Terve vaan kaikille tasapuolisesti näin kun olen uusi kävijä tällä foorumilla.
Kevään tullen auto kuume yltyy ja joku vähän urheilullisempi rassi pitäs saada.
Vanha on hävitettu pihasta ja on jo paria TT:tä käyty katsomassa.
Nyt olisikin pari kysymystä:
Autossa on etu ja taka akselilla eri kokoiset pyörät oliko 255/35/18 takana ja 225/40/18
Eli profiilin korkeus ero on halkaisijassa 2mm.
Kuinka tarkka tuo haldex kytkin on siitä millainen on rengastus.
Toiseksi: bypass valven toiminta? Kun painaa kaasaua ja lasken sen niin kono huoneesta kuuluu "tirskuntaa" auto on kuitenkin täysin vakio ja ilman suodatinkin on vakio.
Miten bypass oireilee kun kalvo on rikki, haittaako ajoa?
Autohan on luonnollisesti saksan tuonti. Mista olisi mahdollista saada sumen kielinen käyttöohje kirja ja suomen kielinen huolto ohjelma? Erityisesti haldexin öljyn vaihtoväli kiinnostaa.
Sitten saako sisusta osia miten hyvin hantin lasin nostimen nappi on painunut kahvan sisään ja pitää ehkä uusia. Miten ovi pahvit irroitetaan niin ettei riko mitään?
Ai niin Vielä yks kysymys koskien mittaristoa!
Tyyppivika eli lämpö ja pa mittari näyttäää vähän omiaan onko mahdollista korjata vai uutta tilalle?
Uuden kävijän kysymyksiä (audi tt)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
bypass valven toiminta? Kun painaa kaasaua ja lasken sen niin kono huoneesta kuuluu "tirskuntaa" auto on kuitenkin täysin vakio ja ilman suodatinkin on vakio.
Tuon tilalla pitäis olla D-vader mainen huokaisu ja pitäis kuulua ihan pikkuvedätyksenkin jälkeen...
Miten bypass oireilee kun kalvo on rikki, haittaako ajoa?
Ei tunnu olevan vetoja, ei sinällään, mutta auto on laiska...
Mista olisi mahdollista saada sumen kielinen käyttöohje kirja ja suomen kielinen huolto ohjelma?
Merkkiliikkeen tiskiltä kyseleen, voi maksaa muutamia kymppejä
Erityisesti haldexin öljyn vaihtoväli kiinnostaa.
Tämmönen käsitys olisi asiasta:
- Öljy 30tkm
- Suodatin 60tkm
Tyyppivika eli lämpö ja pa mittari näyttäää vähän omiaan onko mahdollista korjata vai uutta tilalle?
Audiclubin puolella on yksi foorumilainen alannu tekeen näiden korjauksia, en ole kyllä kuullut hetkeen, että mikä on onnistumisen todennäköisyys, uus mittari tais olla tonnin kieppeillä...
Mulla kyllä oli vetoja, ääni kaasun nostaessa vain oli sellainen sirkutus. Ehjällä tosiaan vain sellainen yksi pidempi huokaisu. Mulla oli kyllä kerran yksi moottorin suojamuovin alta menevien alipaineletkujen muovihaaroista poikki ja se aiheutti vastaavat oireet. Ostin tuolloin turhaan bypassin.
Tais olla toisinpäin tuo haldexkin öljyt... suodatin 30tkm ja öljy 60tkm.
Ovipahvi lähti irti niin, että kiertämällä se alumiininen pyöreä kahvan alareunassa oleva "tulppa" irti ja sen alta torx-ruuvi auki. Sen jälkeen se taisi ihan nostamalla ja vetämällä lähteä.
Tais olla toisinpäin tuo haldexkin öljyt... suodatin 30tkm ja öljy 60tkm.
Ovipahvi lähti irti niin, että kiertämällä se alumiininen pyöreä kahvan alareunassa oleva "tulppa" irti ja sen alta torx-ruuvi auki. Sen jälkeen se taisi ihan nostamalla ja vetämällä lähteä.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Niissä taitaa olla vuosimallikohtaisia eroja ohjeistuksessa. Virallisesti lienee tällä hetkellä öljyt + suodatin 60 tkm.
Joskus oli öljyt 30 tkm ja öljyt + suodatin 60 tkm.
Ei by pass vika tosiaan välttämättä tehopulaa aiheuta. Lisää hieman turboviivettä ja nykäyksiä vaihteenvaihdon yhteydessä ja aiheuttaa kikattavaa ääntä ja tämä taas pidemmän päälle rasittaa ahdinta turhanpäiväisesti.
Joskus oli öljyt 30 tkm ja öljyt + suodatin 60 tkm.
Ei by pass vika tosiaan välttämättä tehopulaa aiheuta. Lisää hieman turboviivettä ja nykäyksiä vaihteenvaihdon yhteydessä ja aiheuttaa kikattavaa ääntä ja tämä taas pidemmän päälle rasittaa ahdinta turhanpäiväisesti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa