1.8T swap vanhempiin
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T swap vanhempiin
Näitä tekniikan vaihtoja kun täältäkin foorumilta jo jokunen löytyy niin jonkunmoinen tietoisku projektista olis ihan kiva. Jenkkien touhuja on tullut jonkun verran seurattua, mutta eipä niistä kaikki seviä kuitenkaan... Eli 20VT koneen asennus golf2/3, Corrado, Vento
Konehan menee suoraan vanhoihin kiinnityskohtiin, joten itse paikalleen laitto on ihan bolt-on, mutta mites siitä eteenpäin?
Mitä laatikkoa olette käyttäneet ja mikä sopii? Sopivuus lähinnä vetareiden suhteen, voiko esim G60-tekniikan kanssa käyttää vanhat vetarit ja uuden 02J laatikon?
Ohjauksen osien sopivuudet yhteen uudemman tekniikan kanssa? Käykö esim G60-tekniikan tehostettu ohjaus yhteen uuden tehostajan jne kanssa?
Sähköt? Tämä taitaa olla suurin homma koko projektissa? Kannattaako käyttää tekniikanluovuttajan mittaristoa vai sovitella vanhaan? Mitä pitää ottaa huomioon?
Kaikki kokemukset ja ohjeet ovat tervetulleita!
Konehan menee suoraan vanhoihin kiinnityskohtiin, joten itse paikalleen laitto on ihan bolt-on, mutta mites siitä eteenpäin?
Mitä laatikkoa olette käyttäneet ja mikä sopii? Sopivuus lähinnä vetareiden suhteen, voiko esim G60-tekniikan kanssa käyttää vanhat vetarit ja uuden 02J laatikon?
Ohjauksen osien sopivuudet yhteen uudemman tekniikan kanssa? Käykö esim G60-tekniikan tehostettu ohjaus yhteen uuden tehostajan jne kanssa?
Sähköt? Tämä taitaa olla suurin homma koko projektissa? Kannattaako käyttää tekniikanluovuttajan mittaristoa vai sovitella vanhaan? Mitä pitää ottaa huomioon?
Kaikki kokemukset ja ohjeet ovat tervetulleita!
Näin mutuiluna g:n vetarit käy myös 02j lootaan, perät on varmaan samanlevyisiä mutta entäs laipan koko?
Ohjaustehostimen pumppu on hyvin samannäköinen g:ssä ja s3:ssa, mutta huonolla tuurilla liittimet voi olla erilaiset. Kummatkin löytyy tallista, pitäis vaan tsekata erot.
Projekti osastolta löytyy lisää infoa tuosta moottorinohjauksen kytkennästä.
Ohjaustehostimen pumppu on hyvin samannäköinen g:ssä ja s3:ssa, mutta huonolla tuurilla liittimet voi olla erilaiset. Kummatkin löytyy tallista, pitäis vaan tsekata erot.
Projekti osastolta löytyy lisää infoa tuosta moottorinohjauksen kytkennästä.
Olihan tämä jo tuttu projekti?
http://pajalle.com/cars.php?id=017&lang=fi
http://pajalle.com/cars.php?id=017&lang=fi
^ Jepu, on luettu ja useampaan kertaan. Mutta eipä siinäkään kovin syvällisesti aiheeseen paneuduta. jotain juttua kuitenkin on esim ajonestosta.
Suurin kysymysmerkki itsellä on nuo sähköt ja ehkäpä mittaristo... Yleisesti ajattelin jos tähän topiciin sais kerättyä sellasen hyvän tietoiskun ja kerättyä jo projektin tehneiden kokemuksia. Mikä "yllätti" ja mitä ehkä tekis toisin tai jotain...
Suurin kysymysmerkki itsellä on nuo sähköt ja ehkäpä mittaristo... Yleisesti ajattelin jos tähän topiciin sais kerättyä sellasen hyvän tietoiskun ja kerättyä jo projektin tehneiden kokemuksia. Mikä "yllätti" ja mitä ehkä tekis toisin tai jotain...
otat ja heität huitsikkoon ne 20v moottorin omat sähköt, tai siis moottorinohjauksen ja laitat sinne esim. vemsin, tatechin, autronicin tms ja rakennat johtosarjan. IMO huomattavasti helpompaa kuin se että alkaa väkertää mittaristoja ja taistelemaan ajonestojen yms. kanssa.
20Vt kone menee tuosta vaan sinne(ainakin AEB ja olikohan se AGU) corradoon ja mk2 golffiin. Kiinnikkeitä mahdollisesti joutuu vaihtamaan vanhasta moottorista, mutta näitähän löytyy joka "isolohko" motista(1.6/1.8)
Laatikoksi 02A kuten ylempänä mainittu, ei suuria muutoksi, paitsi jos ei ole nestekytkintä voi semmoisen joutua asentamaan(tietenniin lootia on myös vaijerikytkimellä).
Ohjausosat käyvät ristiin, joissakin uudemmissa pumput ovat tehokkaampia joten ohjaus saattaa olla kevyempi, ainakin huomasin itse kun erääseen autoon vaihdoin pumpun ja saahan sen vanhankin pumpun käymään, ei ne lohkot niin erilaisia ole kiinnitysrei´iltään.
Kehottaisin katsomaan tuolta Donan projektista kuvia, voi selvitä asia paljonkin.
20Vt kone menee tuosta vaan sinne(ainakin AEB ja olikohan se AGU) corradoon ja mk2 golffiin. Kiinnikkeitä mahdollisesti joutuu vaihtamaan vanhasta moottorista, mutta näitähän löytyy joka "isolohko" motista(1.6/1.8)
Laatikoksi 02A kuten ylempänä mainittu, ei suuria muutoksi, paitsi jos ei ole nestekytkintä voi semmoisen joutua asentamaan(tietenniin lootia on myös vaijerikytkimellä).
Ohjausosat käyvät ristiin, joissakin uudemmissa pumput ovat tehokkaampia joten ohjaus saattaa olla kevyempi, ainakin huomasin itse kun erääseen autoon vaihdoin pumpun ja saahan sen vanhankin pumpun käymään, ei ne lohkot niin erilaisia ole kiinnitysrei´iltään.
Kehottaisin katsomaan tuolta Donan projektista kuvia, voi selvitä asia paljonkin.
Ei tarvii mitään mittaristoja tai muita, kun käyttää IMMO1 (tai 2, jos on uudempi ecu) ajonestolaitetta (erillinen purkki, ei siis mittaristossa) esim Polosta, T4:a, A4:a tai A8:a.
Huomattavasti vähemmällä vaivalla pääsee näin, mikäli tarkotus on tehdä jokapäivänen käyttöauto, johon ei ihmeellisempiä virityksiä tulla tekemään.
Jos haluaa harrastaa tai aikoo muutella konstruktiota myöhemmin rankemmalla kädellä on vapaasti ohjelmoitava järjestelmä parempi vaihtoehto. Tässä tapauksessa tosin yleensä ei voi puhua enää käyttö- vaan harrasteajoneuvosta.
Huomattavasti vähemmällä vaivalla pääsee näin, mikäli tarkotus on tehdä jokapäivänen käyttöauto, johon ei ihmeellisempiä virityksiä tulla tekemään.
Jos haluaa harrastaa tai aikoo muutella konstruktiota myöhemmin rankemmalla kädellä on vapaasti ohjelmoitava järjestelmä parempi vaihtoehto. Tässä tapauksessa tosin yleensä ei voi puhua enää käyttö- vaan harrasteajoneuvosta.
Viimeksi muokannut Tero, 15.11.2007 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse käytin immo2. Sellainen irtonainen purkki löytyy vm2000 asti transporterista, polosta ja jostain muista. Tuolle immolle saa tuosta portterista valmiin johtosarjankin. Ja jos vakio ecua käytät, niin sähkökaavioiden lukutaidoista on hyötyä. Kuten
täällä kirjoittelen on kytkettäviä johtoja toistakymmentä.
Kierroslukumittari ei ole missään muussa toiminut suoraan kuin yhdessä corradossa. Ongelma on kaiketi ratkaistavissa kunhan siihen vähän paneutuu oskilloskoopin avulla.
Se perus moottori on kyllä melko plug and play, mutta muu ei sitten sovikaan. Kaikki letkut ja putket joutuu rakenteleen. Downpipe kaipaa modifiointia. Ohjaustehostimen pumppu on hieman erilainen, mutta itse ainakin sain venton putket ja letkut taivuteltua sopimaan tuohon AGU moottorin tehostimen pumppuun.
Itse käytin myös tuota 02A laatikkoa, kolmos golffin (16v ABF) vauhtipyörää ja vetareita.
Tuolta projekti kertomuksesta selviää lisää.
täällä kirjoittelen on kytkettäviä johtoja toistakymmentä.
Kierroslukumittari ei ole missään muussa toiminut suoraan kuin yhdessä corradossa. Ongelma on kaiketi ratkaistavissa kunhan siihen vähän paneutuu oskilloskoopin avulla.
Se perus moottori on kyllä melko plug and play, mutta muu ei sitten sovikaan. Kaikki letkut ja putket joutuu rakenteleen. Downpipe kaipaa modifiointia. Ohjaustehostimen pumppu on hieman erilainen, mutta itse ainakin sain venton putket ja letkut taivuteltua sopimaan tuohon AGU moottorin tehostimen pumppuun.
Itse käytin myös tuota 02A laatikkoa, kolmos golffin (16v ABF) vauhtipyörää ja vetareita.
Tuolta projekti kertomuksesta selviää lisää.
ei käy suoraan tuo 20v:n pumppu paineputken liitin on uudemmassa panjolla ja vanhemmassa taas vähän jarruputki tyyliin, mutta eipä ole ihmeellinen homma prässäyttää sitä panjoa siihen vanhaan putkeen meinaan mitta ainakin itselläni riitti hyvin.
Ja suosittelen käyttämään sitä tekniikanluovuttajan mittaristoa ei ole kummoinen homma kytkeä ja saa sitten ne ajotietokoneet ja esim rundaria on aika hankala saada toimimaan vanhassa mittaristossa. ainakin näin oli itselläni uudemmassa ns. sähkökaasumallissa.
Ja suosittelen käyttämään sitä tekniikanluovuttajan mittaristoa ei ole kummoinen homma kytkeä ja saa sitten ne ajotietokoneet ja esim rundaria on aika hankala saada toimimaan vanhassa mittaristossa. ainakin näin oli itselläni uudemmassa ns. sähkökaasumallissa.
02J kun on pääsääntöisesti ollut "isopyöräisissä" vehkeissä ja siksi kierrokset eivät aivan ole järkevällä alueella vanhempien pyöräkoolla (vai mitä Rolle?) ;D
No välitys on kilpa-automaisen tiheä, mutta hieman reilustihan noita kierroksia Autobahn käytössä on. Dieselin laatikko vois istua mukavasti tuollaisen kynänterotinturbon reilun alaväännön kanssa kivaasti pikkasen pienemmällä renkaalla varustettuun malliin.
Jos on käytössä valmis jonkin auton johtosarja ja mittaristot ja systeemit, niin mun mielestä on helpon ja varmatoimisin ratkaisu siirtää sähköt mahdollisimman suurena kokonaisuutena. Mullahan on Cabriossa lähes kokonaan nelosgolffin sähköt. Ei ole ollut huolta eikä murhetta minkään laitteen toimivuuden kanssa.
Tietysti hardgore virittelyyn parempi on ohjelmoitava purkki, mutta melko jumppa siinäkin on säätää kaikki kylmäkäynnit ja systeemt kohdilleen, ja saada vielä mittaristokin toimimaan moitteettomasti ja oikein, mutta sitähän kutsutaan harrastamiseksi.
Mikään konetyyppi ei käy toista paremmin esim Corradoon. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa on. Ehkä lähtisin kuitenkin sijoittelemaan poikittaiskonetta, mutta jos kaikki Geen apulaitteet on olemassa, voi nekin vaihtaa pitkittäiskoneeseen muitta mutkitta.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Oletko rolle ihan vaan penkittänyt tehot sallittuihin rajoihin tuohon ykköseen vai onko haettu poikkeuslupa?
Itseä mietityttää voiko g60/1.8t-koneen laittaa paikalleen ykköseen kuristamalla tehoja esim. supisteella ahtoputkissa tai vastaavasti isommalla hihnapyörällä ja rajoittimella? Jarrut kyllä päivittyy vastaamaan tehoja, mutta kuinka käy konttorilla esim. akselimassojen jne. kanssa?
Itseä mietityttää voiko g60/1.8t-koneen laittaa paikalleen ykköseen kuristamalla tehoja esim. supisteella ahtoputkissa tai vastaavasti isommalla hihnapyörällä ja rajoittimella? Jarrut kyllä päivittyy vastaamaan tehoja, mutta kuinka käy konttorilla esim. akselimassojen jne. kanssa?
Eikös Rollella ollut "omavalmistemoottorilla"?
Eli jos tuohon omaani nyt sais inspiraation (ja vähän rahaa) tekemään 20vt swapin niin joutuisko siiihen muuta tekee kuin sähköt(mittaristot jne,mahdollisesti kojelauta),moottori,putkisto(?),ahtoputkisto. Jos nuo kaikki tarvittavat apulaitteet(tai mitä siihen tarvis lisää tai pois) G:ssä jo on.
Mites liitännät pumpulle? käykö vanha pumppu/tankki?
Eli jos tuohon omaani nyt sais inspiraation (ja vähän rahaa) tekemään 20vt swapin niin joutuisko siiihen muuta tekee kuin sähköt(mittaristot jne,mahdollisesti kojelauta),moottori,putkisto(?),ahtoputkisto. Jos nuo kaikki tarvittavat apulaitteet(tai mitä siihen tarvis lisää tai pois) G:ssä jo on.
Mites liitännät pumpulle? käykö vanha pumppu/tankki?
Mitä kaikkea tuohon omavalmisteeseen liittyy? Pitääkö esim. käyttää auton omaa lohkoa/osia vai saako tuon g60-koneen iskeä ihan suorilta tuonne kunhan todistaa penkkilapuilla, ettei saanut millään 134.4hv enempää irti... Onko kellään linkkiä vaikka AKE:n sivuille, josta asia selviäisi?
Ja tuon swapin ajattelin tehdä ihan helpointa kautta halvimmalla eli 02O laatikko ja tuo kone siihen perään "kuristettuna". Kesto voi olla niin ja näin, mutta säästyypähän rutosti aikaa. (kunnes loota laukeaa) Tosin eihän tuo 02a laatikkokaan olisi paha istuttaa, kun valmiita kiinnikkeitä saa ja vaijerilla saa kytkimenkin pelaamaan. Paska homma on, että joutuu teettämään vetoakselit.
Ja tuon swapin ajattelin tehdä ihan helpointa kautta halvimmalla eli 02O laatikko ja tuo kone siihen perään "kuristettuna". Kesto voi olla niin ja näin, mutta säästyypähän rutosti aikaa. (kunnes loota laukeaa) Tosin eihän tuo 02a laatikkokaan olisi paha istuttaa, kun valmiita kiinnikkeitä saa ja vaijerilla saa kytkimenkin pelaamaan. Paska homma on, että joutuu teettämään vetoakselit.
Tuota joskus AKE:sta tiedustelin sähköpostitse, niin sanoivat, että moottoriin pitää tehdä "rakenteellinen muutos", jotta sen tehoja voidaan hyväksytysti vähentää. Sitä eivät sitten suostuneet määrittelemään, että mitä tuo rakenteellinen muutos tarkoittaa (tai no, antoi ne esimerkin: "poista vaikka se ahdin")... kehoittivat menemään vain omalta konttorilta kyselemään tarkemmin. Kysyin juuri esimerkinomaisesti tuosta imuilman rajoittamisesta kuristimella tai imusarjaa muokkaamalla. Epäili, että ei riitä ns. rakenteelliseksi muutokseksi, ja kehoitti edelleen vain kyselemään konttorilta lisää.
Mulla on tosiaan auton moottoriin vaihdettu ainoastaan 20V kansi, männät ja moottorinohjausjärjestelmä sekä asennettu kkk turbohdin ahtoilman välijäähdyttimellä. Mitattu teho 131 hv mikä on roimasti enemmän kuin alkuperäinen 90 hv.
Eli moottorin alakerta on alkuperäinen, joten ei siinä sen ihmeempää omavalmistetta ole. Kannen istuttaminen JH lohkoon sisältää omavalmistetta senkin edestä.
Eli moottorin alakerta on alkuperäinen, joten ei siinä sen ihmeempää omavalmistetta ole. Kannen istuttaminen JH lohkoon sisältää omavalmistetta senkin edestä.
Mites tämä onnistuu vanhan pitkittäiskoneisen kanssa? Eli Passat Typ32. PVW:ssä joku tuota jo kyseli, ja siellä puhuttiin moottorin kiinnikkeiden, pakoputkiston ja bensalinjojen (high-pressure fuellines) soveltamisesta.
Käytännössähän tuommonen pitää koota johonkin muuhun lohkoon tai tehdä koneesta jotenkin muuten omavalmiste, koska 150hv on liikaa tuohon koriin.
Käytännössähän tuommonen pitää koota johonkin muuhun lohkoon tai tehdä koneesta jotenkin muuten omavalmiste, koska 150hv on liikaa tuohon koriin.
-96 auto vaatii jo vtt mittaukset.
Eikai se mitään vaadi, jos laittaa täysin vakion (esim. 150hp AGU) 1.8T:n keulalle ja käy hakemassa VW:n tiskiltä päästönormilaput, että ko. moottori täyttää päästönormin "n". Sit vaan päästönormilapun ja vastaavuustodistuksen (VW:n tiskiltä käy hakemassa vaan lapun, että mitä pitää vaihtaa ko. autoon, että se vastaa jarruiltaan ja alustaltaan esim VR6-mallia) kanssa leimalle..?
Näin se ainakin joskus meni. En tiedä onko joku pykälä sitten muuttunut?
Ei oo mitkään pykälät muuttuneet. Eli homma käy juurikin noin kuin Mak 383 totesi.
Tai näin ainakin omalla kohdalla mentiin. Hommaa helpotti se että alusta oli jo valmiiksi vr6 venton alustaa vastaava.
Mutta että moottori täyttää tuon maahantuojalta saatavan päästölapun pitää käytännössä kaikki ilmanputsarilta katalysaattorille olla siitä luovuttaja autosta.
Muutoin moottorista tulee omavalmiste ja sitten sinne VTT:lle käypi matka jos leimaa mielii.
Tai näin ainakin omalla kohdalla mentiin. Hommaa helpotti se että alusta oli jo valmiiksi vr6 venton alustaa vastaava.
Mutta että moottori täyttää tuon maahantuojalta saatavan päästölapun pitää käytännössä kaikki ilmanputsarilta katalysaattorille olla siitä luovuttaja autosta.
Muutoin moottorista tulee omavalmiste ja sitten sinne VTT:lle käypi matka jos leimaa mielii.
Jos otetaan lähtökohdaksi -95 8v GTi Golf ja suoritetaan pientä aivoleikkiä että siihen laitettas 20vt kone,esim AGU.
Itseäni on mietittänyt että onko nuo moottorin sähköt ihan p&p sinne sulakerasialle vai joutuuko siellä harrastaa "tuninkia" jotta kiuluun saa sähköt? Muita sähköjähän ilmeisesti turha vaihtaa,eikös vain?
Tuota Vilen rojektikertomusta lueskentelin ja jäin semmoiseen kästykseen että sähköt ei erikoisempia virityksiä olis tarvinnut? (siellähän säädettiin ilmastoinnin piuhojen kans.)
Kierroslukumittarikaan ei ilmeisesti ihan suoraan toiminut.
Onkos kolmoskuppasen 8v/16v molemmat nestekytkimellä. 8v on keppi ja 16v vaijerilaatikko? (02A?)
Edit:tarkemmin luettuna ajatuksen kans on siellä näkjään harrastettu johtojen kans.
Itseäni on mietittänyt että onko nuo moottorin sähköt ihan p&p sinne sulakerasialle vai joutuuko siellä harrastaa "tuninkia" jotta kiuluun saa sähköt? Muita sähköjähän ilmeisesti turha vaihtaa,eikös vain?
Tuota Vilen rojektikertomusta lueskentelin ja jäin semmoiseen kästykseen että sähköt ei erikoisempia virityksiä olis tarvinnut? (siellähän säädettiin ilmastoinnin piuhojen kans.)
Kierroslukumittarikaan ei ilmeisesti ihan suoraan toiminut.
Onkos kolmoskuppasen 8v/16v molemmat nestekytkimellä. 8v on keppi ja 16v vaijerilaatikko? (02A?)
Edit:tarkemmin luettuna ajatuksen kans on siellä näkjään harrastettu johtojen kans.
Tarkoitin siis diagnostiikalla juttelua testerin kanssa.
Kerran olen kokeillut kytkeä testerin suoraan ecun ja immon väliseen w-linjaan, siitä ei toiminut yhteys ainakaan. Minun mielestä pitäis toimia, en tiedä miksei toiminut. Sillon en joutanut asiaan perehtymään enempää.
Tarvis kokeilla uudestaan, mutta ei nyt ole autoa jossa testata.
Immo-sopeutuksen epäonnistuminen on järjestelmätuntemuksen puutetta ;)
Kerran olen kokeillut kytkeä testerin suoraan ecun ja immon väliseen w-linjaan, siitä ei toiminut yhteys ainakaan. Minun mielestä pitäis toimia, en tiedä miksei toiminut. Sillon en joutanut asiaan perehtymään enempää.
Tarvis kokeilla uudestaan, mutta ei nyt ole autoa jossa testata.
Immo-sopeutuksen epäonnistuminen on järjestelmätuntemuksen puutetta ;)
Onkos kenelläkään kokemustatämän lafkan tuotoksista? Ilmeisesti tekee 20vt:n asennuksesta aika P&P? Tosin nuo konemuutokset on suht vähäisiä vielä täällä kekkoslandiassa.
Aika suolaisen hintaista mutta köyhällehän kaikki on kallista.
Aika suolaisen hintaista mutta köyhällehän kaikki on kallista.
Aiheeseen vähän liittyen. Olen asentamassa aeb konetta poikittain Corradoon ja imusarjaksi olen laittanut agu;n imusarjan. Mitä laturin jalkaa näiden yhdistelmässä pitäisi käyttää? Aeb: jalalla laturi osuu kaasuläppään eikä mahdu paikallensa. Agu on uudeman mallinen lohko, joten agun laturin jalka ei istu vesipumpun päälle? Ainakaan vm 00 1.8 20v jalka ei istunut. Näitä on suomessakin käsittääkseni jokunen tehty mitähän laturin jalkaa niissä on käytetty?
Ecun sähköjen kytkentä. Löytyykö siihen kytkentäkaavioita jostain?
Suunnittelen tuohon omaan Raatoon (-89 G60) AGU-swappia, enkä ajatellut urheilla VEMSin tai squirtin kanssa vaan vaihtaa koneen ecuineen kaikkineen. Vai onko em. ohjausbokseihin saatavilla valmiita ohjelmia? Voisi vaaka kallistua siinä tapauksessa toiseen suuntaan..
Suunnittelen tuohon omaan Raatoon (-89 G60) AGU-swappia, enkä ajatellut urheilla VEMSin tai squirtin kanssa vaan vaihtaa koneen ecuineen kaikkineen. Vai onko em. ohjausbokseihin saatavilla valmiita ohjelmia? Voisi vaaka kallistua siinä tapauksessa toiseen suuntaan..
Tuo olikin jo tuossa aiemmin mainittuna, tuli lueskeltua pikaiseltaan läpi toi ohje.
Corradon kohdalla ollut maininta jäi vain pyörimään mieleen:
..eli jotain hauskaa luvassa. Pitänee heittää meiliä tuonne.
Corradon kohdalla ollut maininta jäi vain pyörimään mieleen:
Post 1991 cars are a little bit more problematic since the engine management harness is combined with the rest of the engine bay wiring
..eli jotain hauskaa luvassa. Pitänee heittää meiliä tuonne.
Onkos kukaan perehtynyt VR6 -> 1.8T swappiin? Tai miksei samantien 2.0TFSI, hinta vaan pompsahtaa. Vakiona kun tuossa Corradossa on jo se 140 kW, soisi vaihdokkimotin olevan joku tehokkaampi versio kuin se 110kW. Joskus käväissyt mielessä moinen swappi, mutta onkohan tuossa kuinka paljon enemmän jumppaa kuin neloskoneiseen tehdessä?
eli jos nyt esmes ton AEB koneen heittää nokille, niin 1.8 yks piste ruutasta käy koneen kannattimet ja laturihässäkkä?
Miten bensapuoli?
-Toimiiko tolla ykspiste ruutan pumpulla?
Mitenkäs toi sähköpuoli on helpoin/halvin tehä?
-säästää kolmosen omat kabiinin sähöt ja käyttää 1.8t:n sähöt vain konehuoneen puolella?
-Halvin ei varmaankaan ole, mutta ehkä kuitenkin toimivin että nappaa kaikki sähköt mittaristolle asti luouvuttajasta
Miten bensapuoli?
-Toimiiko tolla ykspiste ruutan pumpulla?
Mitenkäs toi sähköpuoli on helpoin/halvin tehä?
-säästää kolmosen omat kabiinin sähöt ja käyttää 1.8t:n sähöt vain konehuoneen puolella?
-Halvin ei varmaankaan ole, mutta ehkä kuitenkin toimivin että nappaa kaikki sähköt mittaristolle asti luouvuttajasta
Sebastian mainosti tuossa ylempänä http://www.qpeng.com/ <-- helpoin. Kannattaa muutenkin tutustua tuohon sivustoon, löytyy mm. kuvitettu swappiohje.
aattelin vaihtaa sen öljypohjan sandels mäyräkoiraan. Jos oot akselilla jkl-jämsä-tre niin kuljetus ilman lisäkustannuksia...
Ja jos sulla ei oo kauhee kiire projektin suhteen niin multa saattais löytyä sulle valmiit ahtoputket, cooleri, ja varsinkin uuden imusarjan tarviit...
Ja privalla voit ottaa yhteyksiä.
Ja jos sulla ei oo kauhee kiire projektin suhteen niin multa saattais löytyä sulle valmiit ahtoputket, cooleri, ja varsinkin uuden imusarjan tarviit...
Ja privalla voit ottaa yhteyksiä.
Sälhökaasu
Mitäs ongelmia tuottaa jos moottorissa on sähkökaasu?
Miten sen saa muutettua vaijerikaasuksi jos on tarkoitus käyttää moottorin omaa johtosarjaa ja ecua?
Miten sen saa muutettua vaijerikaasuksi jos on tarkoitus käyttää moottorin omaa johtosarjaa ja ecua?
No siis juu polkimet nyt joutuisi vaihtamaan tai lisäämään anturin/potentiometrin omiin polkimiin mutta juurikin kun haluan poies tuon driwe-by-wiren eli sähkökaasun.
Ja tarkoitus ei ole siis käyttää AUTON omia sähköjä vaan MOOTTORIN piuhoja ;)
EIhä noita KR:n vanhoja piuhoja nyt halua sotkea enään tuonne... Ja on varmasti aikan helvetinmoinen sotku jos alkaa yhisteleen.
Mutta ilm. kaasuläppäkotelo esim. AGUsta niin saisi toimimaan, täytyy selvitellä lissee vielä.
Ja tarkoitus ei ole siis käyttää AUTON omia sähköjä vaan MOOTTORIN piuhoja ;)
EIhä noita KR:n vanhoja piuhoja nyt halua sotkea enään tuonne... Ja on varmasti aikan helvetinmoinen sotku jos alkaa yhisteleen.
Mutta ilm. kaasuläppäkotelo esim. AGUsta niin saisi toimimaan, täytyy selvitellä lissee vielä.
Linkkejä:
http://users.snip.net/~gajewski/1.8t/1.8tintoA2shellFAQ.html
http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_1422.shtml
http://www.qpeng.com/conversion_guide.html
Swapin mk3 tehneet haluisin vähän kuulla teiltäkin minkälainen homma se oli, lähinnä noi sähköt jänskättää.
http://users.snip.net/~gajewski/1.8t/1.8tintoA2shellFAQ.html
http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_1422.shtml
http://www.qpeng.com/conversion_guide.html
Swapin mk3 tehneet haluisin vähän kuulla teiltäkin minkälainen homma se oli, lähinnä noi sähköt jänskättää.
Mites toi leonin moottori? Tarjolla olis aika sopivasti 03 leonin moottori.
Ja muakin kiinnostais toi polttoainapuoli, että onko bensapumppu vaihdettava, jos auto on 1pisteruisku? Walbro tankkiin?
Leonin moottoriin joutuu vaihtamaan, kaasuläpän ainakin.
En tiiä mikä bensapumppu siinä on, mutta vr6 pumppu saattas sopia.
Mulla on nyt hakusessa AGU:n jatkeeksi mk3 16v getarin 02A, vaihdevivustoineen ja polkimineen. Jos jollain on, niin viestiä vaan YV.
Kone on nyt purettu A3 nokalta ja johtosarja purettu ja osittain silputtu myös. Seuraavaksi tarvii purkaa golfista moottori pois ja alkaa miettimään vaihelaatikko, poljin, jarrutehostin hässäkkää. Onkos tämän ikästen autojen jarrutehostimissa eroja ABS/ei abs välillä? Kun mulle ei abseja tule ja tarviin kuitenkin uuden tehostimen, että saa kytkimen pelaamaan nesteellä eikö?
Täytyy varmaa projekti topikki pistää, kunhan jotain todellista on ensin tapahtunu. :)
Kone on nyt purettu A3 nokalta ja johtosarja purettu ja osittain silputtu myös. Seuraavaksi tarvii purkaa golfista moottori pois ja alkaa miettimään vaihelaatikko, poljin, jarrutehostin hässäkkää. Onkos tämän ikästen autojen jarrutehostimissa eroja ABS/ei abs välillä? Kun mulle ei abseja tule ja tarviin kuitenkin uuden tehostimen, että saa kytkimen pelaamaan nesteellä eikö?
Täytyy varmaa projekti topikki pistää, kunhan jotain todellista on ensin tapahtunu. :)
Umpikeula-Passatista saat koko paketin näppärästi. Eli iso tehostin/kytkimen työsylinteri/poljinasetelma-kombon.
Jos "ruuvaa kiinni"-osia halutaan, Passatin osat passaavat kyllä kakkikseen, mutta kolmoseen ei.
Sopivan tehostimen ja jarrusälilön saa ABS:ttömästä 1.8-2.0 Golffista tai Ventosta.
Jos haluaa sopivan (22,2mm) pääsylinterinkin samaan pakettiin, osat kannattaa napata Variantista.
Keppi, vaijerit, kytkinsylinterit ym. hilkkeet ovat varmaan helpoimmin löydettävissä VR6:sta purettuina.
Poljinasetelma taisi olla sama vaijeri- ja nestetoimisella kytkimellä.
Eikö ois kannattanut ottaa siitä A3:sta laatikko? Rengaskoko on kuitenkin siinä audissa suurempi niin luulis välityksien olevan tiheämmät??
Olis kannattanu, mutta minun mielestä 600euroa on aika suolanen hinta...
Kerrataanpas:
Jarrutehostin ja säiliö käy ABSittomista 1.8-2.0 kolmoskoppasista.
Keppi, vaijerit, kytkinsylinteri vr6:sesta.
Onko poljin asetelma tosiaan sama neste/vaijerikytkimille?
Mitkä vetarit?
Sopiiko vr6:sen laatikko 4pyttyseen, entä onko noissa 02a laatikoiden väännönkestoissa eroavaisuuksia? Millähän koodilla mahtaa löytyä joku sopivan lyhyt, mutta mahd. kestävä laatikko.
Kauheeks kyselyks menee, mutta janoan tietoa, että saan nämä hommat hankittua ja pääsen ajattelemaan koneen puottamista keulalle.
Kiitos taas! :)
Eli sekin on bolt on kolmos koppaan?
Kappas, olin ihan siinä luulossa että tässähän oltiin laittamassa kakkista. Kolmoseen sopivuudesta en pane päätäni pantiksi mutta jii_bee tuntui tietävän että kolmoseen ei niin bolt-on kuin kakkiaiseen johon ei tartte porata kuin pari reikää kytkimen pääsylinterille.
Poljinasetelma siis on eri vaijeri- ja nestekytkimellisessä.
Yksi vaihtoehto on jättää vaijerikytkin ja hommata taasen muumikeula-Passatista mekaaninen kytkimen käyttövipu 02A-laatikkoon. Ollut ainakin 1.6 bensakoneissa käytössä. Sopii suoraan hydraulisen työsylinterin tilalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa