Vaimolle Farmari (03-06 vaggilainen)
Valvoja: ffp jäsenet
Vaimolle Farmari (03-06 vaggilainen)
Vaimo haluaisi jostain syystä Nissanin tilalle jotain toista autoa. Mukana kuskaillaan koiraa ja tulevaisuudessa ehkä jotain pikkuihmisiä.
Lisäksi vaimo saa työmatkallaan kuskata minulle traktorinosia, eli farmari lienee tarpeellinen.
Kilometrejä kertyy noin 40 tkm vuodessa, ja muutenkin pidämme dieselistä, eli nokilinjalla varmaan jatketaan.
1.9 tdi taitaa olla edullisin ylläpitää ja tuoda?
Mikä olisi helppo hahmottaa parkkipaikalla?
Missä on parhaat sisätilat?
Auto saisi olla suht tuoreen näköinen, koska sitä varmaan pidetään taas 10 vuotta, niin ei heti näyttäisi niin vanhalta.
Olen ajatellut hakea Saksasta ja toivon, että auto + verot olisi noin 10000. Onko mahdollista jos haluaa suht vähän ajetun yksilön?
Olen nyt katsellut VW Golf V, Passattia ja Octaviaa.
ps. 468 tkm ajettu -93 2.0 D Sunny etsii hyvää kotia :)
Lisäksi vaimo saa työmatkallaan kuskata minulle traktorinosia, eli farmari lienee tarpeellinen.
Kilometrejä kertyy noin 40 tkm vuodessa, ja muutenkin pidämme dieselistä, eli nokilinjalla varmaan jatketaan.
1.9 tdi taitaa olla edullisin ylläpitää ja tuoda?
Mikä olisi helppo hahmottaa parkkipaikalla?
Missä on parhaat sisätilat?
Auto saisi olla suht tuoreen näköinen, koska sitä varmaan pidetään taas 10 vuotta, niin ei heti näyttäisi niin vanhalta.
Olen ajatellut hakea Saksasta ja toivon, että auto + verot olisi noin 10000. Onko mahdollista jos haluaa suht vähän ajetun yksilön?
Olen nyt katsellut VW Golf V, Passattia ja Octaviaa.
ps. 468 tkm ajettu -93 2.0 D Sunny etsii hyvää kotia :)
Toden näköisesti budjetti tulee hiukan joustamaan ylöspäin.
Lisäksi tohon budjettiin ei tarvitse laskea muita kuluja, koska hakeminen, katsastukset, talvipyörät, lohkolämmpöri / Webasto, massaus, maksaa kaikkiin saman verran.
Kesäkuussa hain siskolle V Golffin, pidin kyllä sen ajettavuudesta, mutta takatilat vaikutaa aavistuksen ahtailta ja rengasmelu karkealla tienpinnalla hiukan suurelta onko näissä eroja?
Golffi taitaa olla huolto kuluiltaan Passattia halvempi vai? En kyllä paljon laske sen varaan, kun huollot kuitenkin tulee tehtyä itse.
Lisäksi tohon budjettiin ei tarvitse laskea muita kuluja, koska hakeminen, katsastukset, talvipyörät, lohkolämmpöri / Webasto, massaus, maksaa kaikkiin saman verran.
Kesäkuussa hain siskolle V Golffin, pidin kyllä sen ajettavuudesta, mutta takatilat vaikutaa aavistuksen ahtailta ja rengasmelu karkealla tienpinnalla hiukan suurelta onko näissä eroja?
Golffi taitaa olla huolto kuluiltaan Passattia halvempi vai? En kyllä paljon laske sen varaan, kun huollot kuitenkin tulee tehtyä itse.
Ite tuskailin tuossa vähän aikaa sitten saman ongelman kanssa. Vaihtoehdot oli alkuun aika samat kuin aloittajalla, eli Passattia, Octaviaa ja Golfia, hintaluokassa 10-15ke. Paria octaviaa katseltiin enemmänkin "silläsilmällä".
Sattui kuitenkin niin että meidän perhe löysi allensa VW Touranin jolla ny on puoltoistaviikkoa körötelty. Dieseli löytyy, tilaa on huomattavasti paremmin ku Octaviassa/V-Golfissa. Ajettavuus omasta mielestä mainio, eikä meteli nyt FL-octaviaan verrattuna ihan mahdoton ole. Hintaluokka sattui kauppojen jälkeen lähemmäs 10 kuin 15ke.
Pikavilkaisu saksasta Touranin kohdalla näyttäisi siltä että aloittajan budjettiin saa jo vähän valitakin minkä ottaa, eli ei tarvi sitä halvinta ritsaa ostaa. :D Tsekatkaa toki... vakuutukset on lisäksi inan halvemmat Touraniin ku esim Octaviaan olisi, saatika vanhaan IV-golfiin oli.
Sattui kuitenkin niin että meidän perhe löysi allensa VW Touranin jolla ny on puoltoistaviikkoa körötelty. Dieseli löytyy, tilaa on huomattavasti paremmin ku Octaviassa/V-Golfissa. Ajettavuus omasta mielestä mainio, eikä meteli nyt FL-octaviaan verrattuna ihan mahdoton ole. Hintaluokka sattui kauppojen jälkeen lähemmäs 10 kuin 15ke.
Pikavilkaisu saksasta Touranin kohdalla näyttäisi siltä että aloittajan budjettiin saa jo vähän valitakin minkä ottaa, eli ei tarvi sitä halvinta ritsaa ostaa. :D Tsekatkaa toki... vakuutukset on lisäksi inan halvemmat Touraniin ku esim Octaviaan olisi, saatika vanhaan IV-golfiin oli.
Tutkat käynyt mielessä, mutta valitkoon silti sellaisen auton josta tykkää. Kyllä eilenkin peruutuskamera säästi paljolta työltä itsenikin, peileistä ei vaan näe kaikkea, eikä aina ole aikaa vilkuilla etukäteen, mitä siellä on.
Millaiset takajalkatilat Touranissa on? En ole koskaan ollut sisällä. Välillä pitäisi neljä aikuista saada kulkemaan.
Millaiset takajalkatilat Touranissa on? En ole koskaan ollut sisällä. Välillä pitäisi neljä aikuista saada kulkemaan.
Viikonloppuna käytiin reissu ikeassa (400km). 4 aikuista, ja turvaistuin vielä takana muksulle. Kukaan ei valittanut, vaan jopa kehui tiloja. Työkavereiden kanssa pari reissua syömässä, ja ovat kehuneet kuinka taaksekin mahtuu "raavaat miehet". Senverran mitä isukin Octaviassa ja äitin 3BG passatissa on takana tullut matkustettua (eli paljon...) niin verrokkina nuihin takatilat on huomattavasti paremmat. Hieman pystympi istuma-asento aiheuttaa sen että pituutta ei tarvitse niin tolkuttomasti, ja taas toisaalta etupenkkien alle menee isompikin töppönen takapenkkiläisellä helposti, eikä tarvi siis polvet suussa istua.
Oma parempi puolisko on myös lyhyehkö, ja tykkäsi Touranin ajoasennosta, koska siinä pääsee oikeasti penkin kanssa ylös. Eli näkyvyys on hyvä myös lyhyemmälle. Taas sitten koripalloilijat saa penkin riittävän alas ja taakse että ei pää kolise kattoon.
Parkkipaikalla Touranista huomaa että se on isompi mitä Golf, mutta ei mikään laiva. Yllätyin jopa sen ketteryydestä heti alkuun kun ulkonäkö antaisi olettaa ettei sitä mihinkään saa taitettua. Konepeltiä/etunurkkia ei tuossa valitettavasti näe kunnolla, mutta toisaalta tuo meidän peli on naisen käytöstä, eikä siinä tutkia ole, eikä puskureita ole kolhittu. Perä puolestaan on pysty joten peruuttaminen ainakin omasta mielestä on yhtä simppeliä kuin Golfissa oli. Toki kasvanut leveys ja pituus tuovat omat mausteensa. Itse varon vielä vähän liikaakin etten koukulla telo takana olevia autoja. :)
Touranin eduksi laskisin tuon "tavaran kuljetettavuuden", sillä 2min töillä siitä saa lähes pienen pakettiauton kokoisen kun nostaa takapenkit kokonaan pois, tai 5s töillä reilusti toistametrisen kontin kun siirtää eestaas liikkuvia takapenkkejä edemmäs. Itsellä tuli esim. autoa haettaessa lastattua polkipyörä ehjänä kyytiin, pystyssä, enkä nyt puhu joposta vaan ihan "normipyörästä" 28" renkailla.
Itse olen vielä jälkikäteen miettinyt tuon ´04 Touranin oston jälkeen että mitä olisin saanut enemmän tai parempaa jos olisin ´05 Octavian ostanut ja maksanut siitä n. 2000e enemmän. En ole oikeastaan löytänyt mitään sellaista vielä. :)
Oma parempi puolisko on myös lyhyehkö, ja tykkäsi Touranin ajoasennosta, koska siinä pääsee oikeasti penkin kanssa ylös. Eli näkyvyys on hyvä myös lyhyemmälle. Taas sitten koripalloilijat saa penkin riittävän alas ja taakse että ei pää kolise kattoon.
Parkkipaikalla Touranista huomaa että se on isompi mitä Golf, mutta ei mikään laiva. Yllätyin jopa sen ketteryydestä heti alkuun kun ulkonäkö antaisi olettaa ettei sitä mihinkään saa taitettua. Konepeltiä/etunurkkia ei tuossa valitettavasti näe kunnolla, mutta toisaalta tuo meidän peli on naisen käytöstä, eikä siinä tutkia ole, eikä puskureita ole kolhittu. Perä puolestaan on pysty joten peruuttaminen ainakin omasta mielestä on yhtä simppeliä kuin Golfissa oli. Toki kasvanut leveys ja pituus tuovat omat mausteensa. Itse varon vielä vähän liikaakin etten koukulla telo takana olevia autoja. :)
Touranin eduksi laskisin tuon "tavaran kuljetettavuuden", sillä 2min töillä siitä saa lähes pienen pakettiauton kokoisen kun nostaa takapenkit kokonaan pois, tai 5s töillä reilusti toistametrisen kontin kun siirtää eestaas liikkuvia takapenkkejä edemmäs. Itsellä tuli esim. autoa haettaessa lastattua polkipyörä ehjänä kyytiin, pystyssä, enkä nyt puhu joposta vaan ihan "normipyörästä" 28" renkailla.
Itse olen vielä jälkikäteen miettinyt tuon ´04 Touranin oston jälkeen että mitä olisin saanut enemmän tai parempaa jos olisin ´05 Octavian ostanut ja maksanut siitä n. 2000e enemmän. En ole oikeastaan löytänyt mitään sellaista vielä. :)
Suosittelen... täältä minäki tuon "vaihtoehdoksi" bongasin kun nimimerkki A.A taisi toisessa topikissa jahkailla hieman samaa asiaa. Täällä siis
Suomi-diesel-Touraneissa on sitten ajonaikainen webasto ilmeisesti vakiona, joten lämmintä pitäisi talvella piisata omasta takaa. Golf ja Octavia ei taida vakiona tuota sisältää. Esilämmitys tosin tuohon maksaakin sitten ekstraa, mutta toisaalta suomiautossa lienee lohkis ja sisäpistokkeet sitä varten. Oma auto siis on suomipeli uudesta pitäen, joten kannattaa vertailla mitä saksanmaalta paketti pitää sisällään.
Suomi-diesel-Touraneissa on sitten ajonaikainen webasto ilmeisesti vakiona, joten lämmintä pitäisi talvella piisata omasta takaa. Golf ja Octavia ei taida vakiona tuota sisältää. Esilämmitys tosin tuohon maksaakin sitten ekstraa, mutta toisaalta suomiautossa lienee lohkis ja sisäpistokkeet sitä varten. Oma auto siis on suomipeli uudesta pitäen, joten kannattaa vertailla mitä saksanmaalta paketti pitää sisällään.
Hiukan päivityksiä tähänkin hommaan, eli lokakuussa oli vaimolla kesälomaviikko ja lensimme Bremeniin, kiikarissa oli -05 mallinen farmari passat, mutta se ei tärpännyt, pyörittiin päivä ja ostettiin sitten -05 mallinen II Octavia Ambiente, ihan siisti, 168 Tkm ajettu, eli kilometrit hieman yli mitä oltiin katsottu.
Viime viikolla tullut tullin kirje näytti nyt, että auto + verot tuli kustantamaan 9200 €.
nyt on ehditty 4 Tkm ajamaan, eikä autossa tunnu mitään suurempaa valittamista, taka pissapojan letku oli irronnut ja se toiminut, lisäksi peruutustutka on pari kertaa jäänyt kytkeytymättä.
Viime viikolla tullut tullin kirje näytti nyt, että auto + verot tuli kustantamaan 9200 €.
nyt on ehditty 4 Tkm ajamaan, eikä autossa tunnu mitään suurempaa valittamista, taka pissapojan letku oli irronnut ja se toiminut, lisäksi peruutustutka on pari kertaa jäänyt kytkeytymättä.
Niin ja pelottelihan Skoda meitä heti Saksassa, oltiin ajettu noin 100 km kun moottorin valo syttyi, ehdin jo ajatella prkl. millainen vääntö saadaan pikkuliikkeen kanssa aikaiseksi, mutta poikettiin pikkukylän ainoaan autokorjaamoon, löydettiin englantia osaava asentaja, joka vilkaisi koodin, EGR-venttiilin virtaus liian pieni, nollasi sen, eikä meinannut ottaa edes maksua.
No, valo syttyi pian uudestaan, mutta sain viime viikolla vaihdetuksi uuden venttiilin ja nyt valo pysynyt pimeänä.
No, valo syttyi pian uudestaan, mutta sain viime viikolla vaihdetuksi uuden venttiilin ja nyt valo pysynyt pimeänä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa