KWP 2000 lastutuslaite
Valvoja: ffp jäsenet
KWP 2000 lastutuslaite
Kellään tietoa/kokemuksia miten saan a4 -00 1.9 tdi 115hp lastutettua tommosella ohjelmalla?
Laitat hakuun sanaksi kwp2000, ja luet ensialkuun edelliset topicit aiheesta. Diesel alueelta niitä löytyy muutama. Ja yhteenvetona noista haulla löytyvistä topiceista: Jos tietotaitosi asian suhteen on kysymyksen olettamaa luokkaa, niin unohda.
Ja tätä ei ole tarkoitettu millään tavalla v*ttuiluksi.
Ja tätä ei ole tarkoitettu millään tavalla v*ttuiluksi.
auttaako tuo: http://www.youtube.com/watch?v=jBCgdfo_HQc
Ite löydän kaiken näkösiä tiedostoja kyllä mutta missään ei ole samoja numerosarjoja jotka täsmäisivät kaikki näyttää tossa videolla niin helpolta :D. Mistä noita softia porukka saa ylipäätänsä kun mitä lueskellu kaikilta topikeilta niin moni on jostain aina löytäny kunnon softan. Eikös tuo kwp ole vain siirto väline eli voin siirtää sillä esim Karalan lastun jos saan semmoisen jostain käsiini (epätodennäköstä kylläkin)?
Ainoat "kunnon" softat AFAIK on nää mitä sä saat isolla rahalla, BSR, MTM, Mitä noit nyt onkaan. Mä en todellakaan rupeais laittamaan minkään foorumijäsenen ilmaiseksi sinne lataamaa softaa omaan autooni, koska mitäs sit ku boksi ei toimikaan ja softa lyö hommat lukkoon. Kiva mennä ostamaan uutta boksia hattu kourassa. Lievemmässä tapauksessa auto tuntuu tehokkaammalta, mutta penkityksessä tehoa tuleekin vähemmän ja kulutuslukemat voi olla huonommat, kuin tehtaalta.
Niin periaatteessa toi KWP boksi on vaan kommunikaatioväline tietokoneen ja auton boksin välille, mutta juurikin se softa maksaa ja mitkään tunnetut (ja maineestaan huolehtivat) "lastupajat" ei myy noita ilman asennusta ulos.
Niin periaatteessa toi KWP boksi on vaan kommunikaatioväline tietokoneen ja auton boksin välille, mutta juurikin se softa maksaa ja mitkään tunnetut (ja maineestaan huolehtivat) "lastupajat" ei myy noita ilman asennusta ulos.
itseä ei ainakaan huvita alkaa maksaa 700 € ostain 5 minuutin työstä ja huomata että sain 20 nm lisää tehoa mun mielestä aika kallista touhua.
No unohda sitten se lastuttaminen ja tyydy niihin vakiotehoihin.
Tämä nyt menee vähän samaan sarjaan tämän topicin kanssa.
Eipä ole kyseisestä käyttäjästä sittemmin enää mitään kuulunut.
Mainitaanpa tuolla jotain myös kyseisestä kwp 2000 masiinastakin.
Asia nyt tuntuu taas poikkeevan haetuista vastauksista. Kysymyksenä oli jos jollain on tietoo miten/mistä/kuinka niitä "softia" saa niin jos on halukas kertomaan asiasta niin olisin kiitollinen sittä tiedosta. En hakenut vastauksia että olen pelle jos en halua maksaa 2 viikon palkkaa olemattomasta tehonlisäyksestä kuitin kanssa, ja että autoni ei kestä jos ohjelmoitten itse sitä. Virheistä oppii ja kysehän on siittä että saa kokemusta autoista niiden kaikilla osa alueilla.
On varmaan Karalat ja monet muut softantekijät investoineet jokusen kerran sen 700e tuotekehitykseen ym... jotta on saatu edes yhteen moottorityyppiin soveltuva softa aikaiseksi.
- Joten jos perustelet hommaa sillä, ettet viitsi / halua maksaa 700e softasta jolla saa vähän tehoa lisää.. Mutta kuitenkin haluaisit oppia "huippu" softantekijäksi...
Mut jos sinnikkäästi päätät yrittää, kannattaa varmaan hankkia tietoa asioista syvällisemminkin, kuin intternettifoorumeiden syövereistä. Ohjelmia saanee latailtua vaikkapa vertaisverkoista, ja muokkailla niistä sitten mieleisensä..
Onnea matkaan. - Kun sulla on toimiva viripaja, joka tekee markkinoiden parhaita viriohjelmia, tulen kyllä itsekin lastuttamaan katiskani, saat 50e siitä 5minsan duunista.
(tulee muuten sikamainen tuntiliksa)
- Joten jos perustelet hommaa sillä, ettet viitsi / halua maksaa 700e softasta jolla saa vähän tehoa lisää.. Mutta kuitenkin haluaisit oppia "huippu" softantekijäksi...
Mut jos sinnikkäästi päätät yrittää, kannattaa varmaan hankkia tietoa asioista syvällisemminkin, kuin intternettifoorumeiden syövereistä. Ohjelmia saanee latailtua vaikkapa vertaisverkoista, ja muokkailla niistä sitten mieleisensä..
Onnea matkaan. - Kun sulla on toimiva viripaja, joka tekee markkinoiden parhaita viriohjelmia, tulen kyllä itsekin lastuttamaan katiskani, saat 50e siitä 5minsan duunista.
(tulee muuten sikamainen tuntiliksa)
Mielenkiintoinen topikki.
Mullahan on ollut muutaman vuoden pari tuollaista halpaa kaapelia. Kyllähän ne 95% tapauksissa toimii ihan niissä autoissa joita kaapelit tukevat. Kaapeleiden mukana tuleva ohjelma on yleensä aika buginen, joten sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Perus asiat on hyvä tietää, eli auto ja läppäri on hyvä pitää kumpikin latauksessa ohjelmoinnin aikana. Joskus homma on toki mennyt halpojen vehkeiden takia puihin ja parhaassa tapauksessa ajelin reilun 500km lenkin, että sain käytettyä ecua kolvin ja asian osaavan kolvaajan luona. Eli varasuunnitelma on aina oltava, jos näillä halppis kaapeleilla leikkii.
Topikissa mainittu alkupään pumppari kone ei ole niitä helpoimpia tapauksia, ainakin alkupään AJM koneet vaativat minusta kolvia eli eivät suostu menemään piuhalla.
Mitä tulee noihin itse ohjelmiin, niin olen teettänyt ohjelmat parilla eri harrastajalla, jotka kummatkin omistavat kalliit lisenssit ohjelmiin, joilla noita muokkauksia ja checksum-laskentaa tehdään. Ohjelmista olen maksanut pienen korvauksen, jotta ei tarvitse ihan hyväntekeväisyytenä tehdä. Kummatkin harrastajat ovat käyttäneet useamman vuoden noiden ohjelmien opiskeluun kokeilemalla ja muiden tekijöiden ohjelmia lukemalla ;) Eli ei se ihan itsestään synny se ammattitaito. Epäilen että kumpikin näistä kavereista tekevät tätä joskus vielä enemmän tai vähemmän ammatikseen...
Mullahan on ollut muutaman vuoden pari tuollaista halpaa kaapelia. Kyllähän ne 95% tapauksissa toimii ihan niissä autoissa joita kaapelit tukevat. Kaapeleiden mukana tuleva ohjelma on yleensä aika buginen, joten sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Perus asiat on hyvä tietää, eli auto ja läppäri on hyvä pitää kumpikin latauksessa ohjelmoinnin aikana. Joskus homma on toki mennyt halpojen vehkeiden takia puihin ja parhaassa tapauksessa ajelin reilun 500km lenkin, että sain käytettyä ecua kolvin ja asian osaavan kolvaajan luona. Eli varasuunnitelma on aina oltava, jos näillä halppis kaapeleilla leikkii.
Topikissa mainittu alkupään pumppari kone ei ole niitä helpoimpia tapauksia, ainakin alkupään AJM koneet vaativat minusta kolvia eli eivät suostu menemään piuhalla.
Mitä tulee noihin itse ohjelmiin, niin olen teettänyt ohjelmat parilla eri harrastajalla, jotka kummatkin omistavat kalliit lisenssit ohjelmiin, joilla noita muokkauksia ja checksum-laskentaa tehdään. Ohjelmista olen maksanut pienen korvauksen, jotta ei tarvitse ihan hyväntekeväisyytenä tehdä. Kummatkin harrastajat ovat käyttäneet useamman vuoden noiden ohjelmien opiskeluun kokeilemalla ja muiden tekijöiden ohjelmia lukemalla ;) Eli ei se ihan itsestään synny se ammattitaito. Epäilen että kumpikin näistä kavereista tekevät tätä joskus vielä enemmän tai vähemmän ammatikseen...
Valliushan on asian ytimessä. Sitä voi miettiä, ovatko kaikki nykyiset "softagurut" olleet seppiä syntyessään, vai onko harjoitellessa mennyt peräti v*tuiksi. Inttervepistä kaivelemalla niitä kaikenmaailman "ohjelmia" saattaa löytyä. Ehkä jopa oikealla ecun numerollakin. Mutta kukas sen tietää ja takaa, onko tämä ilmaiseksi waretettu ohjelmanpätkä jonkun "gurun" huipputuotos, vai jonkun kwp2000:n ebaysta ostaneen ensimmäinen padanräjäytysresepti. =)
Näitä asioita meistä jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan, ja päättää onko se muutama satanen varmasti toimivasta softasta niin paljon. Ja ei. En osaa softaa vääntää, saati myy kenenkään tekemiä softia. Nykyisin ei yhtään vanhemmissa vag-dieseleissä onneksi tarvitse 700e softasta maksaa. Tekijöitä löytyy aika paljon. Aivan uudet autot taitavat olla vielä vähän arvokkaampia.
Ja vastauksena itse Valliuksen lopulta esille tulleeseen kysymykseen on:
1. Niitä softia saa juurikin kaivelemalla interveppiä ja pelaamalla venäläistä rulettia ladattavien softien kanssa.
2. Tunnet/löydät jonkun, joka osaa vääntää autoosi sopivan softan/hänellä on sellainen, ja hän antaa/myy sen sulle itse asennettavaksi. (Jos et tunne ketään em. henkilöä, niin tämä on tod. harvinainen vaihtoehto.)
3. Otat autosi ohjelman ulos, ja alat ronkkimaan sitä itse. Tästä päästään tuohon "gurujen" seppänä syntymiseen, ja netissä pyöriviin filuihin.
E: JukkaA kirjoitti näköjään samaan aikaan oikein selventävän kirjoituksen aiheesta. =)
Näitä asioita meistä jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan, ja päättää onko se muutama satanen varmasti toimivasta softasta niin paljon. Ja ei. En osaa softaa vääntää, saati myy kenenkään tekemiä softia. Nykyisin ei yhtään vanhemmissa vag-dieseleissä onneksi tarvitse 700e softasta maksaa. Tekijöitä löytyy aika paljon. Aivan uudet autot taitavat olla vielä vähän arvokkaampia.
Ja vastauksena itse Valliuksen lopulta esille tulleeseen kysymykseen on:
1. Niitä softia saa juurikin kaivelemalla interveppiä ja pelaamalla venäläistä rulettia ladattavien softien kanssa.
2. Tunnet/löydät jonkun, joka osaa vääntää autoosi sopivan softan/hänellä on sellainen, ja hän antaa/myy sen sulle itse asennettavaksi. (Jos et tunne ketään em. henkilöä, niin tämä on tod. harvinainen vaihtoehto.)
3. Otat autosi ohjelman ulos, ja alat ronkkimaan sitä itse. Tästä päästään tuohon "gurujen" seppänä syntymiseen, ja netissä pyöriviin filuihin.
E: JukkaA kirjoitti näköjään samaan aikaan oikein selventävän kirjoituksen aiheesta. =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”