auton kaataminen
Valvoja: ffp jäsenet
auton kaataminen
mitä pitää ottaa huomioon jos kaadan auton kyljelleen pakoputken ja bensapumpun korjausta varten?
kummalle kyljelle?
sivupeili irti, akku irti?, öljyt pois? bensatankki tyhjäksi? vai onko väliä? muuta??
pikku naarmut/lommot ei haittaa...
kummalle kyljelle?
sivupeili irti, akku irti?, öljyt pois? bensatankki tyhjäksi? vai onko väliä? muuta??
pikku naarmut/lommot ei haittaa...
Kaada sille kyljelle jossa EI OLE tankin täyttöaukkoa, niin pysyy ainakin bensat tankissa. Mikäli on siis muuten ehjä tankki, eikä vuoda mistään.
Irtonaisia autonrenkaita vasten olen nähnyt autoja kaadettavan ja ne oikein sijoiteltuna ei ole edes näkyviä vaurioita tullut kaadettavaan.
Nosturia tai rasvamonttua pidän kyllä parempana ja turvallisempana konstina.
Irtonaisia autonrenkaita vasten olen nähnyt autoja kaadettavan ja ne oikein sijoiteltuna ei ole edes näkyviä vaurioita tullut kaadettavaan.
Nosturia tai rasvamonttua pidän kyllä parempana ja turvallisempana konstina.
Muutaman kerran tullu kaadeltua noita romuautoja, monta kaveria mukaan ja sitten kun sen kotteron saa pystyyn niin hitaasti laskea kylki maata kohti, se on muuten katollaan taikka sitten lasit paskana. Jotakin autonrenkaita yms sinne alle niin ei kovin paljoa tule vahinkoa. Sisältä ja kontista kannattaa muistaa ne isoimmat irtotavarat ottaa pois ettei lentele pitkin autoa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Kannattaa tuota hommaa suunnitellessa ottaa huomioon, että moottori riippuu sitten vähän erikoisessa asennossa tukiensa varassa, joten voipi pakoputkiremontti olla vaikeaa, vaikka uusisit koko putkiston. Kyllä tuo homma on parempi tehdä auton ollessa vaakatasossa, vaikka muutaman lavan, harkon tms. päällä. (tunkilla joka nurkka yksitellen ylös ja renkaan alle jotain). Bensapumpun vaihtokin onnistuu vähän takanurkkaa nostamalla.
Mutta itse "kaadettiin" kaaverin opeli ihan vanhaa sohvaa vasten, n.60-asteen kulmaan. Vähän sohvatyynyjä väliin ja kolme kaveria nostamaan :D Yksi sitten robas ja toinen varmisti ettei auto tule niskaan, muiden antaessa huonoja vinkkejä vieressä. Tuolloin tarve oli pakottava, tapahtui työpaikan parkkiksella, mitään nesteitä ei laskettu ulos, tosin ei sitä turattukaan pitkään, eikä tuntitolkulla, vaan tehtiin "tienvarrella pikahuolto pihassa".
Mutta itse "kaadettiin" kaaverin opeli ihan vanhaa sohvaa vasten, n.60-asteen kulmaan. Vähän sohvatyynyjä väliin ja kolme kaveria nostamaan :D Yksi sitten robas ja toinen varmisti ettei auto tule niskaan, muiden antaessa huonoja vinkkejä vieressä. Tuolloin tarve oli pakottava, tapahtui työpaikan parkkiksella, mitään nesteitä ei laskettu ulos, tosin ei sitä turattukaan pitkään, eikä tuntitolkulla, vaan tehtiin "tienvarrella pikahuolto pihassa".
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”