ADY:stä hihna sileäksi!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ADY:stä hihna sileäksi!

ViestiKirjoittaja Alph4 » 12.10.2010 21:15

Eli tosta Vw Golf gti -95

koneena 2.0 8v ADY

Vähän tuli sitten kiihdytettyä ja autohan sammui seuraaviin valoihin ja startti pyöri tyhjään kun koitti käynnistää.

Auton sivuun työntämiseen tarkistin jakohihnan ja sileäksi oli sitten mennyt.. hihna vaihdettu hiljattain.

kysymys kuuluukin menikö venttiilit vituilleen tuossa ady koneessa kun jostain joskus lukenut ettei kaikissa 8venttiilisissä mene..?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.10.2010 0:22

Auton sivuun työntämiseen tarkistin jakohihnan ja sileäksi oli sitten mennyt.. hihna vaihdettu hiljattain

Luultavasti kiristin asennettu väärin, jolloin hihna löystynyt ja se löysyys aiheuttaa hakkaamista, joka irroittaa hihnasta hampaat.

ja mä heitän lonkalta et tossa on kone missä venat ja männät ottaa kiinni,(jetassa ja passatissa on kuulemma ainaki 2.0gti kone missä ottaa kiinni) ohivuototesti kertoo onko mitä menny.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 13.10.2010 9:32

okei.. kiitos.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 13.10.2010 17:19

Tuli vaan mieleen että..

kiristinhän tulee lohkon kylkeen kiinni 10mm pinnapulttiin mutta tossa mut autossa siinä oli joku 8mm pinna pultti.. luultavasti kemiallisella metallilla laitettu kiinni..

uuden jakopää sarjan mukanahan tuli uusi 10mm pinnapultti siihen mutta en viitsinyt alkaa lohkon kylkeä poraamaan ja vetämään jtn irtikierrettä siihen kun ajattelin että kyllä se kiristin siinä pysyy kun vanhakin pysyi. :D oma vika pikku sika.

kokonaan uuden koneen laitto varmaan järkevintä kun ei sitten tiedä että mitä muuta tuossa koneessa on pantentoitu. :o

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 13.10.2010 18:58

kunnon myyntiauton olet löytäny :D

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 13.10.2010 19:06

juu olen. :D

no ei noi 2E koneet niin kalleita ole..

muistelisin että joku myi 200e. :o

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 13.10.2010 21:00

Veikkaisin että tuon takia on juurikin päässyt löystymään se hihna että tuskinpa se siinä pitkään pysyy tiukalla jos kasaat samallalailla.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.10.2010 10:36

Myyjä/remontin tekijä on aika hyvin vastuussa tuollaisista, sieltä lähtisin itse ekaksi kyselemään.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 14.10.2010 18:59

No sarjan myyjänä toimi motonet ja rempan tein itse. :D

outoa kyllä kun hihna on haljennut keskeltä hihnan suuntaisesta. :D

ja kyllä se kiristäjä siellä vielä kiinni on eikä hihna tunnu edes kauhean löysältä. :o

Kuva


hyvällä tuurilla ei venttiilejä solmussa mutta toisaalta miksi auto olisi yht äkkiä vain sammunut..?

[/img]

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 14.10.2010 19:45

no jos jako on hypännyt ja sekaisin niin eipä moottorilla ole juurikaan edellytyksiä toimia.

Näyttäis että hihna on hangannut johonkin, pintapuoli rikki?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 14.10.2010 20:08

Joo o aika pahasti on rouhinut joku kotelon osa ilmeisesti hihnaa kuvan perusteella.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 14.10.2010 20:46

ja kyllä se kiristäjä siellä vielä kiinni on eikä hihna tunnu edes kauhean löysältä. :o

+
aika pahasti on rouhinut joku kotelon osa ilmeisesti hihnaa kuvan perusteella

=mietin et olisko toi ongelma syntynyt just ton sorvaantumisen takia, mulla ei vaan mielikuvitus riittänyt keksimään et mikä sen vois aiheuttaa

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 14.10.2010 20:51

no äkkiseltään tulis mieleen että joku niitä kotelon kiinnitysklipsejä jääny sinne väliin?
muistaakseni ainakin yksi niistä on aika "herkullisessa" kohtaa :)
Mutta, eiköhän tuo ADY ole vapaasti pyörivä, joten venttiiliremonttia ei liene luvassa? eli uus hihna ja kovaa ajoa?

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 15.10.2010 11:08

Tänään saan auton kotiin joten voin purkaa ja katsoa onko merkit vielä kohdallaa ja jos on niin hyvä niin..

uusi hihna sarja ja sinne lohkoon varmaan laitan jonkun irtokierteen jotta saan oikean kokosen pinnapultin kiristimelle..

Toivottavasti asia olis niin miten samza sanoit että toi ady olisi vapaasti pyörivä..

täytynee ne ohi vuodot varmaan kattoa kuitenki.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 15.10.2010 15:32

Hmm.. hihna hypänny 3-4 hammasta.. :o

vaikea sanoa että miksi hihna meni riekaleiksi mutta se alempi jakopään suojamuovi on ainakin haljennut. :D

mitäs luulette että meneekö tommosen 3-4 hampaan hyppäyksen takia venttiilit vinoiksi?

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 15.10.2010 23:51

Väittäisin että ei vielä venat saanut kipeätä. Jotkun dieselitkin kestää 3 hammasta... ;)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.10.2010 2:47

Mulla katkesi 2.4D hiacesta remmi maantievauhdista ja pärähti vielä tulille kaikilla pytyillä uudella hihnalla. Iskua on väistämättäkin tullut koska venttiilivälykset oli kasvaneet pariin milliin lähes jokaisella nokalla mutta säätämällä nekin sai jälleen kohdalleen :D Ilmeisesti vipat oli antaneet sen verran periksi. Selittämätöntä oli myös se että tyhjäkäyntikierrokset tipahti samassa rytäkässä muutaman sata kierrosta, enkä kyllä äkkiä keksi syytä mokomalle. Ihme mylly.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 16.10.2010 10:55

Tänään sitte uudet hihnat ja kiristäjä kiinni jotta näkee sitte että käykö. :o

ostin kyllä venakopan tiivisteen kanssa että voin tarkistaa vnettiili välykset.

onko kellään mitään ideaa tohon kiristimen pinnapulttiin kun kannessa nyt kiinni 8mm ja kiristimessä 10mm reikä ja sarjan mukana tulee vaihdettava 10mm pinnapultti..

jos tohon alumiiniseen kanteen poraa ja tekee uuden 10x1.50 kierteet ni tuleeko kestämään?

vai kannattaako laittaa joku helicoil sinne?

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 16.10.2010 11:09

Onnistuneesti laitettu helicoil on varmasti kestävämpi kuin kierretapilla tehty kierre.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.10.2010 11:15

Jos se kympin kierre sieltä on jo tuhottu niin pelkällä tapillahan et pärjää. Silloin kannattaa mielestäni laittaa kierreholkki irtokierteen sijaan. Ottaa tukea isommalta alalta kuin helicoil-tyyppinen irtokierre. Esim wurth kauppaa noita kierreholkkeja. Asentaminen tosin voi olla haastavaa jos kansi on autossa paikoillaan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.10.2010 11:40

Jakoremmin kiristin kuuluu kiristää ns. myötäpäivään, tuosta kuvasta jos ei ihan väärin koita tihrustaa niin ois kirrattu just vastapäivään.. Tiedossa yksi Jetta joka myös kadotti hampaat hihnasta, eräs TD oli hihna löystynyt niin että sotki ajoitusta ja yhdessä koneessa jakoremmiä ei saanu edes tarpeeksi kireälle asennusvaiheessa kun sitä alkuun koitti kiristää vastapäivään kiertämällä.

Jos se 8mm pinnapultti on ehjä, niin laita sopiva holkki kiristimen ja sen pinnapultin väliin?

On tuo remmi kyllä sen näkönen ettei sitä pelkällä kiristimen väärinasennuksella tuohon kuntoon sais.. tainnu joku mutteri tjsp. päästä väliin ja tehdä hieman tuhojaan.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 16.10.2010 15:44

nyt meni taas mielenkiintoiseksi. :D

otin sen 8mm kierre tapin kannesta pois ja se olikin semmonen tappi että siinä oli 10mm kierre kannen puolella. :D (varmaan laitettu joskus väärä kiristin jossa ollut 8mm reikä)

Kierteet kannessa onneksi hyvässä kunnossa joten 10mm tappi sinne kierrelukitteen kera. :)

nyt vain jako kohalleen ja tällä kertaa täytyy kääntää kiristintä toiseen suuntaan..

katon sitten venttiili välyksistä että onko venttiilit ottanut osumaa.

mistä semmonen työkalu tohon kiristimeen?

tai jtn hyvää patenttia jolla käänätää sitä?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 16.10.2010 16:57

lukkorengaspihdit on aika hyvät.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 16.10.2010 18:04

katon sitten venttiili välyksistä että onko venttiilit ottanut osumaa.

Tai sit katot ohivuodot.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.10.2010 22:12

Venttiilien nostimet on hydrauliset, joten niitä välyksiä ei pysty tarkastelemaan kun öljynpaineesta säätyvät sopivaksi. Nostimet kyllä alkaa herkästi ääntelemään jos niihin tulee hämminkiä, ja voihan ne silmämääräisesti tarkistaa sekä kokeilla sitä nuppia että liikkuuko se. Jos on ihan löysän tuntunen niin sillon nostin sökö, jos painuu pehmeästi / on ihan tönkissä niin on kunnossa.

Ihan normi kärkipihdeillä onnistuu se remmin kiristäminen.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 17.10.2010 22:00

Kone käy kukkuu niin kui kuuluukin. :) (nyt on kiristinkin kiristitetty oikeaan suuntaa)

en saanut nostajia liikkuumaan vaikka kuinka painoin joten ne luultavasti kunnossa.. purestepaine mittaus kertoo sitten totuuden.

mistä saisin noita jakopään suojamuoveja? :o VW tiskiltä tietenkin mutta hinta varmaan kova.

tai mites uskaltaa ajaa ilman..? :D

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.10.2010 13:21

Tuskin ne muovit pariakymppiä enempää maksaa.

Voi kai ilman niitäkin päristellä, mutta kaikkea kuraahan sinne lentää joukkoon. Toisaalta, omassa 2E:ssä se hihnan alapuoli on melko normaalistikin avoimessa paikassa kun renkaan ja kampuran hihnapyörän välissä ei tosiaan mitään muoveja taida olla alunperinkään. Yläpään suojamuovin tehtävä on kai lähinnä kosmeettinen ja turvallisuuskysymys kun sinne konepellin alle mennään kurkkimaan moottori käynnissä. Tulee helposti yksipuolinen painiottelu kun joku hupparinnaru nappaa itsensä hihnapyörään kiinni :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.10.2010 17:05

Ja aatelkaapa niiten koppien kans, että jos jotakii pääsee menemään väliin. Oon kuullu tarinoita monestakin apulaitehihnasta ja jostakii kissanpojista, jotka löytäneet hihnan väliin. Kohtuu kallista etenkin moniventtiilisissä kokeilla.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 18.10.2010 19:12

Kuuluu olla pyörän ja moottorin välissä semmonen muovi mikä peittää ohjaustehostimen jne pyöränkotelosta katsottuna.
Taitaa peittää eteenkin päin hieman.

Sitten ylä ja alamuovikotelot jakopäähän. Kannattaa käyttää, yksikin kivi tuhoaa hihnan. Typeryyttä olla ilman.
Vaikka onkin vissiin tuningia kun nokkapyörä(t) pyörii ilman suojaa :D

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.10.2010 19:50

^ No siis muovinen sisälokari löytyy kyllä. Ja peittäähän se eteenpäin kyllä, mutta kampuran hihnapyörä on kyllä ihan hollilla. Puuttuukohan tuosta sittenkin jotain. Toisaalta, samalta on näyttäneet aiemmat Golfitkin tuolta osin, tosin kakkoskorisia molemmat.

Vaikka onkin vissiin tuningia kun nokkapyörä(t) pyörii ilman suojaa :D


Etenkin jos on thyyningtyyliin siniset tai punaiset nokkapyörät. Ihan haaskausta peittää sellaiset "nätit" lisävarusteet jollain muovikikkuloilla :DD

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 18.10.2010 20:01

kyllä siellä kampuran päässä kuuluis olla semmoinen muovinen suojakotelo alunperin

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.10.2010 1:42

No perhana, pitääpä tarkastella asiaa hiukan paremmin ja käydä hakemassa moinen.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 19.10.2010 16:04

VW centteristä tilasin muovin ja makso joku 26e..

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 21.10.2010 20:48

Kone käy mutta pätkii/täristää tietyillä kierros alueilla.. n.2300rpm

myös tyhjäkäynnillä vähän täristää ja hakee tyhjäkäyntiä..

pahasti vaikuttaa että kansiremppa edessä. :o

huomenna meen jostain pikkupajalt kysyy jos vois kattoo ne puristukset.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 22.10.2010 19:03

Pajalla äijä sano että turha kattoa puristuksia kun käy kuitenken sen verran hyvin..

sano myös että moinen pätkiminen tommosella kierros alueella johtuis sytytyksestä.

no tarkistin sitten vielä kerran jakopään merkit ja kyllä se jakajan merkki oli kunnossa.

joten mikäs tossa autossa nyt oikeen on? sytkää ei tietääkseni pysty mekaanisesti säätämään.. vai pystyykö?

onko ihan normaalia että nokan merkki puol hammasta pielessä? :D

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 22.10.2010 21:32

Pajalla äijä sano että turha kattoa puristuksia kun käy kuitenken sen verran hyvin..

Kuuluu samaan kategoriaan, kuin "vesipumppua ei tarvitse vaihtaa, me kokeiltiin laakerit heiluttelemalla akselia." Edelleenkään kyl puristuspainemittaus ei välttis kerro, mutta ohivuotomittaus ois parempi tehdä. Ei meinaa paljoo tartte olla venttiilin varsi kiero et se aiheuttaa sen, että lautanen taivuttaa vartta joka kerta kun se sulkeutuu seetiä vasten. Jokainen tietää mitä tapahtuu jos ottaa vaikka rautalangasta kiinni ja taivuttelee tarpeeksi monta kertaa. Paska nakki siinä vaiheessa, kun se venttiilin lautanen putoaa sylinteriin.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 23.10.2010 22:02

Kai se pajan äijä sitte jostain jtn tiesi kun jokasessa sylinterissä paine n. 12.5 :D

joten mikäs tossa golossa nyt?

onko mahdollista että motonetissä myyty väärän kokoinen hihna kun se nokan merkki menee puoli hammasta pieleen kun hihna kiristetty ja pyöritetty konetta?

kone käy siis tyhjäkäynnistä-2500rpm kolmella.. :o

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 23.10.2010 23:58

Luultavasti ihan oikea jos paketissa lukee Golf (katsokaa aina mitä paketissa lukee ennen kun avaatte/laitatte paikalleen).

Puol hammasta voi tulla alahihnapyörän väljyydestä? Vaikka se neljällä kiristetäänkin, silti siinä on puolen hampaan välys. Tämä yksi mahdollisuus.

Et ole tulppia katsastanut, johtoja tai vastaavaa? Jos mahd. ois toinen vika eikä liittyisikään tuohon jakopää onnettomuuteen...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.10.2010 10:33

kone käy siis tyhjäkäynnistä-2500rpm kolmella..


Kuulostaa että imuvuoto vaivaa, onko jarrutehostajalle menevä putki ja sen istukat ehjät?
Tai huohottimen putket jne?

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 24.10.2010 15:01

imuvuotoa oon jo ehtinyt ettiä mutta ei löytynyt.. täytyy etsiä paremmin. :D
(kaikki huohotukset oli irti jako rempan aikana koska se venttiilikannesta lohkoon menevä pitkä putki oli halki poikki joten se nyt kolvi/liima/teippi korjattu) uus semmonen tosiaan 90e vw:ltä. :o

tulpat ja jakajan kansi menee huomenna vaihtoon..

luultavasti siinä jakoremmissä on joku sarjanumero jonka perusteella sitten selvitän että onko oikee hihna.. hihnapaketin pahvi löytyy varmaanki jo kaatopaikalta.

outoa kun viimeksi kun ostin motonetistä goloon hihnapaketin eli se merkkiä powergrip ja tällä kertaa se oli bosch. :o

en kyllä ymmärtänyt miten toi alahihna pyörän väljyys vaikuttaa siihen nokkaa kun kampuran merkin oon aina kattonut laatikon päältä reijästä.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 24.10.2010 16:12

outoa kun viimeksi kun ostin motonetistä goloon hihnapaketin eli se merkkiä powergrip ja tällä kertaa se oli bosch.

Juu kun niillä tulee tavaraa eri paikoista. Tällä kertaa sattu niil olee boschia. Jos tota kantta on koskaan työstetty kansipahvin vaihdon yhteydessä, niin ne merkit saattaa olla pitämättä paikkaansa. ihan vaan btw.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 24.10.2010 20:26

alahihna pyörän väljyys
Paljonkin sitä väljyyttä? Oma 16-tappinen rouhas hihnasta hampaat väljyyden takia.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 25.10.2010 17:57

Sori, tarkotin että moniurahihna pyörä heittelee n. puolella hampaalla. Siinä kun ei varsinaista keskitystä ole mitenkään. Sillähän se alakerta katotaan kohdalleen (apuakseli ja moniurahihna pyörässä merkit).

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 25.10.2010 19:18

Tulpat, jakajan kansi ja pyörittäjä haettu.. jollei noilla rupea toimimaan niin puran jakopään ja tutkin väljyydet.

tulin vaan tossa mieleen että kampuran alahihna pyörän käytin kerran pois kun en tiennyt että kiilahihna pyörän saa erikseen irti.

sillon kampuran pyörää asentaessa EI käytetty uutta kuningas pulttia mutta kiristettiin kuitenkin momenttiinsa kierrelukitteen kanssa joten toivottavasti sieltä ei ole se lovi mennyt vituilleen kun se olis sitten kampuran vaihto. :o

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 26.10.2010 19:41

Auto toimii! :) kai hienosti ja kulkee vielä hienommin. :D

vaihdoin ne tulpat ja virranjakajan kannen ja pyörijän.

millasia kokemuksia noista boschin neljä kärki tulpista? :o

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 1.11.2010 23:14

Kannattaa volkkareissa ne pultit vaihtaa uusiin suosiolla, tais olla just tuo alahihnapyörä, mistä se pultti katkee hyvin nopeesti jos sitä ei uuteen vaihta...

Ainakin passatissa olen tämmösen nähnyt...
Se pultti pettänyt ja kone paskana...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 2.11.2010 0:17

millasia kokemuksia noista boschin neljä kärki tulpista? :o
-kolmikärkiset on todettu toimivimmiksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa