öljynvaihto 6 loviseen
Valvoja: ffp jäsenet
öljynvaihto 6 loviseen
Pystyykö tuohon golffin 20tdi -08 6loviseen lootaan vaihtaa öljyt ihan perinteisellä tavalla eli roppu auki,öljyt pois ja uudet sisään..pörhöltä tiedustelin asiaa mutta kuulemma ei voi vaihtaa öljyjä tuohon lootaan..uskon että paskaa puhuvat
ja millainen öljy on sopiva tuohon lootaan/tilavuus
ja millainen öljy on sopiva tuohon lootaan/tilavuus
Kävin vielä pörhöltä tiedustelemassa tuota lootaöljynvaihtoa mutta huoltoneuvoja meinas kivenkovaan että lootasta ei tuu ulos kuin litra tuolta tyhjennysropun kautta..onko jollain omakohtaista kokemusta tuosta..
lueskelin täältä että marmorilla vaihteistoöljy maksaa 30e/litra, tietääkö joku tuota öljyn varaosanumeroa että onko samaa kuin tämä http://www.ahw-shop.de/shop/products/or ... riebe.html
lueskelin täältä että marmorilla vaihteistoöljy maksaa 30e/litra, tietääkö joku tuota öljyn varaosanumeroa että onko samaa kuin tämä http://www.ahw-shop.de/shop/products/or ... riebe.html
Kysyin omaani (tyyppi JLR) suoraa castrolin asiakaspalvelusta ja heillä ei ole tarjolla sopivaa öljyä.
24.11.2009
Myöskään mobililta ei ollu tarjolla sopivaa lientä...
Hain lopulta marmoritiskin kautta oikeat litkut laatikkoon ja periin meni saf-xo:ta litra molempiin päihin.
24.11.2009
Käsivalintainen vaihteisto/vetopyörästö 02Q
Manuaalinen
Tilavuus 2,3 litraa
Vaihteita eteenpäin: 6
Vaihteita taaksepäin: 1
Käyttöolosuhteet: Normaali
Tarkasta 48 kuukautta/60000 km
OEM suositus
vuoden ympäri VW G 052 171 SAE 70W-75
TAF-X ei valitettavasti täytä G052 171 luokitusta, ainoastaan VW 501 50, joka on GL4+ tyyppi jolla on toinen viskositeetti.
Nimettyjä erikoisluokituksia täyttävia tuotteita ei valitettavasti löydy valikoimastamme.
Parhain terveisin
Eija Väisänen
Nordic Lubricants
Customer Service Representative
[email protected]
Myöskään mobililta ei ollu tarjolla sopivaa lientä...
Hain lopulta marmoritiskin kautta oikeat litkut laatikkoon ja periin meni saf-xo:ta litra molempiin päihin.
Hetki piti kaivella kuittiarkistoja...
3 purkkia maksoi yht 87€
http://tos.pp.fi/images/image/golf/JLR/DSC01959.JPG
Kannattaa silti kysyä onko tyyppi sama kuin JLR lootassa...
Nelivetoses voi olla erilaista.
3 purkkia maksoi yht 87€
http://tos.pp.fi/images/image/golf/JLR/DSC01959.JPG
Kannattaa silti kysyä onko tyyppi sama kuin JLR lootassa...
Nelivetoses voi olla erilaista.
Siinä etusivulla oli öljysuositukset joka johtaa tuonne:
http://ew5.earlweb.com/search.php?site=82
Johan on, kun vuosi sitten sanoivat ihan muuta...
Vähä tongin eikä tuo TAF-X edelleenkään täytä kuin GL4+ luokituksen, josta tuossa viestissä sanotaan...
http://ew5.earlweb.com/search.php?site=82
Johan on, kun vuosi sitten sanoivat ihan muuta...
Vähä tongin eikä tuo TAF-X edelleenkään täytä kuin GL4+ luokituksen, josta tuossa viestissä sanotaan...
Vaihdatin passattini (3bg) 6-vaihteiseen manuaalivaihteistoon öljyt keväällä.
Hain öljyt VW-liikkeestä. Heillä oli kolmea erilaista öljyä vaihteistoon, rekisteritunnuksella löytyi runkonumero ja sillä oikea öljy.
Jännä sinällään, että kaikki tiedot löytyi, pasuuna kun on tuotu saksasta -06.
Vaihteistoöljyn tilavuus on 2,4 litraa, sekin varmistui samalla. Hinta 33e/litra, otin 3 litraa.
Vaihdatin öljyt pienemmässä, mutta kylläkin asiallisessa firmassa. Kysyivät heti, onko vw omaa öljyä. Eivät olisi suostuneet laittamaan mitään muuta sinne, laakerivaurioita olisi luvassa.
Vaihteistoon meni 2,2 litraa. Jäi vielä vähän jemmaankin.
Hain öljyt VW-liikkeestä. Heillä oli kolmea erilaista öljyä vaihteistoon, rekisteritunnuksella löytyi runkonumero ja sillä oikea öljy.
Jännä sinällään, että kaikki tiedot löytyi, pasuuna kun on tuotu saksasta -06.
Vaihteistoöljyn tilavuus on 2,4 litraa, sekin varmistui samalla. Hinta 33e/litra, otin 3 litraa.
Vaihdatin öljyt pienemmässä, mutta kylläkin asiallisessa firmassa. Kysyivät heti, onko vw omaa öljyä. Eivät olisi suostuneet laittamaan mitään muuta sinne, laakerivaurioita olisi luvassa.
Vaihteistoon meni 2,2 litraa. Jäi vielä vähän jemmaankin.
Koitin tuota hakua mutta ei löytänyt mitään..missä muodossa tuo rekkari pitää olla..väliviivalla tai ilman.oma rek tunnus bbz-600
Omalla toimii ihan tuossa samassa muodossa xxx-123, tulee 2 vaihtoehtoo LL tai ilman:
Golf GT 2.0 TDI 4Motion (QG0/2 - 103kW)
Valmistusnumerolla marmoritiski ne oikeat litkut kaivaa ja rekkarin perusteella löytyy vin numero ;)
Itse kyllä hakisin marmorilta, vaikka jonkun kympin maksais lisää.
Eipähän tarvii pelätä laakerivikoja.
Castrol varmaan nuo vw litkut on valmistanu, täysin samallaiset pönikät ainakin.
Kuuluuko tuon laatikon (02Q/JLR) rahista tyhjäkäynnillä?
Minuutin jos antaa käydä, rupee laatikosta kuuluun rattaiden rahinaa...
Laatikko on kuukauden päivät ollu tyhjänä ja eilen sain kaadettua sinne castrolin suosituksen mukaista Syntrans Transaxle 75W-90:a (entinen TAF-X)... kun ei millään jaksanu tilata alkuperäistä.
Ekan startin jälkeen hetken päästä rupes rahina.
En muista aikasemmin tuota kuulleeni, ajamaan ei ole vielä päässyt.
Minuutin jos antaa käydä, rupee laatikosta kuuluun rattaiden rahinaa...
Laatikko on kuukauden päivät ollu tyhjänä ja eilen sain kaadettua sinne castrolin suosituksen mukaista Syntrans Transaxle 75W-90:a (entinen TAF-X)... kun ei millään jaksanu tilata alkuperäistä.
Ekan startin jälkeen hetken päästä rupes rahina.
En muista aikasemmin tuota kuulleeni, ajamaan ei ole vielä päässyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa