Jarrutin 70:stä seis, pakki päälle ja reippaalla kaasulla pakilla sivutien liittymään. Matkalla pakki "pamahti" pari kertaa. Laitoin D:n eikä lähtenyt enää eteen, oli pieni ylämäki. Pakki toimi, joten pääsin tasaiselle, sitten jaksoi lähteä hiljaa liikkeelle ja pääsin tielle. Pysähdyin pysäkille ja sammutin auton ja aloin ihmetellä konehuoneen puolella. Eipä näkynyt mitään erikoista.
Auto käyntiin, vaan ei liikkunut enää. D ja R menee päälle, pieni veto, mutta ei jaksa lähteä liikkeelle. 5 min vaihteiden vaihtelua ja koitin työntääkin liikkeelle, ei jaksanut liikkua.
Sitten D:llä nykäisi, veto meni päälle ja laatikko vikatilaan vasta nyt. 4 ja R taisi toimia. Vaihde ei lukittunut kunnolla, luisti koko ajon ajan hieman. Kun pääsin kotio, auto sammuksiin. Kun käynnisti, niin eipä liiku enää. Laatikko ei enää vikatilassa.
Vaihteisto:
Vikakoodi P0730 incorrect gear ratio.
myös moottorin puolelta koodit
P3501 läppäanturi oikosulku
01039 jäähdytinnesteen lämpötilan mittarin lähetin G2, open/short circuit to positive
myös A/C 00792 F129 paineanturi. Vaihdettu uuteen, vika ei katoa, eikä AC toimi.
Muutamaan automaattikorjaamoon yhteydessä, arvelivat mekaanista vikaa. Laatikon täydellinen korjaus n.3000€. Merkkiliike nosti kädet pystyyn ja ohjasi toiseen korjaamoista.
Onko jollakin ollut vastaavaa,luin jostakin että toi lämpötila anturi voi oireilla, menee ees taas, ei pysy 90 asteessa.
Jos jollain ajatuksia, otetaan kiitollisuudella vastaan!
Tiptronic lakkasi liikkumasta
Valvoja: ffp jäsenet
Jos öljyn määrä on oikea / öljyt vaihdettu niin kuulostaa siltä että jokin kytkimistä on mennyt (1. vaihteen?). Varsinkin tuo luistaminen viittaisi siihen. Se että auto liikkuu vikatilassa, kuhan sen vain saa siihen, viittaisi myös siihen että jokin 1-3 vaihteiden kytkimistä on hajalla.
Lainattuna muualta:
P0730 tulee koodiksi ilmeisesti tässä vaiheessa siksi koska kierrokset jotka menee laatikkoon tulevat ulos "väärin" (=luistoa -> liikaa kierroksia).
Kannattaa siis kysyä mitä maksaa moisen vian diagnoosi + korjaus ja sitten alkaa katselemaan saako saksasta, tms tilattua käytettyä / korjattua laatikkoa halvemmalla...
Lainattuna muualta:
P0730 incorrect gear ratio:
Virallinen opus tarjoaa tuon vian syyksi kolme vaihtoehtoa:
1. Viallinen G195 (vaihteiston ulostulopyörimisnopeusanturi)
2. Väärä määrä ATFää tai pilaantunut ATF (eli myös väärä öljytyyppi voisi tämän aiheuttaa)
3. Vaihteen kytkin luistaa tai on viallinen TAI viallinen/likainen solenoidiventtiili.
P0730 tulee koodiksi ilmeisesti tässä vaiheessa siksi koska kierrokset jotka menee laatikkoon tulevat ulos "väärin" (=luistoa -> liikaa kierroksia).
Kannattaa siis kysyä mitä maksaa moisen vian diagnoosi + korjaus ja sitten alkaa katselemaan saako saksasta, tms tilattua käytettyä / korjattua laatikkoa halvemmalla...
En ole ainakaan viimeiseen 10 vuoteen kuullut että merkkiliike olisi "korjannut" automaattilaatikoita muuta kuin vaihtamalla. Tosin arvailuksi se korjaus ilman kokemusta menisikin.
Ainakin mersun puolelta (Veho) on samankaltaiset kokemukset; vaihdetaan osia kunnes vika korjaantuu ja lasku on suurempi kuin uuden laatikon hinta (<100tkm ajettu 5v sähkölaatikko)...
Ainakin mersun puolelta (Veho) on samankaltaiset kokemukset; vaihdetaan osia kunnes vika korjaantuu ja lasku on suurempi kuin uuden laatikon hinta (<100tkm ajettu 5v sähkölaatikko)...
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.9.2010 21:45
Ei liiku vieläkään
Salon Traktoauto ohjasi muualle. Parempi niin, ennemmin vien sellaiselle, joka päivittäin ropailee laatikoita, kuin annan jonkun opetella korjausta. Äkkiä siihen hintaa tulee.
Nyt varattuna aika Kiskon US-Motoriin. Eiköhän ne siellä jotain vikaa löydä.
Nyt varattuna aika Kiskon US-Motoriin. Eiköhän ne siellä jotain vikaa löydä.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.9.2010 21:45
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa