V.A.G Farmareiden tavaratilat.. Apua kaivataan..
Valvoja: ffp jäsenet
V.A.G Farmareiden tavaratilat.. Apua kaivataan..
Olen siis ostamassa 2000 luvun alun konsernin jonkin sortin farmaria ja tavaratilan pohjan koko tietoa kaipaisin..
Olisin kovin kiitollinen jos jotkin foorumilaiset viitsisivät mitata autonsa tavaratilan mitalla..
Eli tavaratilan leveys kapeimmalta kohtaa ja sisäpituus takaistuimesta takaluukkuun sen kiinni ollessa.
Autoja jotka erityisesti kiinnostaa iv golf ,3b passatti , A4 sekä octavia..
Olisin kovin kiitollinen jos jotkin foorumilaiset viitsisivät mitata autonsa tavaratilan mitalla..
Eli tavaratilan leveys kapeimmalta kohtaa ja sisäpituus takaistuimesta takaluukkuun sen kiinni ollessa.
Autoja jotka erityisesti kiinnostaa iv golf ,3b passatti , A4 sekä octavia..
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Et maininnut kumpaa Octaviaa tarkoitat, uudempaa 2005 tullutta vai Golf IV pohjautuvaa. tuo uudempi on kooltaan numeroiden mukaan jokseenkin tuon 3B/G passatin kokoinen. Golf IV pohja on sitten pienempi, uskoisin näin olevan myös edellisessä Octaviassa. Myös A4 on "monien mielestä" inan Passattia pienempi.
308 sw taisi kuitenkin olla "jopa" 7-paikkaisena saatava joten lienee Passat järkevin valinta tuosta ikäluokasta jos ja kun olet alaspäin päivittämässä.
Itse olen IV HB-Golfista päivittämässä ylöspäin, joten aihe sikäli on mielenkiintoinen. Itseni yllätti tuo 2005 -> Octavian kontin koko suhteessa aina isona pitämääni passattiin. IV golf variant taas tippui pois listalta kun ainoa ero nykyiseen olisi se ~20cm nykyistä pidempi kontti, josta pitäisi monesti maksaa useampi tonni väliä.
308 sw taisi kuitenkin olla "jopa" 7-paikkaisena saatava joten lienee Passat järkevin valinta tuosta ikäluokasta jos ja kun olet alaspäin päivittämässä.
Itse olen IV HB-Golfista päivittämässä ylöspäin, joten aihe sikäli on mielenkiintoinen. Itseni yllätti tuo 2005 -> Octavian kontin koko suhteessa aina isona pitämääni passattiin. IV golf variant taas tippui pois listalta kun ainoa ero nykyiseen olisi se ~20cm nykyistä pidempi kontti, josta pitäisi monesti maksaa useampi tonni väliä.
..
Tuota ekaa ocua tarkoitin..
Tuo sw oli automaattisesti 7-rekisteröity mut penkit vakiona 5:delle.
Ex Ex auto oli 2005 uudempi focus farkku ja siinä oli tavaratilan leveys 112cm eli tosi jees mut pituus loppui meidän käytössä kesken muutamalla sentillä eli oli vaan n. 100cm..
Tuo 104cm tuossa 308 tosiaan oli pienin mahollinen mitta et se kasvoi sit n. 12cm kun veti takapenkit etuasentoon..
Tuo sw oli automaattisesti 7-rekisteröity mut penkit vakiona 5:delle.
Ex Ex auto oli 2005 uudempi focus farkku ja siinä oli tavaratilan leveys 112cm eli tosi jees mut pituus loppui meidän käytössä kesken muutamalla sentillä eli oli vaan n. 100cm..
Tuo 104cm tuossa 308 tosiaan oli pienin mahollinen mitta et se kasvoi sit n. 12cm kun veti takapenkit etuasentoon..
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
..
Oli tuo A6 myös mielessä mut menee hiukan yli hintahaitarista ja vakuutusmaksut ovat yli 100€ vuodessa kalliimmat kuin esim. passatissa..
Nyt tarvisi löytää sellanen järkivaihtoehto kaikin puolin :)
Eli vertailtavia juttuja ovat mm.
-sisätilat
-moottorikoko (kulutus)
-vakuutusmaksut
-varusteet
-tavaratila
-varaosien hinnat
-yms yms..
Näistä kun sit löytää kultaisen keskitien ja parhaan vaihtoehdon niin sellanen on si seuraava autoni.. Eli täl hetkellä näyttäs tuo passat jäävän ainoaksi vaihtoehdoksi jos tuon farkku octavian tavaratila ei nyt sit ole isompi kuin golffin..
Nyt tarvisi löytää sellanen järkivaihtoehto kaikin puolin :)
Eli vertailtavia juttuja ovat mm.
-sisätilat
-moottorikoko (kulutus)
-vakuutusmaksut
-varusteet
-tavaratila
-varaosien hinnat
-yms yms..
Näistä kun sit löytää kultaisen keskitien ja parhaan vaihtoehdon niin sellanen on si seuraava autoni.. Eli täl hetkellä näyttäs tuo passat jäävän ainoaksi vaihtoehdoksi jos tuon farkku octavian tavaratila ei nyt sit ole isompi kuin golffin..
Tuskin ykkös-octavian kontti on isompi kuin passatissa, koska ocu on kuitenkin pienemmälle pohjalle tehty. Lisäksi skodaa on moitittu meluisaksi.
Laittaisin jonkunverran painoarvoa mukavuustekijöille tuohon listaasi. Eikä pelkästään melun vuoksi, vaan ylipäätään elämiseen ja olemiseen liittyvät tekijät. Oletettavasti mainitsemasi rattaat on lasten rattaat, ja oletettavasti takapenkillä matkustaa jälkikasvua toisinaan. Siinä kohtaa ilman muuta kaikki golfit, ocut ym pikkuautot pois vertailusta. Syystä että ensin häipyy etupenkkiläiseltä olotila kun penkki on ihan luonnottomassa asennossa turvakaukalon takia, ja sitten kun matkustetaan naama menosuuntaan niin tulee tennaria selkään.
100e vuodessa on minun mielestä pieni hinta siitä että elämä autossa ei ole kurjuuden maksimointia. Toki se hintaero voi olla jotain muutakin, ihan riippuen siitä että mitkä on vaihtoehdot ja paljonko tulee kilsoja. Mutta kuka sitte mitäkin arvostaa ja painottaa...
Laittaisin jonkunverran painoarvoa mukavuustekijöille tuohon listaasi. Eikä pelkästään melun vuoksi, vaan ylipäätään elämiseen ja olemiseen liittyvät tekijät. Oletettavasti mainitsemasi rattaat on lasten rattaat, ja oletettavasti takapenkillä matkustaa jälkikasvua toisinaan. Siinä kohtaa ilman muuta kaikki golfit, ocut ym pikkuautot pois vertailusta. Syystä että ensin häipyy etupenkkiläiseltä olotila kun penkki on ihan luonnottomassa asennossa turvakaukalon takia, ja sitten kun matkustetaan naama menosuuntaan niin tulee tennaria selkään.
100e vuodessa on minun mielestä pieni hinta siitä että elämä autossa ei ole kurjuuden maksimointia. Toki se hintaero voi olla jotain muutakin, ihan riippuen siitä että mitkä on vaihtoehdot ja paljonko tulee kilsoja. Mutta kuka sitte mitäkin arvostaa ja painottaa...
Meillä oli ennen Bora farkku joka on samakuin IV Golf. Nyt sitten 3bg passatti.
Boraan rattaat ei menny ku poikittain mutta nyt sopii pitkittäinki konttiin. Takana jalkatilaa tuli 10-15cm lisää. Oon 186cm pitkä ja sovin istumaan takana ilman että polvet ottaa etupenkkiin kiinni vaikka minun ajoasennossa etupenkki.
Passatti hiljaisempi vaikka Borasta oli vaimennettu ainaki kontista ja ovista.
Mitattu keskikulutus on passatissa 6,7L ku Borassa oli 6,2L, mutta Bora oli ohjelmoitu uusiksi.
Bora oli AJM vakiona 115hp ja Passatti AVF 130hp. Molemmissa 18" kesärenkaat.
Boraan rattaat ei menny ku poikittain mutta nyt sopii pitkittäinki konttiin. Takana jalkatilaa tuli 10-15cm lisää. Oon 186cm pitkä ja sovin istumaan takana ilman että polvet ottaa etupenkkiin kiinni vaikka minun ajoasennossa etupenkki.
Passatti hiljaisempi vaikka Borasta oli vaimennettu ainaki kontista ja ovista.
Mitattu keskikulutus on passatissa 6,7L ku Borassa oli 6,2L, mutta Bora oli ohjelmoitu uusiksi.
Bora oli AJM vakiona 115hp ja Passatti AVF 130hp. Molemmissa 18" kesärenkaat.
..
Do Diin..
Aikansa kun on pohtinut ja kuluttanut vakuutusyhtiön vakuutuslaskuria huolella yms yms.. Löytyi vaihtoehto nimeltä Touran 1.6 FSI, jos sittenkin ostas n. kympin auton...
Mitäs mieltä siitä ootte ?
Konttia löytyy 105cm leveyttä ja maksimissaan 114cm syvyyttä. Sinänsä hassua että vw ilmoittaa tuon syvyyden vain yhtenä mittana ja sekin on takapenkit täysin eteen vedettyinä. Taakse vedettynä kontti on varmaan n. 100 - 105 syvä..
Vakuutus hinnoissa on kumma juttu että tuo Tourani on n. 120€ halvempi kuin esim Passat per vuos..
MIllainenhan tuo mahtaa olla ajaa esim pitempää matkaa, kun lapin reissua pukkais tos n. kk päästä.
Plussia ja miinuksia Touranista voi heittää.. !
Aikansa kun on pohtinut ja kuluttanut vakuutusyhtiön vakuutuslaskuria huolella yms yms.. Löytyi vaihtoehto nimeltä Touran 1.6 FSI, jos sittenkin ostas n. kympin auton...
Mitäs mieltä siitä ootte ?
Konttia löytyy 105cm leveyttä ja maksimissaan 114cm syvyyttä. Sinänsä hassua että vw ilmoittaa tuon syvyyden vain yhtenä mittana ja sekin on takapenkit täysin eteen vedettyinä. Taakse vedettynä kontti on varmaan n. 100 - 105 syvä..
Vakuutus hinnoissa on kumma juttu että tuo Tourani on n. 120€ halvempi kuin esim Passat per vuos..
MIllainenhan tuo mahtaa olla ajaa esim pitempää matkaa, kun lapin reissua pukkais tos n. kk päästä.
Plussia ja miinuksia Touranista voi heittää.. !
Eikös 2 Octaviaakin ala saamaan jo 10t€? Halvimmillaan siis.
Ei ihan... nettiauto tarjoaa halvimmaksi farkuksi 10,5ke, (250tkm ajettu TDI-DSG) ja siitä sitten kohta pompataankin 14ke hintaluokkaan missä alkaa farkkua löytyä valittavaksi asti.
Tuhranit lähtee 6,4ke mutta kilsoille ei saa olla ronkeli. :D
Itsellä ollut kiikarissa tuo luokkaa 13-14ke TDI-ocu:t joissa rupeaa tosiaan olemaan valinnanvaraa. Mutta ei tuo tuhrani varmaa huono valinta ois itellekkään. Kiitti vinkistä täältä takavasemmalta ;)
Sivutaan hiukan aihetta, eli mihin farkkuun mahtuu 3 turvaistuinta vierekäin kaikista parhaiten, merkille olen avoin kunhan ei liity ranskaan millään lailla. Hommassa olisi pieni juju että hintaluokka olisi alle 5k€. Myös pakettiautoksi rukatut 2+3 farkut kiikarissa, näissä ainakin suora takapenkki jolloin istuimet mahtuvat melko varmasti?
Kokemuksia?
esim.
MB E
Volvo V70
A6
VW passat yms..
Kokemuksia?
esim.
MB E
Volvo V70
A6
VW passat yms..
Humm... Touranista tuli tänää kaupat tehtyä. Dieselistä kylläkin. Paria octaviaa katsoimma, ja jos pelkkää peräkonttia mietti, niin aika tasan oli peli ocun suhteen. Muiden tilojen koko sitten vei pelin Touranin eduksi plus tottakai tuossa ikäluokassa kohdalle sattunut yksilö.
Käyttökokemuksia pitänee kirjoitella maanantaina kun auton saa alle, mutta senverran mitä nuita tuli katseltua niin etuna lienee ainakin se, että kaikissa malleissa on 6-vaihteinen laatikko, ja se tilojen käytännöllisyys.
Tuosta löytyy Touranin SSP-file jos kiinnostaa enemmän selailla pirssin juttuja "pintaa syvemmältä".
Käyttökokemuksia pitänee kirjoitella maanantaina kun auton saa alle, mutta senverran mitä nuita tuli katseltua niin etuna lienee ainakin se, että kaikissa malleissa on 6-vaihteinen laatikko, ja se tilojen käytännöllisyys.
Tuosta löytyy Touranin SSP-file jos kiinnostaa enemmän selailla pirssin juttuja "pintaa syvemmältä".
http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/
Tuolta selaamaan... löytyy kansiosta 301-400 tuo 3C passatti.
Tuolta selaamaan... löytyy kansiosta 301-400 tuo 3C passatti.
Musta tuli heti kertaheitolla tilan väärinkäyttäjä tuon Touranin kanssa. Pyörää ei enää tarvi palotella peräkonttiin, sen kun kippaa penkin ja pystyssä lastaa kyytiin. Samoten lastenvaunut menee "pystyasennossa" tuonne konttiin niin pitkin kuin poikinkin. Höh...
Mut joo, kiva auto ajella ja tilaa piisaa. Käytiin ulkomaanmatkallakin Oulusta Ruotsin Haaparantaan tuolla, 5 henkeä kyydissä eikä kellään kenkä puristanut niinkuin edellisessä Golfissa ois tehny. Tähänasti kaikki siis ok...
Hintaero esim. 2005 -> Octaviaan ei selity toistaiseksi mun päähän millään näin perheellisenä. Suosittelen tutustumaan tarvittaessa.
Mut joo, kiva auto ajella ja tilaa piisaa. Käytiin ulkomaanmatkallakin Oulusta Ruotsin Haaparantaan tuolla, 5 henkeä kyydissä eikä kellään kenkä puristanut niinkuin edellisessä Golfissa ois tehny. Tähänasti kaikki siis ok...
Hintaero esim. 2005 -> Octaviaan ei selity toistaiseksi mun päähän millään näin perheellisenä. Suosittelen tutustumaan tarvittaessa.
..
DO diin ..
n. 3000 km takana ja aivan en ole tyytyväinen ko. yksilöön. Vikoja löytynyt mm.
-Kuskin puolen valojen korkeuden säätömoottori ei toimi.
-Eturenkaat kuluvat sisäreunoilta.
-Vaihdelaatikko vuotaa öljyä.
-Sisätilan matot homeessa ! ! !
-Lohkolämppärin pistokkeesta puuttuu yksi nasta.
mut muuten ihan ok.. :)
n. 3000 km takana ja aivan en ole tyytyväinen ko. yksilöön. Vikoja löytynyt mm.
-Kuskin puolen valojen korkeuden säätömoottori ei toimi.
-Eturenkaat kuluvat sisäreunoilta.
-Vaihdelaatikko vuotaa öljyä.
-Sisätilan matot homeessa ! ! !
-Lohkolämppärin pistokkeesta puuttuu yksi nasta.
mut muuten ihan ok.. :)
Mut tavaratila on piisannu? :)
Omasta menee myyjäliikkeen piikkiin webasto korjaukseen, ja erinäistä pikku pisteosaa (ml. pohja"panssari") laitetaan uusiksi. Ajoltaan hyvä, eikä huollossa paljastunut mitään isompia ylläreitä tuon pohjamuovin lisäksi.
Samat n. 3000km takana täälläkin. Tuo tavaratilan käytettävyys on tullut kyllä koetukseen. Esim FIN-lavahan tuonne konttiin menee kun kippaa penkkejä. BTDT. Yhteen suuntaan se matkusti peräkontissa 5 henkeä kyydissäkin. :D
Omasta menee myyjäliikkeen piikkiin webasto korjaukseen, ja erinäistä pikku pisteosaa (ml. pohja"panssari") laitetaan uusiksi. Ajoltaan hyvä, eikä huollossa paljastunut mitään isompia ylläreitä tuon pohjamuovin lisäksi.
Samat n. 3000km takana täälläkin. Tuo tavaratilan käytettävyys on tullut kyllä koetukseen. Esim FIN-lavahan tuonne konttiin menee kun kippaa penkkejä. BTDT. Yhteen suuntaan se matkusti peräkontissa 5 henkeä kyydissäkin. :D
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Litroina 3C:lle ilmoitettu tilavuus 603L, ja 3B/BG:lle 495L vakioasennossa. Vastaavat "laajennetut" tilavuudet on sitten 1731L ja 1600L.
Lähteet:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_3C
http://www.ajovalo.net/Mallit/VW_Passat_96.htm
Lähteet:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_3C
http://www.ajovalo.net/Mallit/VW_Passat_96.htm
-Eturenkaat kuluvat sisäreunoilta.
tästä selviää kulmiensäädätyksellä. tosin ne nykyiset renkaat kyllä kuluu samallalailla loppuun asti. eli en mieltäis viaksi koska nykyautoissa tuppaa menee järestään joka merkiltä kulmat v*tuileen. parin vuoden välein ku kehtaa käyä säädättään niin loppuu se turha kuluminen ja ajettavuuskin paranee. kolmannekseen säätäjä on löytäny yleensä vikoja mitä katastusinsinööri ei ole löytäny :)
..
Autoliike sai rempan melkein valmiiksi..
-Ajovalon korkeudensäätömoottori oli ollut rikki.
-Vaihdelaatikko öljyn vuoto oli peräisin vetoakselin stefasta, molemmat vaihdettu.
-Ohjauskulmat säädetty.
-Lohkolämppärin piuha oli ollut poikki jonka seurauksena pistokkeen pää oli lämmennyt/sulanut oikkarin johdosta..
-Repsikan puolen lattiaverhoilu aivan homeessa alapuolelta. Uusi on tilattu. Remotti jatkuu koska jostakin kuulemma tulee vettä reilusti sisälle joka on tuon aiheuttanut.. En tiedä onko tyyppivika vai mikä.. Millähän mahtavat homeen hajun saada pois autosta..
Mut enivei ensimmäinen oikeesti palveleva autoliike joka mulle on tullut vastaan näiden takuuasioiden kanssa. Mukisematta alkoivat korjaamaan ja palvelu on ollut aivan mainiota, eikä ole edes saman merkin liike...
-Ajovalon korkeudensäätömoottori oli ollut rikki.
-Vaihdelaatikko öljyn vuoto oli peräisin vetoakselin stefasta, molemmat vaihdettu.
-Ohjauskulmat säädetty.
-Lohkolämppärin piuha oli ollut poikki jonka seurauksena pistokkeen pää oli lämmennyt/sulanut oikkarin johdosta..
-Repsikan puolen lattiaverhoilu aivan homeessa alapuolelta. Uusi on tilattu. Remotti jatkuu koska jostakin kuulemma tulee vettä reilusti sisälle joka on tuon aiheuttanut.. En tiedä onko tyyppivika vai mikä.. Millähän mahtavat homeen hajun saada pois autosta..
Mut enivei ensimmäinen oikeesti palveleva autoliike joka mulle on tullut vastaan näiden takuuasioiden kanssa. Mukisematta alkoivat korjaamaan ja palvelu on ollut aivan mainiota, eikä ole edes saman merkin liike...
..
Juu oon sana sanasta tavannut kyseistä artikkelia..
Mitähän autoliike mahtaa sanoa jos sanon et haluan ko. toimenpiteen autolle.. :) hinta kun oli 500 - 1000€ . Mikähän mahtaa olla katto summa noille autoliikkeille millä korvaavat autossa piilleitä jälkeenpäin esiintulleita vikoja vai korjaavatkohan kaikki mitä eteen tulee. . .
Mitähän autoliike mahtaa sanoa jos sanon et haluan ko. toimenpiteen autolle.. :) hinta kun oli 500 - 1000€ . Mikähän mahtaa olla katto summa noille autoliikkeille millä korvaavat autossa piilleitä jälkeenpäin esiintulleita vikoja vai korjaavatkohan kaikki mitä eteen tulee. . .
Lainataan topiikkia vähäsen. Kumpi isompi 2006 ja siitä eteenpäin passatti vai tourani. Takapenkin leveys ykkös prioriteetti ja kakkosena tavaratilan koko. Lapsia siis kolme ja vaimoki kehtaa vielä mukana kulkea eli 5 ihmistä, tuplarattaat ja matkatavaraa pitäis mahuttaa. Mutta kuten aiemmin jo mainitsin, ihmiseläinten mukavuus ensin sitten vasta mietitään lomien pituutta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa