Hiomakoneista kyssäriä
Valvoja: ffp jäsenet
Hiomakoneista kyssäriä
Terppa!
Eli tuli mieleen kysästä täältä teiltä kokeneemmilta, että onko teillä kokemuksia joistain hyvistä, hieman edullisimmista hiomakoneista?
Tällä hetkellä löytyy bilteman koneita enemmäkseen, kun en mikään pro ole, mutta tuo bilteman epäkesko hiomakone ei tunnu olevan niin hyvä.
Mahtaisiko teillä olla tiedossa jotain hyvää, edullista sähkö epäkeskohiomakonetta ?
Ehdotuksia ja vinkkejä saa antaa.
Eli tuli mieleen kysästä täältä teiltä kokeneemmilta, että onko teillä kokemuksia joistain hyvistä, hieman edullisimmista hiomakoneista?
Tällä hetkellä löytyy bilteman koneita enemmäkseen, kun en mikään pro ole, mutta tuo bilteman epäkesko hiomakone ei tunnu olevan niin hyvä.
Mahtaisiko teillä olla tiedossa jotain hyvää, edullista sähkö epäkeskohiomakonetta ?
Ehdotuksia ja vinkkejä saa antaa.
Se, että valitsee oikean paperin oikeaan paikkaan, ratkaisee eniten. Kyllä tuommoisella 10 euron koneella harrastelija saa tehtyä aika hyvin jos ei paperi mee tukkoon.
Jos haluaa hyvän, pitää sit sijoittaa ihan eri summia. Sininen BOSCH tai joku aidosti japanilainen esim Makita, Hitachi.
Ja se paperin valinta pitää olla oikea myös merkkikoneilla.
Jos haluaa hyvän, pitää sit sijoittaa ihan eri summia. Sininen BOSCH tai joku aidosti japanilainen esim Makita, Hitachi.
Ja se paperin valinta pitää olla oikea myös merkkikoneilla.
Kyllä niissä epäkeskoissakin isoja eroja on merkkikoneen ja halpiksen välillä. Itse joskus venestä maaleja hiotessa ostin Biltemasta toisen koneen, syynä että oli edukas ja paperilla moottorissa oli tehoa ihan eri sarjassa kuin muissa halpiksissa tai kalliimmissakin. Käytännössäkin sitä on, karkeella paperilla saa paikaa ihan tosissaan jos meinaa saada koneen hyytymään. Oikeen missään muussa kuin oikeen karkeessa hionnassa sitä ei voi käyttää ja muutenkin pitää osata käsitellä. Laikka lähtee pyörimään kuten rälläkässä jos pistää virrat päälle ennenkuin koskettaa hiottavaa kappaletta, seurauksella että kun siihen hiomiseen alkaa, lähtee aika tavalla materiaalia pois ennenkuin pyöriminen rauhoittuu normaalille tasolle.
Bosch PT-AE400 on ollut pitkälti toistakymmentä vuotta. Ensimmäinen meni viiden vuoden käytön jälkeen akseliltaan väljäksi, olisi voinut korjata, mutta hyvin palvelleena päästin eläkkeelle ja otin tilalle toisen samanlaisen. Miellyttävä käyttää, myös sisätiloissa tehokkaan suodattimensa ansiosta.
Ei ehkä edullisin, mutta väittäisin olevan hintansa arvoinen.
Ei ehkä edullisin, mutta väittäisin olevan hintansa arvoinen.
Parikymmentä vuotta sitten oli Peugeot -merkkinen 150 mm laikan kone, joka oli melko tehokas ja siitä sai karan lukittua. Olihan se tehokas laite mutta tuo iso laikka kuritti aika lailla mekanismia ja varaosien huonon saatavuuden takia laite jäi telakalle.
Boschiin ainakin saa varaosia: tukilaikkojakin on useampaa eri kovuutta.
Boschiin ainakin saa varaosia: tukilaikkojakin on useampaa eri kovuutta.
http://www.mirka.fi/oheistuotteet/ceros
Tätä olen päässyt kokeileen muutaman kerran ja ei voi muutakuin kehua hinta jossain 300-400 välillä.
Tätä olen päässyt kokeileen muutaman kerran ja ei voi muutakuin kehua hinta jossain 300-400 välillä.
-
- -
Itse olen ammatini vuoksi hionut puuta Festoolin koneella.
Ammattilaisten peli,eli hintakin on sit aika kallis.
Saa tehtyä raakaa puun työstöä hiomalla sekä myös ihan sileää,tarpeen mukaan.
Paras kone mitä itse olen yli 15 vuoden aikana käyttänyt.
Ammattilaisten peli,eli hintakin on sit aika kallis.
Saa tehtyä raakaa puun työstöä hiomalla sekä myös ihan sileää,tarpeen mukaan.
Paras kone mitä itse olen yli 15 vuoden aikana käyttänyt.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”