Golf MK1 kiisseli -82 *MYYTY*

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

Golf MK1 kiisseli -82 *MYYTY*

ViestiKirjoittaja MBT » 5.7.2010 22:05

Laitetaampas tällekkin nyt oma topic

Eli tuossa 4.7 kävin sievistä hakemassa pitkäikäisen haaveeni, MK1 Golffin kovakattosena ja 3-ovisena. Diesel koneella tosin.

Mittarissa kilsoja vaatimaton 460 000 ja rapiat päälle, joten aikalailla on tietä niellyt. Diesel koneella tulee pysymään, tosin tuo orkkis mylly lentää mäelle ja tilalle vähän modernimpaa sitten aikanaan.

Kuva

Kuva

Molemmat takakaaret oli vaihdettu jonkun edellisen omistajan toimesta, samoin takahiekkapelti kapeillä valoilla. Kaaret todennäkösesti avataan uudestaan ja levitetään ehkä hiukan. Kuten näkyy niin toinen etulokari on uusi ja tänään kävin hakemassa myös toiselle puolelle toisen uuden vanhan lahonneen tilalle.

Sisusta oli valmiiksi purettu, helpottaa purkamista huomattavasti.

Kuva

Ihan ensimmäinen urakka on saada auto omiin nimiin, toivottavasti ei tule iso souvi, sillä ei ole kuin luovari ja ostokuitti. Vanhat rekkarit ovat kadonneet ja auto aikanaan poistettu rekisteristä, mutta eihän se olisi hauskaa jos se olisi helppoa.

Ensi vkl otetaan sisältä kamat pois ja mahdollisesti kone + laatikko niin näkee pohjan paremmin. Sitten se pitäisi vaan nostaa vartaaseen pyörimään niin pääsee korjaan ruosteet pois.
Viimeksi muokannut MBT, 24.9.2011 17:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.7.2010 22:13

Ihan ensimmäinen urakka on saada auto omiin nimiin, toivottavasti ei tule iso souvi, sillä ei ole kuin luovari ja ostokuitti. Vanhat rekkarit ovat kadonneet ja auto aikanaan poistettu rekisteristä

Jos/kun tuo auto on myyjän nimissä niin pitäisi onnistua ilman kikkailuja. Parin päivän karenssi tosin tulee eli saat paperit sitten jälkikäteen postissa. :)

Nimim. pari autoa pelkällä luovarilla ostanut kun ilmoitusosat on olleet hukassa. Tarkistaa vain että myyjä ja auton omistaja on sama henkilö niin sitten on kaikki OK.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 5.7.2010 22:26

Ongelma muodostuukin siitä, kun henkilö keneltä auton ostin ei ole sitä koskaan omiin nimiin rekisteröinyt. No meen huomenna selvittään asiaa konttorille, että mitä kaikkia papereita tarvin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.7.2010 22:54

Katkeamaton luovariketju, eli jos entisellä omistajalla on luovari tai ilmoitusosa tallessa jolla hän osti auton niin pitäisi onnistua...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.7.2010 16:28

Se kenellä auto viimeksi ollut kilvissä, siltä nimmarit luovariin ja omat perään niin riittää. Samoin kelpasi itellä kilvistä poistettuun ja 5v lojuneeseen ykköskoriseen. Sen kanssa meni tosin vähän jännäksi kun omistajalla ei ollu mitään papereita, ei muistanu rek. tunnustakaan mutta onneksi valmistenumero oli tallessa niin sai tilattua autoon paperit..

Takakaaria en lähtis kyllä levittämään kun niihin mahtuu vakionakin miltei mitävain kunhan kantit hävittää.. lisäksi pirun rumia kaikki kaarista levitetyt olleet lähes poikkeuksetta, mutta makuasiahan se.

Tuohon värkkiin taisin myydä aikanaan tuon takahiekkapellin + valot :) Mutta juu aihiona varmaanki ihan hyvä, tsemppiä vain tekemiseen. Josko tästä sais vähän intoa tuon oman golffin laittamiseen, jetta kun jokseenki iskussa.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 6.7.2010 19:21

Juu tänään kävin konttorilla asiaa kyselemässä ja sieltä näki kyllä omistajan nimen muttei voinut kertoa. Pitää huomenna soittaa Trafiin/Akeen ja kysyä se sieltä.

Toivottavasti sen saa pelkän runkonumeron perusteella, kun konttorillakaan ei ollut tietoa auton edellisestä rekisteri tunnuksesta.


Kaarien kanssa aika näyttää, pitäis saada vanteetkin ensin minkä mukaan kaaret sitten tehdään.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.7.2010 21:30

Joudut tilaamaan auton tiedot asiakirjahaulla, joka maksoi kaikkineen 12€. Itellä ei olis kiinnostanu muu kuin vanha rek. tunnus että olis nähnyt onko veroja rästissä, mutta kun ei alkanu puhelimessa sanomaan niin raha taas hyötykäyttöön..

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 7.7.2010 13:34

Itse sain omistajan tiedot aamulla puhelimessa eikä maksanut mitään.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2010 14:55

Omistaja itselläkin oli jo tiedossa, mutta vanha rek. tunnus oli se rahastamisen arvonen asia nuille, prkl..

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 8.7.2010 12:31

Juu no sitten. Eilen kävin hakemassa uudet helmapellit, alkaa oleen hetkeks tekemistä taasen.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 11.7.2010 15:57

Eilen kävin Golffia purkamassa ja hyvältä näyttää toistaiseksi ruosteiden osalta. Pahimmat paikat on yllättäen etujalkotilassa, aivan helman vieressä molemmin puolin.

Kuva

Kuva


Myös peräkontin luukusta löytyy yksi reikä aivan lasin vierestä. Keulalta purin kaiken turhan pois, siellä makaa enään kone ja laatikko joten kun ne on saatu pois ja nyt vartaassa oleva MK1 Esco on hitsattu loppuun pääsee golf pyörimään siihen. Sitten pitää puhdistaa pohja massasta :|

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 24.10.2010 11:41

Auto on ollut tallissa jo hetken aikaa. Moottori + laatikko poistettu, sisältä irroteltu loppuja osia ja tankkia koitettu irrottaa, muttei kuulemma tule pois ilman akselin irrotusta.

Sitten muutama kysymys.

1. Tarkoitus olisi laittaa MK3 Golf/Vento 1.9TD kone, saakos sen kanssa toimimaan Golf MK2 GTD mittariston? Ilmeisesti noita mittaristoja on kahta erilaista, yhdellä ja kahdella liittimellä? Onko väliä kumpi pitää olla?

2. Paljonko moottorin kannakkeita joutuu muuttamaan että tuon koneen saa keulalle?


Lasit vielä irti, niin pääsee hitsaamaan :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 24.10.2010 13:53

1. Tarkoitus olisi laittaa MK3 Golf/Vento 1.9TD kone, saakos sen kanssa toimimaan Golf MK2 GTD mittariston? Ilmeisesti noita mittaristoja on kahta erilaista, yhdellä ja kahdella liittimellä? Onko väliä kumpi pitää olla?

2. Paljonko moottorin kannakkeita joutuu muuttamaan että tuon koneen saa keulalle?


1. Tuo mk2 GTD:n mittaristo pitää olla kahdella pistokkeella olevaa mallia, ja siihen sitten kaveriksi ne kakkiksen liittimet jotka pitää liittää ykkösen johtoihin (värit taisi passata suoriltaan). Ylimääräiseksi jäävä punamusta johto sitten laturille W-nastaan. Näillä ohjeilla taipuu ainakin uudempiin (-83) sähköihin, tuo -82 voi olla vielä niillä vanhoilla paskoilla joista ei sitten ole mitään varmuutta.

2. Otat siitä vanhasta koneesta jakopään kannattimen ja laitat sen 1,9:n pumppuun kiinni (hihnapyörän taakse) ja lohkoon muutamalla kuusiokololla. Pultinreijät on lohkossa valmiina seku pulttaa vain. Laatikkoon takakannatin vanhasta ykkösen lootasta pulteilla kiinni ja 5-vaihteisen 020:n ollessa kyseessä, joudut hankkimaan jostain sen orkkis sivukannattimen tai sitten hitsailemaan omavalmisteen.

Itse mittaristo vaati pientä loveamista, muistaakseni ne alatapit piti napsasta pois mutta sen näkee ku sitä koittaa sitten sovitella. Istuu loppujen lopuksi ihan mukavasti paikallaan.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 24.4.2011 21:44

Vähän edistystä tänne.

Vanteiksi perus BBS Rm 012 6,5x15 et33

Kuva

4kpl vanteita ja yksi irtokehä tämän tilalle

Kuva

Yksi kehä siis vähän pahemmin solmussa, toisenkin vanteen ulkokehässä pieni painauma, mutta väliäkös sillä. Leveempää kehää ja uutta kehäpulttia vaan + keskiöille väriä ja keskiöiden merkkien uusiminen.

Jos kesällä alkais näitä laitteleen vähän parempaan kuntoon.

Lasit otin pois ja samalla rikoin tuulilasin, oli kylläkin valmiiksi halki, että suurta vahinkoa ei käynyt. Takalasin alta löyty ylläri

Kuva

Ruostetta luukusta tiesin löytäväni, mutten ihan noin paljoa. No korjataan, ellei jostain tule ehjää luukkua vastaan.

Aloitin myös jokaisen autoharrastajan lempi puuhan, nimittäin massojen rapsuttamisen/poiston :twisted: Ai että se oli vasta mukavaa hommaa, tosin oikeilla vehkeillä lähti aika nopsaan sisäpuolelta. Massojen alta löyty pari pienempää reikää, mutta ei mitään vakavaa.

Kuva

Massat saatiin pois, niin vähän rälläkkään noille pahimmille rei'ille.

Kuva

Seuraava homma onkin hitsata uutta peltiä lattiaan ja etsiä uusi kontin luukku, sekä taka-akselille hiluja ja elinten/sisustan-luovutus kolmosta.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 22.5.2011 12:47

Dodiin vaikka inspiraation puutteen takia golf oli myynnissä, ei useammasta yhteyden otosta huolimatta kukaan hakenu pois tätä. Kahtena lauantaina itteni pakotin auton kimppuun ja nyt olisikin lattia hitsattu kokonaan :) Motonetistä on käyty tilaamassa uusi naamapelti, sen vaihto seuraavaksi. Peräkontin luukku pitäis jostain metsästää.

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 22.5.2011 14:11

Vaikka tuntuu että paljon se ottaa tuo hitsailu niin kyllä se lopputulos sitte palakihtee. Hieno tunne ajella itte laittamalla autolla kohti auringonlaskua, että tsemppiä vaan!

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 24.9.2011 17:14

Tämä myyty, saa poistaa


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa