Golf 3 gti -95
Ratin liimaukset on irronnut ratin rungosta ja ratti pyörii ärsyttävästi käsissä ajaessa joten aattelin että sen voisi vaihtaa joten kyselin vanhalta katsastus äijältä että mitä täytyy tehä et saa vaihtaa bagillisen ratin bagittömään ja joku todistus volkkarilta ja muutoskatsastus mutta..
onko golf 3 gti -95 valmistettu bagittömällä ratilla?
mitä tuo todistus maksaa?
täytyykö myös hanttarin puolen bagi ottaa pois?
entäs bagin valo?
Golf 3 bagiratin vaihto..
Valvoja: ffp jäsenet
Ei tartte olla mikään gti, kunhan on autosta on ollut saatavilla malli esim. CL jossa ei ole bageja.
Kaikissa GTI-golfeissa varmaan on bagit ja ne luokitellaan lisävarusteeksi kun autosta on saatavilla malli jossa ei ole bageja, silloin ne voi poistaa.
Itse vaihdoin omaan autoon alkuperäisen bagillisen ratin tilalle halvan racing-tyylisen bagittömän ratin, yhdistin turvatyynylle menevät johdot ja auto luulee että on molemmilla puolilla toimivat tyynyt.
Pitää katsastuksessa varmaan käyttää tuota vanhaa rattia tai voi tulla sanomista, tai sitten ei koska airbagin valokin toimii normaalisti kun laittaa virrat päälle ja sammuu hetken kuluttua.
Eli:
- hommaat todistuksen volkkarilta tai maahantuojalta että kyseisestä autosta on olemassa malli jossa ei ole airbageja, muistaakseni täytyy olla vielä maahantuojan todistus siitä että kaikki kyseinen laitteisto on autosta poistettu
- poistat kaikki turvatyynyt ja niihin liittyvät sähkölaitteet, valot, tekstit, mahdolliset kytkimet jne autosta
- viet auton muutoskatsastukseen jossa esität todistukset
Kaikissa GTI-golfeissa varmaan on bagit ja ne luokitellaan lisävarusteeksi kun autosta on saatavilla malli jossa ei ole bageja, silloin ne voi poistaa.
Itse vaihdoin omaan autoon alkuperäisen bagillisen ratin tilalle halvan racing-tyylisen bagittömän ratin, yhdistin turvatyynylle menevät johdot ja auto luulee että on molemmilla puolilla toimivat tyynyt.
Pitää katsastuksessa varmaan käyttää tuota vanhaa rattia tai voi tulla sanomista, tai sitten ei koska airbagin valokin toimii normaalisti kun laittaa virrat päälle ja sammuu hetken kuluttua.
Eli:
- hommaat todistuksen volkkarilta tai maahantuojalta että kyseisestä autosta on olemassa malli jossa ei ole airbageja, muistaakseni täytyy olla vielä maahantuojan todistus siitä että kaikki kyseinen laitteisto on autosta poistettu
- poistat kaikki turvatyynyt ja niihin liittyvät sähkölaitteet, valot, tekstit, mahdolliset kytkimet jne autosta
- viet auton muutoskatsastukseen jossa esität todistukset
Noin vuosimallista -95 saakka kaikissa golfeissa on ollut airbag, varustelusta riippumatta. Pienen jeesustelun paikka: itse ainakin arvostaisin sitä, että autossa on toimivat turvatyynyt, ainakin kolaritilanteessa. En tiedä sitten muista, jotka autoa käyttävät.
Jos bagit on poistettu ilman hyväksyntää, veikkaan, että vakuutusyhtiöllä on onnettomuuden sattuessa asiaan jotain sanomista, jos bagi olisi lieventänyt vahinkoja.
Sitä paitsi, ehjiä, ratteja bagilla saa käytettyjen markkinoilta samaan hintaan kuin tarvikeratteja ilman bagia.
Jos bagit on poistettu ilman hyväksyntää, veikkaan, että vakuutusyhtiöllä on onnettomuuden sattuessa asiaan jotain sanomista, jos bagi olisi lieventänyt vahinkoja.
Sitä paitsi, ehjiä, ratteja bagilla saa käytettyjen markkinoilta samaan hintaan kuin tarvikeratteja ilman bagia.
Kyllä noita -95 GTI:ä on ollut ilman bagiäki nimim. sellaisen omistaneena vielä kk sitten ja oli ns. vanha malli jossa neliskanttiset sivuvilkut!!
Kaveri aikoinaan vaihtoi ratin bagittömään ku samanlaista autoa sai ilman bagiäkin, en nyt vaan millään muista mitä muuta sillä tarvi tehä sen suhteen. Kävi kuitenki eka kysyy konttorilta ja sai sieltä neuvot miteen tehdään oikee oppisesti.
Kaveri aikoinaan vaihtoi ratin bagittömään ku samanlaista autoa sai ilman bagiäkin, en nyt vaan millään muista mitä muuta sillä tarvi tehä sen suhteen. Kävi kuitenki eka kysyy konttorilta ja sai sieltä neuvot miteen tehdään oikee oppisesti.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa