Tuli koettua kauhun hetkiä kun rakas tyttöystäväni (9v yhdessä, yhteinen lapsi, yhteinen omakotitalo jne. raskauttavia riippoja) ilmoitti etten nyt sitten tarvitsekkaan "leluautoa".
Join suruuni halpoja virolaisia tuontiviinaksia muutaman päivän,kunnes keksin armottoman suunnitelman:
Ostankin sen lelun hänelle käyttöautoksi!!! Meillä oli joskus aikanaan Leon, josta mielitiettyni piti niin kovasti, että jouduin ostamaan Lastenvaunut hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää että pystyin todistamaan tilojen ahtauden lapsiperheelle...
Leon lähti lopulta uudelle omistajalle kyynelten saattelemana (ei minun)
No asiaan:
Suunnitelmissa on vaihtoehtona nro1 Seat Leon Cupra R mk1
-Onko huollot ja osat kuolettavan kalliita?
-Viat?
-Yleensäkin kokemuksia ko. kulkineesta?
Ajatuksena olisi tuoda ko. peli Saksasta, ja laskin että veroineen päivineen tuollaisen voisi saada samoihin hintoihin kuin FR Leonin Suomesta
toisena vaihtoehtona pyörii mini Cooper S, jonka arvo säilyy varmaan Seatia paremmin, mutta vaivaa ja laiteltavaa kuulemma riittää kuin oikeassa harrasteautossa...
S3 Audi käy liian hintavaksi, sillä tarkoitus on pysyä ostohetkellä alle 100tkm ajetussa yli vm 2004 kulkineessa.
Kokemuksia Seat Leon Cupra R (Mk1 eli 1M)
Valvoja: ffp jäsenet
Ministä
Meillä on toisena autona kesäkuussa ostettu Mini Cooper, tosin ilman S:sää. Sellasta tuli kateltua ja etsittyä, mutta sopivaa ei löytyny ja sitte sattui kohalle vähän ajettu normi Cooper. Mahtava auto ajaa, jämäkkä alusta ja napakka ohjaus! Hyvin pärjää liikenteessä sillä 115 hepallakin mikä siinä on, mutta toki se mukavempi ois jos siinä se reilu 160 heppaa ois...
Kääntää ainakin katseita, kun kaupungissa ajaa, vähän toisella tapaa kun Leon. Onko se sitten hyvä asia, ni on eri juttu...
Ollaan tuolla ajettu nyt jo noin 5000 kilsaa, mistä reilu 3000 tuli viime viikon Lappi/Norja reissusta ;) Hyvin mahtu autoon kahen ihmisen ja pienen koiran tavarat tuolle reissulle.
Mini on -05 ja nyt mittarissa 31.000 km.
Kääntää ainakin katseita, kun kaupungissa ajaa, vähän toisella tapaa kun Leon. Onko se sitten hyvä asia, ni on eri juttu...
Ollaan tuolla ajettu nyt jo noin 5000 kilsaa, mistä reilu 3000 tuli viime viikon Lappi/Norja reissusta ;) Hyvin mahtu autoon kahen ihmisen ja pienen koiran tavarat tuolle reissulle.
Mini on -05 ja nyt mittarissa 31.000 km.
Eipä tuossa ärrässä ole kun parannuksia normaaliin leoniin, ainoa ero huoltohinnoissa on jarrujen kohdalla kun ovat kokoa isommat, muuten ihan samat kulut kun muissakin ts ja fr malleissa. Kohtuu hyväksi havaittujahan noi on, ei ole kun normaalit vag viat jotka varmaan selvitit jo ensimmäisen kanssa.
Itsellä -05 alle 100tkm ajettu cupra r ja hyvin on toiminut tähän asti. Jarrut kuluvat kyllä suht nopeasti, riippuen tietysti ajotavasta ja niiden laittoon menee useempia satasia jo etupäähän.
Rengasmelu on kyllä aika kova näillä 19" vanteilla ja vanteiden sovitus brembojen kanssa vaatii myös jonkin verran tarkastelua, jos ei spacereita halua. Jollei jo Saksassa ole kaksia vanteita auton mukana. Omissa vanteissa jää alle noin milli satulan ja puolan väliin.
Rengasmelu on kyllä aika kova näillä 19" vanteilla ja vanteiden sovitus brembojen kanssa vaatii myös jonkin verran tarkastelua, jos ei spacereita halua. Jollei jo Saksassa ole kaksia vanteita auton mukana. Omissa vanteissa jää alle noin milli satulan ja puolan väliin.
itsellä on 2005vm Cupra-R leon 225hv pannulla.
itse ottaisin leonin ennemmin kun cooperin.mutta se tietysti on maku asia.
tilaa on varmasti enemmän,itsellä on perhettä jo ja tytön rattaat sopivat helposti takalaatikkoon.
itseäni toi rengas melu ei ole vaivannut,vaikka on 19" vanteet alla,voi johtua myös renkaistakin tietty.
tosiaan jarrut on kalliit jos on brembon jarruilla varustettu.
levy 140€/kpl
palat eteen 170€
takajarrut onkin sitten ihan normaalit ja osat halvat.
perus varma auto,vw:n tekniikkaa.
itsellä ei ole murheita ollut juurikaan.
ja parasta että paukkua saa koneesta ulos helposti,pyyhii vamasti mini cooperia mennen tullen.
itse ottaisin leonin ennemmin kun cooperin.mutta se tietysti on maku asia.
tilaa on varmasti enemmän,itsellä on perhettä jo ja tytön rattaat sopivat helposti takalaatikkoon.
itseäni toi rengas melu ei ole vaivannut,vaikka on 19" vanteet alla,voi johtua myös renkaistakin tietty.
tosiaan jarrut on kalliit jos on brembon jarruilla varustettu.
levy 140€/kpl
palat eteen 170€
takajarrut onkin sitten ihan normaalit ja osat halvat.
perus varma auto,vw:n tekniikkaa.
itsellä ei ole murheita ollut juurikaan.
ja parasta että paukkua saa koneesta ulos helposti,pyyhii vamasti mini cooperia mennen tullen.
Joo kyllähän oma järki+tunteet -kombinaatio kallistuu tuon Cupran suuntaan.
Mini pitää arvonsa varmaan paremmin ,mutta juuri Cooper S -mallissa sitä vaivaa ja askarreltavaa on ollut kuulemma aivan riittämiin...
Toki suhteessa ikäänsä 1M Leonit on huomattavasti arvokkaampia kun seuraajansa 1P
Voipi olla että tämä autosuunnitelun muotovalio pitäisi arvonsa yhä paremmin aikojen edetessä...
Cupra R on varmaan myös kokolailla tehtaalta tullessaan "valmis" peli jota ei tarvitse heti alkaa räpeltämään
Mini pitää arvonsa varmaan paremmin ,mutta juuri Cooper S -mallissa sitä vaivaa ja askarreltavaa on ollut kuulemma aivan riittämiin...
Toki suhteessa ikäänsä 1M Leonit on huomattavasti arvokkaampia kun seuraajansa 1P
Voipi olla että tämä autosuunnitelun muotovalio pitäisi arvonsa yhä paremmin aikojen edetessä...
Cupra R on varmaan myös kokolailla tehtaalta tullessaan "valmis" peli jota ei tarvitse heti alkaa räpeltämään
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa