Ostin boran
Valvoja: ffp jäsenet
Ostin boran
Teinkö viisaan päätöksen ostaessani -03 70tkm ajetun 1.6 bensiinimoottorilla varustetun Boran. Volkkarit ei ole tuttuja kapistuksia tekniikkansa puolelta. Tämä kyseinen yksilö on todella siistissä kunnossa oleva kahdella omistajalla ollut ja huoltokirjalla varustettu. Muuta vikaa en ole löytänyt kuin että kuskin oven mikrokytkin on rikki ja vänkärin puoleinen vetoakselin stefa on hiukan hikoillut öljyä ei kuitenkaan voi vuodoksi sanoa. Kertokaa mulle kokeneemmat tästä autosta... Tarkoitus olis nyt jakopäähuolto tehdä merkkiliikkeessä ens viikolla ja manuaali laatikkoon öljyt vaihdattaa samalla.
En saanu siihen ostosopimukseen. Kyllä todellakin ne laatikkoöljyt vaihdatan nyt koska ovat 7-vuotta laatikossa majailleet. Laitatan nyt koslan kerralla kuntoon niin on sitten huoletonta autoilua tästä eteenpäin. Perus voiteluhuollot alan tekemään itse tulevaisuudessa koska katson moottorille paremmaksi sen että vaihtaa ne öljyt 15 tkm välein, eli en ota longlife väliä tähän. Vikakoodien lukuhärveli pannaan tilaukseen kohta läppärin kaveriksi niin voi sitten itse lueskella koodit jos valoja syttyy.
Katsastin tuon kapistuksen eilen, pitkä leima tuli inssiltä kehujen kera. Ainut mitä ite huomasin oli peukalon pään kokonen alue vänkärin takajalkatilassa josta oli massa lähteny pois ja galvanointi näkyy. Muuten pohja on tosi terve eikä käsittääkseni nämä volkkarit ruostukkaan. Vakionopeudensäädin ilmestyy tähän myös heti kesällä. Nyt jo nämä muutama sata kilometriä on antaneet mulle tietynlaisen laadun kuvan tästä autosta ja ajettavuutta en moiti kun vertaan edelliseen ajokkiini, 626 maksalaatikkoon. Vinkkejä tuohon kunnossapitoon liittyen otan mielelläni vastaan koska tää on ensimmäinen omistamani volkkari.
Katsastin tuon kapistuksen eilen, pitkä leima tuli inssiltä kehujen kera. Ainut mitä ite huomasin oli peukalon pään kokonen alue vänkärin takajalkatilassa josta oli massa lähteny pois ja galvanointi näkyy. Muuten pohja on tosi terve eikä käsittääkseni nämä volkkarit ruostukkaan. Vakionopeudensäädin ilmestyy tähän myös heti kesällä. Nyt jo nämä muutama sata kilometriä on antaneet mulle tietynlaisen laadun kuvan tästä autosta ja ajettavuutta en moiti kun vertaan edelliseen ajokkiini, 626 maksalaatikkoon. Vinkkejä tuohon kunnossapitoon liittyen otan mielelläni vastaan koska tää on ensimmäinen omistamani volkkari.
Boran ja nelos Golffin omistaneena ikkunan putoaminen oven sisään on aina, ah niin ihana ääni. Varsinkin silloin kun avaat ikkunan maksaaksesi pitkäaikais pysäköinnin lentokentälle.
Eli jos purat oven mikrokytkimen takia, kannattaa samalla asennella ikkunannostimien paranneltu versio. Ja sitten samon tein muihinkin niin ei nikottele pahalla hetkellä.
Tosin ne voi olla jo laitettu.
Takajarrut vaatinevat herkistelyä silloin tällöin.
Sisustan (oven kahvojen) kumimaisella pinnoitteella päällystettyjen osien kulutus on nopeaa, itse en sietänyt niitä kattella rikkinäisellä pinnalla hetkeäkään.
Antennin / antennivahvistimen kanssa oli jumppaa molemmissa.
Ajovalon pesurit alkoivat vuotaa molemmista.
Lasinpyykimien vivusto kaivannee jossakin vaiheessa huolenpitoa, kannattanee purkaa ja rasvailla ennen täydellistä jumahtamista.
Ei kai siinä kopassa kummempia, bensa koneista en ole omistanut. Sivukorvalla kuullut jostain puolavioista ja vaihteiston halkeamisista?
Eli jos purat oven mikrokytkimen takia, kannattaa samalla asennella ikkunannostimien paranneltu versio. Ja sitten samon tein muihinkin niin ei nikottele pahalla hetkellä.
Tosin ne voi olla jo laitettu.
Takajarrut vaatinevat herkistelyä silloin tällöin.
Sisustan (oven kahvojen) kumimaisella pinnoitteella päällystettyjen osien kulutus on nopeaa, itse en sietänyt niitä kattella rikkinäisellä pinnalla hetkeäkään.
Antennin / antennivahvistimen kanssa oli jumppaa molemmissa.
Ajovalon pesurit alkoivat vuotaa molemmista.
Lasinpyykimien vivusto kaivannee jossakin vaiheessa huolenpitoa, kannattanee purkaa ja rasvailla ennen täydellistä jumahtamista.
Ei kai siinä kopassa kummempia, bensa koneista en ole omistanut. Sivukorvalla kuullut jostain puolavioista ja vaihteiston halkeamisista?
Ja nythän se valo sitten syttyi. Kotoa lähtiessä aloin käynnistämään lämmintä moottoria niin sai sahata melko kauan käyntiin ja vaivalloisen käynnistymisen jälkeen syttyikin päästöpuolen vikavalo palamaan ja ajotietokoneelle teksti "EMISSION WORKSHOP". Sokerina pohjalla kämpille päin ajaessa tipahti moottorin lämpömittari nollaan aina välillä ja seilasi muutenkin miten sattuu sekä pakoputken etupään kiinnitys hajos ja alko kilisemään runkoon. Kaikki paska kerrallaan niskaan....
Tupakoinnin kuukausi sitten lopettaneena alan harkitsemaan uudelleen aloittamista.
Tupakoinnin kuukausi sitten lopettaneena alan harkitsemaan uudelleen aloittamista.
Nyt on tuo keltanen lamppu sammutettu merkkiliikkeen toimesta ja uus lämpöanturi vaihdettu joka löytyi auton keskikonsolista ja jota en täksi anturiksi aluksi tunnistanut. Eka volkkari niin tyhmä pitää vähän olla. Ilmeisesti tää oli juonitellut aikasemminkin ja varuilta uus ostettu jo valmiiksi. Anturin vaihdon jälkeen loppui myös lievä nykiminen ja vääntöjä tuli melko paljon lisää. Tuo huono käynnistyvyys johtui ilmeisesti siitä että ECU luuli moottorin olevan kylmä niin annetaan todella rikas seos, tulpat kastuu, huono käyntiinlähtö, päästöt päin persettä ja päästöpuolen vikavalo syttyy. Että näin tällä kertaa.
Kolme A4 printattiin vikakoodeja muistista koskien mm. sisätilatutkia ja kuskin oven mikrokytkintä.... Eli tätä perinteistä. Käsittääkseni nää VAG vehkeet kertoo hyvinkin paljon itsestään ja vioistaan jos on vain laitteet jolla näitä kuunnella.
Kolme A4 printattiin vikakoodeja muistista koskien mm. sisätilatutkia ja kuskin oven mikrokytkintä.... Eli tätä perinteistä. Käsittääkseni nää VAG vehkeet kertoo hyvinkin paljon itsestään ja vioistaan jos on vain laitteet jolla näitä kuunnella.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa