Passat 2.8 V6 30V Syncro Aut. -99
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2.8 V6 30V Syncro Aut. -99
Olen miettimässä vaihtoa kyseiseen autoon ja minulla ei ole ennestään kokemusta kyseisestä merkistä paitsi ex Audi A3. Mitä hyviä ja huonoja puolia on kyseissä autossa noin yleensä? En ole vielä päässyt katsomaan autoa. Tarvitsen farmarin ja Audin hinnat on paljon korkeammat kuin volkkarilla ja tuo tuntuisi sopivalta vaihtoehdolta tällä hetkellä.
Kiitokset etukäteen vastaajille! =)
Kiitokset etukäteen vastaajille! =)
Noissa ei ole automaattilaatikot kovinkaan hyvässä maineessa, hajoavat öljyn vaihtamattomuuden vuoksi. Muutenhan tuossa on torsen-neliveto joka mielestäni on loistava. Kone ei ehkä se bensapihein mahdollinen ole- siitä syystä ovat mielestäni aika edulliset ostaa, usein vajaaveto 1,9 tdi on samoissa hintaluokissa. Jakopää-hommat hieman vaikeampia (=kalliimpia)v-moottoreissa. Etuakseliston nivelet ovat noissa alunperin hieman murheenkryynejä- samat hilppeet kuin Audi A4/A6.
Yx vaan toteaa
:
:
Eli yhteenvetona:
- Jos ostaa enemmänajetun, on nokkapään asiat vaihdeltu ja seuraavana hajoilee ne kalliimmat.
-Jos ostaa vähemmänajetun joutuu vaihdatuttamaan/vaihtamaan nokkahilut, ja aikaa niiden kalliimpien vaihtoon on reippaammin.
Toivottavasti joku on erimieltä
:
Eli yhteenvetona:
- Jos ostaa enemmänajetun, on nokkapään asiat vaihdeltu ja seuraavana hajoilee ne kalliimmat.
-Jos ostaa vähemmänajetun joutuu vaihdatuttamaan/vaihtamaan nokkahilut, ja aikaa niiden kalliimpien vaihtoon on reippaammin.
Toivottavasti joku on erimieltä
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Noiden automaattilaatikoiden osalta ongelma taitaa olla se ettei tehdas ole speksannut niihin öljynvaihtoa lainkaan. Eli jos on huollettu tehtaan ohjeiden mukaan siellä on vielä alkuperäiset ölpät.
Yksi tuollaisen omistaja väitti että niistä ei saa kaikkea öljyä vaihdettua kerralla ja hän oli siitä syystä tehnyt useamman öljynvaihdon peräkkäin. Joitain laatikoita oli kuulemma porsinut heti ekan öljynvaihdon jälkeen, eli jotain 200 tkm+ ajettuna.
Eli vaikka olis kaikki huollot tehty ihan ohjekirjan mukaan ja auto olisi kunnoltaan sen mukainen se ei tuota automaattilaatikon ongelmaa poista- se minua noissa huolestuttaa.
Yksi tuollaisen omistaja väitti että niistä ei saa kaikkea öljyä vaihdettua kerralla ja hän oli siitä syystä tehnyt useamman öljynvaihdon peräkkäin. Joitain laatikoita oli kuulemma porsinut heti ekan öljynvaihdon jälkeen, eli jotain 200 tkm+ ajettuna.
Eli vaikka olis kaikki huollot tehty ihan ohjekirjan mukaan ja auto olisi kunnoltaan sen mukainen se ei tuota automaattilaatikon ongelmaa poista- se minua noissa huolestuttaa.
Erittäin mukava käyttöpeli, jos ei kilsoja kerry ihan mahdottomasti. Bensakutosille tahtoo maistua bensan lisäksi öljy, ainakin toi 5W30-Long life -litku. Olis itse tarkoitus siirtyä nyt 15tkm vaihtoväliin ja aavistuksen paksumpaan kamaan.
Talvella toi torsen-iso vapari-automaatti on mun mielestäni tosi hauska yhdistelmä, kunhan oppii automaatin kanssa yhteisen kielen.
Kelloa vastaan automaatti hidastaa toki mutta tarjoaa sellaista vaivatonta suorituskykyä, kun pienempää tarjoillaan pienellä varpaanojennusliikkeellä. Itse olen ohjelmoinut tuon askin VAG-COMilla sporttimoodiin ja siten ettei se manuaalipuolella vaihda itse isompaa, kivempi talvella jos sattuu lapsettamaan. 100tkm kohdalla teetetty eka öljynvaihto huuhtelutekniikalla ja nyt olis tarkoitus 50tkm välein tuo tehdä, jos vaikka kestäisi. Nyt kilsoja 125tkm mittarissa.
About semmoista 10,5 litran keskikulutusta näyttää ajotietokone, viikonloppuna kävin etelästä Varkaudessa niin aika tarkalleen 8l/100km oli keskikulutus reissussa. Kaupunkipyöritys rankaisee heti raskaimman kautta.
Reilu vuosi ja 25tkm on takana omalla, vaihtamaan on joutunut jäähdytysnesteen lämpötilananturin (G62) ja nyt on alkanut vakionopeudensäädin temppuilemaan. Muuten ollut soiva peli.
Talvella toi torsen-iso vapari-automaatti on mun mielestäni tosi hauska yhdistelmä, kunhan oppii automaatin kanssa yhteisen kielen.
Kelloa vastaan automaatti hidastaa toki mutta tarjoaa sellaista vaivatonta suorituskykyä, kun pienempää tarjoillaan pienellä varpaanojennusliikkeellä. Itse olen ohjelmoinut tuon askin VAG-COMilla sporttimoodiin ja siten ettei se manuaalipuolella vaihda itse isompaa, kivempi talvella jos sattuu lapsettamaan. 100tkm kohdalla teetetty eka öljynvaihto huuhtelutekniikalla ja nyt olis tarkoitus 50tkm välein tuo tehdä, jos vaikka kestäisi. Nyt kilsoja 125tkm mittarissa.
About semmoista 10,5 litran keskikulutusta näyttää ajotietokone, viikonloppuna kävin etelästä Varkaudessa niin aika tarkalleen 8l/100km oli keskikulutus reissussa. Kaupunkipyöritys rankaisee heti raskaimman kautta.
Reilu vuosi ja 25tkm on takana omalla, vaihtamaan on joutunut jäähdytysnesteen lämpötilananturin (G62) ja nyt on alkanut vakionopeudensäädin temppuilemaan. Muuten ollut soiva peli.
Kilpailijoiden suorat kuutoset pesevät ominaisuuksillaan ja kestävyydellään nuo konsernin V6 kötöstykset. Tuhnun oloisia mut silti soppa maistuu. Dieselkuutoset vielä ihan oma lukunsa.
Pitäisi varmaan sensuroida mielipiteensä vag foorumilla, mut IMO V6 koneet ei edusta konsernin parasta moottoriosaamista.
Ja Simulalle voi laatikon vaihto olla pikkujuttu, mut henkilökohtaisesti ei ainakaan nappailisi alle 300 tkm ajettuun autoon alkaa laatikkoremppaan. Jos huolloista on huolehdittu niin silloin on hajotessaan laatikko syntyjään susi.
Pitäisi varmaan sensuroida mielipiteensä vag foorumilla, mut IMO V6 koneet ei edusta konsernin parasta moottoriosaamista.
Ja Simulalle voi laatikon vaihto olla pikkujuttu, mut henkilökohtaisesti ei ainakaan nappailisi alle 300 tkm ajettuun autoon alkaa laatikkoremppaan. Jos huolloista on huolehdittu niin silloin on hajotessaan laatikko syntyjään susi.
Niinno, se vaan pitää tiedostaa, se fakta jos haluaa automaatilla (ja nelikolla, vag räpellyksellä) ajaa. Ei millään lailla positiivinen asia, taitaa mersun tomaateille 300k olla ihan normi lukema, vag tomaateille ei.
Eikä siinä, ei kai VAG automaatit ainoita "paskoja" ole, tuntuu vaan ainakin omaan silmään luvattoman usein osuvan näitä "ajettu 200-300k, ja aski temppuilee" tarinoita. - Eikä sekään ole harvinaista, että 300k ajettuun VAG autossa Aski vaihdetaan toisee kertaan..
- Ei tietenkään jokaisessa yksilössä, mutta ainakin jos olisi moista ostamassa, tiedoistaisin asian, enkä yllättyisi jos ko. remppa omallekin kohdalle sattuisi. -> Tietoinen riskinotto.
Mukava, kiva kampehan tommonen 3BG 2,8 V6 (tai W8) 4-motion olisi. - Automaattina etenkin, mokomat vaan alkaa olla jo vanhoja autoja, ja ostajan syytä varautua kaikenmoisee ylläpitoon.
Eikä siinä, ei kai VAG automaatit ainoita "paskoja" ole, tuntuu vaan ainakin omaan silmään luvattoman usein osuvan näitä "ajettu 200-300k, ja aski temppuilee" tarinoita. - Eikä sekään ole harvinaista, että 300k ajettuun VAG autossa Aski vaihdetaan toisee kertaan..
- Ei tietenkään jokaisessa yksilössä, mutta ainakin jos olisi moista ostamassa, tiedoistaisin asian, enkä yllättyisi jos ko. remppa omallekin kohdalle sattuisi. -> Tietoinen riskinotto.
Mukava, kiva kampehan tommonen 3BG 2,8 V6 (tai W8) 4-motion olisi. - Automaattina etenkin, mokomat vaan alkaa olla jo vanhoja autoja, ja ostajan syytä varautua kaikenmoisee ylläpitoon.
Tuollainen laite itsellä ollut nyt vuoden ja täytyy sanoa että kaikessa harmaudessaan kuitenkin todella leppoisa auto ajella. Automaattilaatikko oli juuri uusittu kokonaan kun tuon ostin joten kait kestää sen minkä mulla on.
Sopivasti tehoa meikäläisen tarpeisiin, ei todellakaan mikään kiihdytysauto, ohi pääsee kyllä vaivattomasti.
Vuoden ollut ja mitään vikaa ei ole sinä aikana ilmaantunut jota kyllä ihmettelen... näistä kun kaikenlaista kuulee.
Menovettä menee kaupungissa vähän reilummin mutta ei haittaa kun kilsoja niin vähän.
Voisin ostaa uudestaan.
Neliveto tietenkin plussaa kun taas lunta alkaa tulemaan.
Sopivasti tehoa meikäläisen tarpeisiin, ei todellakaan mikään kiihdytysauto, ohi pääsee kyllä vaivattomasti.
Vuoden ollut ja mitään vikaa ei ole sinä aikana ilmaantunut jota kyllä ihmettelen... näistä kun kaikenlaista kuulee.
Menovettä menee kaupungissa vähän reilummin mutta ei haittaa kun kilsoja niin vähän.
Voisin ostaa uudestaan.
Neliveto tietenkin plussaa kun taas lunta alkaa tulemaan.
Ainahan sitä voi kysyä, että mitkä VAG-konsernin tuon ajan nelipyttyisistä on sitten parempia kuin kilpailijoilla. Ja 1.8T ei ole sellainen. :)
Mutta jos asiasta väännetään, niin onhan tuo 30V kutonen jo elinkaarensa lopussa tuossa 3B(G) Pasuunassa. Iskutilavuuteen ja kulutukseen nähden kulkupuoli on hieman vajavainen. Mutta toisaalta eipä tohon koppaan mun mielestäni parempaakaan tekniikkaa ole tarjolla, ja tuon ikäisissä autoissa ei nelivetoa tahdo löytyä sopurahaan fiksumpanakaan pakettina. Jos ei nelikko olis kriteerinä niin olishan noita fiksuja vaihtoehtoja sitten tarjolla.
Mutta jos asiasta väännetään, niin onhan tuo 30V kutonen jo elinkaarensa lopussa tuossa 3B(G) Pasuunassa. Iskutilavuuteen ja kulutukseen nähden kulkupuoli on hieman vajavainen. Mutta toisaalta eipä tohon koppaan mun mielestäni parempaakaan tekniikkaa ole tarjolla, ja tuon ikäisissä autoissa ei nelivetoa tahdo löytyä sopurahaan fiksumpanakaan pakettina. Jos ei nelikko olis kriteerinä niin olishan noita fiksuja vaihtoehtoja sitten tarjolla.
No jos konetta pitää ruveta vertailemaan kilpailijan vastaavaan, ja huomataan että se on parempi niin pitää sitten ostaa se kilpailija. Jos nyt sitten tälle linjalle lähdetään. Ja on se tuo kutonen paljon mukavampi ajettava kuin 1.8t ei tarvihe ootta että turbo lähtee mukaan. Mutta maku asiota nuokin ovat.
Mutta jos asiasta väännetään, niin onhan tuo 30V kutonen jo elinkaarensa lopussa tuossa 3B(G) Pasuunassa. Iskutilavuuteen ja kulutukseen nähden kulkupuoli on hieman vajavainen. Mutta toisaalta eipä tohon koppaan mun mielestäni parempaakaan tekniikkaa ole tarjolla, ja tuon ikäisissä autoissa ei nelivetoa tahdo löytyä sopurahaan fiksumpanakaan pakettina. Jos ei nelikko olis kriteerinä niin olishan noita fiksuja vaihtoehtoja sitten tarjolla.
No vielähän se taisi Skodassa jatkaa elämäänsä sen jälkeenkin ?
Edellisestä olen täysin samaa mieltä. Minusta tuo passatin kori on itsessään varsin mainio, tykkään siitä selkeästi enemmän kuin A4 korista joka vasta faceliftin myötä kehittyi paremman näköiseksi. Harmittaa ihan että nelikon kera on moottorivalikoima varsin suppea.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa