Mitätön bassotoisto B4
Valvoja: ffp jäsenet
Mitätön bassotoisto B4
Morjens. Viime kesänä ostin tuommoisen -96 vuosimallisen variantti pasuunan. Päätin nyt laittaa sitten hieman äänen toistoa uuteen uskoon ja ostin 2 x HERTZ DSK165.2. Eihän nuo nyt mitään varsinaista high endiä ole, mutta parannus entiseen. Ongelmana siis on ihan käsittämättömän surkea matalien taajuuksien toisto. Johtuuko siitä, että passatissa ei ole varsinaista koteloa tuolle elementille vaan pelkkä reikä ovipahvissa? Joka ovessa siis basso/diskantti yhdistelmä. Miten tuota pystyisi kotikonstein parantelemaan? Subbareita ja vahvistimia ei kiinnosta rueta kehittelemään.
Ilmeisesti erillistä vahvistinta ei ole, millainen soitin on?
Oviin voi rakentaa tukevammat kiinnityspaikat elementeille (elementeille korokerenkaat tai jokin muu alusta ja kiinnitys itse oveen eikä ovipahviin) ja samalla asentaa vaimennusmateriaalia oven sisään, saattaisi hieman auttaa. Ohjelmalähteen / soittimen asetukset kannattaa myös käydä läpi. En tosin ko. kaiuttimista tiedä mitään joten voihan olla että ne eivät kovin muhevaan bassotoistoon pysty vaikka tekisi mitä.
Oviin voi rakentaa tukevammat kiinnityspaikat elementeille (elementeille korokerenkaat tai jokin muu alusta ja kiinnitys itse oveen eikä ovipahviin) ja samalla asentaa vaimennusmateriaalia oven sisään, saattaisi hieman auttaa. Ohjelmalähteen / soittimen asetukset kannattaa myös käydä läpi. En tosin ko. kaiuttimista tiedä mitään joten voihan olla että ne eivät kovin muhevaan bassotoistoon pysty vaikka tekisi mitä.
Vahvistinta ei ole. Soittimena on Alpine CDE-9880. Kaiuttimia kytkiessä kyllä laittelin tarkasti johdot oikein päin, joten niiltä osin pitäisi olla kunnossa. Myös kaikki säädöt olen kahlannut läpiin useampaan kertaan, eikä niillä saa sen kummempaa aikaan. Tuo kaiuttimen reikä ovipaneelissahan mene miltei suoraan ovipeltiin asti, joten pitäisikö siihen lähteä sullomaan jotain huttua?
-
- -
Tähän tyyliin kun vaimentaa, niin pitäisi toistoon tulla lisää potkua. Saman setin kun leipoo ulkopeltiinkin, niin on kumma, jos ei äänessä huomaa eroa.
http://www.jc-elements.com/gallery.html
http://www.jc-elements.com/gallery.html
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”