projekti: kevätkiillotusta
Valvoja: ffp jäsenet
dr_ink kirjoitti:- Pesu tymäkällä pinelinellä ja pesurilla
- Pesu märällä hevosen vitulla ja fairyvedellä*
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Claybar käsittely
- Korrek kliineri (epäkeskolla)
- Kliinerin kiilloitus käsin (kannattaa uskoa purkissa olevaa "käsittele pieni alue kerrallaan")
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Korrek TFX vaha (epäkeskolla)
- Kiilloitus (epäkeskolla)
- Huuhtelu*
- Kuivaus*
*-Merkityt aivan turhia...
Vahauksen jälkeen ei pesua noin viikkoon, vahat "kovettuu" vielä. ;)
Ja Fairylla pestään astiat.
Tänään tuli lime prime lite ja blue velvet.
Testasin taka spoileriin menulla:
-huuhtelu
-pesu mequn shampoolla
-huuhtelu
-kuivaus
-clay bar dodon born slippyllä
-huuhtelu
-kuivaus
-lime prime lite
-blue velvet *2
En nyt tiedä hämääkö spoilerin pieni pinta-ala mutta mequja ennen käyttäneenä en nyt voi sanoa kokeneeni AHAA elämystä dodoilla.
Pinnan liukkaus mequilla on ollut parempi,kiillosta en sano vielä juuri mitään tuon spoileri testin perusteella..mutta jos vastaavaa on koko auto niin hieman petyin.
Veden poistuminen pinnalta on täysin verrattavissa mequn,esim cleaner waxin veden poistoon.
Viikonloppuna lissää.
Testasin taka spoileriin menulla:
-huuhtelu
-pesu mequn shampoolla
-huuhtelu
-kuivaus
-clay bar dodon born slippyllä
-huuhtelu
-kuivaus
-lime prime lite
-blue velvet *2
En nyt tiedä hämääkö spoilerin pieni pinta-ala mutta mequja ennen käyttäneenä en nyt voi sanoa kokeneeni AHAA elämystä dodoilla.
Pinnan liukkaus mequilla on ollut parempi,kiillosta en sano vielä juuri mitään tuon spoileri testin perusteella..mutta jos vastaavaa on koko auto niin hieman petyin.
Veden poistuminen pinnalta on täysin verrattavissa mequn,esim cleaner waxin veden poistoon.
Viikonloppuna lissää.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
topicin luin läpi ja innostus heräsi pikku vahailuihin. tähän mennessä olen vaan käyttänyt jotain halpavahoja kaupan hyllyltä ja tunnin kahden nopeita pesu+pikavahaushommia.
konetta ei ole eikä vielä ole tarkoitus hankkia.
ekan vahailun kohteena on toi mun '92 skyline jossa on siis valkoinen ehkä jopa alkuperäinen maalipinta joka ei ole mahdottoman huonossa kunnossa ollenkaan. lisäksi luukut on hiilikuitua (kiiltävä lakka) ja niissä näkyy kaikki naarmut kyllä heti.
Maikki suositteli seuraavat aineet mulle ja ne tilasin kysymyksiäkin nousi pinnalle useita:
1.eli ensin pesu jolla poistetaan vanhat vahat ym (esipesu ja perään jollain jytkyllä pesuaineella) kävisikö tuohon fairy kun tarkoitus on kaikki vanhat poistella vai haenko suoraan pinelineä?
2."100g claybaria ja citrus bling 500ml josta saat 5,5l detaileria tai jopa 8,5l liukkaria claybarille"
eli esipesun jälkeen sitten claybar käsittely, kumpaa sekoitussuhdetta tuohon citrus blingiin nyt pitäisi käyttää? eli en ymmärrä että mikä ero on detailerilla ja liukkarilla. kumpi ja miksi?
3.tämän jälkeen nopea välipesu, käykö tähän pesuun nyt joku ihan perus turtlewaxin nanotech jota hyllyssä on, pelkkä vesihuuhtelu, vai millain? ---> kuivaus
4.Clayn jälkeen läpikäynti Poorboys White Diamondilla. ok tässä ei mitään erikoista. levityssieniä tulee myös pari että niillä tämä leveälle ja mikrokuituliinoilla pois (niitä tilasin myös 4kpl) Onkos tämä kuinka "nopeeta" vahaa. eli mennäänko ihan pelli kerrallaan vai ehtiikö vetämään isompia alueita?
5.vahaksi ValetPro House wax 500ml. eli kun white diamond on pyyhitty pois niin sen jälkeen tämä pintaan levityssienellä ja mikrokuituliinaa perään.
lopuiksi huuhtelulla vahapöly pois kun kuitenkaan en osaa tarpeeksi ohutta kerrosta levitellä :)
Ikkunoiden listoihin mulla onkin joku ihan hyvä aine jo valmiina.
Varmistuksena vielä että toi sama menettely on hyvä myös hiilaripinnoille?
Kiitos neuvoista jo etukäteen.
konetta ei ole eikä vielä ole tarkoitus hankkia.
ekan vahailun kohteena on toi mun '92 skyline jossa on siis valkoinen ehkä jopa alkuperäinen maalipinta joka ei ole mahdottoman huonossa kunnossa ollenkaan. lisäksi luukut on hiilikuitua (kiiltävä lakka) ja niissä näkyy kaikki naarmut kyllä heti.
Maikki suositteli seuraavat aineet mulle ja ne tilasin kysymyksiäkin nousi pinnalle useita:
1.eli ensin pesu jolla poistetaan vanhat vahat ym (esipesu ja perään jollain jytkyllä pesuaineella) kävisikö tuohon fairy kun tarkoitus on kaikki vanhat poistella vai haenko suoraan pinelineä?
2."100g claybaria ja citrus bling 500ml josta saat 5,5l detaileria tai jopa 8,5l liukkaria claybarille"
eli esipesun jälkeen sitten claybar käsittely, kumpaa sekoitussuhdetta tuohon citrus blingiin nyt pitäisi käyttää? eli en ymmärrä että mikä ero on detailerilla ja liukkarilla. kumpi ja miksi?
3.tämän jälkeen nopea välipesu, käykö tähän pesuun nyt joku ihan perus turtlewaxin nanotech jota hyllyssä on, pelkkä vesihuuhtelu, vai millain? ---> kuivaus
4.Clayn jälkeen läpikäynti Poorboys White Diamondilla. ok tässä ei mitään erikoista. levityssieniä tulee myös pari että niillä tämä leveälle ja mikrokuituliinoilla pois (niitä tilasin myös 4kpl) Onkos tämä kuinka "nopeeta" vahaa. eli mennäänko ihan pelli kerrallaan vai ehtiikö vetämään isompia alueita?
5.vahaksi ValetPro House wax 500ml. eli kun white diamond on pyyhitty pois niin sen jälkeen tämä pintaan levityssienellä ja mikrokuituliinaa perään.
lopuiksi huuhtelulla vahapöly pois kun kuitenkaan en osaa tarpeeksi ohutta kerrosta levitellä :)
Ikkunoiden listoihin mulla onkin joku ihan hyvä aine jo valmiina.
Varmistuksena vielä että toi sama menettely on hyvä myös hiilaripinnoille?
Kiitos neuvoista jo etukäteen.
1. Kyllä käy fairykin, pineline on kyllä hellempi maalille. Tee esipesu fairylla/pinelinellä ja itse pesu vaikka tuolla turtlella. Näin saat ne fairyt varmasti pois paneelien rakosista.
2. Tee se 16:1 seos ja jos tuntuu nihkeältä niin laita lisää Blingiä seokseen.
Detaileri/Claybar-liukkari=sama asia. Detaileria käytetään linnunpaskan, sormenjälkien yms pois pyyhkimiseen, liukasteena kuivauksessa ja claybar-liukkarina. Dodolla on kyllä ihan oma liukkarinsa, jota ei voi käyttää detailerina.
3. Käy hyvin.
4. Ota joku 40x40cm alue ja työstä WD ihan reilusti painaen pinnalle. Anna kuivahtaa ja pyyhi pois. Muistaakseni kuivuu aika nopeasti. Pari herneen kokoista tippaa riittää.
5. Ei kannata pestä heti vahauksen jälkeen. Vaha ei ole vielä kerinnyt kovettua kunnolla. Odota ainakin muutama päivä, mielellään vaikka viikko.
Jos hiilaripinnoissa on lakka päällä, niin ihan samalla kaavalla pitäisi mennä.
2. Tee se 16:1 seos ja jos tuntuu nihkeältä niin laita lisää Blingiä seokseen.
Detaileri/Claybar-liukkari=sama asia. Detaileria käytetään linnunpaskan, sormenjälkien yms pois pyyhkimiseen, liukasteena kuivauksessa ja claybar-liukkarina. Dodolla on kyllä ihan oma liukkarinsa, jota ei voi käyttää detailerina.
3. Käy hyvin.
4. Ota joku 40x40cm alue ja työstä WD ihan reilusti painaen pinnalle. Anna kuivahtaa ja pyyhi pois. Muistaakseni kuivuu aika nopeasti. Pari herneen kokoista tippaa riittää.
5. Ei kannata pestä heti vahauksen jälkeen. Vaha ei ole vielä kerinnyt kovettua kunnolla. Odota ainakin muutama päivä, mielellään vaikka viikko.
Jos hiilaripinnoissa on lakka päällä, niin ihan samalla kaavalla pitäisi mennä.
^
Toi on mukava kuulla. Vetäisen Blue Velvetit pintaan, jahka saa nyt tilattua sen..
Sellainen kommentti Citrus Blingistä, että onhan hyvä lasinpesuaine. Lantrasin ohjeiden mukaan, suihkuttelin reilusti auton laseihin ja pyyhin puhtaallla mikrokuituliinalla. Aivan sikahelpolla kirkas lasi, eikä jäänyt mitään rantuja. Kotona koitin ikkunoihinkin ja hyvin toimii.
Toi on mukava kuulla. Vetäisen Blue Velvetit pintaan, jahka saa nyt tilattua sen..
Sellainen kommentti Citrus Blingistä, että onhan hyvä lasinpesuaine. Lantrasin ohjeiden mukaan, suihkuttelin reilusti auton laseihin ja pyyhin puhtaallla mikrokuituliinalla. Aivan sikahelpolla kirkas lasi, eikä jäänyt mitään rantuja. Kotona koitin ikkunoihinkin ja hyvin toimii.
Miten nuo pikku laikat ( http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... od_66.html ) on tarkoitus kiinnittää koneeseen. Koneessa rälläkkä mallin kiinnitys (M14)
^Tuo tukilaikka käy epäkeskoon, suoravetoiseen menee tämä: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/sonus-4-spot-pads/m14x2-75mm-rotary-backing-plate/prod_341.html.
Tarrakiinnityksellä tulee sitten laikka tuohon kiinni.
Tarrakiinnityksellä tulee sitten laikka tuohon kiinni.
Golffin vahausta, auto -03 ja 145 tkm takana.
Hyviä vinkkejä ja ohjeita täältä saanut ja tässä olisi oma korsi kekoon...
pesu,
clay,
huuhtelu,
Meguiarsin ScratchX 2.0, ekaksi sienellä levittäen ja käsin kiillottaen.
Valoa vasten peilaten jäi vielä naarmuja ja ns.seittiä valon ympärille.
Toinen kierros scratchX, Autoclymin sininen laikka (medium soft) ja 1-2 kierrosvalinnalla koneella kunnolla painaen paikat läpi. En olisi kyllä volkkarista vm. -03 ja ei varmaan koskaan kiillotettu, saanut noita naarmuja pois, jos olisin vaan käsin yrittänyt hieroa. Naarmuja jäi vielä, mutta topikki kasvaan ja tieto karttuu, eli ensi kerralla varmaan saan paremmin naarmuja pois.
Suojaksi laitoin Megun NXT 2.0 jonka levitin sienellä huolella hieroen ja annoin vahan aina
vetäytyä pinnalla ennen pyyhintää ja liinan kääntöä, jonka jälkeen kiillotus. Liinana mikrokuituliina.
Tässä käytetyt mömmöt;
Konepelti ennen vahausta;
Pelti vahauksen jälkeen;
Takaluukun reunat naarmuja täynnä;
Jälkeen;
Ja sit voi ulkosalla katsella pilviä;
Kone ja laikka kuvaan vielä, eli 40€honkkarista Deuz ja laikan sain Promartilta Treeltä;

pesu,
clay,
huuhtelu,
Meguiarsin ScratchX 2.0, ekaksi sienellä levittäen ja käsin kiillottaen.
Valoa vasten peilaten jäi vielä naarmuja ja ns.seittiä valon ympärille.
Toinen kierros scratchX, Autoclymin sininen laikka (medium soft) ja 1-2 kierrosvalinnalla koneella kunnolla painaen paikat läpi. En olisi kyllä volkkarista vm. -03 ja ei varmaan koskaan kiillotettu, saanut noita naarmuja pois, jos olisin vaan käsin yrittänyt hieroa. Naarmuja jäi vielä, mutta topikki kasvaan ja tieto karttuu, eli ensi kerralla varmaan saan paremmin naarmuja pois.
Suojaksi laitoin Megun NXT 2.0 jonka levitin sienellä huolella hieroen ja annoin vahan aina
vetäytyä pinnalla ennen pyyhintää ja liinan kääntöä, jonka jälkeen kiillotus. Liinana mikrokuituliina.
Tässä käytetyt mömmöt;
Konepelti ennen vahausta;
Pelti vahauksen jälkeen;
Takaluukun reunat naarmuja täynnä;
Jälkeen;
Ja sit voi ulkosalla katsella pilviä;
Kone ja laikka kuvaan vielä, eli 40€honkkarista Deuz ja laikan sain Promartilta Treeltä;
Jos meinaatte saada Scratch-X 2.0:lla naarmut pois niin se vaatii aika monesti konetta, ainakin itse huomasin tämän. Megun foorumilla puhuvat että sitä täytyy vaan osata käyttää ja kunnolla hieroa pintaan, että sillä lähtee naarmut, mutta ei se ainakaan niin toimi kuin megun myynti "opetus" videoissa näytetään. Tulos paranee kyllä joka kerta, kun käsittelyn toistaa ja hieroo ohuesti ja tasaisesti naarmujen päälle, mutta ainakin minun Volkkari vaati koneella hieromista. Ja Scratch-X 2.0:n jälkeenkin jotkin naarmut näkyy vielä valoa vasten, mutta ne saa sitten ihan käsin kiillottamalla piiloon, kun vaihtaa toiseen vahaan...
Tässä vielä lisää kuvia linkkeinä, niin en tuki koko topiccia...
Takapuskuri ennen mitään vahaa;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Ct ... M_0637.JPG
Yksi kerta käsin levitettyä ja kiillotettua Scratch-äxää;
http://lh3.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Cl ... M_0640.JPG
Toinen kerta Scratch-äxää, levitetty/hierottu koneella ja medium (sin.) autoglymin laikalla;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Ce ... M_0644.JPG
Viimeistely Megun NXT 2.0 , joka vei pienet naarmut vielä mennessään ja toi parhaan kiillon;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93BQ ... M_0689.JPG (Takakilven takunen on likainen, mutta sitä en jaksanut kunnolla hieroa kiillolle)
Sama homma oli takaluukun kannessa myös, jonka alareuna oli melkoisen naarmuinen, kun talvella tuli aikalailla taltattua puskurin ja kontin välistä lunta ja jäätä pois.
Tässä vielä kuva konepellistä, kahden Scratch-X käsittelyn jälkeen, eli eka hellästi käsin, jos ei naarmut lähde, niin perään koneella, jonka jälkeenkin on vielä seittiä valon ympärillä.
http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93DB ... M_0624.JPG
Seitti lähti kun kiillotti NXT:llä käsin; http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93CE ... M_0656.JPG
Sanoisin että ei ole rahat hukassa noissa vahoissa ja Scratch-X:llä kiillottui myös harmaat takakaaren etureunat aika hyvin, plus pintaan on vedetty NXT.
Ennen; http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Dh ... M_0609.JPG
Jälkeen; http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S92_x ... M_0713.JPG
Lailtetaan lopuksi vielä kokonainen Volkkari esille, kun nurkat on nyt tullut esiteltyä.
Tässä vielä lisää kuvia linkkeinä, niin en tuki koko topiccia...
Takapuskuri ennen mitään vahaa;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Ct ... M_0637.JPG
Yksi kerta käsin levitettyä ja kiillotettua Scratch-äxää;
http://lh3.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Cl ... M_0640.JPG
Toinen kerta Scratch-äxää, levitetty/hierottu koneella ja medium (sin.) autoglymin laikalla;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Ce ... M_0644.JPG
Viimeistely Megun NXT 2.0 , joka vei pienet naarmut vielä mennessään ja toi parhaan kiillon;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93BQ ... M_0689.JPG (Takakilven takunen on likainen, mutta sitä en jaksanut kunnolla hieroa kiillolle)
Sama homma oli takaluukun kannessa myös, jonka alareuna oli melkoisen naarmuinen, kun talvella tuli aikalailla taltattua puskurin ja kontin välistä lunta ja jäätä pois.
Tässä vielä kuva konepellistä, kahden Scratch-X käsittelyn jälkeen, eli eka hellästi käsin, jos ei naarmut lähde, niin perään koneella, jonka jälkeenkin on vielä seittiä valon ympärillä.
http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93DB ... M_0624.JPG
Seitti lähti kun kiillotti NXT:llä käsin; http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93CE ... M_0656.JPG
Sanoisin että ei ole rahat hukassa noissa vahoissa ja Scratch-X:llä kiillottui myös harmaat takakaaren etureunat aika hyvin, plus pintaan on vedetty NXT.
Ennen; http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S93Dh ... M_0609.JPG
Jälkeen; http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S92_x ... M_0713.JPG
Lailtetaan lopuksi vielä kokonainen Volkkari esille, kun nurkat on nyt tullut esiteltyä.
Nyt olisi ensimmäisen vahauksen ja myllytyksen aika. Auto on siis talvella maalattu kirkkaan oranssiksi ja nyt se pitää saada kiiltämään kuin juutalaisen kulli.
Hommahan on toisaalta helppo, koska naarmuja tai pyörrejälkiä ei ole. Jokunen roska lakkapinnasta löytyy, mutta ne tasottuvat 2000 vesihiomapaperilla hienosti. Tähän mennessä olen kiillottanut kaikki roskien hiomajäljet Fareclan G3 tahnalla, mutta siihen lienee parempiakin aineita olemassa?
Haluan myllyttää vielä koko auton jollain aineella, joka todella viimeistelee kiillon. Mitä siis olisi fiksu käyttää? Mikä vaha tulisi pintaan hieroa, jotta oranssi helmiäinen näyttää hyvältä? Dodon orange crush vai joku collinite?
Ja toki tohon viimeistelyyn sopiva laikkakin tarvitaan, eli mitä ostan ja mistä?
Hommahan on toisaalta helppo, koska naarmuja tai pyörrejälkiä ei ole. Jokunen roska lakkapinnasta löytyy, mutta ne tasottuvat 2000 vesihiomapaperilla hienosti. Tähän mennessä olen kiillottanut kaikki roskien hiomajäljet Fareclan G3 tahnalla, mutta siihen lienee parempiakin aineita olemassa?
Haluan myllyttää vielä koko auton jollain aineella, joka todella viimeistelee kiillon. Mitä siis olisi fiksu käyttää? Mikä vaha tulisi pintaan hieroa, jotta oranssi helmiäinen näyttää hyvältä? Dodon orange crush vai joku collinite?
Ja toki tohon viimeistelyyn sopiva laikkakin tarvitaan, eli mitä ostan ja mistä?
Maikki tästä jo taisi jotain tietää. Tänään näki valon Suomen ensimmäinen Detaling-foorumi. www.pesukinnas.com
Tervetuloa!
Tervetuloa!
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
noniin nyt tuli kokeiltua maikilta tilaamia aineita, nokkapellin, katon ja kontin kannen käsittelin.
tuli todella hyvä käytettyyn aikaan ja työmäärään nähden. ilman konetta vetelin ylempänä mainitut kamat pintaan ja olen kyllä tyytyväinen.
tuossa yksi räpsy tuloksesta. kännykameralla :(
Homma tarkemmin tuolla:
GTR vahaus
tuli todella hyvä käytettyyn aikaan ja työmäärään nähden. ilman konetta vetelin ylempänä mainitut kamat pintaan ja olen kyllä tyytyväinen.
tuossa yksi räpsy tuloksesta. kännykameralla :(

Homma tarkemmin tuolla:
GTR vahaus
Tässä hieman tätä lueskelleena huomasin kammoksuvani hintoja ja nurkista vielä löytyy punainen ja kultainen glymi, joten ajattelin kevään ensivahauksen niillä suorittaa. Kävin biltemasta hakemassa jo topicissa tutuksi tulleen epäkesko koneen ja oli tosiaan maininnat siitä ettei bilteman sieniä kannattaisi käyttää.. miksi? Ajattelin punaisen levittää koneella ja kiiloittaakkin sitten kultaisen levitys käsin ja koneella kiilloitus. Mietin vain onnistunko noilla bilteman sienillä ja punaisella glymillä polttamaan lakkapinnan pois siitä? Muitakin vinkkejä tällä kombinaatiolla saa tietty ehdoitella..
Biltsun sienet kestää juuri ja juuri sen yhden levityskerran, ovat pehmeitä eli toisaalta jotenkuten toimii punaisen glymin kanssa.
Jos noilla meinaisit lakkapintaa vaurioittaa niin polttamaan et onnistu vaan ennemmin niin että laikka7laikat hajoaa ja tukilaikka tekee naarmua ;)
Saksanihmeeseen ei sitten ihmeitä tehdä tuolla kombinaatiolla mutta varmasti vie harmautta lakkapinnasta ja jonkinverran piilottaa naarmua.
Toisaalta minultakin löytyy verkkokaupasta Dodon Need For Speed tai ValetPro Achilles Prep jotka ovat huomattavasti tehokkaampia kuin punainen glymi
Jos noilla meinaisit lakkapintaa vaurioittaa niin polttamaan et onnistu vaan ennemmin niin että laikka7laikat hajoaa ja tukilaikka tekee naarmua ;)
Saksanihmeeseen ei sitten ihmeitä tehdä tuolla kombinaatiolla mutta varmasti vie harmautta lakkapinnasta ja jonkinverran piilottaa naarmua.
Toisaalta minultakin löytyy verkkokaupasta Dodon Need For Speed tai ValetPro Achilles Prep jotka ovat huomattavasti tehokkaampia kuin punainen glymi
myllytys..
Rupesin kysymään että saisko millään ilman maalausta häivyteltyä punaisesta (LY3D) portterista paikka maalauksen rajoja.. kilikali pullolla maalattua...
Ajattelin laittaa tänne tän kyssärin, koska aihe on niin lähellä.
Pitäis sunnuntaina myllyttää vanhakoppainen eemelimersu, jossa maalipinta todella karussa kunnossa.
Tuli semmoine ongelma eteen, että olen tainnut unohtaa leikkaavammat laikat 600km päähän kotipuoleen. Kotoa ei löydy kuin mustat viimeistelylaikat...
Pistin tekstiviestiä jo trolli.nu:hun, jotta voisko heiltä hakea huomenna laikkoja, mutta ei vastausta.
Onko mitään hyviä vinkkejä mistä saisin 4" laikkoja, mahdollisimman kovia/leikkaavia ja pk-seudulta vielä?
Pitäis sunnuntaina myllyttää vanhakoppainen eemelimersu, jossa maalipinta todella karussa kunnossa.
Tuli semmoine ongelma eteen, että olen tainnut unohtaa leikkaavammat laikat 600km päähän kotipuoleen. Kotoa ei löydy kuin mustat viimeistelylaikat...
Pistin tekstiviestiä jo trolli.nu:hun, jotta voisko heiltä hakea huomenna laikkoja, mutta ei vastausta.
Onko mitään hyviä vinkkejä mistä saisin 4" laikkoja, mahdollisimman kovia/leikkaavia ja pk-seudulta vielä?
Kiitoksia vinkistä Maikki! Pitääpä lähteä katsomaan mitä sieltä oolssonilta löytyy.
Trollilta tuli vastaus kans... Ei oota ensviikkoon saakka.
Kyllä on j.f saanut pidettyä kakkiksen hyvässä maalissa!
Naapurissa kans yksi punainen kakkis, joka tosi haaleassa kunnossa. Kyllä punainen(kin)on hieno kun se kiiltää!
Trollilta tuli vastaus kans... Ei oota ensviikkoon saakka.
Kyllä on j.f saanut pidettyä kakkiksen hyvässä maalissa!
Naapurissa kans yksi punainen kakkis, joka tosi haaleassa kunnossa. Kyllä punainen(kin)on hieno kun se kiiltää!
Nyt on Dodot levitelty auton pintaan. Ensin pesu perusliuottimella ja sen jälkeen vielä fairylla. Sitten claybar ja sen jälkeen vahaukset Lime Primellä ja Blue Velvetillä.
Lime prime hävitti kyllä kivasti pyörrejälkiä, mutta pikkuisen paremmin olisin toivonut tehoavan hiusnaarmuihin. Takakontin luukku on vielä vähän rivon näköinen, vaikka käsittelin pahimmat kohdat useampaan kertaan lime primellä.
Molemmat dodot olivat kyllä ihan miellyttävän helppoja työstää ja Blue velvetillä tuli suht messevä peilikiilto, vaikka sipaisin vain yhden kerroksen. Tuossa jonkinlainen kuva kiillosta.

Lime prime hävitti kyllä kivasti pyörrejälkiä, mutta pikkuisen paremmin olisin toivonut tehoavan hiusnaarmuihin. Takakontin luukku on vielä vähän rivon näköinen, vaikka käsittelin pahimmat kohdat useampaan kertaan lime primellä.
Molemmat dodot olivat kyllä ihan miellyttävän helppoja työstää ja Blue velvetillä tuli suht messevä peilikiilto, vaikka sipaisin vain yhden kerroksen. Tuossa jonkinlainen kuva kiillosta.

Megun NXT2.0 osoittautui pieneksi pettymykseksi alkuinnostuksen jälkeen. Kunnon pesun ja savikäsittelyn jälkeen levitin auton pintaan omasta mielestäni huolellisesti. Nyt kolmannen pesun jälkeen auton pinta on taas nihkeä eikä veden helmeilystä ole enää tietoakaan. Pesuaineena Korrekin autopesu. Mikä meni vikaan, pesuainevalinta? Vai onko tuo(kin) vaha tarkoitettu niille jotka vahaavat auton kerran kuussa?
Itsehän arvostan vahaa joka oikeasti suojaa autoa mahdollisimman pitkään. Seuraavaksi kokeiltava Megun #16 ilmeisesti tekee sen mitä vahan pitääkin tehdä.
Itsehän arvostan vahaa joka oikeasti suojaa autoa mahdollisimman pitkään. Seuraavaksi kokeiltava Megun #16 ilmeisesti tekee sen mitä vahan pitääkin tehdä.
Pääsin vihdoin Golfin kimppuun Achilles Prepin ja Blue Velvetin kanssa. Olo oli hieman 8) kun vertasi C-pilareita mistä toinen oli ajeltu AP+BV+BV yhdistelmällä ja toinen oli "raaka" claybarin jäljiltä.
Tuo Achilles Prep tosiaan vaatii hieman työstöä koneellakin niinkuin Maikki sanoikin minulle, mutta hyvin sillä pesukoneen pyörrjäljet lähtee. Pitäisi oikeastaan jaksaa vielä pidempään surrailla. Selkeästi huomaa kuinka 10v vanha maalipinta herää eloon tuolla yllämainitulla yhdistelmällä. Kolmasosa-auto nyt käyty läpi, huomenillalla lisää..
Syksyllä pitänee laittaa NXT 2.0 AP:n ja BV:n väliin, niin saa sitten taas talvikestot. Itse vahasin auton kahteen kertaan heinäkuussa ennen nassikan ilmaantumista, ja tuossa kevättalvella kun autoa pesi pinta vielä helmeili kivasti. Tosin talvikin oli aika otollinen sikäli ettei autoa tarvinut jatkuvasti pestä... Eli kokemukset NXT:n kestosta ovat myös positiiviset.
Tuo Achilles Prep tosiaan vaatii hieman työstöä koneellakin niinkuin Maikki sanoikin minulle, mutta hyvin sillä pesukoneen pyörrjäljet lähtee. Pitäisi oikeastaan jaksaa vielä pidempään surrailla. Selkeästi huomaa kuinka 10v vanha maalipinta herää eloon tuolla yllämainitulla yhdistelmällä. Kolmasosa-auto nyt käyty läpi, huomenillalla lisää..
Syksyllä pitänee laittaa NXT 2.0 AP:n ja BV:n väliin, niin saa sitten taas talvikestot. Itse vahasin auton kahteen kertaan heinäkuussa ennen nassikan ilmaantumista, ja tuossa kevättalvella kun autoa pesi pinta vielä helmeili kivasti. Tosin talvikin oli aika otollinen sikäli ettei autoa tarvinut jatkuvasti pestä... Eli kokemukset NXT:n kestosta ovat myös positiiviset.
Kertokaapas joku oikeastaan kädestä pitäen miten mun kannattaa käsitellä audin maalipinta kun se on todella pahannäköistä kierrejälkeä täynnä! Muutamia kertoja on autoja tullu vahailtua ilman konetta.
Tekeekö muutaman kympin kiillotus koneilla mitään?
ei huvittais viedä liikkeeseen kalliiseen myllytykseen..
Mitä aineita kannattaa käyttää?
MIillä kannattaa käsitellä muoviosat?
kiitoksia jo etukäteen
Tekeekö muutaman kympin kiillotus koneilla mitään?
ei huvittais viedä liikkeeseen kalliiseen myllytykseen..
Mitä aineita kannattaa käyttää?
MIillä kannattaa käsitellä muoviosat?
kiitoksia jo etukäteen
Viimeksi muokannut Ceisari, 17.5.2010 9:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Onkos porukalla kokemuksia 3M:n myllytysaineista? Mulla ainakin tulee niillä ongelmia. Tahtovat kuivua myllytyksen aikana ja "kittaantua" peltiin kiinni. Lisäksi hologrammit tulee herkästi. Aikoinaan autofixaamossa töissä ollessani ei ollut ongelmia prestan mömmöjen kanssa. Hologrammeja ei saanut tekemälläkään ja mikrokuituliina vei myllytysaineet helposti.
Mulla ei ole kokemusta kuin FastCut+:sta. Tehokas aine, mutta tahtoo pölistä ja niinkuin sanoit niin jättää holoja ainakin villalaikalla. Sitten taas oranssilla 3M laikalla ei jäänyt ainakaan punaiseen autoon juuri lainakaan.
Kakkuuntumista en huomannut, eihän sulla ole mennyt tuotteesta päiväys umpeen?
Kakkuuntumista en huomannut, eihän sulla ole mennyt tuotteesta päiväys umpeen?
Mese. mallia2005.
Onkohan Menzernan 3.02:en tarpeeksi leikkaavaa tommosen kohtalaisesti naarmuuntuneen Mesen myllytykseen?
Mulla on Sonuksen laikkoja.
Vahaksi aattelin Megun16 ja Butter WW:sia päälle.
Kaunis kiitos etukäteen.
Ai niin kone on Bilteman cyklo.
Mulla on Sonuksen laikkoja.
Vahaksi aattelin Megun16 ja Butter WW:sia päälle.
Kaunis kiitos etukäteen.
Ai niin kone on Bilteman cyklo.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Häh???
Kertokaapa viisaammat nyt meikälle kun on pikkasen aukkoja tässä asiassa.
Olisko tässä oikeat aineet jos lähtis myllyttämään tota meikäläisen kolperoa värinähän on tuommonen mukava tumma luumu jos alottaisi tällä aineella Pro® P-11 Creamy Cutter Clear Coat Compound™ ja sitten laittais tän siihen pintaan lopuksi Riwax® Star-Wax Black.
Jos sitä tällä laikalla alottas Nova Orange Foam Pad 203 mm
Ja tällä viimeistelis tuon vahan pintaan Nova Black Foam Pad 203 mm.
Ensin tietysti auton huolellinen pesu jollain hyvällä pesuaineella
Olisko tässä oikeat aineet jos lähtis myllyttämään tota meikäläisen kolperoa värinähän on tuommonen mukava tumma luumu jos alottaisi tällä aineella Pro® P-11 Creamy Cutter Clear Coat Compound™ ja sitten laittais tän siihen pintaan lopuksi Riwax® Star-Wax Black.
Jos sitä tällä laikalla alottas Nova Orange Foam Pad 203 mm
Ja tällä viimeistelis tuon vahan pintaan Nova Black Foam Pad 203 mm.
Ensin tietysti auton huolellinen pesu jollain hyvällä pesuaineella
Onko Menzernan 3,02: liian rajua?
Voisko edes yrittää otsikon mukaisella aineella ja esim. Sonuksen valkoisilla kiillotustyynyillä Mazdan maalia myllyttää?
Autoo ei ole ennen myllytetty.Väri on tummansininen.
Kiitos etukäteen.
Autoo ei ole ennen myllytetty.Väri on tummansininen.
Kiitos etukäteen.
Täällä kun on näitä Snow Foamin käyttäjiä, niin eikö ole mitenkään mahdollista saada kyseistä menetelmää käyttöön kun auton pesu tapahtuu TI-hall(e)issa?
http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_370.html
Täältä kattelin ja mietin, et onko olemassa jotain laitetta, mihin saisi veden ja ton aineen jotenkin "sekoitettua" ja sit sen saisi suihkutettua auton pintaan missä tahansa...? Kyllähän tuo olisi ihan huippujuttu saada itsellekin käyttöön, vaikka autoni pesenkin TI-paikassa. Mietteitä?
http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_370.html
Täältä kattelin ja mietin, et onko olemassa jotain laitetta, mihin saisi veden ja ton aineen jotenkin "sekoitettua" ja sit sen saisi suihkutettua auton pintaan missä tahansa...? Kyllähän tuo olisi ihan huippujuttu saada itsellekin käyttöön, vaikka autoni pesenkin TI-paikassa. Mietteitä?
No jos paikassa on painepesuri niin ostat foam lancen sen paikan pesuriin sopivalla adapterilla. Tai sitten ostat normi letkuun tulevan foamerin mutta varmista sitä ennen että liitännät letkuihin käy..Toki patentoimalla ne saa sopimaan.
Tuossapa ne vaihtoehdot on.
Itse suosittelen tuota foam lancea.Toimii.
Tuossapa ne vaihtoehdot on.
Itse suosittelen tuota foam lancea.Toimii.
Ei taida niissä pesureissa näkyä merkkiä... :( Kuinka nopea homma tuo on asentaa siihen pesuriin? Ihan muutaman sekunnin homma vai...? Tuo Gilmour Foamaster II:nko toimii sit ihan letkun päässä?
Mites, pesetkö vaan tuolla vai vielä sienen/hanskan kans? Jos auton pitää hyvässä vahassa ja pesis esim. joka viikko VAIN foamilla, tuleeko puhdasta?

Mites, pesetkö vaan tuolla vai vielä sienen/hanskan kans? Jos auton pitää hyvässä vahassa ja pesis esim. joka viikko VAIN foamilla, tuleeko puhdasta?
Omaan Nilfiskiin tuon lancen kiinnittää parissa sekunnissa...Sellasella pikakiinnityksellä on kiinni.Selvität sen pesurin merkin ja että saako siitä sen pistoolin putkeen sen lancen kiinni.Sit tilaat lancen oikealla adapterilla.
Tai hommaat sen gilmourin ja oikeat liittimet TI hallin letkuun niin sekin toimii..tosin omaa kokemusta gilmourista ei ole.Jostain vain taisin lukea että vaatii suht kovan paineen.
Tai hommaat sen gilmourin ja oikeat liittimet TI hallin letkuun niin sekin toimii..tosin omaa kokemusta gilmourista ei ole.Jostain vain taisin lukea että vaatii suht kovan paineen.
..
Onkos muilla ollut havaintoa et kovat laikat ei välttämättä toimikaan pehmeässä maalipinnassa toivotulla tavalla..
Tein tuossa yhen 306 Pösön ja huomasin että pehmeät laikat toimivat kaikista parhaiten .. Aineena käytin 203s..
Kovat laikat ei käytännössä vieneet naarmuja juuri ollenkaan kun taasen keskikovilla ja pehmeillä lähti naarmut hienosti.
Tein tuossa yhen 306 Pösön ja huomasin että pehmeät laikat toimivat kaikista parhaiten .. Aineena käytin 203s..
Kovat laikat ei käytännössä vieneet naarmuja juuri ollenkaan kun taasen keskikovilla ja pehmeillä lähti naarmut hienosti.
Okei. eli tänää tuli kokeiltua myllytystä, mutta melko miedoilla aineilla.
Aineena oli Megun Scratch x ja bilteman cyclo sekä keskikovat laikat. Autona toimi Skoda Fabia -04 mikä oli viettäny elämänsä harjapesuissa entisen omistajan aikana. Joten oletettavissa oli ettei mitään järin suuria eroja saada aikaan VAG autojen kovan lakkapinnan takia.
Kuitenkin pientä parannusta saatiin aikaan:
Lähtökohta: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... okohta.jpg
Tulos: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... /tulos.jpg
Takasiipeen oli tullut kummallisia maalin haalistumia. tässä kuvassa vasemmalla ennen ja oikealla jälkeen: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... ys/ero.jpg
Ennen ja jälkeen kuvat on siis molemmat ilman vahaa.
Myllytyksen jälkeen pintaan vedettiin Sonaxin Carnauba Care premium vaha ja tässä muutamia kuvia lopputuloksesta: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0779.jpg
http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0784.jpg
http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0783.jpg
Muutamaan kuvaan oli näköjään myös päässyt isäpapan 2.0 TDI =p
Aineena oli Megun Scratch x ja bilteman cyclo sekä keskikovat laikat. Autona toimi Skoda Fabia -04 mikä oli viettäny elämänsä harjapesuissa entisen omistajan aikana. Joten oletettavissa oli ettei mitään järin suuria eroja saada aikaan VAG autojen kovan lakkapinnan takia.
Kuitenkin pientä parannusta saatiin aikaan:
Lähtökohta: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... okohta.jpg
Tulos: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... /tulos.jpg
Takasiipeen oli tullut kummallisia maalin haalistumia. tässä kuvassa vasemmalla ennen ja oikealla jälkeen: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... ys/ero.jpg
Ennen ja jälkeen kuvat on siis molemmat ilman vahaa.
Myllytyksen jälkeen pintaan vedettiin Sonaxin Carnauba Care premium vaha ja tässä muutamia kuvia lopputuloksesta: http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0779.jpg
http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0784.jpg
http://i937.photobucket.com/albums/ad21 ... CN0783.jpg
Muutamaan kuvaan oli näköjään myös päässyt isäpapan 2.0 TDI =p
Niin, mites on pesettekö vain tolla vai aina lisäks vielä sienellä? Kuinka puhdasta pelkästään SF:lla tulee? Ei kait se auta ku käydä kysäsee lähi(matkaa 200m kämpältä) TI-hallista, et mikä pesuri niil on niin voi vaikka tilatakin ton systeemin...
Toistaseks joo.
Lancen mulla olo aikana auto on pesujen välissä päässy suht likaisek joten kaikkea se foamaus ei irroita.Mutta sanoisin että omassa käytössä 80-90 liasta lähtee foamilla.
Oma pesuri antaa vaatimattomat 120bar mutta veikkaan että jos olisi 140-150bar antava pesuri niin voisi olla foamin kanssa ettei tarvitsisi juuri mekaanisesti pestä.
Toki,tuossa foamauksessa vaikutusaikoineen menee noin 15min(annan vaikuttaa noin 10min), joten siihen päälle hanskapesu ei ole paha rasti.
Mulla tarkoituksena on just pesu-operaation nopeutuminen/halpeneminen. Tuossa vieressä olevassa TI-hallissa kun maksaa pesu nopeastikin tehtynä noin 15 euroo ja jos pesee kerran viikossa, tekee jo ihan kivasti. Ku pesulassakaan ei maksa pesu kuin 20 euroo, et kohta ei kannata edes ite pestä...Jos foamilla sais aina puhtaaks auton ja sit joskus aina pesis kunnolla käsin. Foamilla jäis pesun hinta halvemmaks ja ei tarttis hikoillakaan. :)
Oma kohtaista kokemusta tuohon Foam guniin:
On ollu nyt koko kevään/alkukesän käytössä(kärcherin oma versio) ja aurinkoisella kelillä, mitä nyt muutama viikko sitten kesti pitkään, riitti pölyjen poistoon tuo vaahdotus, 10-15min vaikutus ja kunnon huuhtelu. Mutta vesi sateen jälkeen tai kun auto pääsi kunnolla rapaantumaan piti jo kaivaa muu arsenaali esiin. Tosin autoa vahaan kerran kuussa niin irtoaa se likakin nätimmin.
Josta juolahti mieleeni. Onkos Maikilla kiireitä kun alkaa tuo megun NXT 2.0 loppumaan ja oottelen kovasti sitä Dodon Light & Lime settiä Erasedilta.
Mutta heti meguiarssin Water Magnetin jälkeen paras investointi auton pesuu tuo Foam Gun on ollut.
On ollu nyt koko kevään/alkukesän käytössä(kärcherin oma versio) ja aurinkoisella kelillä, mitä nyt muutama viikko sitten kesti pitkään, riitti pölyjen poistoon tuo vaahdotus, 10-15min vaikutus ja kunnon huuhtelu. Mutta vesi sateen jälkeen tai kun auto pääsi kunnolla rapaantumaan piti jo kaivaa muu arsenaali esiin. Tosin autoa vahaan kerran kuussa niin irtoaa se likakin nätimmin.
Josta juolahti mieleeni. Onkos Maikilla kiireitä kun alkaa tuo megun NXT 2.0 loppumaan ja oottelen kovasti sitä Dodon Light & Lime settiä Erasedilta.
Mutta heti meguiarssin Water Magnetin jälkeen paras investointi auton pesuu tuo Foam Gun on ollut.
Tuli viikko sitten puunattua valkoinen auto TI-hallissa. Maalipinta on hyvässä kunnossa vielä kun on vasta vajaa pari vuotta vanha.
Tällä reseptillä mentiin:
Pinelinepesu, shampoopesu, kuivaus mikrokuituliinoilla, claybar, shampoopesu, kuivaus mikrokuituliinoilla.
Lopuksi sitten vahaus. Pohjalle ensin Poorboys White Diamond. Päälle Meguiar's #16.
Kiilto on "ihan jees", mutta ei mitenkään poikkeuksellinen aikaisemmin käyttämiini vahoihin verrattuna. Tosin valkoisessa autossa suuria eroja on kyllä melko vaikea saada aikaan. Ehkä jos pinnalle vielä vetäisi Dodo Diamond Whiten niin eroa saattaisi alkaa näkyä?
Mutta, ei kyllä mielestäni vesi kovinkaan ihmeellisesti helmeile tuon Megu #16:n päällä. En tiedä voi johtua osittain siitä kun vahauksen jälkeen ajoin auton kotiin, noin tunnin päästä maalipinta tuntui taas hiukan karhealta /tahmealta johtuen ympäristössä olevista koivuista lentelevästä mahlasta ja mistälienee töhnästä. Sitten viikolla oli vesisateita niin ei se vesi kovinkaan "hienosti" siitä pinnalta valunut pois.
Sateiden jälkeen auto oli hiukan kurainen, ei mietenkään pahasti kuitenkaan. Eilen kävin sitten pesemässä TI-hallissa, niin kura ei lähtenyt edes painepesurilla, mitä kyllä hiukan ihmettelin. Sitten kun pesin vielä pesuhanskalla ja shampoolla niin tietenkin sitten lähti ja pinta on kyllä ihan tasainen.
Mahdoinkohan kiillottaa liian aikaisin tuon Megun? Jonkin aikaa annoin olla sen pinnassa mutta en mitenkään kovin pitkään. "Paneli" kerrallaan vahasin niinkuin ohje sanoo. Jotenkin tuntui että kiillottaessa se ei ollut välttämättä kuivunut riittävästi? Voisikohan siihen vaikuttaa TI-hallin kosteus, kun auto ensin pestiin siinä samassa hallissa?
En oikein tiedä "onnistuiko" tuo vahaus vai ei. Pitänee laittaa toinen kerros kuivemmissa olosuhteissa ja katsoa tilanne uudelleen.
Tällä reseptillä mentiin:
Pinelinepesu, shampoopesu, kuivaus mikrokuituliinoilla, claybar, shampoopesu, kuivaus mikrokuituliinoilla.
Lopuksi sitten vahaus. Pohjalle ensin Poorboys White Diamond. Päälle Meguiar's #16.
Kiilto on "ihan jees", mutta ei mitenkään poikkeuksellinen aikaisemmin käyttämiini vahoihin verrattuna. Tosin valkoisessa autossa suuria eroja on kyllä melko vaikea saada aikaan. Ehkä jos pinnalle vielä vetäisi Dodo Diamond Whiten niin eroa saattaisi alkaa näkyä?
Mutta, ei kyllä mielestäni vesi kovinkaan ihmeellisesti helmeile tuon Megu #16:n päällä. En tiedä voi johtua osittain siitä kun vahauksen jälkeen ajoin auton kotiin, noin tunnin päästä maalipinta tuntui taas hiukan karhealta /tahmealta johtuen ympäristössä olevista koivuista lentelevästä mahlasta ja mistälienee töhnästä. Sitten viikolla oli vesisateita niin ei se vesi kovinkaan "hienosti" siitä pinnalta valunut pois.
Sateiden jälkeen auto oli hiukan kurainen, ei mietenkään pahasti kuitenkaan. Eilen kävin sitten pesemässä TI-hallissa, niin kura ei lähtenyt edes painepesurilla, mitä kyllä hiukan ihmettelin. Sitten kun pesin vielä pesuhanskalla ja shampoolla niin tietenkin sitten lähti ja pinta on kyllä ihan tasainen.
Mahdoinkohan kiillottaa liian aikaisin tuon Megun? Jonkin aikaa annoin olla sen pinnassa mutta en mitenkään kovin pitkään. "Paneli" kerrallaan vahasin niinkuin ohje sanoo. Jotenkin tuntui että kiillottaessa se ei ollut välttämättä kuivunut riittävästi? Voisikohan siihen vaikuttaa TI-hallin kosteus, kun auto ensin pestiin siinä samassa hallissa?
En oikein tiedä "onnistuiko" tuo vahaus vai ei. Pitänee laittaa toinen kerros kuivemmissa olosuhteissa ja katsoa tilanne uudelleen.
Kaikilla asiaan vihkiytyneillä alkaa oma kalusto varmaan olemaan jo hierottu moneen kertaan. Nyt olisi loistava tilaisuus esittää taitonsa mustaan, avant malliseen A4 audiin. Itsellä ei uskallut, taidot eikä liiemmin myöskään tuotteet riitä koneelliseen käsittelyyn joten mikäli löytyy mielenkiintoa iltapuhteina puunata tollainen audi niin käsi ylös ja privalla yhteyttä.
oon tässä nyt ajatellut tilata hieman tymäkämpää ainetta kun ton scratch x vedin keskikovalla laikalla ja jäi paljon viel naarmuja. Oon ajatellu tota menzernan 203 ja kanssa keskikovalla laikalla. Saako VAG autoista suurimman osan naarmuja näillä aineilla pois? Koneen siis bilteman cyclokopio. Ja 203 jälkeen riittääkö käsittely pehmeällä viimeistely laikalla ja Lime Primellä että pinnasta saa täydellisen vahaa varten?
SamuL: Periaatteessa 203:lla ja oransseilla/violeteilla laikoilla saat ~90% naarmuttoman pinnan. Jos ei muuten niin käy pinnan useampaan kertaan läpi.
Toisaalta jos meinaat viimeistellä lime primella niin sama ostaa suoraan 3.02:sta.
Toisaalta jos meinaat viimeistellä lime primella niin sama ostaa suoraan 3.02:sta.
Viimeksi muokannut Maikki, 3.6.2010 8:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Musta auto tosiaan pihassa ja myllytys alustavasti sovittu.
Nyt pitäs sit ruveta hommaamaan tuotteita tuon ylläpitoon, valikoima tuntuu olevan vähintäänkin laaja, mielipiteitä enemmän kuin riittävästi. Yritin tuossa itsekseni "opiskella" ja tällä hetkellä ostokori näyttää tältä.
- Dodo Juice Sour Power Shampoo / Megun Gold Glass
- ValetPron Claysetti (Savi ja Citrus bling) / Megun Claysetti
- Dodo Juice Lime Prime / Megun ScratchX® 2.0
- Dodo Juice Blue Velvet / Megun NXT Tech Wax 2.0
Tuo citrus bling tuntuu olevan hyvä tuote niin liukkarina, detailerina kuin ikkunan pesuaineenakin.
Luonnollisesti sitten reilusti mikrokuituliinoja, vahan levityssieniä, kuivauspyyhkeet, lampaanvilla hanska jne.
Mennäänkö tuollaisella setillä pahasti metsään?
Nyt pitäs sit ruveta hommaamaan tuotteita tuon ylläpitoon, valikoima tuntuu olevan vähintäänkin laaja, mielipiteitä enemmän kuin riittävästi. Yritin tuossa itsekseni "opiskella" ja tällä hetkellä ostokori näyttää tältä.
- Dodo Juice Sour Power Shampoo / Megun Gold Glass
- ValetPron Claysetti (Savi ja Citrus bling) / Megun Claysetti
- Dodo Juice Lime Prime / Megun ScratchX® 2.0
- Dodo Juice Blue Velvet / Megun NXT Tech Wax 2.0
Tuo citrus bling tuntuu olevan hyvä tuote niin liukkarina, detailerina kuin ikkunan pesuaineenakin.
Luonnollisesti sitten reilusti mikrokuituliinoja, vahan levityssieniä, kuivauspyyhkeet, lampaanvilla hanska jne.
Mennäänkö tuollaisella setillä pahasti metsään?
Sour Power ja Gold Class on molemmat todella hyviä shampoita. Ero tulee sekoitussuhteessa: Megu 1:128 ja Dodo 1:600
Valetpro setissä 100g claytä ja citrus blingistä saa jopa 8,5l liukkaria claybarille. megun setissä 50g claytä ja 473ml pullo detaileria.
Lime Prime vs scratch-x 2.0 paha sanoa kun en ole käyttäny scratch-x:ää. metsään ei kuitenkaan mennä kummankaan kanssa
vaha: NXT pohjalle antamaan kestoa ja blue velvet päälle antamaan syvyyttä ja wetlookkia.
Citrus bling on kieltämättä varsin monikäyttöinen ja hyvä aine edullisesti.
Valetpro setissä 100g claytä ja citrus blingistä saa jopa 8,5l liukkaria claybarille. megun setissä 50g claytä ja 473ml pullo detaileria.
Lime Prime vs scratch-x 2.0 paha sanoa kun en ole käyttäny scratch-x:ää. metsään ei kuitenkaan mennä kummankaan kanssa
vaha: NXT pohjalle antamaan kestoa ja blue velvet päälle antamaan syvyyttä ja wetlookkia.
Citrus bling on kieltämättä varsin monikäyttöinen ja hyvä aine edullisesti.
Aziz- kirjoitti:Sanokees nyt että mikä noista saarivaltion puljuista olis nopein toimittaja jos tänään tilaan?
CYC:stä meinasin mutta vaihtoehtona ollut myös Elite.
CYC on vissii joskus kärsinyt toimitusvaikeuksista varsinkin pienillä tilauksilla?
Kahdesti oon tilannut CYC:stä pienen tilauksen (1 ja 2 tuotetta per tilaus), molemmilla kerroilla tilasin ja maksoin paypalilla sunnuntaina ja kamat saapuivat seuraavana perjantaina.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa