Puutarhatraktorin viritystä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Puutarhatraktorin viritystä
Ei kellään olisi sattunut jäämään nurkkiin jotain erittäin pientä dieselin ahdinta?
Kokeilisin laittaa ihan "piruuttaan" Murrayn tekemään (Briggs&Stratton) 11hp moottoriin.
Luonnolin en maksa kuin korkeintaan postikulut, koska tuo moottori kuitenkin räjähtää...
Jos pystyn noutamaan erittäin lyhyen matkan päästä Seinäjoelta lukien, niin aina hienompaa :-)
Jos jollain linkkejä koskien ko. hommaa niin tänne ja heti :-D
Kokeilisin laittaa ihan "piruuttaan" Murrayn tekemään (Briggs&Stratton) 11hp moottoriin.
Luonnolin en maksa kuin korkeintaan postikulut, koska tuo moottori kuitenkin räjähtää...
Jos pystyn noutamaan erittäin lyhyen matkan päästä Seinäjoelta lukien, niin aina hienompaa :-)
Jos jollain linkkejä koskien ko. hommaa niin tänne ja heti :-D
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 31.1.2008 18:17
Mullla on Murrayssa Tecumsehin 12 hp pata ja itsekin kaipaisin lisää potkua eli viritysvinkit kelpaa myös tänne.
Aihetta sivuten kysyisin että hukkuuko tehoja jos värkkiin värkkäisi kunnollisen pakoputken pönttöineen päivineen?
Se orkkisputki ei juuri ääntä vaimentele eli pitää siis helvetillistä mekkalaa.
Aihetta sivuten kysyisin että hukkuuko tehoja jos värkkiin värkkäisi kunnollisen pakoputken pönttöineen päivineen?
Se orkkisputki ei juuri ääntä vaimentele eli pitää siis helvetillistä mekkalaa.
Tässä oma ruohonsurma ilman koppaa. Vaimennin on jokkisvaimennin:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 003-30.jpg
Koppa päällä:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-43.jpg
Helpoin tapa lisätä riksrattonin tehoa (ja lyhentää käyttöikää) on morkooli. Minulla tämä on toteutettu siten, että solenoidi vetää kaasun vaijeripatentilla silmänräpäyksessä selälleen. Muutenhan näissä ei saavuteta kaasarin peilavetisyydestä johtuen täystehoa kuin kovan rasituksen alaisena, jolloin kaasari vetää itse itseään enemmän auki. :)
Mites meinaat, että piisaako riksrattonissa pulssit pyörittämään turpoa? =D
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 003-30.jpg
Koppa päällä:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-43.jpg
Helpoin tapa lisätä riksrattonin tehoa (ja lyhentää käyttöikää) on morkooli. Minulla tämä on toteutettu siten, että solenoidi vetää kaasun vaijeripatentilla silmänräpäyksessä selälleen. Muutenhan näissä ei saavuteta kaasarin peilavetisyydestä johtuen täystehoa kuin kovan rasituksen alaisena, jolloin kaasari vetää itse itseään enemmän auki. :)
Mites meinaat, että piisaako riksrattonissa pulssit pyörittämään turpoa? =D
Suomessakin järjestetään leikkureille kisoja! Osotteesta http://www.leikkurilemans.com/ voi pällistellä kuvatuksia kisoista! Niillä on kaks luokkaa: suht vakiot ja sit on toinen luokka missä turbot ja ilokaasut yms. on sallittuja. Kisat järjestetään motocross radoilla. aika touhua mitä ny oon kuvia ja vidoo kattellu, tosta meijän stigasta ei taida kisailuun olla :/, mutta siis em. linkin takaa lisä infoo!
http://www.youtube.com/watch?v=qAGz4i2_ ... re=related melekonen viritelmä :)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ahtimen tuottamalla lisäteholla pyöritetään generaattoria, joka lataa sitä akkua, josta virta ahtimen voitelupumpulle otetaan. Tehon kokonaislisä plus miinus nolla, ei tullut ikiliikkujaa tuostakaan.Mitenkäs tuollaisessa roiskevoidellussa moottorissa ahtimen voitelu järjestetään? Erillinen sähkötoiminen pumppu kenties?
Ohjaustehostimen Ö-säiliö/pumppu jota pyörittää remmi joka sitten pumppaa öötä turbolle..
Juu en ole koskaan miettinyt kyseistä asiaa.. Brigssiltä saa V-Twin moottoriakin sekä jopa kohta Dieseliä..
Tokihan jenkit on jo tehny kaiken
http://www.youtube.com/watch?v=GOaT7pECZCQ
Lähinnä tuossa tökkii se että kaasaria ei saa koskaan pelaamaan turbon kanssa, ainakaan kunnolla joskin se tässä tuskin on kyseessä..
Joku normi paineistettu 40 tms koon weber tms toimii tässä tapauksessa ihan hienosti.. B&S lohkot ei kestä kaameita kierroksia johtuen monestakin asiasta joten se turbo pitäis olla tositositosi pieni että se jaksaa herätä..
Venttiilinjouset kannattaa vaihtaa heti jäykempiin.. Samoin kuin katsoa onko istukat missä kunnossa, kannenhan noista käyttää irti 5 min ja uusi tiiviste ei budjettia kaada..
Juu en ole koskaan miettinyt kyseistä asiaa.. Brigssiltä saa V-Twin moottoriakin sekä jopa kohta Dieseliä..
Tokihan jenkit on jo tehny kaiken
http://www.youtube.com/watch?v=GOaT7pECZCQ
Lähinnä tuossa tökkii se että kaasaria ei saa koskaan pelaamaan turbon kanssa, ainakaan kunnolla joskin se tässä tuskin on kyseessä..
Joku normi paineistettu 40 tms koon weber tms toimii tässä tapauksessa ihan hienosti.. B&S lohkot ei kestä kaameita kierroksia johtuen monestakin asiasta joten se turbo pitäis olla tositositosi pieni että se jaksaa herätä..
Venttiilinjouset kannattaa vaihtaa heti jäykempiin.. Samoin kuin katsoa onko istukat missä kunnossa, kannenhan noista käyttää irti 5 min ja uusi tiiviste ei budjettia kaada..
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Joo, ei ole tarkoitus mitään penkitettävää hirmua vääntää, kunhan huvikseen räpeltää jotain sellaista mitä ei joka päivä tulisi vastaan :-)
Turbon äänethän ne vaan on tässä kyseessä, ei niinkään se saako sillä 0,05hv lisää ;-)
Joskus kun jaksaa/ehtii, muuttuu tuo takapääkin mustaksi, ja valkosivut renkaisiin tietysti.
Vielä kun sais vanteet kromattua...
Ei siis mitään järkeä, mutta pitääkö kaikessa ollakaan.
Turbon äänethän ne vaan on tässä kyseessä, ei niinkään se saako sillä 0,05hv lisää ;-)
Joskus kun jaksaa/ehtii, muuttuu tuo takapääkin mustaksi, ja valkosivut renkaisiin tietysti.
Vielä kun sais vanteet kromattua...
Ei siis mitään järkeä, mutta pitääkö kaikessa ollakaan.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tuo kans tuntuu irtoovan suht pitrtsakasti
http://www.youtube.com/watch?v=q30xMkhlfVw
http://www.youtube.com/watch?v=q30xMkhlfVw
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Jopas, $299 oli uusi tuollainen... On kyllä pieni, ja jotenkin uskois että saattais 1 -sylinterisessä toimiakin. Ei ainakaan korkealta putoa jos kokeilee.
:-D Nyt löytyi jänskää
:-D Nyt löytyi jänskää
Mitäs tuollaisesta hondan koneesta saisi helpoiten irti hieman lisäkaakkeja.
GCV 530 on koneena. Ilokaasut tms. pitäisi löytää, mutta tuntuvat olevan ebayssäkin kiven alla kun jokainen haku tuottaa tulokseksi pyöreän nollan. Vinkkejä?? Iso putki jo työn alla, mutta mitenkäs tuollaisen imupuoli? En ole vielä lähemmin päässyt tutustumaan, kun vehjekin saapuu vasta 5pv kuluttua.
GCV 530 on koneena. Ilokaasut tms. pitäisi löytää, mutta tuntuvat olevan ebayssäkin kiven alla kun jokainen haku tuottaa tulokseksi pyöreän nollan. Vinkkejä?? Iso putki jo työn alla, mutta mitenkäs tuollaisen imupuoli? En ole vielä lähemmin päässyt tutustumaan, kun vehjekin saapuu vasta 5pv kuluttua.
Ilokaasukittejä on Ebay pullollaan, laitappa hakusanaksi "nitrous kit" niin noin 350eurosta ylöspäin alkaa löytymään wet settejä. Muista että mikäli laitat dry kitin eli syötät pelkkää ilokaasua koneeseen, pitää lisäbensa sitten tulla kaasarista, eli koneen pitää käydä ilman kaasuja riittävän rikkaalla (pienellä muutaman hepan tehonlisällä voi jopa toimiakkin).
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa