Kokemuksia 01-03 Passateista?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia 01-03 Passateista?
Ollaan vaimolle katseltu tuollasita 2001-2003 Passattia, joko 1.8T koneella tai 2.0 koneella.
Usealta eri taholta olen kuitenkin kuullut että tuon kyseisen mallin Passatissa on jonkin verran ongelmia etupään tukivarsien kanssa. Etupään puslat kuullema ovat vaihtokunnossa jopa 50 tkm välein?! Ja kaikkien uusiminen maksaa kuullema kultaa ja hunajaa...(jopa yli 1000 euroa?) Lisäksi olen kuullut että 1.8T koneessa on jonkinlainen huohotus ongelma joka tukkii öljysihdin ja voi siten aiheuttaa mottorivaurion?
Millaisia käyttäjäkokemuksia löytyy foorumilaisilta ko. autosta? Kaikenlainen tieto on hyödyksi.
P.S. Matkustamme perjantaina Tukholmaan katsomaan paria farkku Passattia vm 01 ja 02....
Usealta eri taholta olen kuitenkin kuullut että tuon kyseisen mallin Passatissa on jonkin verran ongelmia etupään tukivarsien kanssa. Etupään puslat kuullema ovat vaihtokunnossa jopa 50 tkm välein?! Ja kaikkien uusiminen maksaa kuullema kultaa ja hunajaa...(jopa yli 1000 euroa?) Lisäksi olen kuullut että 1.8T koneessa on jonkinlainen huohotus ongelma joka tukkii öljysihdin ja voi siten aiheuttaa mottorivaurion?
Millaisia käyttäjäkokemuksia löytyy foorumilaisilta ko. autosta? Kaikenlainen tieto on hyödyksi.
P.S. Matkustamme perjantaina Tukholmaan katsomaan paria farkku Passattia vm 01 ja 02....
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26.3.2010 7:14
VW Passat Variant 3BG 2001 2.0
Omalla Variantilla -01 on rullattu nyt 161tkm, tukivarsien kanssa ei ole ollut ongelmia. Kerran vaihdettu raidetangonpää suojakumin vaurion vuoksi, tällöinkin itse nivel oli ehjä.
Moottorina on 2.0 5v manuaaliaskilla, toiminut hyvin ja talvellakaan ei ole ollut tekniikan kanssa ongelmia. Moottorissa olen käyttänyt öljynvaihtovälinä 1v/15tkm 5W40 öljyllä (ei longlife) ja öljyn kulutus on ollut hyvin maltillista. Kulkupuoli on ollut riittävä, moottori vääntää alakierroksilla hyvin. Tilojen ja ajettavuuden puolesta erittäin onnistunut auto lapsiperheelle.
Moottorina on 2.0 5v manuaaliaskilla, toiminut hyvin ja talvellakaan ei ole ollut tekniikan kanssa ongelmia. Moottorissa olen käyttänyt öljynvaihtovälinä 1v/15tkm 5W40 öljyllä (ei longlife) ja öljyn kulutus on ollut hyvin maltillista. Kulkupuoli on ollut riittävä, moottori vääntää alakierroksilla hyvin. Tilojen ja ajettavuuden puolesta erittäin onnistunut auto lapsiperheelle.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
En tiedä hyödyttääkö tämä edes enää mitenkään, mutta vertailun vuoksi ajattelin heittää semmosen että täälä vaihdettiin tukivarsipaketti ja vetonivelet nyt +300tkm mittarissa olevaan toki viimesiin 3b koppaan(mutta 2.5 v6 tdi), mutta tiettävästi ei ainakaan suomen puolella ole koskaan ennemmin niille tehty mitään. Saksan päästä ei tietoa siitä ja tullessaan suomen kamaralle ollut n.200tkm ajettu, ja siitä on jos jokunen vuosi. :)
motonetistä tais osat olla jotain 400-500e paikkaa ja ne vaihdettiin ite, joskin vaati välillä aika ronskia otteita ottaa vanhat juurtuneet irti...:D
motonetistä tais osat olla jotain 400-500e paikkaa ja ne vaihdettiin ite, joskin vaati välillä aika ronskia otteita ottaa vanhat juurtuneet irti...:D
Nämä tukivarsi ongelmat loppupään 3bg passattien kohdalla on täyttä fuulaa!
Sitten, kun 200-300tkm ajon jälkeen jotain mahdollisesti joutuu uusimaan, niin pyytää varaosa puljusta lemförder tai trw merkkisiä osia, niin taas kestää pitkään.
Itse uusin ensimmäisen tukivarren -04 passattiin, kun mittarissa n.280tkm.
Noissa lemfördereissä on vain vingun jälki sillä kohtaa, missä pitäisi olla vw/audi logo,
eli alkuperäis laatua, mutta maksaa vähemmän, kuin marmorilta haettuna.
Enemmän ne silti maksaa, mitä delphit yms. huonolaatuisemmat tarvikeosat.
Sitten, kun 200-300tkm ajon jälkeen jotain mahdollisesti joutuu uusimaan, niin pyytää varaosa puljusta lemförder tai trw merkkisiä osia, niin taas kestää pitkään.
Itse uusin ensimmäisen tukivarren -04 passattiin, kun mittarissa n.280tkm.
Noissa lemfördereissä on vain vingun jälki sillä kohtaa, missä pitäisi olla vw/audi logo,
eli alkuperäis laatua, mutta maksaa vähemmän, kuin marmorilta haettuna.
Enemmän ne silti maksaa, mitä delphit yms. huonolaatuisemmat tarvikeosat.
Tukivarsisarjojen hinnat 250-700e, loppuhinta on kiinni siitä että kuka mitäkin tykkää laittaa tai laitattaa. Ja jos se 600e sisälsi työt ni eikai se mikään maailmanlopun sijoitus ole kun niillä mennään taas se seuraavat 100tkm tai 200tkm...
'98 1.8T ja '00 1.9TDI variantit mulla on ollu eikä mitää ongelmia etupään nivelissä eikä oikeestaa muutenkaan. Justii hankin '03 1.8T variantin vaimolle, saas nähä minkälainen tuuri sen kanssa on...
'98 1.8T ja '00 1.9TDI variantit mulla on ollu eikä mitää ongelmia etupään nivelissä eikä oikeestaa muutenkaan. Justii hankin '03 1.8T variantin vaimolle, saas nähä minkälainen tuuri sen kanssa on...
Itse toin viimevuoden elokuussa Ruotsista -01 1.8T Variantin. Kilometrejä oli muistaakseni n. 145tkm. Kaikki kuitit uudesta asti tallella (ekalta omistajalta ostin) ja mitään suurempaa kuten tukivarsia ei oltu vaihdeltu. Perus huoltoja lähinnä tehty.
Nyt kilometrejä päälle 160tkm eikä edelleenkään kummempaa. Kytkin alkaa ottaa melko ylhäältä kiinni joten odotettavissa ehkä kytkinremppaa jossakin vaiheessa. Melkein koko aika jonka auto on mulla ollut, se on ollut lastutettu (n. 190hv)
Hintaosviittaa sen verran että tuo maksoi silloin 50.000kr / 5000€ + tuonti/tullaus/vero/rekisteröinti n. 2.700€. Olennaisina varusteina vakkari, Climatronic, 16" kesät+alut sekä 15" hyvät nastat pelleillä.
Toin tuon maahan ja tullasin torstaina, verotuspäätös oli tehty perjantaina ja lasku oli laatikossa maanantaina :)
Nyt kilometrejä päälle 160tkm eikä edelleenkään kummempaa. Kytkin alkaa ottaa melko ylhäältä kiinni joten odotettavissa ehkä kytkinremppaa jossakin vaiheessa. Melkein koko aika jonka auto on mulla ollut, se on ollut lastutettu (n. 190hv)
Hintaosviittaa sen verran että tuo maksoi silloin 50.000kr / 5000€ + tuonti/tullaus/vero/rekisteröinti n. 2.700€. Olennaisina varusteina vakkari, Climatronic, 16" kesät+alut sekä 15" hyvät nastat pelleillä.
Toin tuon maahan ja tullasin torstaina, verotuspäätös oli tehty perjantaina ja lasku oli laatikossa maanantaina :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa