RVS onko kukaan kokeillut?
Valvoja: ffp jäsenet
Audini laatikkoon ja perään olen tehnyt yhdet RVS-käsittelyt, moottoriin en ole vielä uskaltanut. Perässä ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Vaihdelaatikossa ainoa vaikutus oli, että ykkösvaihteen ulina/kahina vaimeni. Ennen ykkösvaihde äänsi kaikkein pahimmin, ja kakkonen hieman vähemmän, mutta nyt kakkonen on selvästi äänekkäin vaihde laatikossa. En tiedä, olisiko usemmalla käsittelyllä ollut lisävaikutusta tuollaiseen 200tkm ajettuun laatikkoon. Paremmat kokemukset mulla on tuosta RVS:stä, mitä Redlinen vaihdelootaöljyistä.
En tiedä luitko tuolta edelliseltä sivulta kommenttini näistä vollottavista lootista ja peristä.... hiljentävä vaikutus noiden ääntelyihin tuntuu olevan varsin epävarma. Joissain harvoissa tapauksissa on hiljentänyt tyystin, mutta useammissa tuntuisi vaikutukset ääneen olevan aika minimaaliset.
Saattaisihan ne lisäkäsittelyt sulla jotain vaikuttaa, mutta todnäk ei nuo äänet ei kuitenkaan kokonaan poistuisi tai kovin kummosesti alenisi... itse en tuhlaisi ainetta enempää tuohon perään ...laatikossa jotain tosiaan saattaisi vaikuttaa, kun kerran jotain oli jo saanut aikaan. Pataan taasen laittaisin aineet mahd. äkkiä....
Tietty se, että vaikka ääntelyssä ei tapahtuisi muutosta, ei tarkoita sitä, etteikö aine olisi muodostanut kitkapinnoille sitä keraamista vähäkitkaista suojaavaa pintaa. Eli ei se käsittely tuolloinkaan hukkaan ole mennyt.
Saattaisihan ne lisäkäsittelyt sulla jotain vaikuttaa, mutta todnäk ei nuo äänet ei kuitenkaan kokonaan poistuisi tai kovin kummosesti alenisi... itse en tuhlaisi ainetta enempää tuohon perään ...laatikossa jotain tosiaan saattaisi vaikuttaa, kun kerran jotain oli jo saanut aikaan. Pataan taasen laittaisin aineet mahd. äkkiä....
Tietty se, että vaikka ääntelyssä ei tapahtuisi muutosta, ei tarkoita sitä, etteikö aine olisi muodostanut kitkapinnoille sitä keraamista vähäkitkaista suojaavaa pintaa. Eli ei se käsittely tuolloinkaan hukkaan ole mennyt.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 2.4.2007 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolla ovat ajelleet jo lähes 100tkm käsittelyn jälkeen hyvin tuloksin... joten ei se RVS ainakaan ihan heti pataa paskaksi pistä... ;)
http://www.rvs-tec.ca/
http://www.rvs-tec.ca/
Oman käsittelyn tein öljynvaihdon yhteydessä.
Laitoin koneen putsaus aineen öljyjen sekaan ja annoin olla käynnissä ohjeen mukaan.
Sitten öljyt ulos ja suodattimen vaihto. Oli muuten melkosta litkua mitä tuli ulos.
Sitte jotkut halvat mineraali öljyt koneeseen ja RVS sekaan ohjeiden mukaisesti.
Tein kaksi käsittelyä, jonka jälkeen vasta laitoin kunnon öljyt koneeseen.
Laitoin koneen putsaus aineen öljyjen sekaan ja annoin olla käynnissä ohjeen mukaan.
Sitten öljyt ulos ja suodattimen vaihto. Oli muuten melkosta litkua mitä tuli ulos.
Sitte jotkut halvat mineraali öljyt koneeseen ja RVS sekaan ohjeiden mukaisesti.
Tein kaksi käsittelyä, jonka jälkeen vasta laitoin kunnon öljyt koneeseen.
...kun laittaa aineet uuden öljyn sekaan kannattaa muistaa että vaikutusaika on pidempi. Voi mennä jopa 3-4tkm, ennenkuin käsittely on purrut uusia synteettisiä käytettäessä. Ensimmäinen käsittely tulee kuitenkin olla suht lyhyt, koska lika alkaa kuulemma tarttua muuten takaisin jo kertaalleen puhdistuneisiin kitkapintoihin. Eli se 3-400km ensimmäinen käsittely... ehkä jopa 500km jos tuo ensimmäinen käsittely tehdään uusiin öljyihin, jonka jälkeen toinen käsittely (eli toinen satsi RVS:ää öljyn sekaan). Itse tein tässä toisessa autossa kummatkin käsittelyt samaan uuteen osasynteettiseeen Teboilin Goldiin, jolla ajoin ennen seuraavaa normaalia öljynvaihtoa yhteeensä n. 6,5tkm. Tuota ennen tietty moottorin pesu vanhojen öljyjen kanssa dieselin toimiessa pesuaineena. Suht uuteen mottiin jolla ajettu alle 100tkm riittää kuulemma se yksikin RVS-käsittely... toki tuolloin kannattaa antaa vaikuttaa pidempään kuin se muutama sata kilometriä.
Tuo mainittu erillinen moottorin pesu silloin tällöin on muutenkin hyvä idea... ainakin Laakkonen tekee lupaa kysymättä noita Forte-käsittelyjä huolto-ohjelman mukaisissa öljynvaihdoissa. Tutun vanhoista huolto-laskuista bongasin nuo 30egen "ylimääräiset" summat. Kaveri tekee ylimääräiset öljyn ja filtterien vaihdot 15tkm:n välein eli noiden about 30tkm:n LL-huoltojen välissä LL2 öljyjä käyttäen. Autoon tehty myös RVS -käsittelyt pataan ja askiin, eikä motti syö lainkaan öljyä (1.9TDi). Neuvoin tekemään itte tuolloin moottorin pesun edukkaammilla aineilla. Huollossa olivat kovasti kehuneet tuota moottorin pesua ja lisäksi vielä polttoaineen sekaan laitettavaa Forttea. Saman vaikutuksen omaavat litkut löytyvät selvästi edukkaammin esim. STP:ltä, CRC:ltä tai Valvolineltä ja moottorin pesussa voi käyttää vaikka polttoöljyä.
Tuo mainittu erillinen moottorin pesu silloin tällöin on muutenkin hyvä idea... ainakin Laakkonen tekee lupaa kysymättä noita Forte-käsittelyjä huolto-ohjelman mukaisissa öljynvaihdoissa. Tutun vanhoista huolto-laskuista bongasin nuo 30egen "ylimääräiset" summat. Kaveri tekee ylimääräiset öljyn ja filtterien vaihdot 15tkm:n välein eli noiden about 30tkm:n LL-huoltojen välissä LL2 öljyjä käyttäen. Autoon tehty myös RVS -käsittelyt pataan ja askiin, eikä motti syö lainkaan öljyä (1.9TDi). Neuvoin tekemään itte tuolloin moottorin pesun edukkaammilla aineilla. Huollossa olivat kovasti kehuneet tuota moottorin pesua ja lisäksi vielä polttoaineen sekaan laitettavaa Forttea. Saman vaikutuksen omaavat litkut löytyvät selvästi edukkaammin esim. STP:ltä, CRC:ltä tai Valvolineltä ja moottorin pesussa voi käyttää vaikka polttoöljyä.
Saksassa myyvät RVS:ssää REWITEC -nimellä. Frankfurtissa teknisessä korkeakoulussa tutkineet mm. -02 1.9TDI-Passattiin. Testien suorittajana proffa Dr. insinööri sekä dippainssi. http://www.rewitec.com/oe2edit/oe2edit. ... id=wN8vFeK
Löytyy näköjään tuolta sivuila myös muita testejä.
Löytyy näköjään tuolta sivuila myös muita testejä.
Onkos kukaan testannut tuota automaattivaihteistoon laitettavaa RVS:ää?
UVW puolella ollaan puitu asiaa:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... u=1#103040
Noniin, nyt laukes tuo vuosi takaperin esittelemäni kulmavaihde.
Luultavasti jo viimevuonna ääntä pitäneet laakerit tulivat tiensä päähän.
Aukaisen lootan ja otan kuvan ku kerkeen.
Käyttötunneista ei ole vielä tietoa, pitää tarkistaa paljonko silppuria on käytetty vuodessa.
edit: Käyttötunteja kertyi yli 200
Luultavasti jo viimevuonna ääntä pitäneet laakerit tulivat tiensä päähän.
Aukaisen lootan ja otan kuvan ku kerkeen.
Käyttötunneista ei ole vielä tietoa, pitää tarkistaa paljonko silppuria on käytetty vuodessa.
edit: Käyttötunteja kertyi yli 200
Viimeksi muokannut tos, 10.8.2007 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi puoltoääni RVS:lle... Olen aina ollut erittäin skeptinen kaikkien "ihmeaineiden" suhteen, mutta päätin kuitenkin kokeilla RVS:ää, kun taloudesta löytyi sopiva "testipenkki"... eli 600 tkm ajettuun bensa-Volvo. Koneeseen meni vanhojen öljyjen sekaan yksi puteli, ja niillä ajoa joku 300 km... sitten 5 min. huuhtelukäyttö (Wynn'sin aineella) ja tuoreet öljyt joitten sekaan toinen satsi RVS:ää. Ennen koko rumbaa sinänsä täysin ehjä ja huollettu automaattivaihteinen Volvo vei ruuhkaisessa työmatka-ajossa n. 12-12.5 litraa sadalle. RVS:ien jälkeen kulutus on alkanut pikkuhiljaa tippua, ja pari edellistä tankkausta on ollut nyt n. 10-10.5 litraa sadalle... eli selvästi jotain on tapahtunut, ajotapaani en tunnusta muuttaneeni. Auto myös kulkee hiukan iloisemmin ja käy tyhjäkäyntiä hiljaisemmin.
Vaimon autossa (reilu 100 tkm ajettu Opel 2.2 Direct) maantiekulutus on tippunut RVS-käsittelyn jälkeen reilu puoli litraa sadalle ajotietokoneen mukaan (sama tie ja keskivauhti, samat renkaat, etc...). Tässä autossa vaikutus tuli kylläkin paljon hitaammin, useamman tuhannen kilometrin aikana - johtuneeko sitten noista GM:n Longlife-öljyistä... ?
Vaimon autossa (reilu 100 tkm ajettu Opel 2.2 Direct) maantiekulutus on tippunut RVS-käsittelyn jälkeen reilu puoli litraa sadalle ajotietokoneen mukaan (sama tie ja keskivauhti, samat renkaat, etc...). Tässä autossa vaikutus tuli kylläkin paljon hitaammin, useamman tuhannen kilometrin aikana - johtuneeko sitten noista GM:n Longlife-öljyistä... ?
itse tulin päätökseen kokeilla tuota ihmeainetta. no tein niinku ohjeissa oli. vartti ensin puolella potelilla ja loput sekaan. puoli tuntia rauhallista ajoa. sitten tulin keskustaan ja nakkasin vaihteen vapaalle ja kierrokset tippu ja auto sammui. no uudestaan käyntiin.. taas sama. no siinä kikkailin ja välillä pysy käynnissä välillä ei.. menikö kone? :S
Tarkoitin kyllä et se pumppu hajos vanhuuttaan... ;)
Ja vuosi käsittelystä.
Kysymys kuuluukin miten moottorissa oleva litku vaikuttaa bensapuolelle?! hehe
Haulla löytyy lukuisia tapauksia.
ediit: Eli avossa pa-pumppuja on kaks. Tankin sisäinen veteli viimesiään ja elpyi vasaralla kolautettaessa. Suosittelen kokeileen.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=587678#587678 tuolta loppupäästä voi lukee asiasta lisää.
Ja vuosi käsittelystä.
Kysymys kuuluukin miten moottorissa oleva litku vaikuttaa bensapuolelle?! hehe
Haulla löytyy lukuisia tapauksia.
ediit: Eli avossa pa-pumppuja on kaks. Tankin sisäinen veteli viimesiään ja elpyi vasaralla kolautettaessa. Suosittelen kokeileen.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=587678#587678 tuolta loppupäästä voi lukee asiasta lisää.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kovin on hiljaista ollu täällä viime aikoina. No laitetaan uutta RVS:ää koukkuun. Tässä auto joka käyny ennen käsittelyä Harisen dynossa ja käy uudestaan kun moottori ja vaihdelaatikko on käsitelty. Auto siis Toyota Celica 2.0 GT -94, tehdas ilmottaa tehoksi 129kW. Ajokilometrejä 277000 km. Lapun mukaan erittäin hyvässä kunnossa joten RVS tuskin saa mitään kovin suuria tuloksia aikaan.
Kuulemma tuo sahalaita mikä lapussa näkyy on jokin anturihäiriö joten vääntöhuippu ei oo ihan 221Nm. Joku 216Nm oikeesti.
Dynolappu ennen käsittelyä
Kuulemma tuo sahalaita mikä lapussa näkyy on jokin anturihäiriö joten vääntöhuippu ei oo ihan 221Nm. Joku 216Nm oikeesti.
Dynolappu ennen käsittelyä
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tuloksista tietoa?
Olisi tosi jännä tietää minkälaiset tulokset on tulossa, kevätkuivilla keleilläkö meet dynoon?
Tilasin ite yhen G4 tuubin, kun en oikeen tienny vielä tosta käyttöohjeesta kunnolla.
Itellä tuo 240tkm ajettu CarinaE, voiskohan sitä selvitä jotenkin vain tolla yhellä tuubilla vai pitäskö ohjeiden mukaan tilata viä toinen? Kannattasko laittaa vanhojen öljyjen sekaan se 300-400km vai sitten suoraan uusiin öljyihin. Pistän seuraavaks Valvoline Maxlife 10W-40 Synteettiset sekaan niin sais ton öljyn syönnin loppuun, pitäis sitä ennen tarkistaa että onko tossa öljyssä minkälaiset lisäaineet että voiko siihen sekaan kaataa ton RVS:n. Ei ime öljyä kyllä kun vähä päälle litran 10tkm. Niin ja tossa linkki sivuille josta saa vielä halvemmalla kun tuolta Rvs:n omilta sivuilta, säästää postikuluissa tässä muuten saman hintaset tuotteet :)
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=46
Tilasin ite yhen G4 tuubin, kun en oikeen tienny vielä tosta käyttöohjeesta kunnolla.
Itellä tuo 240tkm ajettu CarinaE, voiskohan sitä selvitä jotenkin vain tolla yhellä tuubilla vai pitäskö ohjeiden mukaan tilata viä toinen? Kannattasko laittaa vanhojen öljyjen sekaan se 300-400km vai sitten suoraan uusiin öljyihin. Pistän seuraavaks Valvoline Maxlife 10W-40 Synteettiset sekaan niin sais ton öljyn syönnin loppuun, pitäis sitä ennen tarkistaa että onko tossa öljyssä minkälaiset lisäaineet että voiko siihen sekaan kaataa ton RVS:n. Ei ime öljyä kyllä kun vähä päälle litran 10tkm. Niin ja tossa linkki sivuille josta saa vielä halvemmalla kun tuolta Rvs:n omilta sivuilta, säästää postikuluissa tässä muuten saman hintaset tuotteet :)
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=46
Kannattaa tilata se toinenkin pötikkä.
Sit ohjeen mukaan 400km ennen öljynvaihtoa. Tuota perustellaan sillä, että litku irrottaa ensin paskan ja sitten vasta rupeaa "toimimaan". Siksi toinen pönikkä olis hyvä.
Ohjeen mukaan parhaan tuloksen saa käyttämällä mineraaliöljyä + RVS, 2000km matkan ja sitten vaihtaa paremmat.
Itse en ole tähän uskaltanut kaataa kuin VW luokituksen omaavaa oljua. Carina kuitenkin ei taida olla niin nirso öljyjen suhteen.
Sit ohjeen mukaan 400km ennen öljynvaihtoa. Tuota perustellaan sillä, että litku irrottaa ensin paskan ja sitten vasta rupeaa "toimimaan". Siksi toinen pönikkä olis hyvä.
Ohjeen mukaan parhaan tuloksen saa käyttämällä mineraaliöljyä + RVS, 2000km matkan ja sitten vaihtaa paremmat.
Itse en ole tähän uskaltanut kaataa kuin VW luokituksen omaavaa oljua. Carina kuitenkin ei taida olla niin nirso öljyjen suhteen.
Käyttömenetelmiä?
Voisikohan tuota soveltaa sen verran kun tuo ensimmäinen putilo näyttäisi olevan vain ns.moottoripesuksi ja toinen putilo vasta varsinaiseen käyttötarkoitukseen niin voisikohan sitä vaan ostaa moottorin sisäpesuaineen ja sotkea se ensin vanhojen öljyjen sekaan, taitaapi olla tuo moottorisisäpesuaine halvempaa kuin tilata G4 tuubi. Itseasiassa taidan saada moottoripesuaineen ilmaseks kaverilta. Niimmitenköhän tämmönen kävis? Moottoripyörässä oon joskus kyllä pyöräyttäny kesällä mineraaliöljyä mutta vähä kyllä arveluttaa tuo mineraaliöljyn käyttö autossa näin talvella kun on noita pakkasia koko ajan, starttaan auton kyllä aina lämmitysjohdon päästä mutta silti. Olin lukevinani että jollekkin oli neuvottu RVS info-numerosta että voisi kaataa uuteen muljuun heti vaihdon yhteydessä yhden, ja toisen heti 400km jälkeen, ja ajella se normaali öljynvaihtoväli näillä. Ja padassa olisi ollut ,muistaakseni semi-synteettiset tai synteettiset muljut? Pitää varmaan soitella RVS:lle kuinka vois järkevästi soveltaa. Palveluksen takia on rahat vähä huonossa, nii ei kärsis oikeen tilailla hirveesti noita, mutta kauheet polttelut ois päästä kokeileen miten vaikuttaa ;D
Lainaus:
"Itseäni arvelutti kanssa näin syys/talvisaikaan käyttää mineraalia tuossa täyspaineturbossa, joten tein käsittelyn vähän eritavalla. Yhtä oikeata tapaa ei ole vaan mm. tällaista suosittelivat tuolta RVS:ltä. Eli ensiksi pistin vanhan öljyn sekaan STP:n engine flush moottorin pesuaineet ja käytin korotetulla tyhjäkäynnillä 30min. Sitten laskin tuon kuravellin ulos. Seuraavaksi käytin itseasiassa vielä yhden huuhteluöljyn moottorissa (mineraali), jolla ajoin n. 400km. Huuhteluöljyn käyttö ei ole toki pakollista... tein vaan ihan oma-aloitteisesti, kun sattui öljyä löytymään sopivasti. Tämän jälkeen laitoin Teboilin Gold 5W-40 täyssynteettiset ja ensimmäisen käsittelyn noihin täysin uusiin synteettisiin."
"RVS:ltä ohjeistivat, että ei tartte välttämättä ajella kuin sen 400-500km noilla uusillakaan öljyillä, mutta sanoivat että ei haittaa jos ajaa hiukan enemmänkin, joten ajoin sitten n. 650km. Tämän jälkeen olisi voinut halutessaan vaihtaa öljyt ja suotimen, mutta suosittelivat, että kannattaa lisätä se toinen satsi suoraan tuohon öljyyn koska se ei ole ehtinyt vielä likaantua ja menettaa ominaisuuksiaan... varsinkaan kun on täyssynteettistä. Tällä öljyllä tulisi ajaa tosiaan väh. se 5000km... meinasin kyllä hurutella ainakin 7500km ennen seuraavaa vaihtoa, seuraten öljyn likaantumista tietty. Eli jos ensikäsittely tehdään jo uusiin öljyihin voi toisen käsittelyn tehdä samaan soossiin ihan mainiosti."
Eli voisikohan toimia jotenkin vähän tänne päin vaikka nyt onkin ihan eri auto kyseessä?
"Itseäni arvelutti kanssa näin syys/talvisaikaan käyttää mineraalia tuossa täyspaineturbossa, joten tein käsittelyn vähän eritavalla. Yhtä oikeata tapaa ei ole vaan mm. tällaista suosittelivat tuolta RVS:ltä. Eli ensiksi pistin vanhan öljyn sekaan STP:n engine flush moottorin pesuaineet ja käytin korotetulla tyhjäkäynnillä 30min. Sitten laskin tuon kuravellin ulos. Seuraavaksi käytin itseasiassa vielä yhden huuhteluöljyn moottorissa (mineraali), jolla ajoin n. 400km. Huuhteluöljyn käyttö ei ole toki pakollista... tein vaan ihan oma-aloitteisesti, kun sattui öljyä löytymään sopivasti. Tämän jälkeen laitoin Teboilin Gold 5W-40 täyssynteettiset ja ensimmäisen käsittelyn noihin täysin uusiin synteettisiin."
"RVS:ltä ohjeistivat, että ei tartte välttämättä ajella kuin sen 400-500km noilla uusillakaan öljyillä, mutta sanoivat että ei haittaa jos ajaa hiukan enemmänkin, joten ajoin sitten n. 650km. Tämän jälkeen olisi voinut halutessaan vaihtaa öljyt ja suotimen, mutta suosittelivat, että kannattaa lisätä se toinen satsi suoraan tuohon öljyyn koska se ei ole ehtinyt vielä likaantua ja menettaa ominaisuuksiaan... varsinkaan kun on täyssynteettistä. Tällä öljyllä tulisi ajaa tosiaan väh. se 5000km... meinasin kyllä hurutella ainakin 7500km ennen seuraavaa vaihtoa, seuraten öljyn likaantumista tietty. Eli jos ensikäsittely tehdään jo uusiin öljyihin voi toisen käsittelyn tehdä samaan soossiin ihan mainiosti."
Eli voisikohan toimia jotenkin vähän tänne päin vaikka nyt onkin ihan eri auto kyseessä?
Niin luulis kyllä auttavan, kun 10-15tkm RVS pyörii motissa öljyn mukana. Luin tossa semmosistakin vaikutuksista, että öljynsyönti vähenis ja loppuis miltei kokonaan tämän takiahan osittain tuotetta kokeilenkin, nii ei tarvis ostaa sitte ees tommosia "erikoisöljyjä", vaikka toi Valvoline Maxlife on halvempaa kuin esim Mobil Super 3000 Täyssynteettinen mitä nyt oon käyttäny viime ja nykysessä autossa.
Laatikkoonki tekis mieli kokeilla kun tuo pakki menee joskus vähän huonosti sisään saa vähä voimakkaammin painaa että menee, lootaan on vähä vaan ärsyttävä vaihtaa/lisätä öljyä, kun tarvii monttuun mennä :E
Laatikkoonki tekis mieli kokeilla kun tuo pakki menee joskus vähän huonosti sisään saa vähä voimakkaammin painaa että menee, lootaan on vähä vaan ärsyttävä vaihtaa/lisätä öljyä, kun tarvii monttuun mennä :E
Tuota vaihdelaatikolle tarkoitettua RVS:ää tekisi mieli myös kokeilla, mutta tulipa mieleen tuommoinen,kun löysin tämmöstä STP Vaihteistoöljyn lisäainetta, niin toimiikohan tällaiset tökötit onko kukaan kokeillu? Itellä tosiaan Carinassa välillä tahtoo noi vaihteet huonommin mennä sisään ei nyt mitään hälyttävää mutta olishan tuo mukava jos jouhevammin menis vaihteet päälle. Voisikohan tuo korvata milläänlailla RVS tuotetta?
Stp on kuitenkin yli 30€ RVS:ää halvempaa
Stp on kuitenkin yli 30€ RVS:ää halvempaa
Itse olen avokkaaseenkin laittanut RVS:ää ja paremmin ne vaihteet muljataa silmään.
Yhdessä niitä ei kannata kokeilla..
Nostetaan vielä tuolta alun keskusteluista "kohua" aiheuttanu kuva:
http://tos.pp.fi/rvs/
Kulmavaihde hajosi vuoden jälkeen laakerivikaan, ja lojuu jossain lumihangessa - ei huvita sitä ruveta avaan ;)
Yhdessä niitä ei kannata kokeilla..
Nostetaan vielä tuolta alun keskusteluista "kohua" aiheuttanu kuva:
http://tos.pp.fi/rvs/
Kulmavaihde hajosi vuoden jälkeen laakerivikaan, ja lojuu jossain lumihangessa - ei huvita sitä ruveta avaan ;)
Joo oonkin kattonu nuo kuvat useempaan kertaan koska olen lukenu koko keskustelun varmaan neljä kertaa alusta loppuun :D
Oot ilmeisen paljon käyttäny näitä RVS tuotteita keksikkö mitään pahaa sanottavaa tms. petymyksiä? Tai kuullu että jollaki ei oo toiminu tai menny nappiin näiden kokeilu?
Iskä, joka on näitä yli miljoona km vanhoilla nokivasaramersuilla ajaneita kavereita, vastasi RVS:ään näin: "Noita öljyn lisäaineita on keksitty maailman sivu, ei ikinä saa kaataa sellasia moottoriin!" Oon kyllä perehtyny aineeseen netin kautta niin hyvin kuin mahdollista, on luettu ainakin 3 foorumikeskustelua aiheesta, jälleenmyyjien sivuilta kuin myös RVS kotisivuilta + kaikki lehtileikkeet ja tehokäyrät selattu. Onhan tuolla keskusteluissa paljon ihmisten eipäilyjä ja suoraa tuotteen mustamaalausta, mutta pääasiassa käyttäjien kokemukset ovat olleet hyviä eikä yhtäkään konerikkoa ole sattunut silmiin. Mutta eihän sitä ikinä liika varma voi olla. Mikään pakottava tarvehan ei ole kaataa mitään "ylimääräistä" koneeseen mutta alkoi vaan tuote kovasti kiinnostamaan. Itsehän en ole noita amerikkalaisten "moottorimyrkkyjä" kokeillut, eipä noita omia autojakaan ole montaa vuotta vielä ollut. Mutta ite ainakin tykkään että auto on oikeesti kunnossa ja pysyis myös kunnossa. Siksipä olisin halukas koittamaan RVS:ää mikäli se on puheiden väärti.
Oot ilmeisen paljon käyttäny näitä RVS tuotteita keksikkö mitään pahaa sanottavaa tms. petymyksiä? Tai kuullu että jollaki ei oo toiminu tai menny nappiin näiden kokeilu?
Iskä, joka on näitä yli miljoona km vanhoilla nokivasaramersuilla ajaneita kavereita, vastasi RVS:ään näin: "Noita öljyn lisäaineita on keksitty maailman sivu, ei ikinä saa kaataa sellasia moottoriin!" Oon kyllä perehtyny aineeseen netin kautta niin hyvin kuin mahdollista, on luettu ainakin 3 foorumikeskustelua aiheesta, jälleenmyyjien sivuilta kuin myös RVS kotisivuilta + kaikki lehtileikkeet ja tehokäyrät selattu. Onhan tuolla keskusteluissa paljon ihmisten eipäilyjä ja suoraa tuotteen mustamaalausta, mutta pääasiassa käyttäjien kokemukset ovat olleet hyviä eikä yhtäkään konerikkoa ole sattunut silmiin. Mutta eihän sitä ikinä liika varma voi olla. Mikään pakottava tarvehan ei ole kaataa mitään "ylimääräistä" koneeseen mutta alkoi vaan tuote kovasti kiinnostamaan. Itsehän en ole noita amerikkalaisten "moottorimyrkkyjä" kokeillut, eipä noita omia autojakaan ole montaa vuotta vielä ollut. Mutta ite ainakin tykkään että auto on oikeesti kunnossa ja pysyis myös kunnossa. Siksipä olisin halukas koittamaan RVS:ää mikäli se on puheiden väärti.
Viimeksi muokannut VW-G, 17.2.2010 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos sua aina kiinnostaa niin mikäs sen kokeilemisen estää? Hinta? Muiden kokemukset?
Hinta ei ole paha ja muilta tullut vian positiivisia kokemuksia. Ei kait silloin mikään kokeilemista estä.
Suomalaiset on perusjuntteja ja kateellisia toisille niin ei voi muuta olettaa kuin että ollaan kauhean skeptisiä asioille. Onneksi kuitenkin löytyy kokeilun haluisia joille noita aineita sitten myydäänkin ja aika paljonkin.
Omalta kohdalta voin sanoa että kukaan joka aineita on multa ostanut ei ole pettynyt niiden tuomiin vaikutuksiin. Sitäkään en ole kuullut ettei se jollain olisi mitään vaikuttanut. Ihmetekoihinhan se ei tuokaan pysty jos on jo jotain mekaanisia vaurioita. Sehän tekee metalliin sellaisen pinnan joka tekee metallista liukkaampaa ja"kestävämpää". Eli yleisesti ottaen pienentää kitkaa joka sitten pienentää lämpökuormia sekä moottorissa kitkanpienentämisen johdosta polttoaineen kulutusta.
Skeptinen saa olla ja pitääkin olla, mutta jos se aineet toimii ja pysyy 500HV autossakin niin pysyy ja toimii ne muissakin :)
Muutama dieselauton omistaja on raportoineet polttoaineen kulumisen pienentymisen sekä moottorin mekaanisten äänien pienoisen poistuman. Joten jotain positiiviistähän se siellä tekee silloin.
Rohkeasti kokeilemaan vain ja raportoimaan omat kokemukset sitten. On sitä rahaa huonomminkin kulutettu.
Hinta ei ole paha ja muilta tullut vian positiivisia kokemuksia. Ei kait silloin mikään kokeilemista estä.
Suomalaiset on perusjuntteja ja kateellisia toisille niin ei voi muuta olettaa kuin että ollaan kauhean skeptisiä asioille. Onneksi kuitenkin löytyy kokeilun haluisia joille noita aineita sitten myydäänkin ja aika paljonkin.
Omalta kohdalta voin sanoa että kukaan joka aineita on multa ostanut ei ole pettynyt niiden tuomiin vaikutuksiin. Sitäkään en ole kuullut ettei se jollain olisi mitään vaikuttanut. Ihmetekoihinhan se ei tuokaan pysty jos on jo jotain mekaanisia vaurioita. Sehän tekee metalliin sellaisen pinnan joka tekee metallista liukkaampaa ja"kestävämpää". Eli yleisesti ottaen pienentää kitkaa joka sitten pienentää lämpökuormia sekä moottorissa kitkanpienentämisen johdosta polttoaineen kulutusta.
Skeptinen saa olla ja pitääkin olla, mutta jos se aineet toimii ja pysyy 500HV autossakin niin pysyy ja toimii ne muissakin :)
Muutama dieselauton omistaja on raportoineet polttoaineen kulumisen pienentymisen sekä moottorin mekaanisten äänien pienoisen poistuman. Joten jotain positiiviistähän se siellä tekee silloin.
Rohkeasti kokeilemaan vain ja raportoimaan omat kokemukset sitten. On sitä rahaa huonomminkin kulutettu.
Mä käytin moottorin RVS:t edellisessä 6-koneisessa Bemarissa ja kyllä se sai koneen hyrisemään erilailla tasaisemmin. Koneen vieressä kun kuunteli 15 min niin käyntiääni pehmeni. Motronic säätää tietty kierrokset aina vakioksi, mutta vanhemmissa autoissa kai moent huomaa että tyhjäkäynti nousee kun kitkat laskee.
ok. Palaisin tähän omaan kokeiluehdotukseeni vielä, toimisin näin koska tilasin tiedottomuudessani vain yhden G4 purkin koska J.Oinonen sivuilla ei lukenut,että käsittelyyn tarvittaisiin kahta putelia. Eli jos kokeilisin yhdellä purkilla niin että Tekisin ensin STP Engine Flush moottoripesun vanhoihin öljyihin,(Tämä sen takia koska olen ymmärtänyt että ensimmäinen G4 satsi olisi pikemmin moottorisisäpesua varten, vähän kallista siihen hommaan mun mielestä) vaihtaisin uudet Valvoline Maxlife Synteettiset 10W-40 pataan ja siihen perään yhden tuubin G4:ää. Sitten ajelisin sen normaalin öljynvaihtovälin 10-15tkm. Luin yhden kaverin tehneen samalla tavoin mutta vain kahdella G4 tuubilla, kun oli tuolta RVS:ltä niin ohjeistettu. Mineraaliöljyä en viiti näin talvella laittaa pataan sano kuka mitä tahansa. Ja jos tuloksia näkyy niin sitten ostaa lisää ainetta ja tehdä käsittely vaikka uudestaan?
Viimeksi muokannut VW-G, 17.2.2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voit tehdä noinkin kerta käytät jotain muuta puhdistavaa ainetta.
Se RVS eka purkki nimenomaan puhdistaa sitä moottoria jos se on likainen ja hiukan alkaa tarttumaan jo metallipintoihin. Sitten öljyt pois ja uusi suodatin ja puhtaat öljyt sisään. Siihen sekaan se toinen pullo ja ajoa vaan.
Eli tee noin vain miten olit suunnitellut. Jos haluat niin tilaa sitten se toinen pullo kun vaihdat myöhemmin ne öljyt uudelleen.
Se RVS eka purkki nimenomaan puhdistaa sitä moottoria jos se on likainen ja hiukan alkaa tarttumaan jo metallipintoihin. Sitten öljyt pois ja uusi suodatin ja puhtaat öljyt sisään. Siihen sekaan se toinen pullo ja ajoa vaan.
Eli tee noin vain miten olit suunnitellut. Jos haluat niin tilaa sitten se toinen pullo kun vaihdat myöhemmin ne öljyt uudelleen.
25€ oli vuosia sitten hinta.
BTW, ebaysta näköjään näitäkin halvalla. :-)
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=fort ... 86.c0.m359
BTW, ebaysta näköjään näitäkin halvalla. :-)
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=fort ... 86.c0.m359
"Noita öljyn lisäaineita on keksitty maailman sivu,
Onhan niitä... RVS ei ole lisäaine (markkinoinnin mukaan).
Tuota käytetään sen kerran/100tkm - ei sitä aina sinne tarvii syytää.
Tässä nokivasarassa ei kulutus tippunut. Mutta toivon että se ehkäisis edes vähän öljypumpun ketjun/akselin kulumista.
Maksoin 25€ Engine flush fortesta ;)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Itse tilasin about vuosi sitten UK:sta (eBay) Forte Motor Flushia, ja oli tosiaan jotain 5£/pullo.
Ihan samaa tavaraa tais (ainakin hajun perusteella) olla kuin 5 -kertaisella hinnalla aikaisemmin suomesta ostettu versio.
JS! Mihis hintaan sulta saa sellaiset litkut Audiin että loppuu satunnainen nostimien raksutus?
Ihan samaa tavaraa tais (ainakin hajun perusteella) olla kuin 5 -kertaisella hinnalla aikaisemmin suomesta ostettu versio.
JS! Mihis hintaan sulta saa sellaiset litkut Audiin että loppuu satunnainen nostimien raksutus?
Hinnat löytyy valmistajan sivustolta :)
http://www.rvs.fi/kuluttajille/SVH%202009.pdf
Jotain pientä voidaan katsoa jos ostaa isomman paketin.
Valmistajan nettikaupastakin voi tilata, mutta kehoitetaan kääntymään mahdollisten jälleenmyyjien puoleen jos paikkakunnallanne semmoinen vain on.
Minä ainakin voin lähettää halukkaille ja olenkin lähettänyt. Riippuen että on tuotteita vain hyllyssä. Nyt ainakin näyttäs olevan.
http://www.rvs.fi/kuluttajille/SVH%202009.pdf
Jotain pientä voidaan katsoa jos ostaa isomman paketin.
Valmistajan nettikaupastakin voi tilata, mutta kehoitetaan kääntymään mahdollisten jälleenmyyjien puoleen jos paikkakunnallanne semmoinen vain on.
Minä ainakin voin lähettää halukkaille ja olenkin lähettänyt. Riippuen että on tuotteita vain hyllyssä. Nyt ainakin näyttäs olevan.
Niin kuin aikaisemmin linkitinkin, niin täältä saa RVS:ään verraten halvemmalla säästää postikuluissa ;) Eii vaan ole niin monipuolinen valikoima
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=46
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=46
Jaa löytyhän tuo heti googlesta kun vaan katsoi, siinä koko Suomen jälleenmyyjät :) http://www.rvs.fi/jalleenmyyjat/jalleenmyyjat.htm
RVS:ää enduroon...?
Ois tulossa tossa parin viikon päästä perheenlisäystä autotalliin..
Beta RR400 enduro, joka on tuolla KTM:än 400cc 4T moottorilla, joka on kilvissä ja tulee lähinnä siistiin seka-ajoon (kaupunki/vähän hiekkateitä/metsäpolkuja. Kilometrejä pyörässä on vasta n.4000km, mutta tunteja edellinen omistaja arvelee olevan 150-200 tuntia, eli koneremontti on ajankohtainen viimeistään tulevan kesän päätteeksi.
Uskaltaisikohan tuommoiseen kisakireeseen laitteeseen laittaa RVS:ää? Jos saisi vähän lisää noita kilometrejä ennen remonttia, eli lisävarmuutta tulevalle kesälle?
Onko epäilyksiä voiskohan laittaa/jättää laittamatta?
Öljyntilavuushan on n.1litra ja öljynvaihtoväli on 10-15 tunnin välein, öljynsuodattimet (2kpl) vaihdetaan samalla. Moottorissa ja lootassa (sama öljytila) käytän ehdottomasti tecno-synteettistä Motulia (10W-40/50), tai jotakin täyssynteettistä (10-40/50W).
Jollakin kokemusta? Nyt varmoja vastauksia kiitos jo etukäteen!
Beta RR400 enduro, joka on tuolla KTM:än 400cc 4T moottorilla, joka on kilvissä ja tulee lähinnä siistiin seka-ajoon (kaupunki/vähän hiekkateitä/metsäpolkuja. Kilometrejä pyörässä on vasta n.4000km, mutta tunteja edellinen omistaja arvelee olevan 150-200 tuntia, eli koneremontti on ajankohtainen viimeistään tulevan kesän päätteeksi.
Uskaltaisikohan tuommoiseen kisakireeseen laitteeseen laittaa RVS:ää? Jos saisi vähän lisää noita kilometrejä ennen remonttia, eli lisävarmuutta tulevalle kesälle?
Onko epäilyksiä voiskohan laittaa/jättää laittamatta?
Öljyntilavuushan on n.1litra ja öljynvaihtoväli on 10-15 tunnin välein, öljynsuodattimet (2kpl) vaihdetaan samalla. Moottorissa ja lootassa (sama öljytila) käytän ehdottomasti tecno-synteettistä Motulia (10W-40/50), tai jotakin täyssynteettistä (10-40/50W).
Jollakin kokemusta? Nyt varmoja vastauksia kiitos jo etukäteen!
No eipä tullut juuta eikä jaata.. Paketissa kuitenkin osoitetaan kuvitse yms. että aine sopii moottoripyöriin, ja lähestulkoon kaikissa moottoripyörissä on märkäkytkin lukuunottamatta muutamaa esim. joissain Ducatin peleissä, ja jossain vanhemmissa raudoissa? Eli EI PITÄISI tehdä kytkimelle mitään, täytyy kai soittaa vielä RVS:lle. Itellä ei ole vielä minkäänmoista kokemusta aineesta, koska en ole vielä aloittanut käsittelyä autossani, eikä siitä tähän kyllä apua olisikaan.
Mutta mielipiteitä, kokemuksia, faktoja tulemaan vaan! Kaikki apu tarpeen.
Mutta mielipiteitä, kokemuksia, faktoja tulemaan vaan! Kaikki apu tarpeen.
No niin on mutta siihen kitkamateriaaliinhan se ei tartu. Moottoripyörien öljyissähän se lisäaineistus on optimoitu märkäkytkimelle eli vähennetty normaalista autojen moottoriöljystä. Auton öljyäkin voi käyttää mutta vaarana on kytkimen luistaminen. Todennäköisesti vakiovehkeissä ei luista mihinkään.
RVS voi käyttää huoletta. En tiedä yhtään vehjettä minkä RVS:ssä olisi rikkonut. Linja-autojen automaattilaatikoissakin sitä on käytetty. Ja uusimpien S8 Audienkin laatikoissa. Moottoripyöriinkin sitä on työnnetty ja vielä ne pelaa. Viritettyihin autoihin ja jopa Formula autoihin on laitettu joten en näe mitään syytä miksi se ei pelaa tässä vehkeessä tai venhemmassa Toyotassa.
Monesti näissä ainaissa on sitä kauheata spekuloimista ja skeptikon asennetta. Kokeilkaa edes. Ei se mitään riko ainakaan. Auttaa jopa voi vaikka kaikki ei sitäkään tunnusta.
RVS voi käyttää huoletta. En tiedä yhtään vehjettä minkä RVS:ssä olisi rikkonut. Linja-autojen automaattilaatikoissakin sitä on käytetty. Ja uusimpien S8 Audienkin laatikoissa. Moottoripyöriinkin sitä on työnnetty ja vielä ne pelaa. Viritettyihin autoihin ja jopa Formula autoihin on laitettu joten en näe mitään syytä miksi se ei pelaa tässä vehkeessä tai venhemmassa Toyotassa.
Monesti näissä ainaissa on sitä kauheata spekuloimista ja skeptikon asennetta. Kokeilkaa edes. Ei se mitään riko ainakaan. Auttaa jopa voi vaikka kaikki ei sitäkään tunnusta.
RVS:n käyttö autossa ja MP:ssä
Ostin Motonetistä Super Mineral 10W-40 öljyt, ja TAVO:lta RVS G6 satsin (60€), kun ei pienempää siellä ollut. Käytin vanhan öljyn seassa Forte Motor Flushin ja kaatelin öljyt pois. Tämän jälkeen laitoin mineraalit sisään, käyttelin öljyt lämpimäksi ja suoritin RVS käsittelyn ohjeiden mukaisesti. En kaatanut ihan kaikkea sisään, kun oli tosiaan se G6 tuubi eli 4-6L öljytilavuuden omaaville autoille tarkoitettu määrä. Oon nyt ajellu Carina E:llä (249tkm), sen 350km, ja toistaiseksi en ole mitään isompaa eroa huomannut ajossa. Ehkä vääntö parantunut hieman, mutta voihan olla että eron alkaa huomaamaan sitten paljon myöhemmin. Ajattelin ajella näillä öljyillä sen normaali öljynvaihtovälin (10-13tkm) tai jos ei tule kilometrit täyteen ennen syksyn kylmiä, vaihdan aikaisemmin taas täyssynteettiset Mobilit sisään. Auto syö jonkin verran öljyä 1L/5000km, vähän käytetystä öljystä riippuen enemmän tai vähemmän. Tämän pienimuotoisen ongelman poistamiseksi kokeilen tätä autooni.
Tilasin myös G2 tuubin kisaenskalleni, jossa on tosiaan tulossa viimeistään kesän jälkeen täyskoneremontti, ajattelin ostaa Valvoline Mineral 10W-40 Mp öljyt, ja laittaa RVS:n sekaan, ajella sitten sen 10-15 tuntia, ja vaihtaa sen jälkeen taas oikeat kunnon Synt/täyssynteettiset pannuun, Tulossa olisi pian vklp reissu jossa tulee n.1000km ajeltua, rauhallista matka-ajoa kisaenskalla :D (Supermotovanteet alla)
Mitä luulette voisikohan tuolle reissulle lähteä mineraaliöljyt ja Rvs pannussa ajeleen? Vai koittaa tehdä käsittely ennen tai jälkeen reissun eikä sen yhteydessä. Tietysti pyörä voisi olla varmempi koko reisun ajan, jos RVS-käsittely olisi suoritettu tai suoritteilla mikäli aine luvatusti toimii. Ennen reissua käsittelyn tekoon tulee jo vähän hoppu, koska lähtöpäivä on vajaan kahden viikon päästä. Voisin soittaa RVS:älle ja kysyä sieltä vastausta. Saa silti laittaa mielipidettä kiitos!
Tilasin myös G2 tuubin kisaenskalleni, jossa on tosiaan tulossa viimeistään kesän jälkeen täyskoneremontti, ajattelin ostaa Valvoline Mineral 10W-40 Mp öljyt, ja laittaa RVS:n sekaan, ajella sitten sen 10-15 tuntia, ja vaihtaa sen jälkeen taas oikeat kunnon Synt/täyssynteettiset pannuun, Tulossa olisi pian vklp reissu jossa tulee n.1000km ajeltua, rauhallista matka-ajoa kisaenskalla :D (Supermotovanteet alla)
Mitä luulette voisikohan tuolle reissulle lähteä mineraaliöljyt ja Rvs pannussa ajeleen? Vai koittaa tehdä käsittely ennen tai jälkeen reissun eikä sen yhteydessä. Tietysti pyörä voisi olla varmempi koko reisun ajan, jos RVS-käsittely olisi suoritettu tai suoritteilla mikäli aine luvatusti toimii. Ennen reissua käsittelyn tekoon tulee jo vähän hoppu, koska lähtöpäivä on vajaan kahden viikon päästä. Voisin soittaa RVS:älle ja kysyä sieltä vastausta. Saa silti laittaa mielipidettä kiitos!
Nyt on tullut ajeltua 5 vuotta ja n. 80tkm omalla autolla ilman lisäaineita. Öljyt on vaihdettu 7500tkm:n välein. Mitä lisähyötyä olisin saanut RVS:llä?. Kone käy nätisti eikä kuluta öljyä. Aion ajaa autolla hamaan tulevaisuuteen.
Öljytilat olivat yllättävan likaiset. Mustaa karstaa yllättävän paljon kampikammiossa ja öljypohjassa. Aion ruveta käyttämään huolloissa Fortea. Öljypumpun sihdissä ei ollut mitään likaa.
En näe mitään syytä RVS:n käytölle, mutta öljytiloja puhdistavalle aineelle kyllä.
Öljynä käytetty Mobil 1 0W-40 öljyä. Pitäisi kestää pikeentymättä kovissa turbolämpötiloissa paremmin kuin saman valmistajan 5W40 ja 5W50 öljyt.
Löytyykö jostain puolueettoman tahon testejä RVS:n hyödyistä? Saanko koneeseeni lisäkilometrejä RVS:llä? Mielestäni joku tuote pitää todistaa hyödylliseksi ennen kuin sen käytön voi todeta hyödylliseksi. Pitää ottaa huomioon myös mahdolliset haitat ja kumota ne laboratoriotesteillä.
Öljytilat olivat yllättävan likaiset. Mustaa karstaa yllättävän paljon kampikammiossa ja öljypohjassa. Aion ruveta käyttämään huolloissa Fortea. Öljypumpun sihdissä ei ollut mitään likaa.
En näe mitään syytä RVS:n käytölle, mutta öljytiloja puhdistavalle aineelle kyllä.
Öljynä käytetty Mobil 1 0W-40 öljyä. Pitäisi kestää pikeentymättä kovissa turbolämpötiloissa paremmin kuin saman valmistajan 5W40 ja 5W50 öljyt.
Löytyykö jostain puolueettoman tahon testejä RVS:n hyödyistä? Saanko koneeseeni lisäkilometrejä RVS:llä? Mielestäni joku tuote pitää todistaa hyödylliseksi ennen kuin sen käytön voi todeta hyödylliseksi. Pitää ottaa huomioon myös mahdolliset haitat ja kumota ne laboratoriotesteillä.
Onhan noita testetjä vaikka kuinka paljon tehty ja monissa oppilaitoksissakin.
RVS:n sivuilla on llinkkejä niihin testeihin. Jopa tehodynamometri testejä on autoillakin ajeltu. Puristuspaine yms lämpömittauksia tehty jne...
Hihhuli:
Se ettet ole koskeaan kokeillut edes kertoo jo ettet edes tiedä mitä se tekee. Ja vaikka olisitkin kokeillut et välttämättä voi tai tulekkaan tietämään mitä se autollesi tekee.
Itse olen omalla RS:llä ajanut 5 vuotta ja reilu 55tkm. RVS meni sisään heti auton ostaessa. E voi tietää mitä autolle olisi tapahtunut ilman RVS:ää.
Nyt sille ei kuitenkaan ole tapahtunut mitään vaan se käy ja kukkuu ainakin jotenkin.
Jos haluaa käyttää niin käyttää. Jos ei halua käyttää niin ei käytä. En ymmärrä että energia ja tarmoa käytetään tavaroiden ja ymm asioiden mollaamiseen varsinkaan kun ei ole mitään kokemusta yleensä kyseisistä asioista. Sen ymmärrän et jos on kokemusta niin on helppo puhua ja kertoa omat mielipiteet. Se että uskooko kukaan ne on mulle ainakin ihan sama. Täällä tullut monesti todettua ettei uskota :D
Mutta jokainen tyylillään.
RVS:n sivuilla on llinkkejä niihin testeihin. Jopa tehodynamometri testejä on autoillakin ajeltu. Puristuspaine yms lämpömittauksia tehty jne...
Hihhuli:
Se ettet ole koskeaan kokeillut edes kertoo jo ettet edes tiedä mitä se tekee. Ja vaikka olisitkin kokeillut et välttämättä voi tai tulekkaan tietämään mitä se autollesi tekee.
Itse olen omalla RS:llä ajanut 5 vuotta ja reilu 55tkm. RVS meni sisään heti auton ostaessa. E voi tietää mitä autolle olisi tapahtunut ilman RVS:ää.
Nyt sille ei kuitenkaan ole tapahtunut mitään vaan se käy ja kukkuu ainakin jotenkin.
Jos haluaa käyttää niin käyttää. Jos ei halua käyttää niin ei käytä. En ymmärrä että energia ja tarmoa käytetään tavaroiden ja ymm asioiden mollaamiseen varsinkaan kun ei ole mitään kokemusta yleensä kyseisistä asioista. Sen ymmärrän et jos on kokemusta niin on helppo puhua ja kertoa omat mielipiteet. Se että uskooko kukaan ne on mulle ainakin ihan sama. Täällä tullut monesti todettua ettei uskota :D
Mutta jokainen tyylillään.
Korjaamollani oli RVS myyntiedustus ja pakko myöntää teituissa tapauksissa kyllä toimii. Yksi esimerkki: Ford fiesta ja kolisevat keinut kuulu yhteen kun makkara ja sinappi. Eikä juuri korjaantunut sit millän mekaanisilla toimipiteillä. Pullolline RVS-i koneseen asjakan toiveesta ja käyttöohjeiteen mukaan käsittelu... No kun työnjohtaaja kahvikupin vierestä sanoi: kuules toi rässi vissi sammui-ei kuulu mitään enää. Siinä se edelleen kävi tyhjakäyntiä, mutta kolina loppui.
Kyllä toimii
Kävin juuri viikonlopun aikana katsomassa RVS:n kotisivuilla ja törmäsin uuteen testiin, jonka oli tehnyt TUV. Polttoaineen säästö jotain 5 % luokkaa ja CO2 päästöt oli vähentynyt kans saman verran. Itse käsittelin moottorin, vaihteiston ja perän BMW K1200Lt:stä ja kulutus tippui 6 litrasta tonne 5 - 5.2 litraan satkulla. Myös vaihteisto toimii jouhevammin (lue pehmeesti). Kannattaa siis kokeilla.
Suht neutraaleja kokemuksia
Suoritin taannoin RVS-käsittelyn omaan Toyota Carina E 1.6i (249tkm) niin kuin aiemmin kirjoitetuissa lukeekin. Käsittely tehtiin kuitenkin valmistajan suosituksesta poiketen tällä tavallla: (Huom. käsittely suoritettu kesäaikaan siksi mineraaliöljyt) Ensin käytin Forte Motor Flush moottorin öljytilapesuaineen moottorissa, sen jälkeen vaihdoin öljyt (Motox 10W-40 mineraaleihin) ja suodattimen, jonka perään lisäsin G6 (4-6L öljytilavuudelle) paketin lähes kokonaan ohjeiden mukaan öljyn sekaan (Carinan öljytilavuus 3,2L). n.5000km ajon jälkeen lisäsin samoihin öljyihin G2 satsin lämpöiseen moottoriin. Kerkesin ajelemaan yhteensä n.6000km RVS:sät pannussa, jonka jälkeen myin auton. Uusi G4 satsi oli jo ostettuna mutten kerennyt sitä lisäämään.
Auto söi jonkin verran öljyä ennen käsittelyä, joka kuitenkin väheni hieman RVS-käsittelyn aloitettuani. Normaalisti käytin Mobil Super 3000 5W-40 täyssynteettistä öljyä, ja nyt vastaavasti 10W-40 mineraalia. Voisiko pienentynyt öljynkulutus johtua kuitenkin öljylaadun vaihtamisesta tai erilaisesta viskositeetistä?? Perstuntumalla vääntö parani hieman (saattoi mennä harhaluulon piikkiin). Koska auton moottorissa ei mitään varsinaista vikaa ollut, ja terve auto syökin normaalisti vähän öljyä, tulokset jäivät ainakin toistaiseksi epäselviksi. Voisiko erilailla tehty käsittely vaikuttaa tuloksiin näin paljon ettei vaikutukset tuntuisi huomattavasti?. En ainakaan vielä pystynyt vakuuttumaan tästä tuotteesta. Kiinnostus ja kokeilunhalu ei kuitenkaan laskenut tästä tuloksesta. Muiden käyttäjien perusteella olen kuitenkin aika vakuuttunut aineen toiminnasta.
Nyt on uusi auto ostettu (Volkswagen Golf mk2 -89 1.3 kaasari 92tkm)
Golffilla todella siis ajettu vain 92 000km! Ollut melkeen 20 vuotta vanhalla herrasmiehellä kauppakassina. Kun sattui löytymään tuo G4 paketti, niin kaadoin sen sitten öljynvaihdon yhteydessä uusiin Mobil Super 2000 Semi-synteettisiin 10W-40 moottoriöljyihin. (Myös öljynsuodatin uusi). Ennen öljynvaihtoa käytin STP Engine Flushin vanhan öljyn seassa, koska öljy oli erittäin likaista ja pari vuotta vanhaa. Autossa ei ole mitään "vikaa" ei sivuääniä tms. moottori toimii ja käy normaalisti. Tässä tapauksessa myös on mahdollisesti hieman hankalampi huomata hyötyjä! Bensaa kuluu seka-ajossa 7l/100km ja öljyä SAATTAA syödä ehkä 0,5dl/1000km mutten varma tuostakaan. On vasta pari kolme tonnia tullut ajeltua golffilla, joten öljynkulutuksesta on vaikea sanoa. Tämän auton kohdalla en kauheita odota, koska auto on vasta sisäänajettu ja hyvin huollettu. (RVS:sät koneessa ajeltu nyt n.3000km) Talveksi olisi taas sitten tarkoitus vaihtaa taasen Täyssynteettiset 5W-40 Mobil Superit. Mielipiteitä!
Auto söi jonkin verran öljyä ennen käsittelyä, joka kuitenkin väheni hieman RVS-käsittelyn aloitettuani. Normaalisti käytin Mobil Super 3000 5W-40 täyssynteettistä öljyä, ja nyt vastaavasti 10W-40 mineraalia. Voisiko pienentynyt öljynkulutus johtua kuitenkin öljylaadun vaihtamisesta tai erilaisesta viskositeetistä?? Perstuntumalla vääntö parani hieman (saattoi mennä harhaluulon piikkiin). Koska auton moottorissa ei mitään varsinaista vikaa ollut, ja terve auto syökin normaalisti vähän öljyä, tulokset jäivät ainakin toistaiseksi epäselviksi. Voisiko erilailla tehty käsittely vaikuttaa tuloksiin näin paljon ettei vaikutukset tuntuisi huomattavasti?. En ainakaan vielä pystynyt vakuuttumaan tästä tuotteesta. Kiinnostus ja kokeilunhalu ei kuitenkaan laskenut tästä tuloksesta. Muiden käyttäjien perusteella olen kuitenkin aika vakuuttunut aineen toiminnasta.
Nyt on uusi auto ostettu (Volkswagen Golf mk2 -89 1.3 kaasari 92tkm)
Golffilla todella siis ajettu vain 92 000km! Ollut melkeen 20 vuotta vanhalla herrasmiehellä kauppakassina. Kun sattui löytymään tuo G4 paketti, niin kaadoin sen sitten öljynvaihdon yhteydessä uusiin Mobil Super 2000 Semi-synteettisiin 10W-40 moottoriöljyihin. (Myös öljynsuodatin uusi). Ennen öljynvaihtoa käytin STP Engine Flushin vanhan öljyn seassa, koska öljy oli erittäin likaista ja pari vuotta vanhaa. Autossa ei ole mitään "vikaa" ei sivuääniä tms. moottori toimii ja käy normaalisti. Tässä tapauksessa myös on mahdollisesti hieman hankalampi huomata hyötyjä! Bensaa kuluu seka-ajossa 7l/100km ja öljyä SAATTAA syödä ehkä 0,5dl/1000km mutten varma tuostakaan. On vasta pari kolme tonnia tullut ajeltua golffilla, joten öljynkulutuksesta on vaikea sanoa. Tämän auton kohdalla en kauheita odota, koska auto on vasta sisäänajettu ja hyvin huollettu. (RVS:sät koneessa ajeltu nyt n.3000km) Talveksi olisi taas sitten tarkoitus vaihtaa taasen Täyssynteettiset 5W-40 Mobil Superit. Mielipiteitä!
Täältä löytyy tietoa asiantuntijoiden tekemistä testeistä. Löytyy luotettavien tahojen tekemiä tehomittauksia, värähtelymittauksia, ym. testituloksia.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=c270352f677875e722118b8a6d735f23;act=ST;f=14;t=121033;st=0[/url]
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=c270352f677875e722118b8a6d735f23;act=ST;f=14;t=121033;st=0[/url]
Kun rvs geelituubi on (ilmeisesti?) se vaikuttava aine, niin eikö ainetta kannattaisi ostaa vain pienimmälle öljymäärälle tarkoitettu setti öljytilavuudesta huolimatta, sillä 2, 4 ja 6 litran öljytilavuus annoksissa tuubi koko on sama 10ml, mutta vain se toinen purkki(öljy?) mikä tulee mukana on erikokoinen? Vai mikä idea tuolla toisella purkilla on? Onko tietoa?
Niin tämä olisi mielenkiintoinen asia saada selvyyttä, jos asia on niin että vain tuubin sisältö ratkaisee, niin mitäpä noita isompia settejä ostamaan. Ostaa pikkusettejä, ja jakaa niistä annoksia miten parhaaksi näkee koneeseen, laatikkoon, perään, ohjaustehostimen jne.
Eikös vaihdesatsissa ole pelkkä tuubi aineena, joten ei sinnekään mitään toista purkkia sekoiteta, vaan vaihteistoöljyyn tuubi sekaan.. Kyllähän sen siis varmaan voisi sekoittaa koneeseen laitettaessa moottoriöljyyn..
Eikös vaihdesatsissa ole pelkkä tuubi aineena, joten ei sinnekään mitään toista purkkia sekoiteta, vaan vaihteistoöljyyn tuubi sekaan.. Kyllähän sen siis varmaan voisi sekoittaa koneeseen laitettaessa moottoriöljyyn..
Oletko varma asiasta jsahlman, että sen "öljypurkin" sisältö on siis vain moottoriöljyä, eikä mikään osa RVS tuotetta?
Jos näin on, niin mikset sitten ole ennemmin sanonut tätä, jos kerran olet tiennyt. Niissä seteissähän on sama 10ml tuubi kaikissa, vain se "öljypurkin" koko muuttuu, eli ei siis ole mitään järkeä ostaa kuin se noin 25euron setti, saman määrän saat vaikuttavaa RVS-ainetta kuin isommissa seteissä, sille pikku pönikälle öljyä jää helvetin hyvä litrahinta, varmaan timanttijauhetta mukana.
Jos näin on, niin mikset sitten ole ennemmin sanonut tätä, jos kerran olet tiennyt. Niissä seteissähän on sama 10ml tuubi kaikissa, vain se "öljypurkin" koko muuttuu, eli ei siis ole mitään järkeä ostaa kuin se noin 25euron setti, saman määrän saat vaikuttavaa RVS-ainetta kuin isommissa seteissä, sille pikku pönikälle öljyä jää helvetin hyvä litrahinta, varmaan timanttijauhetta mukana.
Siis täh?? Miten tämän oikein selittäisi.
Sen tuubin sisältä on erilainen vaikka se on samankokoinen kaikissa. Varmistan tuon vielä tehtaalta niin tulee oikein. Sitä annostellaan oikean verran moottoritilavuuteen nähden. Eli se 2-4L olevasta ei riitä 6 litran tilavuuteen sitä geeliä oikea määrä.
Lainauksia sivulta:
8 litran öljytilavuutta varten otetaan kaksi G4- tai D4-pakkausta. 12 litran öljytilavuutta varten otetaan kaksi G6- tai D6-pakkausta. Näissä tapauksissa käytetään kaksi tuubia yhden mukana tulevan pullon kanssa.
Sen tuubin sisältä on erilainen vaikka se on samankokoinen kaikissa. Varmistan tuon vielä tehtaalta niin tulee oikein. Sitä annostellaan oikean verran moottoritilavuuteen nähden. Eli se 2-4L olevasta ei riitä 6 litran tilavuuteen sitä geeliä oikea määrä.
Lainauksia sivulta:
8 litran öljytilavuutta varten otetaan kaksi G4- tai D4-pakkausta. 12 litran öljytilavuutta varten otetaan kaksi G6- tai D6-pakkausta. Näissä tapauksissa käytetään kaksi tuubia yhden mukana tulevan pullon kanssa.
Kuka perkele uskoo näihin ihmaineisiin? Mä olen autopuolella, sekä lukeneena, että käytännössä, ja voin sanoa, että ihanaa rahanmenoa kaikki motorupit, fortet yms. paskat.. Mutta ostakaa vaan niitä rakkaat ihmiset, siinäkin montaa ihmistä elätätte.
Toki se teidän töitä lisää mitä vähemmän on auton kestävyyttä parantavia aineita ;)
RVS:n sivuilla on dokumentteja, katso ne läpi.
Oma yksittäinen kokemus tuossa ylempänä.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Miten olis http://www.rvs.fi/dealers/page26.html ?
Vissiin tästä RVS-aineesta on oikein virallinen testitulos tullut jotta kulutus vähenee kyllä.
http://www.tuningstudio.fi/attachments/ ... 092010.pdf
Keskimäärin reilu 4% lasku kulutuksessa, joka maksanee aineen hinnan noin vuodessa takaisin. Riippuen tietysti ajosta, laskin omalla 22000 km:lla.
http://www.tuningstudio.fi/attachments/ ... 092010.pdf
Keskimäärin reilu 4% lasku kulutuksessa, joka maksanee aineen hinnan noin vuodessa takaisin. Riippuen tietysti ajosta, laskin omalla 22000 km:lla.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Jos kulumaa on vähän, niin saattaa toimiakin. Itse laitoin 020 lootaan reilu vuosi sitten ensin RVS:ää, eikä siitä ollut ihmeesti apua. Myöhemmin ruuttasin vaihteistoon vielä Forten vaihteistokäsittelyn, eikä sekään heti auttanut. Nyt vuoden aikana ääni on hiljentynyt. En tiedä, vaikuttavatko aineet hitaasti vai kuluuko vaihteisto pikkuhilljaa puhki. Joka tapauksessa varavaihteisto on jo hankittuna.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Nyt löytykin tuollanen putiikki http://rvspower.com/
Itseäni häirittee kyllä se että pakkaukset on erilaisia kuin suomessa myytävät ja itse aine on jo valmiiksi öljyn seassa.
Hinnat ovat kyllä aikamoisen halpoja kotimaisiin verrattuna...
Itseäni häirittee kyllä se että pakkaukset on erilaisia kuin suomessa myytävät ja itse aine on jo valmiiksi öljyn seassa.
Hinnat ovat kyllä aikamoisen halpoja kotimaisiin verrattuna...
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa