golf iv kovaa kiihdyttässä rupeaa nykimään

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

golf iv kovaa kiihdyttässä rupeaa nykimään

ViestiKirjoittaja jarisky » 31.10.2010 11:45

alh motti ja isommat suuttimet ,isompi turbo ja cooleri,ohjelmointi. kovaa kiihdyttäessä auto rupeaa nykimään ja veto loppuu, kun löysää niin auto ei käy kaikilla,ja kun kaasuttaa paikallaan niin taas pelaa. onko vastaavaa ollut?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 31.10.2010 11:51

Polttoaineen saantiongelmaltahan tuo ensimmäisenä kuulostaisi. Löpölinjan tulosuodattimet puhtaat?

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

suutin

ViestiKirjoittaja jarisky » 3.11.2010 8:59

suodatin on uusittu ja turbo purettu ja putsattu siivet,alkaa tuntua suutin vialta

tonnikala
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.9.2009 11:10

ViestiKirjoittaja tonnikala » 3.11.2010 9:40

On ollut vastaavaa tasan yhden kerran. Kerran rajumman kiihdytyksen jälkeen teki juurikin noin. Luulin että jotain hajosi. Sammutin ja käyttelin hetken, niin alkoi pelaamaan eikä ole tehnyt sen jälkeen uudestaan. Sen jälkeen ajettu n. 10 tkm.

Kokoonpanona AFN + Bosio 260 race + isompi turbo. Omalla kohdalla ei tullut tuo polttoaineensaantiongelma edes mieleen, mutta se kuulostaa jopa loogiselta, kun polttoainesuodattimella on ajettu turhan pitkään... Tai sitten ilmavuoto polttoainepuolella: vetäisikö pumppu ilmat ja jopa suutinputkeen menisi ilmaa ja siksi kävisi kolmella hetken?

Suuttimet (=käret) ovat ~100 tkm ajetut ja sen jälkeen ei ole reistaillut, niin en oikein usko suutinogelmaan. Ilmoittele toki jos jotain selviää.

EDIT: Onko tuo sun kone jakajapumpulla?

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

suutin

ViestiKirjoittaja jarisky » 4.11.2010 10:50

motti on alh,eli jakajapumpulla.eilen kun ajoin niin heti kylmallä moottorilla teki saman kierrokset oli n.2200rpm ja tuntui et ei selvii millään edes sammuttaminen ei auta.pakoputkesta tulee sikana savua.joutikäynnillä kun antaa hetken olla niin selviää.

racet mullakin ja on n.100tkm ajettu.pitää ottaa suuttimet irti ja käyttää penkissä ne niin näkis oisko niissä mitä.

tonnikala
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.9.2009 11:10

ViestiKirjoittaja tonnikala » 4.11.2010 11:27

Tuo reipas savutus tosiaan vaikuttaisi suutinvialta, tai voisihan se pumpun ennakon- / määränsäätimeenkin viitata..

Omasta en tullut sillä hetkellä kattoneeksi, että savuttiko miten reilusti.

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

tdi

ViestiKirjoittaja jarisky » 11.12.2010 11:27

suuttimet käytetty penkissä,ei niissä vikaa.taitaa mennä pumppuun vika.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 11.12.2010 20:50

Eri motti kyseessä tässä, mutta voisko olla sama vika?

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 817da1cb78

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

tdi

ViestiKirjoittaja jarisky » 13.12.2010 16:34

tass testailtu. pumpun ajoitus tarkistettu ok. tekee eritoten kylmänä, kun ajaa vaikka tasa kaasulla rpm.n1500-2500 niin alkaa nykimään ja kun yrittää kiihdyttää niin suhina alkaa ja käynti huononee. ihan kun olisi hirveä ahtovuoto jossain , sit vähän ajan päästä pelaa taas ihan normaalisti. ja lämpimänä vikaa ei useimmiten esiinny. korkeintaan muutaman kerran päivässä.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.12.2010 19:54

Onkos vempeleessä vielä egr käytössä?

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

ViestiKirjoittaja jarisky » 13.12.2010 20:06

ei ole egr:ää käytössä

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

leima

ViestiKirjoittaja jarisky » 5.2.2011 14:37

auto seisoskellu reilun kuukauden,käytin leimalla ja savu arvo 7.00. eli saa ainakin kakkua.paikallaan kierrättäessä rupeeaa rötäämään ja paukkamaan./oiskohan määränsäädin paskanen?

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

ViestiKirjoittaja jarisky » 6.2.2011 18:10

määränsäädin puhdistettu,ei vaikutusta.jatketaan tutkimuksia.alkaa ideat käydä vähiin

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

ViestiKirjoittaja jarisky » 13.2.2011 19:15

taas vähän testailtu.vaihdettu määränsäädin ei vaikutusta vikaan.kylmänä savuttaa ja pakokaasu on polttoaineen hajuista. ei vikakoodeja pumpunajoitus tarkistettu,iq 3,4. lämpöanturi näyttää oikein.paikallaan kun käyttää kierroksia yli3000rpm. niin käynti tuntuu menevän sekaisin ja ahtimesta kuuluu tsaka tsaka ääni. tuntuu että tukehtuu.pakoäänet tuntuu erinlaiselta kuin ennen.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 13.2.2011 20:09

Yläkerta kunnossa?

jarisky
-
Viestit: 69
Liittynyt: 2.7.2006 10:44

ViestiKirjoittaja jarisky » 13.2.2011 20:23

ei ole purettu vielä kantta


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa