-08 skoda 2.0 tdi moottorin lastutus
Valvoja: ffp jäsenet
-08 skoda 2.0 tdi moottorin lastutus
millähän välineillä(vag-com piuha?) / ohjelmalla voisi optimoida skodaa (-08 2.0 TDI 103kw). Erillistä lastua ei ilmeisesti tarvita ?
-
- -
- Viestit: 35
- Liittynyt: 5.2.2010 17:35
tuntui vaan kovalta toi 700e jostain 10 min boksin firmiksen päivityksestä
Eihä se asennus siinä paljoakaa maksa vaan se ohjelma :)
Juuri näin. 700eurolla saa kyllä jo ihan custom-softan jolloin saa myös mukaan mustaa valkoisella teholukemista. 500e luokkaa kustantelee nuo tunnetut valmissoftat. Onhan ne todella halpoja hevosvoimia kaiken kaikkiaan.
ei tota nyt ihan automyyntiin voi verrata, ei se myyjä sitä autoa ole tehnyt ja automyyjän palkka on ihan kohdillaan kun he ovat välikäsiä.
Valmissoftat, missä lyödään vähän lisää kakkua ja ennakoita tekee parissa minuutissa, mutta mikäli piuha + softa ovat lisenssin alla toimivia tuotteita niin silloin ymmärrän vähän isomman veloituksen niistä. Sen takia kyselinkin mikä laitteisto ja ohjelma näillä paljoilla on käytössä katsoakseni mitä niistä kiinamallin ratkaisuista joutuisi pullittamaan.
Valmissoftat, missä lyödään vähän lisää kakkua ja ennakoita tekee parissa minuutissa, mutta mikäli piuha + softa ovat lisenssin alla toimivia tuotteita niin silloin ymmärrän vähän isomman veloituksen niistä. Sen takia kyselinkin mikä laitteisto ja ohjelma näillä paljoilla on käytössä katsoakseni mitä niistä kiinamallin ratkaisuista joutuisi pullittamaan.
menihän vaikeaksi saada yhtään rakentavaa vastausta. Tarkennetaan nyt vielä, en väitä että uuden softan värkkää kahdessa minuutissa. En väitä myöskään että moottorinohjauksen saa päivitettyä parissa minsassa. Oletan, että ohjauksen päivitykseen menee varmaankin se 10 minuuttia, kun softa on valmiina jossain. Jos ei ole, niin sehän pitää ladata boksilta ja säätää sitten koneella ja päivittää autoon vasta sen jälkeen. Olettaisin myös, että ensimmäisen oman päivitetyn softan toimintaan saamien vie vähän enemmän aikaa kun sitä pitää lennossa kokeilla ja lopuski vielä käyttää dynossa.
Tämä siis olettaen, että ohjainsofta toimii läppärillä ja jos se ei vaadi muuta muutoksia autoon.
Tämä siis olettaen, että ohjainsofta toimii läppärillä ja jos se ei vaadi muuta muutoksia autoon.
Omaa kokemusta löytyy Motorbitistä Tuusulasta. Ota yhteyksiä http://www.motorbit.fi sivuilta löytyvien yhteystietojen kautta. Saat samalla penkityksen ennen ja jälkeen softauksen.
Jos nyt vaikka aluksi. esim.
www.slamit.net - Oettinger
www.hestec.fi - Custom softia penkissä (ilmeisemmin kumminkin Karalan valmissofta)
www.doc-power.com RevoTechnic Softa ja BSR softaa
www.voimaa.com (joku valmis softapaikka)
www.sporttiauto.com
www.turbotec.fi - Karalan softaa
http://www.kamitec.net/index.php - Karalan valmis softaa
http://lmsracing.fi/ - MTM softaa
Ohan noita paikkoja, itse en alkaisi sekottamaan autoa "harjoittelemalla" kun aika edukkaasti saa valmista softaa joka on tehty moneen autoon. Ja lisenssi siinä maksaa, ei niinkään se työ.
Voi olla että poiiijaat ei antanut mitään selvää vastausta kun ovat jonkun verran joskus olleet tekemisissä noiden softien kanssa. Myös haku auttaa näissä kysymyksissä aika paljon.
Ugh.
www.slamit.net - Oettinger
www.hestec.fi - Custom softia penkissä (ilmeisemmin kumminkin Karalan valmissofta)
www.doc-power.com RevoTechnic Softa ja BSR softaa
www.voimaa.com (joku valmis softapaikka)
www.sporttiauto.com
www.turbotec.fi - Karalan softaa
http://www.kamitec.net/index.php - Karalan valmis softaa
http://lmsracing.fi/ - MTM softaa
Ohan noita paikkoja, itse en alkaisi sekottamaan autoa "harjoittelemalla" kun aika edukkaasti saa valmista softaa joka on tehty moneen autoon. Ja lisenssi siinä maksaa, ei niinkään se työ.
Voi olla että poiiijaat ei antanut mitään selvää vastausta kun ovat jonkun verran joskus olleet tekemisissä noiden softien kanssa. Myös haku auttaa näissä kysymyksissä aika paljon.
Ugh.
Kun sulla ei näemmä ole hajuakaan miten homma oikeasti toimii, niin voin kertoa että halvempi, siis reilusti halvempi menetelmä on mennä johonkin aiemmin mainittuun pajaan ja maksaa se 700e, koska:
a) Sulla ei ole tietotaitoa tehdä edes auttavasti toimivaa ohjelmaa ko ajoneuvoon.
b) Sillä 50e galletto/kwp2000 ebay-klooniohjelmointilaitteella et saa laskettua (etkä sun piraatti-olssilla) sun hienolle omavalmiste-virisoftalle oikeita tarkistussummia, jotka edellytetään että auto käynnistyy.
c) Mainitsemillasi työkaluilla sun käsissä saat helposti ecun lukkoon, josta et selviä kuin viemällä auton asiantuntevaan pajaan (arvaa saatko 700e korjauksen) tai ostaa uuden (arvaa saatko sitäkään 700e)
a) Sulla ei ole tietotaitoa tehdä edes auttavasti toimivaa ohjelmaa ko ajoneuvoon.
b) Sillä 50e galletto/kwp2000 ebay-klooniohjelmointilaitteella et saa laskettua (etkä sun piraatti-olssilla) sun hienolle omavalmiste-virisoftalle oikeita tarkistussummia, jotka edellytetään että auto käynnistyy.
c) Mainitsemillasi työkaluilla sun käsissä saat helposti ecun lukkoon, josta et selviä kuin viemällä auton asiantuntevaan pajaan (arvaa saatko 700e korjauksen) tai ostaa uuden (arvaa saatko sitäkään 700e)
No ei se piuha paljoo maksa, eikä se varsinainen WinOLS perussofta. Mutta kun Ecu:n modaamiseen tarvitaan se master versio (ainakin näin oli pari vuotta sitten) ja sitten niitä checksumeja, niin niiistä sitä hintaa rupee tulemaan.
Toisekseen aika kova velho saa olla jos heti kylmiltään pystyy käyttämään WinOLS:sia ja saamaan sillä ekalla kerralla tehtyä oikeasti toimiva softa.
Kolmanneksi, mä en ainakaan luottaisi yhteenkään "valmiiseen karttaan" jonka joku on tehny jonnekin nönnönöö foorumille, koska jokuhan voi tehdä kiusallaankin semmosen kartan mikä rikkoo ecu:n ja neuvotkaan ei välttämättä ole ihan totuudenmukaisia.
Toisekseen aika kova velho saa olla jos heti kylmiltään pystyy käyttämään WinOLS:sia ja saamaan sillä ekalla kerralla tehtyä oikeasti toimiva softa.
Kolmanneksi, mä en ainakaan luottaisi yhteenkään "valmiiseen karttaan" jonka joku on tehny jonnekin nönnönöö foorumille, koska jokuhan voi tehdä kiusallaankin semmosen kartan mikä rikkoo ecu:n ja neuvotkaan ei välttämättä ole ihan totuudenmukaisia.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.9.2009 9:08
Mä en oikee ymmärrä tota lastu-häsmäkkää. Siis onhan se kivaa ku pystyy nyky autoja tietokoneella operoimaa ja muuttamaa softaa vähä paremmaks että saa vääntöjä ja tehoa, mut silti. Kiinnostais tietää onko toi lastuttaminen mitenkä toimiva periaate. Hakusessa siis vähä se että 1. Auto lastutetaan 2. Uudet ohjelmat koneella ja rahastus tapahtuu 3. Lähdetään kikkeli pystyssä ajelemaan kotiin 4. Tietokone sanookin jostain syystä ZIP ja sitten syttyy kamalasti vilkkuvia tingel-tangel valoja mittariin... Onkos se nyt sitten ihan omalla vastuulla? Ps: Taunukseen sentään piti vaihtaa puoli autoa että sen sai edes kiihtymään ripeesti.
4. Tietokone sanookin jostain syystä ZIP ja sitten syttyy kamalasti vilkkuvia tingel-tangel valoja mittariin... Onkos se nyt sitten ihan omalla vastuulla?
Ei se tietokone sano zip jos siihen softan vaihtaa. Tunnetun valmistajan ohjelman kun ostaa niin ei muitakaan ongelmia ilmene. 10€ ebay softat erikseen.
Eikö joissain tapauksissa merkkihuollossa ole määräaikaishuollon yhteydessä päivitetty softa uusimpaan versioon, jolloin tietenkin se hintava virisofta sieltä katoaa? Ei noista tietenkään aina asiakkaalle informoida kun oletus on että autossa on se ohjelma mikä tehtaalla sinne on laitettu.
Kun ottaa huomioon miten yleistä tuollainen moottoreiden jälkioptimointi on niin pirun hyvin on osanneet tukkia niiden suut joille näin on käynyt. Merkkiliikkeen työhaastattelussa varmaan kysytään, että ethän tunne mitään tunnontuskia jos joudut puhumaan hieman väritettyä "totuutta". Sinällään eihän tuo dieselin "virittäminen" mitään uutta ole, meilläkin on kotona Massikka, jonka kauppakirjassa on toimitusrivi ko. mallin muuttamisesta pykälää suuremmaksi. Teippaukset on ihan mallin n, mutta luovutushuollossa sormeiltiin ruiskutuspumppua (ja lyötiin uudet sinetit) vastaamaan mallia n+1
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa