ilmeisesti tankissa kuuluukin olla alipainetta, joten perutaan kysymys. :)
Saa toki vastata jos on parempaa tietoa...
Mitä kautta tankkiin pitäis mennä korvausilmaa? Onko tankinkorkissa venttiili vai jotain muuta kautta? Jos se joku on tukossa, niin pääseekö sen helposti avaamaan? Ja vuosimalli on 2001.
Edit: Ilmeisesti tankissa kuuluukin olla alipainetta, joten perutaan kysymys. :)
Saa toki vastata jos on parempaa tietoa...
mites toi t4 viritys, onko kellään ollu tatä paikollaan http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi& ... edot&l=402
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18.12.2005 14:16
vakkarin asennuksesta, onko normaalia
Vaihdoin vakionopeudensäätimen tuohon ACV koneiseen paikalleen, perinteisen tilalle.
Luulen, että kyseisen auton kovasta johtosumasta johtuen olen ehkäpä irroittanut jonkin liittimen mahdollisesti paikaltaan. Nämä ainakin huomasin: a) kierroslukumittarin näyttämä hävisi b) hehkun valo hävisi c) öljynpaineen punainen valo vilkkuu.
Itse viiksi toimii muuten ihan vastaavasti kun vanhakin.
En tosin ole vielä saanut aktivoitua tuota millään skannerilla toimintaan, joten voiko nuo "viat" johtua siitä ja jostain vikakoodeista mitä tuo cruisen viiksi antaa aktivoimattomana?
Itsellä kun ei vielä vikakoodin lukulaitetta vielä.
Jos muuten jollakulla lukulaite on Mikkeli-Pieksämäki-Jyväskylä alueella, niin ota yhteyttä yv:llä
Luulen, että kyseisen auton kovasta johtosumasta johtuen olen ehkäpä irroittanut jonkin liittimen mahdollisesti paikaltaan. Nämä ainakin huomasin: a) kierroslukumittarin näyttämä hävisi b) hehkun valo hävisi c) öljynpaineen punainen valo vilkkuu.
Itse viiksi toimii muuten ihan vastaavasti kun vanhakin.
En tosin ole vielä saanut aktivoitua tuota millään skannerilla toimintaan, joten voiko nuo "viat" johtua siitä ja jostain vikakoodeista mitä tuo cruisen viiksi antaa aktivoimattomana?
Itsellä kun ei vielä vikakoodin lukulaitetta vielä.
Jos muuten jollakulla lukulaite on Mikkeli-Pieksämäki-Jyväskylä alueella, niin ota yhteyttä yv:llä
vakkarin asennuksesta
Moi,
itselle tuli juuri vastavat viat vuosi sitten kun menin muista syistä ronkkimaan sulake/rele koteloa ratin alla. Suomen Autohuolto Oulussa ansiokkaasti tutki ja löysikin vian. Jonkin väyläkaapelin jokin/jotkin pinnit hapettuneet tms. ja katkos tiedonkulussa. Kaapeli ilmeisesti liikkunut sen verran että oli hävittänyt kontaktin, kun ronklasin ja vaihdoin releitä.
itselle tuli juuri vastavat viat vuosi sitten kun menin muista syistä ronkkimaan sulake/rele koteloa ratin alla. Suomen Autohuolto Oulussa ansiokkaasti tutki ja löysikin vian. Jonkin väyläkaapelin jokin/jotkin pinnit hapettuneet tms. ja katkos tiedonkulussa. Kaapeli ilmeisesti liikkunut sen verran että oli hävittänyt kontaktin, kun ronklasin ja vaihdoin releitä.
miten
miten leveet kumet mahtuu t4-losen alle vanteen koko 17 tuumaa et 55
Missäpäin suomea renkaat on kumet? Oon joskus aiemminkin tuota ihmetellyt.
Kyljessä olevan liukuoven ohjainuran alle voi laittaa kiilanmallisen korotuspalan, niin ei ovi törmää renkaaseen. Takana menee muuten ainakin 265. Sellaisen muistan joskus nähneeni. Mulla oli 235 ja ne tahtoi raapia edessä sisälokasuojaan. Tosin niin raapii originaali 225/60-16 alkuperäisillä vanteilla. Alusta on vakio.
Kyljessä olevan liukuoven ohjainuran alle voi laittaa kiilanmallisen korotuspalan, niin ei ovi törmää renkaaseen. Takana menee muuten ainakin 265. Sellaisen muistan joskus nähneeni. Mulla oli 235 ja ne tahtoi raapia edessä sisälokasuojaan. Tosin niin raapii originaali 225/60-16 alkuperäisillä vanteilla. Alusta on vakio.
Miksi muuten portterin ET muutettiin v.1996-> 55:ksi.
Sitä ennen oli 1991->44. Muuttuiko vanne? Siis kyse on vakio 15''.
Jos vanne pysyi samana, niin vanhempi portteri renkaat ulompana.
EDIT: niin siis vannehan on täytynyt muuttua. Joko jarrujen takia jotta mahtuu yms. liekö alustassa sentään mullistavaa.
Sitä ennen oli 1991->44. Muuttuiko vanne? Siis kyse on vakio 15''.
Jos vanne pysyi samana, niin vanhempi portteri renkaat ulompana.
EDIT: niin siis vannehan on täytynyt muuttua. Joko jarrujen takia jotta mahtuu yms. liekö alustassa sentään mullistavaa.
Ihmettelin kun alkoi 2.4 AAB hukkaamaan jäähdytysnestettä pikkuhiljaa, ja nyt on vuoto paikallistettu moottorin edessä, heti termarikotelon yläpuolella olevaan laippaan, josta lähtee vesiletku ja samassa on ilmeisesti lämpömittarin anturi. Ongelma on se että tuon liittimen töpseli on alkanut pullahtaa omituisesti ulos tuosta mutkasta ja tihkuttaa nestettä välistä. Ei uskaltanut vielä koskea siihen enempää kun sylkäisee vedet kokonaan pihalle jos irtoaa.
Onko kellään ideaa voiko tuolle tehdä mitään? Huomenna matka marmorille kyselemään osia. Vähän pukkaa ressiä kun viikonpäästä pitäisi lähteä työntämään tuolla Norjaan ja vedet pysyy enää säkällä koneessa...
Tässä sivulla 18 (ja ilmeisesti 35) näkyy kyseinen palikka.
http://vwts.ru/engine/aab_acv/aab_acv_cooling_syst.pdf
Onko kellään ideaa voiko tuolle tehdä mitään? Huomenna matka marmorille kyselemään osia. Vähän pukkaa ressiä kun viikonpäästä pitäisi lähteä työntämään tuolla Norjaan ja vedet pysyy enää säkällä koneessa...
Tässä sivulla 18 (ja ilmeisesti 35) näkyy kyseinen palikka.
http://vwts.ru/engine/aab_acv/aab_acv_cooling_syst.pdf
Hejssan, nyt portteritietäjät herätys, käykö http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1167977 tuo -01 pitkäkeulaiseen T4 jossa orkkisratti samanlainen kun neloskopissa? Eli se neljäpuolainen muovihirvitys?
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17.10.2010 20:34
Just näin,,,lautantaipäivä konehuoneessa...
Nyt riitti...
T4, 2,4D laturi vaihdettu 2500 km sitten ja nyt latausvalo syyttyi. Laturi siis ei lataa. Remmi on paikallaan ja laturi pyörii hyvin, hiilet käytännössä uudet.
Laturille menee 3 johtoa:
paksu "lataus johto"
herätejohto (D+ ?)
+1 pieni punainen joka on abikoliittimellä kiinni (mikä tämä on ?)
Sitten autossa on myös edellisen omistajan laittama "relekeskus", mikäköhän se on ?
Myös bilteman kierroslukumittari on pimeänä, mutta kaikki sulakkeet ovat OK.
Onko kellä mitää haisuu missä vika voisi olla ?
Nyt riitti...
T4, 2,4D laturi vaihdettu 2500 km sitten ja nyt latausvalo syyttyi. Laturi siis ei lataa. Remmi on paikallaan ja laturi pyörii hyvin, hiilet käytännössä uudet.
Laturille menee 3 johtoa:
paksu "lataus johto"
herätejohto (D+ ?)
+1 pieni punainen joka on abikoliittimellä kiinni (mikä tämä on ?)
Sitten autossa on myös edellisen omistajan laittama "relekeskus", mikäköhän se on ?
Myös bilteman kierroslukumittari on pimeänä, mutta kaikki sulakkeet ovat OK.
Onko kellä mitää haisuu missä vika voisi olla ?
Miten lie 2.4:sen sähköt ? Mutta Laturin merkinnät: B+ Akkuun,D+ tulee virtalukolta merkkilampun läpi ,virtakynä hehkuu siinä kun vl on päällä(johto irti) ja laturi maadoittaa mv:n ja kun lataa niin laturi vaihtaa + :ssaan ja mv:n molemmilla puolin on +.
W on kierroslukumittarille !
3 johtoa ja multa suli akun vierestä pääsulake B+ johdosta ,tk kierrokset nousee kun laturi ei lataa (2.5) kun akku yhteys oli huono/poikki.
Oliko vaikeasti kerrottu?
W on kierroslukumittarille !
3 johtoa ja multa suli akun vierestä pääsulake B+ johdosta ,tk kierrokset nousee kun laturi ei lataa (2.5) kun akku yhteys oli huono/poikki.
Oliko vaikeasti kerrottu?
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17.10.2010 20:34
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa