Elikkäs kyseinen Passat (2.0TDI BKP) tekee sen, että se sammuu kesken ajon hehkun merkkivalon vilkutuksen kanssa. Lähtee kyllä käyntiin kun hetken päästä käynnistää ja toimii normaalisti. Nyt sitten sain kapulan (MemoScan U585) jolla sain luettua vikakoodit ja kyseinen laite antaa seuraavanlaisen ilmoitukset viaksi:
"Supply voltage A for injectors: Circuit malfunction: P1040
Output dose not sw./short to positive"
Tuo P1040 viitannee 1.sylinteriin vai olenko oikeassa. Mutta kysymys kuuluukin, onko kyseessä suutinvika vai mikä? Apua kaipailen, kun hieman noviisi näissä vikakoodihommissa.
Passat 2.0TDI Sammuu ajossa --KORJATTU--
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2.0TDI Sammuu ajossa --KORJATTU--
Viimeksi muokannut Samx, 18.6.2010 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noissa suuttimen ohjaus eculta tapahtuu miinusta pätkimällä. Plussa on jatkuva. Koodin perusteella joku suutin oikosulkee miinusohjauksen plussaan, toisin sanoen suuttimen virtapiirin vastusarvo on ecun mielestä reilusti pienempi kun pitäisi.
Johtosarja se ei mun logiikan mukaan voi olla, koska jos ohjaus/miinus johdoista joku ottais maihin, ei tulis short to B+ herjaa, ja jos jatkuva plussa ottais maihin, tulisi varmaankin jotain muuta kun short to B+. Todennäköisin syy on, kuten koodi antaa ymmärtää että joku suutin on sisäisesti oikosulussa hetkittäin.
Keskustelua lontooksi.
http://www.bba-reman.com/forums/Topic93664-1-1.aspx
Johtosarja se ei mun logiikan mukaan voi olla, koska jos ohjaus/miinus johdoista joku ottais maihin, ei tulis short to B+ herjaa, ja jos jatkuva plussa ottais maihin, tulisi varmaankin jotain muuta kun short to B+. Todennäköisin syy on, kuten koodi antaa ymmärtää että joku suutin on sisäisesti oikosulussa hetkittäin.
Keskustelua lontooksi.
http://www.bba-reman.com/forums/Topic93664-1-1.aspx
Siemens on aina siemens, vai miten se meni..
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_352.pdf
03G130073D tai DX Sinne kaiketi kuuluu. Ebay.de?
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_352.pdf
03G130073D tai DX Sinne kaiketi kuuluu. Ebay.de?
Suuret kiitokset asiantuntevista vastauksista. Jospa nollais ton vikamuistin vielä ja tarkkailis tilannetta. Sen verta arvokkaita nuo suuttimet. Saiskohan yleismittarilla selville mikä suutin temppuaa. Tuolla "lontoon" foorumilla olikin tuosta resistanssin mittauksesta, mutta miten lie kun vika ei ilmene koko aikaa. Eli näkyyköhän tuota poikkeamaa resistanssissa.. Täytynee kokeilla kunhan kerkiää.
Viimeksi muokannut Samx, 7.6.2010 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaavan ongelman teki -06 2.0TDI passat kun polttoaineen siirtopumppu oli finaalissa. MUTTA se ei antanut mitään vikakoodeja. Eli oireet: kävi tyhjäkäyntiä vaikka kuinka kauan, mutta sammui aina ajosta varsinkin hieman raskaammain ajettaessa. Aluksi epäiltiin suuttimia tai johtosarjaa, mutta joku viisas keksi tuonkin. Erona kyllä että mitään vikakoodeja ei löytynyt. Oli alkupään uuskorinen farkku.
Mulla -06 1.9 tdi,sammu myös ajosta aivan suoraan,syy:polttoainepumppu.Oireili aiemmin pitämällä epämääräistä hurinaa toisinaan,välillä hurinaa ei kuulunut.Teki tosin kerran vaan stopin,joutui hinaamaan "varikolle",onneksi meni myyjäliikkeen takuuseen.Nyt pelittää kun uusi pumppu kiinni.Ei muuta kuulemma ollut vikana.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459&highlight=
Tuota voi lueskella seuraavan suuttimen pimenemistä odotellessa.
Tuota voi lueskella seuraavan suuttimen pimenemistä odotellessa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 21.3.2012 13:55
Lueskelin tätä aihetta kun omassa kärryssä oli vastaavat oireet. Syy löytyi kuitenkin kampiakselin asentoanturista eli voisiko kutsua kierroslukuanturiksi. Hintaa anturilla oli 90€ mutta työ maksoi julmasti kun ovat rakentaneet moottorin sen anturin ympärille. Toki tälle vialle oli oma koodinsa, ja muita vikakoodeja ei antanut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa