Wav-tiedostojen tagien muuttaminen.
Valvoja: ffp jäsenet
Wav-tiedostojen tagien muuttaminen.
Asentelin juuri windowsin uudestaan ja nyt meni käsi päähän.
Olin aiemmin media playerilla hakenut kaikkiin koneelta löytyviin albumeihin kansikuvat ja biisilistat, ja asetuksena oli "Hae lisätietoja internetistä - Korvaa kaikki media tiedot". Homma toimi hienosti.
Nyt kun asennuksen jälkeen siirsin ulkoiselta kovolta ko. albumit takaisin koneelle niin media player ei enään tunnista albumeita vaan kaikki ovat tuntemattomia.
Myöskään windows ei tunnista kuin tiedostonimen, ei ID-tageihin aiemmin määriteltyjä tietoja.
Ei millään innostais alkaa taas tuota reipasta kolmea sataa albumia yksitellen päivittämään media playerilla jos ja kun tulos on kuitenkin seuraavalla kerralla sama, tai jos haluan siirtää ko. albumit toiselle koneelle.
Löytyykö jotain hyvää softaa jolla noi tiedot saisi simppelisti muokattua kuntoon, esim erissä?
Googlella kaivelin ja noin 5 softaa testasin, jostain syystä suurin osa (4kpl) eivät suostuneet wavien kanssa yhteistyöhön, yksi joka suostui ei kuitenkaan onnistunut muokkaamaan tietoja niin että edes windows olisi ne tajunnut!?
Olin aiemmin media playerilla hakenut kaikkiin koneelta löytyviin albumeihin kansikuvat ja biisilistat, ja asetuksena oli "Hae lisätietoja internetistä - Korvaa kaikki media tiedot". Homma toimi hienosti.
Nyt kun asennuksen jälkeen siirsin ulkoiselta kovolta ko. albumit takaisin koneelle niin media player ei enään tunnista albumeita vaan kaikki ovat tuntemattomia.
Myöskään windows ei tunnista kuin tiedostonimen, ei ID-tageihin aiemmin määriteltyjä tietoja.
Ei millään innostais alkaa taas tuota reipasta kolmea sataa albumia yksitellen päivittämään media playerilla jos ja kun tulos on kuitenkin seuraavalla kerralla sama, tai jos haluan siirtää ko. albumit toiselle koneelle.
Löytyykö jotain hyvää softaa jolla noi tiedot saisi simppelisti muokattua kuntoon, esim erissä?
Googlella kaivelin ja noin 5 softaa testasin, jostain syystä suurin osa (4kpl) eivät suostuneet wavien kanssa yhteistyöhön, yksi joka suostui ei kuitenkaan onnistunut muokkaamaan tietoja niin että edes windows olisi ne tajunnut!?
Waveja parempi vaihtoehto on FLAC. Ainakin mulla on toiminut tagit moitteettomasti.
Flaceja en saanut toimimaan media playerin kirjaston kanssa.
flac on ainoa häviötön ja se kyllä näkyykin sitten tiedostojen koossa eli ei kannata. Albumi n. 300 megaa.
Ja waviko ei ole hyviötön? Miksei kannata? Ei viittis mitään pakattua höttöä (mp3) kuunnella.
Hyvä mp3 320kbps ja wavit noin 1400kbps. Kovalevyt on niin halpoja että kyllä kannattaa jos ja kun haluaa kuunnella musiikkia niin kuin se on tarkoitettu kuunneltavaksi.
Riippuu vähän miten soittelee. Mikä laitteet ja kaiuttimet? 320 kbps MP3 on todella hyvä kyllä. Itse rippailen iTunesiin kaikki 256 kbps ja kuuntelen alkuperäisiltä levyiltä sitten cd-soittimella.
Ei kai tuossa ongelmaa olisi jos sonyn kelloradiolla noita kuuntelisin.
Kaiuttimet on toistaiseksi tälläiset, mutta rakenteilla on tälläiset. Vahvistimena Onkyon TX-NR807.
CD:iltä kuunteleminen ei vaan aina ole se kaikkein helpoin tapa. Esimerkiksi jos on porukkaa kylässä ja haluaa kuunnella biisin sieltä, toisen täältä.
Mitähä höpöheinää tos on syöty taas, kyllä wav in ihan häviötön myöskin. Riippuu ihan pakkaustavasta. Lineaarista pulsimodulaatiota käyttäen, eli se yleinen, se on häviötön.´
Ainaki sound forgella saa noihin wav-fileihin tageja laitettua hyvin helposti.
Itse pakkaan lamen vbr:lla kaikki levyt mitä ostan, keskivertobittivirran jäädessään
aina 250->. Jos jollain paskalla kodekilla pakkaa, niin toki 320kbps mp3 voi soundata
paskalta.
Mut joo ...
Ainaki sound forgella saa noihin wav-fileihin tageja laitettua hyvin helposti.
Itse pakkaan lamen vbr:lla kaikki levyt mitä ostan, keskivertobittivirran jäädessään
aina 250->. Jos jollain paskalla kodekilla pakkaa, niin toki 320kbps mp3 voi soundata
paskalta.
Mut joo ...
Jep, mutta se ei osaa vaihtaa sitä cd-levyä.
Onhan niitä CD-vaihtajia, kuten esim.: Sony CDP-CX355 ja Pioneer PD-F1009.
Räkki täyteen tuollaisia niin alkaa levytkin vaihtumaan.
On se kuitenkin vähemmän kuin mitä tuo vaihtoehtona oleva wav.
Kun cd:ltä otan waveiksi koneelle niin ei siinä kuule kovin suurta häviötä tule.
Yleensähän CD soittimissa on se random nappi.
Mulla on vissiin vähän liian halpa soitin ku se ei itse ota levyä hyllystä, laita edellistä paikoilleen ja valitse juuri sitä biisiä minkä Pekka haluaa kuulla.
Onhan niitä CD-vaihtajia, kuten esim.: Sony CDP-CX355 ja Pioneer PD-F1009.
Räkki täyteen tuollaisia niin alkaa levytkin vaihtumaan.
Ja työvoimatoimiston kortisto on täynnä työttömiä, sieltä sais varmaan kaverin vaihtelemaan niitä levyjä?
Joten mitäs jos nyt vaan siirtelen tonne verkkolevylle waveina noi musiikit ja soittelen sitten jollain soittimella jolla saa nuo tagit edes väliaikaisesti toimimaan?
-
- -
- Viesti:
Jos oikeasti 320 kbps bittivirtainen MP3 ei laadullisesti käy niin kannattaa jo ottaa huomioon tietokoneen ääniliitäntöjen rajat, ellei jo ole niin tehty.
Nää halvat kiinalaiset äänipiirit ei oo ihan niitä parhaita toistamaan edes häviötöntä ääntä.
Kannattaa myös tehdä sokkotesti jonka perusteella päättää mikä häviöllinen laatu riittää.
Nää halvat kiinalaiset äänipiirit ei oo ihan niitä parhaita toistamaan edes häviötöntä ääntä.
Kannattaa myös tehdä sokkotesti jonka perusteella päättää mikä häviöllinen laatu riittää.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”