Caddy goes orange
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy goes orange
Noniin.
Aika on harrastusten paras ( pahin ) kaveri...
Volkkarikärpänen puri jo 90 luvun lopulla jolloin harrastekohteena -69 kupla.
Kun siitä ei tullut sopivaa päätin, et seuraavasta tulee. No siitä tulikin parempi
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =16&t=4794
Noh bussi myytiin 2009 keväällä piikkiöön Veskulle, joka on harrastusta ylpeänä jatkanut.
Mut syksyllä 2009 nettiautoa selatessani äkkäsin, et Caddyhän sen olla pitää. Ei muuta kuin ilmoituksia selailemaan. Useampaan otin yhteyttä ennenkuin Kiteen suunnasta löytyi sopiva peli.
Oranssi paholainen... = )
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... 0282-1.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00284.jpg
Pelleiltään suhteellisen hyvä. Ei sanottavaa.
Remonttia tehty tosi paljon mm. pyörien laakerit, hihna, rullat, jarrut letkut yms.
Taka-akseli flipattu ja edessä Maxx Coil-overit.
Kone on 1,6 td ( 1V + garretin T03 + syöttöpumppu ahdonalaisella syötöllä )
Vaihdelaatikko 5-vaihteinen.
Oston jälkeen jo tehty pientä perus"fiksaamista"
- Kilvet vaihtu surkeakuntoisista uusiin ( valitettavasti eurokilpiin... )
- Merkiton maski
- Sähköjä korjailtu ( Akku, Startin piuhat, Laturin piuhat, villkujen johdotukset )
- Öljyt ja suodatin
- Naftansuodatin
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00311.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00298.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00299.jpg
Lisää kuvia kansiossa talvisilta ajoreissuilta...
Tulevaisuutta?
- Vaihteistoöljyt
- Vanteet ( ehkä BBS RM tai Lenso BSX ? )
- Värikin saattaa ajankuluessa vielä vaihtua?
- Sisustaa ?
- Äänieristystä
- Pakoputki hiukan hiljaisemmaksi
- Dyno
- Alustan käydellinen ruostesuojaus
- Lavan jatkopalikat pois.
Ensi kesän bongauspaikat = )
- Bugrun
- Bug in Finn
- Myös muita mahdollisia tapahtumakohteita...
Varmaan tän talven ajossa, mut seuraavia ei sit olekaan enää.
Syy miksi tän talven ajossa on se et on kivaa kiusata bemaristeja ku auto ihan tosiaan
lähtee ja kulkee... = )
Aika on harrastusten paras ( pahin ) kaveri...
Volkkarikärpänen puri jo 90 luvun lopulla jolloin harrastekohteena -69 kupla.
Kun siitä ei tullut sopivaa päätin, et seuraavasta tulee. No siitä tulikin parempi
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =16&t=4794
Noh bussi myytiin 2009 keväällä piikkiöön Veskulle, joka on harrastusta ylpeänä jatkanut.
Mut syksyllä 2009 nettiautoa selatessani äkkäsin, et Caddyhän sen olla pitää. Ei muuta kuin ilmoituksia selailemaan. Useampaan otin yhteyttä ennenkuin Kiteen suunnasta löytyi sopiva peli.
Oranssi paholainen... = )
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... 0282-1.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00284.jpg
Pelleiltään suhteellisen hyvä. Ei sanottavaa.
Remonttia tehty tosi paljon mm. pyörien laakerit, hihna, rullat, jarrut letkut yms.
Taka-akseli flipattu ja edessä Maxx Coil-overit.
Kone on 1,6 td ( 1V + garretin T03 + syöttöpumppu ahdonalaisella syötöllä )
Vaihdelaatikko 5-vaihteinen.
Oston jälkeen jo tehty pientä perus"fiksaamista"
- Kilvet vaihtu surkeakuntoisista uusiin ( valitettavasti eurokilpiin... )
- Merkiton maski
- Sähköjä korjailtu ( Akku, Startin piuhat, Laturin piuhat, villkujen johdotukset )
- Öljyt ja suodatin
- Naftansuodatin
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00311.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00298.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00299.jpg
Lisää kuvia kansiossa talvisilta ajoreissuilta...
Tulevaisuutta?
- Vaihteistoöljyt
- Vanteet ( ehkä BBS RM tai Lenso BSX ? )
- Värikin saattaa ajankuluessa vielä vaihtua?
- Sisustaa ?
- Äänieristystä
- Pakoputki hiukan hiljaisemmaksi
- Dyno
- Alustan käydellinen ruostesuojaus
- Lavan jatkopalikat pois.
Ensi kesän bongauspaikat = )
- Bugrun
- Bug in Finn
- Myös muita mahdollisia tapahtumakohteita...
Varmaan tän talven ajossa, mut seuraavia ei sit olekaan enää.
Syy miksi tän talven ajossa on se et on kivaa kiusata bemaristeja ku auto ihan tosiaan
lähtee ja kulkee... = )
Hieno peli! Kesäksi ehkä jotain vannejuttuja? Imo keula näyttäisi paremmalta jos tuo puskurin keskiosa olisi musta niinku näin
Tänään vaihdettu vaihteistoöljyt ja ihmetelty vikaa...
Eli vikana ollu ostohetkestä alkaen se, että kun paikaltaan lähtee liikkeelle, niin etupäässä
ilmeisemminkin vasemmalla kolahtaa joku. Samoin kolahdus tapahtuu, kun
esim moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua. Mistäs moinen?
Tsekattu jo koneen/laatikon kannakkeet ja niiden kiinnitykset, pakoputki jne.
Olisko vetari syynä? Akselissa väljää pituussuunnassa noin 3-5 mm... Onkos ihan normaalia?
Kertokaas mistä vikaa lähtis hakee?
Eli vikana ollu ostohetkestä alkaen se, että kun paikaltaan lähtee liikkeelle, niin etupäässä
ilmeisemminkin vasemmalla kolahtaa joku. Samoin kolahdus tapahtuu, kun
esim moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua. Mistäs moinen?
Tsekattu jo koneen/laatikon kannakkeet ja niiden kiinnitykset, pakoputki jne.
Olisko vetari syynä? Akselissa väljää pituussuunnassa noin 3-5 mm... Onkos ihan normaalia?
Kertokaas mistä vikaa lähtis hakee?
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 1.9.2006 18:13
omass cäddyssä oli aikoinaan samanlainen mystinen ääni. sitä etittiin kauan kunnes tajusin kattoa sitä takimmaista moottorin/vaihdelaatikon kumityynyä! päällisinpäin näytti ehjältä mutta se läpimenevä pultti oli katki sieltä kumin sisältä. olisiko mahdollisesti sama homma? moottori pääsee nimittäin kolahtamaan tulipeltiin..
Vasemman puolen vetarien päät vaihdettu. Ei vaikutusta kolinaan.
Kolisee edelleen...
Niin ja tosiaan veto kun alkaa, niin kolahtaa ja kun veto loppuu yhtäkkiä kolahtaa.
Ei vaikuta kääntääkö jonnekkin, vai ei. Ei kolise kuopissa tms.
Siirtyiskö oikealle vai mitäs tekis??? Onneksi talvi, ni saa rauhassa hakee vikaa
ku ei tartte olla ajelemas kokoaikaa... = )
Kolisee edelleen...
Niin ja tosiaan veto kun alkaa, niin kolahtaa ja kun veto loppuu yhtäkkiä kolahtaa.
Ei vaikuta kääntääkö jonnekkin, vai ei. Ei kolise kuopissa tms.
Siirtyiskö oikealle vai mitäs tekis??? Onneksi talvi, ni saa rauhassa hakee vikaa
ku ei tartte olla ajelemas kokoaikaa... = )
Vaikuttais siltä että kone siellä pääsee kääntymään. Mulla kolahteli aikoinaan 16v kakkis noin. Muistaakseni sieltä oli etummaisen kannakkeen pultti poikki. Olikohan vielä niin että samainen pultti pitää myös starttia paikallaan siinä koneessa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 12.1.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei auto kerran ole ajossa niin uusippa koneen kannakekumit kaikki. Tuskin olis huono sijotus vaikka ei äänteliskään. Etuiskarien ylätuet saa madalletussa ykkösessä laittaa melkee joka kesä uusiks ellei oo vanhemman mallisia yläpäitä. Vetarin niveliä taas viritetyissä vehkeissä menee varmaan kohtuu usein.
redi
Jos ei auto kerran ole ajossa niin uusippa koneen kannakekumit kaikki. Tuskin olis huono sijotus vaikka ei äänteliskään. Etuiskarien ylätuet saa madalletussa ykkösessä laittaa melkee joka kesä uusiks ellei oo vanhemman mallisia yläpäitä. Vetarin niveliä taas viritetyissä vehkeissä menee varmaan kohtuu usein.
Auto on ajossa, mut nyt ei ole oikein se virallinen ajoaika...
Juu näin mäkin ajattelin, et purkais myös oikeen puolen vetarin ja tsekkais nekin läpi
ja purkais noi kannakekumit pois. Kyllä tarkemmin vääntöraudan kans keikutettuna
tossa jakohihnan puoleisessa kannakkeessa aika iso liikevara.
Varmaan kolme senttii suuntaansa...
No katotaan mitä saadaan aikaan...
Noniin...
Taas puol iltaa tallissa kiristellen jo kireitä pultteja ja siinä norttia vetäessäni
huomasin, et mitäs toi radioantenni tuolla tulipellin siinä raossa tekee...
Otin antennista kiinni ja kolahti.
Ei perkele... Siinä se syy on. Ei muutaku antenni kiinni ja ajoon. Kolina pois.... = )
Et sellainen insinööritaidon näyte teille korjaamisesta!!! = )
Harrastaminen / ajo voi jatkua...
Taas puol iltaa tallissa kiristellen jo kireitä pultteja ja siinä norttia vetäessäni
huomasin, et mitäs toi radioantenni tuolla tulipellin siinä raossa tekee...
Otin antennista kiinni ja kolahti.
Ei perkele... Siinä se syy on. Ei muutaku antenni kiinni ja ajoon. Kolina pois.... = )
Et sellainen insinööritaidon näyte teille korjaamisesta!!! = )
Harrastaminen / ajo voi jatkua...
Aloitettu tänään vähän siistimään sisustaa ja tuli samalla purettua penkit pois, matot pois
vaimennusmateriaalia pois ja kojelaudan alaosa...
Pari pientä reikääkin löytyi ja niitä aletaan hitsailemaan, kun taas seuraavaksi aikaa.
Saas nähdä minkälaista sisustaa tekis. Penkit on niin hyväkuntoiset, et ne saa jäädä.
Pestä ne kyl pitää...
Jos rakentais poppivekeitä samalla, ku kaikki auki... Ei mitään ihmeellistä, mut kuitenkin...
vaimennusmateriaalia pois ja kojelaudan alaosa...
Pari pientä reikääkin löytyi ja niitä aletaan hitsailemaan, kun taas seuraavaksi aikaa.
Saas nähdä minkälaista sisustaa tekis. Penkit on niin hyväkuntoiset, et ne saa jäädä.
Pestä ne kyl pitää...
Jos rakentais poppivekeitä samalla, ku kaikki auki... Ei mitään ihmeellistä, mut kuitenkin...
Vasta tänään ehtinyt talliin.
Hitsattu yks paikka kuskin jalkotilaan ja kaks paikkaa pelkääjn jalkotilaan. Ruiskutettu pari tölkkiä noise killeriä takaseinään ja lattiaan. Saas nähdä hiljentääkö?
Sit purettu pakoputki pois. Ajattelin tehdäsen uudestaan. Nykyinen putki 2":sta.
Ajattelin uuden tehdä 2,5" kokoon.
Kuvia päivittyy myöhemmin.
Hitsattu yks paikka kuskin jalkotilaan ja kaks paikkaa pelkääjn jalkotilaan. Ruiskutettu pari tölkkiä noise killeriä takaseinään ja lattiaan. Saas nähdä hiljentääkö?
Sit purettu pakoputki pois. Ajattelin tehdäsen uudestaan. Nykyinen putki 2":sta.
Ajattelin uuden tehdä 2,5" kokoon.
Kuvia päivittyy myöhemmin.
Pakoputken rakentelu viel kesken. Aika ahdasta sovittaa 2,5" putki caddyyn siten et ei jää liian alas, et pääsee mahollisimman alas...
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00466.jpg
Eteen laitettu nyt sit molemmin puolin uudet vetarien sisä ja ulkopäät + suojakumit.
Pitäs kestää aika kauan. Samalla uusittu alapallonivelet ja raidetankojen päät...
Hiukan samalla puhallettu jarrusatuloita, kannakkeita yms... Ja maalailtu...
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00469.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00470.jpg
Ja vähän fiksattu konehuonetta ja kuten aiemmin mainitsinkin niin sisustaa. Kansiossa lisää kuvia.
Tilattu vanteet ja renkaat. Enempää en paljasta ennen kuin saan kuvat, mut aika klassista tulossa.
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00466.jpg
Eteen laitettu nyt sit molemmin puolin uudet vetarien sisä ja ulkopäät + suojakumit.
Pitäs kestää aika kauan. Samalla uusittu alapallonivelet ja raidetankojen päät...
Hiukan samalla puhallettu jarrusatuloita, kannakkeita yms... Ja maalailtu...
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00469.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00470.jpg
Ja vähän fiksattu konehuonetta ja kuten aiemmin mainitsinkin niin sisustaa. Kansiossa lisää kuvia.
Tilattu vanteet ja renkaat. Enempää en paljasta ennen kuin saan kuvat, mut aika klassista tulossa.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24.1.2010 17:33
Onko kukaan laittanut caddyyn pystyputkea??
Juu eli olen uusi täällä. Ja ajattelin näin alkajaisiksi kysyä että onko pystyputki laillinen caddyssä kun en ainakaan ole nähnyt sellaista vielä?? Paitsi itsellä. On taiinut rahaa mennä tuohon projektiin jonkun verran.. itse laitan autoa aina kun vain rahaa on..
Mennykkin pari viikkoo ku tätä viimeksi päivitin.
Ei oikein ole kauheesti kerinny, kun toi vuorotyö sotkee ajankäyttöä.
Putkisto tuli valmiiksi. Tulee ulos joko suoraan takaanta tai sitte kuskin takapyörän takaanta.
Downpipen laippa vingutettu n. 40mm-> 63mm. Putkisto siis muuten kokonaan 2,5".
Vaimentajat simonsin molemmat. Eka noin 30 cm pitkä ja toinen 40cm.
Läpivirtausvaimentajia molemmat.
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00511.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00512.jpg
Sen verran putki oli kiinni, et todettiin äänimaailman hiljentyneen, mutta lievästi madaltuneen. Saa nähdä sit mikä tuli ku ajossa... Mitenköhän vaikuttaa tehoihin?
Nähtäväksi jää...
Sitten Renkaat ja Vanteet tulivat... Lenso BSX 7 x 15 " et 20. Kuten aiemmin sanoin klassista tulee. Mielestäni hienot vanteet, eivätkä olleet hinnalla pilattu.
Renkaat Falkenin Ziex 195/45/15
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00513.jpg
Aika korkeelle auto viel jää takaanta, mut blokit ei ole kalliit.
Jarruputket olivat ihan haperot takaanta. Otin ne pois. Samalla uusin takapään letkut yms.
Naftaputket vuotavat hiukan. Tarttee vaihtaa.
Kansiossa pari lisäkuvaa vanteista ja putkesta.
Ei oikein ole kauheesti kerinny, kun toi vuorotyö sotkee ajankäyttöä.
Putkisto tuli valmiiksi. Tulee ulos joko suoraan takaanta tai sitte kuskin takapyörän takaanta.
Downpipen laippa vingutettu n. 40mm-> 63mm. Putkisto siis muuten kokonaan 2,5".
Vaimentajat simonsin molemmat. Eka noin 30 cm pitkä ja toinen 40cm.
Läpivirtausvaimentajia molemmat.
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00511.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00512.jpg
Sen verran putki oli kiinni, et todettiin äänimaailman hiljentyneen, mutta lievästi madaltuneen. Saa nähdä sit mikä tuli ku ajossa... Mitenköhän vaikuttaa tehoihin?
Nähtäväksi jää...
Sitten Renkaat ja Vanteet tulivat... Lenso BSX 7 x 15 " et 20. Kuten aiemmin sanoin klassista tulee. Mielestäni hienot vanteet, eivätkä olleet hinnalla pilattu.
Renkaat Falkenin Ziex 195/45/15
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00513.jpg
Aika korkeelle auto viel jää takaanta, mut blokit ei ole kalliit.
Jarruputket olivat ihan haperot takaanta. Otin ne pois. Samalla uusin takapään letkut yms.
Naftaputket vuotavat hiukan. Tarttee vaihtaa.
Kansiossa pari lisäkuvaa vanteista ja putkesta.
Otetaas sen verran takas noita juttuja tosta renkaiden sopimisen kannalta, et ilta meni ku
sain ne edes jollain lailla laillisiksi... = )
No se siitä. Kuvia on tulossa, ku sais siirrettyä koneelle...
Auto ollu ajossa nyt pari viikkoa ja täytyy sanoo, et kaupungilla ajellessa tuntuu, et muut kanssaautoilijat eivät ole nähneet autoa koskaan. Sama melkein ku olis hevosella liikkeellä kaupungilla.
No... Nyt viel viikonloppuna ajossa ja sit alkais lavaremppa.
Siitä tuleekin joskus myöhemmin ( ehkä ensi talvena ) niin erikoinen, et sellaista ei olekkaan
viimeaikoina nähty. Mut nyt tyydytään maalaukseen, turkkipeltiin ja laatikkoon... = )
sain ne edes jollain lailla laillisiksi... = )
No se siitä. Kuvia on tulossa, ku sais siirrettyä koneelle...
Auto ollu ajossa nyt pari viikkoa ja täytyy sanoo, et kaupungilla ajellessa tuntuu, et muut kanssaautoilijat eivät ole nähneet autoa koskaan. Sama melkein ku olis hevosella liikkeellä kaupungilla.
No... Nyt viel viikonloppuna ajossa ja sit alkais lavaremppa.
Siitä tuleekin joskus myöhemmin ( ehkä ensi talvena ) niin erikoinen, et sellaista ei olekkaan
viimeaikoina nähty. Mut nyt tyydytään maalaukseen, turkkipeltiin ja laatikkoon... = )
Oho...
Vähän liukuva käsite toi tänään... = )
No. Caddyn kuvii muutama linkissä ja loput photobucketissa.
Seuraavaksi olis ohjelmassa lavan laitto. Ajoin jo auton talliin sitä varten.
Eka tapahtuma olis vw-open kiikalassa, mis caddy olis näytillä ihan virallisestikin.
Paljos muuten tos konees pitää olla venttiilivälykset? Kuumana / kylmänä?
Konehan oli 1,6 TD ja 1V-lohko.
Jees. Mut nyt niitä kuvii... = )
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00656.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00649.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00652.jpg
Vähän liukuva käsite toi tänään... = )
No. Caddyn kuvii muutama linkissä ja loput photobucketissa.
Seuraavaksi olis ohjelmassa lavan laitto. Ajoin jo auton talliin sitä varten.
Eka tapahtuma olis vw-open kiikalassa, mis caddy olis näytillä ihan virallisestikin.
Paljos muuten tos konees pitää olla venttiilivälykset? Kuumana / kylmänä?
Konehan oli 1,6 TD ja 1V-lohko.
Jees. Mut nyt niitä kuvii... = )
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00656.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00649.jpg
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... C00652.jpg
Siis 1,6 TD:n kansi olis hakusessa?
Multa löytys yksi kipale mekaanisilla nostajilla, otettu vaparista mutta kaippa tuo on sama osa.
Ajettu jtn 350tonttua. Alakerta levinny öljyn loputtua mutta tuo kansi taitaa olla ihan kondiksessa
Pitää vielä tsekata vieläkö tuo makailee tallin nurkassa...
Edit: perun puheeni, ei ole sulle hyötyä yhtään sen enempää kuin itsellekkäpän tuo lohkosi on hydraulisilla eli öljykanavat ei käy tuon mekaanisten kannen kanssa yksiin.
Multa löytys yksi kipale mekaanisilla nostajilla, otettu vaparista mutta kaippa tuo on sama osa.
Ajettu jtn 350tonttua. Alakerta levinny öljyn loputtua mutta tuo kansi taitaa olla ihan kondiksessa
Pitää vielä tsekata vieläkö tuo makailee tallin nurkassa...
Edit: perun puheeni, ei ole sulle hyötyä yhtään sen enempää kuin itsellekkäpän tuo lohkosi on hydraulisilla eli öljykanavat ei käy tuon mekaanisten kannen kanssa yksiin.
Juu...
Testattu vehjettä ja ostettu pesulitkuja ja muuta. Neste nyt vettä ja puhdasta. Ei ole öljyä seassa.
Mites ku tossa ollu flektin käynnistys napin takana ja nyt laitoin alkuperäisen systeemin eli anturin kautta ja tykkää vaan keittää koko ajan... Anturin vaihdoin. On 95/85 anturi?
Eli vissiin 95 flekti lähtee päälle ja 85 sammuu?
No joka tapauksessa keittää... = (
Olisko joku joka tietäis? En viittiny tätä tonne dieselosastolle laittaa ku kait sen täältäki näkee?
Testattu vehjettä ja ostettu pesulitkuja ja muuta. Neste nyt vettä ja puhdasta. Ei ole öljyä seassa.
Mites ku tossa ollu flektin käynnistys napin takana ja nyt laitoin alkuperäisen systeemin eli anturin kautta ja tykkää vaan keittää koko ajan... Anturin vaihdoin. On 95/85 anturi?
Eli vissiin 95 flekti lähtee päälle ja 85 sammuu?
No joka tapauksessa keittää... = (
Olisko joku joka tietäis? En viittiny tätä tonne dieselosastolle laittaa ku kait sen täältäki näkee?
Tänään koitettu seuraavaa.
Tyhjennetty järjestelmä, Täytetty uudelleen. Viritetty flekti takas napin taakse.
Puristeltu letkuja täytön aikana. Ilmat pois.
Käymään. Käytetty aika tovi, ja kun alavesiletku lämpes tsekattu mittarista lämpötila.
Ihan inan yli puolenvälin. Sitte minuutin päästä olis alkanu keittää, jolloinka flekti päälle napista.
Flektin käynnistyminen normaalisti anturilta, joka syylärin alakulmassa olis vieny viel aika paljo
kauemmin...
Eli sen takia systeemi keittää... Mut Minkäköhän asteinen anturi olis toimiva siellä?
Nyt voi ajella ku laittaa flektin puhaltamaan heti. Kiva olis ku pelais normaalistikkin... ?
Tyhjennetty järjestelmä, Täytetty uudelleen. Viritetty flekti takas napin taakse.
Puristeltu letkuja täytön aikana. Ilmat pois.
Käymään. Käytetty aika tovi, ja kun alavesiletku lämpes tsekattu mittarista lämpötila.
Ihan inan yli puolenvälin. Sitte minuutin päästä olis alkanu keittää, jolloinka flekti päälle napista.
Flektin käynnistyminen normaalisti anturilta, joka syylärin alakulmassa olis vieny viel aika paljo
kauemmin...
Eli sen takia systeemi keittää... Mut Minkäköhän asteinen anturi olis toimiva siellä?
Nyt voi ajella ku laittaa flektin puhaltamaan heti. Kiva olis ku pelais normaalistikkin... ?
ne jähytinnesteet laitetaan käynnissä...
onko paikkausainetta tukkimassa syyläriä?
Ei ole paikkausaineita. Luin jo tos jonku topikin, mis sanottiin et laitetaan käynnissä. Koitettu.
Ei vaikutusta.
Tänään käytiin emännyksen kaa ajelemas ja ku oltiin tulos takas keitti vaikka flekti kokoajan päällä...
Joo... Purkuun...
Purettu tänään pois jäähdytin, vesipumppu, termari, letkut, hihnapyörät jne.
Seuraavaksi kannen kimppuun, eli päätetty ottaa kansi pois ja tsekata tilannetta...
Ei siellä välttämättä vikaa ole, mut ei se hukkaankaan mee...?
Et sillai. Taitaa VW open jäädä autolta väliin... Perkele... = (
Vaihdettu sit kaikki loputkin vesiletkut uusiin.
Olivat saaneet aikoinaan sen verran öljyä niskaansa, et aika turvoksissa olivat.
Nyt alkaa vekotin olemaan aika hyvässä mallissa. Seuraavaksi kovaa testiajoa ja sit tårppiin... = D
Jaa juu ja jokunnäköinen lisälaatikko pitää hommata lavalle torpin yms. reissuja varten.
Saa kamat, teltan, grillin jne mukaan...
Olivat saaneet aikoinaan sen verran öljyä niskaansa, et aika turvoksissa olivat.
Nyt alkaa vekotin olemaan aika hyvässä mallissa. Seuraavaksi kovaa testiajoa ja sit tårppiin... = D
Jaa juu ja jokunnäköinen lisälaatikko pitää hommata lavalle torpin yms. reissuja varten.
Saa kamat, teltan, grillin jne mukaan...
Ja jottei kaikki menis liian helpoks...
Ihmettelin tos miksi kuskin puolen takarengas raapii kiinni kaareen, mut pelkääjän puolen ei.
Todettu, et akseliflippi on toteutettu hiukan väärin, eli mitta heittänyt sen verran, et akseli ei ole keskellä...
Purettu U-pultit pois ja alettu ihmettelee mitä tekis... Onks jollain käsitystä mitä uudet U-pultit maksaa? Vai saako niitä mistään? Vanhat kyl viel ehjät mut...
Kyl tällä projektilla tulee kiire torppiin mennessä vielä... = /
Ihmettelin tos miksi kuskin puolen takarengas raapii kiinni kaareen, mut pelkääjän puolen ei.
Todettu, et akseliflippi on toteutettu hiukan väärin, eli mitta heittänyt sen verran, et akseli ei ole keskellä...
Purettu U-pultit pois ja alettu ihmettelee mitä tekis... Onks jollain käsitystä mitä uudet U-pultit maksaa? Vai saako niitä mistään? Vanhat kyl viel ehjät mut...
Kyl tällä projektilla tulee kiire torppiin mennessä vielä... = /
Jaahas...
Nyt kun alkaa mantorpin jälkeen olemaan elävien kirjoissa, niin on aika taas jatkaa... = )
Hauska reissu oli, vaiks satoikin.
Tarttis vaihtaa raidetankojen päät molemmin puolin ja sit alkaa varailemaan verhoilijaa
ens talveksi. Ajattelin verhoilla koko sisätilan uusiksi penkkejä myöden.
Samalla tarttis alkaa katselee värikarttoja ens talven maalausrupeamaa varten.
Mutta tällä kuosilla ny ajellaan tän kauden tapahtumat läpi ja syksyllä sit alkaa.
Nyt kun alkaa mantorpin jälkeen olemaan elävien kirjoissa, niin on aika taas jatkaa... = )
Hauska reissu oli, vaiks satoikin.
Tarttis vaihtaa raidetankojen päät molemmin puolin ja sit alkaa varailemaan verhoilijaa
ens talveksi. Ajattelin verhoilla koko sisätilan uusiksi penkkejä myöden.
Samalla tarttis alkaa katselee värikarttoja ens talven maalausrupeamaa varten.
Mutta tällä kuosilla ny ajellaan tän kauden tapahtumat läpi ja syksyllä sit alkaa.
Edellistä edelliseen viestiin:
Mulla on sama ongelma, mutta raapii ihan kunnolla enemmänkin hanttarin puolelta. Syynä on vinossa oleva taka-akseli. Huomaa kun katselee molemmilta sivuilta, ja mittaa välin pyörän ja loksun välistä etupuolelta. Mulla menee kuskin puolelle kaks sormea vierekkäin, ja hanttarin puolelle just ja just yksi.
Tossa laminaattilava - caddyssä (jos tiedät mitä tarkotan) oli siirretty koko akseli taakse päin, eikä se oo enää mikään yhen illan projekti vissiinkään, vaan vaatii jo hiukan hitsipilliä yms. Caddyssä käy sama ongelma takafillareille tiputuksessa, kun kakkoskori golffissa, eli nehän siirtyy eteenpäin.
Vittumainen ongelma, jos haluaa enemmänkin tiputtaa. Mulla on viel menny katsastuksesta läpi, mutta saa nähdä ku ne huomaa noi renkaat et paljonko se on ottanu kiinni...;)
Mulla on sama ongelma, mutta raapii ihan kunnolla enemmänkin hanttarin puolelta. Syynä on vinossa oleva taka-akseli. Huomaa kun katselee molemmilta sivuilta, ja mittaa välin pyörän ja loksun välistä etupuolelta. Mulla menee kuskin puolelle kaks sormea vierekkäin, ja hanttarin puolelle just ja just yksi.
Tossa laminaattilava - caddyssä (jos tiedät mitä tarkotan) oli siirretty koko akseli taakse päin, eikä se oo enää mikään yhen illan projekti vissiinkään, vaan vaatii jo hiukan hitsipilliä yms. Caddyssä käy sama ongelma takafillareille tiputuksessa, kun kakkoskori golffissa, eli nehän siirtyy eteenpäin.
Vittumainen ongelma, jos haluaa enemmänkin tiputtaa. Mulla on viel menny katsastuksesta läpi, mutta saa nähdä ku ne huomaa noi renkaat et paljonko se on ottanu kiinni...;)
Onkos hajuakaan millai siirretty taaksepäin?
Tuli itse hitsattua palkinpätkät akselin yläpuolelle, ni kuormaamattomana väliä pohjaanlyöntikumin ja palkin välis on noin 2 cm.
Kuormattuna makaa kiinni kumeissa.
Eikä raavi enää kaareen. Varmaan huomasit torpissa mulla oli sellainen musta laatikko lavalla
ja se oli tupaten täys tavaraa..
Eikä raapinu... = ) Aika kaamee kyl ajaa tollai on, mut...
Tuli itse hitsattua palkinpätkät akselin yläpuolelle, ni kuormaamattomana väliä pohjaanlyöntikumin ja palkin välis on noin 2 cm.
Kuormattuna makaa kiinni kumeissa.
Eikä raavi enää kaareen. Varmaan huomasit torpissa mulla oli sellainen musta laatikko lavalla
ja se oli tupaten täys tavaraa..
Eikä raapinu... = ) Aika kaamee kyl ajaa tollai on, mut...
Oho... = )
Aika paljon tuli tehtyy talven aikana... = /
No sain sentään caddyyn hienon puuratin kiinni.
Ostin tossa kaverilta puolikuppipenkit, jotka odottelee asennusta.
Laittelen kuvii taas lisää ku kerkeen.
Mut kyl toi tarttis varmaan ens talvena maalata. Ruostetta ei ole kyl yhtää, mut
maali lohkeilee pois. Siitä kylkipokkauksien vierestä irtoilee. Värisävyehdotuksia saa antaa. Olen kyl tykästyny tohon oranssiin... = )
Sit tarttis vaihtaa vaihteensiirtäjien ne muovipäiset pikkutangot konehuoneen puolelta.
Vähä tökkii vaihdot, jos ripeesti vaihtaa. Näitä saa tarjota, jos ehjät ja ei väljät löytyy.
Jeps. VW Openis nähdään taas. = )
Aika paljon tuli tehtyy talven aikana... = /
No sain sentään caddyyn hienon puuratin kiinni.
Ostin tossa kaverilta puolikuppipenkit, jotka odottelee asennusta.
Laittelen kuvii taas lisää ku kerkeen.
Mut kyl toi tarttis varmaan ens talvena maalata. Ruostetta ei ole kyl yhtää, mut
maali lohkeilee pois. Siitä kylkipokkauksien vierestä irtoilee. Värisävyehdotuksia saa antaa. Olen kyl tykästyny tohon oranssiin... = )
Sit tarttis vaihtaa vaihteensiirtäjien ne muovipäiset pikkutangot konehuoneen puolelta.
Vähä tökkii vaihdot, jos ripeesti vaihtaa. Näitä saa tarjota, jos ehjät ja ei väljät löytyy.
Jeps. VW Openis nähdään taas. = )
VW Open 2011 Kiikalassa 21.5.2011.
Lisää esim. volkkaripalstalta.
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =7&t=35025
Lisää esim. volkkaripalstalta.
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =7&t=35025
Jaahas...
Pienehkön hiljaiselon jälkeen ensi viikon aikana jatketaan tätäkin projektia.
Ohjelmassa olis:
- Polttoainetankin kannakkeiden korjausta
- Pohjan hitsausta + maalausta
- Koko auton hionta + värin vaihto. ( Oranssissa pysytään. Sävy vaihtuu )
- Lavaverkko pois. Takalaita tilalle. ( Saa ostaa lavaverkon / tarjota takalaitaa. Ehjää... )
- Lavan totaalinen uudelleenrakennus. ( Lavalaatikko tulee myyntiin ku kerkee. )
- Renkaat / vanteet vaihtunee. ( Lensoista saa esittää tarjouksia. Renkaissa pintaa n. 6mm. )
- Taakse tulee tuuman-kahden blokit ja keulaa alemmas.
Et siinä taas askaretta kerrakseen... = )
Päivittelen kuvia, kun on jotain kuvattavaa.
Pienehkön hiljaiselon jälkeen ensi viikon aikana jatketaan tätäkin projektia.
Ohjelmassa olis:
- Polttoainetankin kannakkeiden korjausta
- Pohjan hitsausta + maalausta
- Koko auton hionta + värin vaihto. ( Oranssissa pysytään. Sävy vaihtuu )
- Lavaverkko pois. Takalaita tilalle. ( Saa ostaa lavaverkon / tarjota takalaitaa. Ehjää... )
- Lavan totaalinen uudelleenrakennus. ( Lavalaatikko tulee myyntiin ku kerkee. )
- Renkaat / vanteet vaihtunee. ( Lensoista saa esittää tarjouksia. Renkaissa pintaa n. 6mm. )
- Taakse tulee tuuman-kahden blokit ja keulaa alemmas.
Et siinä taas askaretta kerrakseen... = )
Päivittelen kuvia, kun on jotain kuvattavaa.
Projekti siis alkoi...
Tähän mennessä tehtyä:
- Lavan jatkopalat pois.
- Kori hiottu pellille kokonaan.
- Ovet + konepelti jo hiomavärjättykkin.
- Helmoja hitsailtu.
- lavan takapäätä hitsattu.
Tulossa:
- Takalaita kiinteä.
- Maalaus ( Hiomaväri )
- Lavalle avattava kansi jne jne... = )
- Pintamaaliksi tulee... =D
Kuvia päivittyy kunhan kerkeen.
Tähän mennessä tehtyä:
- Lavan jatkopalat pois.
- Kori hiottu pellille kokonaan.
- Ovet + konepelti jo hiomavärjättykkin.
- Helmoja hitsailtu.
- lavan takapäätä hitsattu.
Tulossa:
- Takalaita kiinteä.
- Maalaus ( Hiomaväri )
- Lavalle avattava kansi jne jne... = )
- Pintamaaliksi tulee... =D
Kuvia päivittyy kunhan kerkeen.
Aika on ihmeellinen käsite, kun puhutaan harrastamisesta!
Ja ihan ekaks. Päivitän kyllä kuvia, kunhan joku siirtää ne ens kamerasta koneelle...
Auto on nyt maalattu maalarilla salossa ( auto10 )
Väriksi tuli helmiäisoranssi.
Takalaidasta tuli siis kiinteä.
Lavalle tulossa avattava alumiinikansi kaasujousilla ja muuta kivaa. Valaistusta unohtamatta.
Renkaat / vanteet vaihtui 15"x8" ympäri auton ja 185/45 renkailla.
Sisälle tulossa uudet pankit. Muuten ei tänä vuonna kerkee sisustalle mitään tekee.
Valmista pitäis olla VW-openiin mennessä noin vimeistään... ? =D
Ja ihan ekaks. Päivitän kyllä kuvia, kunhan joku siirtää ne ens kamerasta koneelle...
Auto on nyt maalattu maalarilla salossa ( auto10 )
Väriksi tuli helmiäisoranssi.
Takalaidasta tuli siis kiinteä.
Lavalle tulossa avattava alumiinikansi kaasujousilla ja muuta kivaa. Valaistusta unohtamatta.
Renkaat / vanteet vaihtui 15"x8" ympäri auton ja 185/45 renkailla.
Sisälle tulossa uudet pankit. Muuten ei tänä vuonna kerkee sisustalle mitään tekee.
Valmista pitäis olla VW-openiin mennessä noin vimeistään... ? =D
Vihdoinkin niitä kuvia.
Ollu pikkasen muita projektikiireit, ni en ole kerenny laittaa.
VW Openissa tuli oltuu lauantaina ja Bug Runiin ollaa lähössä.
Speksejä:
- Väriksi tuli Kawasaki Ninjan helmiäisoranssi.
- Vanteet lensot 8x15 ympäri auton et 38. Takana 20 spacerit edessä 5.
renkaat 185/45/15
- Lavakansi turkkilevyä. Avattava kauko-ohjauksella. = )
- Lavan jatkopalat pois.
- 1" droppipalat. ( Madallus riittää mulle. ) =D
- Takalaita kiinteä. Ei siis avattava.
- GTi etulippa.
- Mustat kylkilistat. Musta Volkswagen tarra takalaitaan.
- Sisusta vahvasti kesken. Penkit tilattu. Tulematta.
- Lavakansi kesken. Alumiinipelti ( 0,5mm sisälle ) jne...
Kuvia linkkeinä muutama ja photobucketissa lisää.
Ekana kuitenki pikku videonpätkä... =D
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... EO0005.mp4
Huanoo... =D
http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0520.jpg
http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0518.jpg
http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0521.jpg
Lisää myös rakentelusta tosiaan tuolla photobucketissa...
Ollu pikkasen muita projektikiireit, ni en ole kerenny laittaa.
VW Openissa tuli oltuu lauantaina ja Bug Runiin ollaa lähössä.
Speksejä:
- Väriksi tuli Kawasaki Ninjan helmiäisoranssi.
- Vanteet lensot 8x15 ympäri auton et 38. Takana 20 spacerit edessä 5.
renkaat 185/45/15
- Lavakansi turkkilevyä. Avattava kauko-ohjauksella. = )
- Lavan jatkopalat pois.
- 1" droppipalat. ( Madallus riittää mulle. ) =D
- Takalaita kiinteä. Ei siis avattava.
- GTi etulippa.
- Mustat kylkilistat. Musta Volkswagen tarra takalaitaan.
- Sisusta vahvasti kesken. Penkit tilattu. Tulematta.
- Lavakansi kesken. Alumiinipelti ( 0,5mm sisälle ) jne...
Kuvia linkkeinä muutama ja photobucketissa lisää.
Ekana kuitenki pikku videonpätkä... =D
http://s803.photobucket.com/albums/yy31 ... EO0005.mp4
Huanoo... =D
http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0520.jpg
http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0518.jpg
http://i803.photobucket.com/albums/yy31 ... AG0521.jpg
Lisää myös rakentelusta tosiaan tuolla photobucketissa...
Käsittääkseni mikään ei estä kiinteää takalaitaa, mutta kuinkas tuo kova lavakate?Saako tuo takaluukku olla muka avaamaton? :O
-entäpä lyhennetyn lavan pituus? (täällä sitä puitiin '09)
-myös rekisterikilpi taitaa jäädä pykälien mukaan liian alas? (1.2.1.4.1 Kilven alareunan on oltava vähintään 0,30 metrin korkeudella maanpinnasta.), mutta hyvältä näyttää!
[e:] linkkejä yms.
Eiköhän toi kiinteä lavakate ole laillinen. Ainaki salon sf-katsastuksen konttorilla niin
meinattiin.
Niin ja jossei käy ni 9 pulttia auki saranoista, kansi pois ja uusiks... = )
Aika monella jo jatkopalat pois. Ihan hienosti menee leimasta läpi.
Ei semmosii enää ketään kiinnosta onko lava sen 8 senttii lyhyempi.
;D
meinattiin.
Niin ja jossei käy ni 9 pulttia auki saranoista, kansi pois ja uusiks... = )
Aika monella jo jatkopalat pois. Ihan hienosti menee leimasta läpi.
Ei semmosii enää ketään kiinnosta onko lava sen 8 senttii lyhyempi.
;D
Joo ei kiinnosta varmaa moniakaa enää..
MUTTA!
Jos sattuu kiinnostamaan niin menee moni asia vituiksi siinä vaiheessa.
Auton joutuu joko rekisteröimää henkilöautoksi tai sitten lavaa pitää jatkaa tarvittava määrä.
Eihän siinä mitää jos auto on vielä vaiheessa ettei muokkaukset tunnu..
MUTTA! =)
Jos auto onkin jo vimpanpäälle valmis, niin ottaahan se aivoon kun pitää alkaa peräpäätä rälläköimää ja hitsailee.
Ja henkilöauto ei ole itsellä vaihtoehto, koska firma tarvitsee pakun ;)
MUTTA!
Jos sattuu kiinnostamaan niin menee moni asia vituiksi siinä vaiheessa.
Auton joutuu joko rekisteröimää henkilöautoksi tai sitten lavaa pitää jatkaa tarvittava määrä.
Eihän siinä mitää jos auto on vielä vaiheessa ettei muokkaukset tunnu..
MUTTA! =)
Jos auto onkin jo vimpanpäälle valmis, niin ottaahan se aivoon kun pitää alkaa peräpäätä rälläköimää ja hitsailee.
Ja henkilöauto ei ole itsellä vaihtoehto, koska firma tarvitsee pakun ;)
Tuosta lavapidennyksistä sen verran, että itse kun joskun tämän toin saksasta ennenkuin siitä tuli tällainen, maksoin siitä verot, koska en lavapidennyksiä siihen laittanut. Tästä huolimatta auto on edelleen pakettiauto, tosin täyden veron pakettiauto.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa