Passat 2.8 V6 30V Syncro Aut. -99

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

-max-
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.10.2010 13:07

Passat 2.8 V6 30V Syncro Aut. -99

ViestiKirjoittaja -max- » 22.10.2010 13:21

Olen miettimässä vaihtoa kyseiseen autoon ja minulla ei ole ennestään kokemusta kyseisestä merkistä paitsi ex Audi A3. Mitä hyviä ja huonoja puolia on kyseissä autossa noin yleensä? En ole vielä päässyt katsomaan autoa. Tarvitsen farmarin ja Audin hinnat on paljon korkeammat kuin volkkarilla ja tuo tuntuisi sopivalta vaihtoehdolta tällä hetkellä.
Kiitokset etukäteen vastaajille! =)

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 22.10.2010 16:43

Noissa ei ole automaattilaatikot kovinkaan hyvässä maineessa, hajoavat öljyn vaihtamattomuuden vuoksi. Muutenhan tuossa on torsen-neliveto joka mielestäni on loistava. Kone ei ehkä se bensapihein mahdollinen ole- siitä syystä ovat mielestäni aika edulliset ostaa, usein vajaaveto 1,9 tdi on samoissa hintaluokissa. Jakopää-hommat hieman vaikeampia (=kalliimpia)v-moottoreissa. Etuakseliston nivelet ovat noissa alunperin hieman murheenkryynejä- samat hilppeet kuin Audi A4/A6.

trans9
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.1.2009 11:32

Yx vaan toteaa

ViestiKirjoittaja trans9 » 22.10.2010 22:11

:
:
Eli yhteenvetona:

- Jos ostaa enemmänajetun, on nokkapään asiat vaihdeltu ja seuraavana hajoilee ne kalliimmat.

-Jos ostaa vähemmänajetun joutuu vaihdatuttamaan/vaihtamaan nokkahilut, ja aikaa niiden kalliimpien vaihtoon on reippaammin.

Toivottavasti joku on erimieltä

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 23.10.2010 1:12

Nokkahilut? Mitä ne kalliimmat on? :D

Ja joo, tottahan se on, että nuo tykkää nokkiakin syödä vähän V6 TDI:n tapaan. Mutta ei kuitenkaan lähellekään samalla ruokahalulla.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.10.2010 6:56

Noissa ei ole automaattilaatikot kovinkaan hyvässä maineessa, hajoavat öljyn vaihtamattomuuden vuoksi.

Elikkä jos öljyjä ei ole vaihdettu, kannattaa varautua vaihtamaan laatikko.
Jakopäänremmi vaihdettuna Laakkosella (vuosi sitten) 600e. Joutuu "venyttämään" keulan huoltoasentoon.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 23.10.2010 23:01

Empä moiseen sekaantuisi. VAG konsernissa on hyvä syy vältellä V6 koneita ja automaattilaatikoita, varsinkin samassa autossa.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 24.10.2010 10:35

Hervast: Onko sinulla kokemuksia kyseisistä autoista vai onko toi pelkkä mututuntumalla heitetty kommentti ?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.10.2010 10:48

Mutuilu on paras fakta! ;)

Api(na)
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2008 19:33

ViestiKirjoittaja Api(na) » 24.10.2010 13:04

V6:sesta ei itellä oo mitään huonoa sanottavaa. Omalla on jo ajettu 330 tkm eikä mitään suuria ongelmia ole ollut koneen kanssa. Automaattilaatikosta ei oo sen suuremmin kokemusta mutta menohaluja se vähentää jonkin verran manuaaliin verrattuna.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.10.2010 13:42

V6 dissaamista en ymmärrä. - Tottakai, jakopää ym. huollot on kalliimpia.

Automaattia dissaisin sitäkin enemmän. - Tietty, jos ymmärtää asian, ja ottaa riskin. Mut VAG automaatin kohdalla ei kannata yllättyä askin porsimisesta yhtään, ja siitä että uusi aski maksaa sen 3-4k suomessa + vaihtotyö.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.10.2010 14:11

jiisimula, se o kato aina pettämätön yhtälö: 1 hajonnut = kaikki on paskoja :D

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 24.10.2010 15:05

Miksei ne hajoa jossei niistä pidä huolta ja huollata..

Osta pois jos huollot on tehty ajallaan ja muutenki pidetty huolta, kaikki autot ovat paskoja jossei niitä ole huollettu ja pidetty huolta.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.10.2010 15:45

^ erittäin hyvin kiteytetty.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.10.2010 16:11

Niin ja kun muistaa, että ainoastaan Suomi-autot ovat niin hyviä ettei niitä tarvi huoltaa! :)

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 24.10.2010 17:42

Noiden automaattilaatikoiden osalta ongelma taitaa olla se ettei tehdas ole speksannut niihin öljynvaihtoa lainkaan. Eli jos on huollettu tehtaan ohjeiden mukaan siellä on vielä alkuperäiset ölpät.
Yksi tuollaisen omistaja väitti että niistä ei saa kaikkea öljyä vaihdettua kerralla ja hän oli siitä syystä tehnyt useamman öljynvaihdon peräkkäin. Joitain laatikoita oli kuulemma porsinut heti ekan öljynvaihdon jälkeen, eli jotain 200 tkm+ ajettuna.
Eli vaikka olis kaikki huollot tehty ihan ohjekirjan mukaan ja auto olisi kunnoltaan sen mukainen se ei tuota automaattilaatikon ongelmaa poista- se minua noissa huolestuttaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.10.2010 18:08

Niinpä. Mut ei siinä muuta, kun aski porsii niin ostaa uuden askin. Se vaan pitää tiedostaa, ettei mene yöunet jos(kun) aski porsii..

Eikä ala miettimään yhtä huonoa käytettyä askia, tai maksamaan askirempasta enempää kuin tehdaskorjatusta (takuulla).

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 25.10.2010 8:23

Erittäin mukava käyttöpeli, jos ei kilsoja kerry ihan mahdottomasti. Bensakutosille tahtoo maistua bensan lisäksi öljy, ainakin toi 5W30-Long life -litku. Olis itse tarkoitus siirtyä nyt 15tkm vaihtoväliin ja aavistuksen paksumpaan kamaan.

Talvella toi torsen-iso vapari-automaatti on mun mielestäni tosi hauska yhdistelmä, kunhan oppii automaatin kanssa yhteisen kielen.

Kelloa vastaan automaatti hidastaa toki mutta tarjoaa sellaista vaivatonta suorituskykyä, kun pienempää tarjoillaan pienellä varpaanojennusliikkeellä. Itse olen ohjelmoinut tuon askin VAG-COMilla sporttimoodiin ja siten ettei se manuaalipuolella vaihda itse isompaa, kivempi talvella jos sattuu lapsettamaan. 100tkm kohdalla teetetty eka öljynvaihto huuhtelutekniikalla ja nyt olis tarkoitus 50tkm välein tuo tehdä, jos vaikka kestäisi. Nyt kilsoja 125tkm mittarissa.

About semmoista 10,5 litran keskikulutusta näyttää ajotietokone, viikonloppuna kävin etelästä Varkaudessa niin aika tarkalleen 8l/100km oli keskikulutus reissussa. Kaupunkipyöritys rankaisee heti raskaimman kautta.

Reilu vuosi ja 25tkm on takana omalla, vaihtamaan on joutunut jäähdytysnesteen lämpötilananturin (G62) ja nyt on alkanut vakionopeudensäädin temppuilemaan. Muuten ollut soiva peli.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 25.10.2010 21:31

Kilpailijoiden suorat kuutoset pesevät ominaisuuksillaan ja kestävyydellään nuo konsernin V6 kötöstykset. Tuhnun oloisia mut silti soppa maistuu. Dieselkuutoset vielä ihan oma lukunsa.

Pitäisi varmaan sensuroida mielipiteensä vag foorumilla, mut IMO V6 koneet ei edusta konsernin parasta moottoriosaamista.

Ja Simulalle voi laatikon vaihto olla pikkujuttu, mut henkilökohtaisesti ei ainakaan nappailisi alle 300 tkm ajettuun autoon alkaa laatikkoremppaan. Jos huolloista on huolehdittu niin silloin on hajotessaan laatikko syntyjään susi.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.10.2010 21:03

Niinno, se vaan pitää tiedostaa, se fakta jos haluaa automaatilla (ja nelikolla, vag räpellyksellä) ajaa. Ei millään lailla positiivinen asia, taitaa mersun tomaateille 300k olla ihan normi lukema, vag tomaateille ei.

Eikä siinä, ei kai VAG automaatit ainoita "paskoja" ole, tuntuu vaan ainakin omaan silmään luvattoman usein osuvan näitä "ajettu 200-300k, ja aski temppuilee" tarinoita. - Eikä sekään ole harvinaista, että 300k ajettuun VAG autossa Aski vaihdetaan toisee kertaan..

- Ei tietenkään jokaisessa yksilössä, mutta ainakin jos olisi moista ostamassa, tiedoistaisin asian, enkä yllättyisi jos ko. remppa omallekin kohdalle sattuisi. -> Tietoinen riskinotto.

Mukava, kiva kampehan tommonen 3BG 2,8 V6 (tai W8) 4-motion olisi. - Automaattina etenkin, mokomat vaan alkaa olla jo vanhoja autoja, ja ostajan syytä varautua kaikenmoisee ylläpitoon.

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

ViestiKirjoittaja Diipa » 26.10.2010 21:23

Tuollainen laite itsellä ollut nyt vuoden ja täytyy sanoa että kaikessa harmaudessaan kuitenkin todella leppoisa auto ajella. Automaattilaatikko oli juuri uusittu kokonaan kun tuon ostin joten kait kestää sen minkä mulla on.

Sopivasti tehoa meikäläisen tarpeisiin, ei todellakaan mikään kiihdytysauto, ohi pääsee kyllä vaivattomasti.
Vuoden ollut ja mitään vikaa ei ole sinä aikana ilmaantunut jota kyllä ihmettelen... näistä kun kaikenlaista kuulee.

Menovettä menee kaupungissa vähän reilummin mutta ei haittaa kun kilsoja niin vähän.
Voisin ostaa uudestaan.
Neliveto tietenkin plussaa kun taas lunta alkaa tulemaan.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 27.10.2010 7:34

Ainahan sitä voi kysyä, että mitkä VAG-konsernin tuon ajan nelipyttyisistä on sitten parempia kuin kilpailijoilla. Ja 1.8T ei ole sellainen. :)

Mutta jos asiasta väännetään, niin onhan tuo 30V kutonen jo elinkaarensa lopussa tuossa 3B(G) Pasuunassa. Iskutilavuuteen ja kulutukseen nähden kulkupuoli on hieman vajavainen. Mutta toisaalta eipä tohon koppaan mun mielestäni parempaakaan tekniikkaa ole tarjolla, ja tuon ikäisissä autoissa ei nelivetoa tahdo löytyä sopurahaan fiksumpanakaan pakettina. Jos ei nelikko olis kriteerinä niin olishan noita fiksuja vaihtoehtoja sitten tarjolla.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 27.10.2010 15:03

no esimerkiksi nimenomaan se 1.8t ;)

Api(na)
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2008 19:33

ViestiKirjoittaja Api(na) » 27.10.2010 19:20

No jos konetta pitää ruveta vertailemaan kilpailijan vastaavaan, ja huomataan että se on parempi niin pitää sitten ostaa se kilpailija. Jos nyt sitten tälle linjalle lähdetään. Ja on se tuo kutonen paljon mukavampi ajettava kuin 1.8t ei tarvihe ootta että turbo lähtee mukaan. Mutta maku asiota nuokin ovat.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 31.10.2010 19:08

Mutta jos asiasta väännetään, niin onhan tuo 30V kutonen jo elinkaarensa lopussa tuossa 3B(G) Pasuunassa. Iskutilavuuteen ja kulutukseen nähden kulkupuoli on hieman vajavainen. Mutta toisaalta eipä tohon koppaan mun mielestäni parempaakaan tekniikkaa ole tarjolla, ja tuon ikäisissä autoissa ei nelivetoa tahdo löytyä sopurahaan fiksumpanakaan pakettina. Jos ei nelikko olis kriteerinä niin olishan noita fiksuja vaihtoehtoja sitten tarjolla.


No vielähän se taisi Skodassa jatkaa elämäänsä sen jälkeenkin ?

Edellisestä olen täysin samaa mieltä. Minusta tuo passatin kori on itsessään varsin mainio, tykkään siitä selkeästi enemmän kuin A4 korista joka vasta faceliftin myötä kehittyi paremman näköiseksi. Harmittaa ihan että nelikon kera on moottorivalikoima varsin suppea.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa