aa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Sen verran kommentoisin että se on mainostamaasi chaissea ettei värit häviä, kyllä ne vaan häviävät. Mitkä sävyt ja kuinka paljon, riippuu väristä ja kuinka kauan ne ovat olleet esim uv-valolle altistuneita.
Tämä sen takia, koska aina joku väittää että myllyttämällä saa alkuperäisen värin takaisin, joka ei pidä paikkaansa.
Tämä sen takia, koska aina joku väittää että myllyttämällä saa alkuperäisen värin takaisin, joka ei pidä paikkaansa.
Niinhän tuo maalaisjärki sanoisi, mutta kyllä todellisuudessakin 1kerrosvärien sävy muuttuu koko maalikerroksen paksuuden osalta. Enemmän pinnalta, vähemmän pohjalta.
Sävyn muutos voi olla huomattava. Esim kakkiksien aikakaudelta tuttu ly3d muuttuu paljon likaisemmaksi auringon avustuksella.
ps. Autoahan ei vahata ja viimeistellä pölyisessä ulkoilmassa, tulee naarmuja maalipintaan. Ei ole vittuilua, vaan tosiasia.
Sävyn muutos voi olla huomattava. Esim kakkiksien aikakaudelta tuttu ly3d muuttuu paljon likaisemmaksi auringon avustuksella.
ps. Autoahan ei vahata ja viimeistellä pölyisessä ulkoilmassa, tulee naarmuja maalipintaan. Ei ole vittuilua, vaan tosiasia.
-
- -
Heh, kerkesit noi vanteet nappaamaan nenän edestä. Olivat olleet pitkään kuulemma nettivaraosassa, mutta kun löysin niin jahkailin kassavarannon kanssa sen aikaa että olit jo kaupat tehnyt. Myy mulle noi valssit kun eroon niistä haluat ;)
Oon pari kertaa bongannut tän, kerran kalevan prismasta tullessani ja viimeksi ajoin ohi Finlaysonin kohdilla. Ihan siivon näköinen laitos livenä!
Mulla on ton pasuunan osalta myllyttely megun aineilla (#85 ja #83) kanssa meneillään, mut oon sillä cyclolla hingannut. Todella pitkäjänteisen ihmisen hommaa. Keväällä otan uusiksi tommosella laikkamallisella koneella. Ehkä joku pehmeämmän maalin omaava auto menee hyvinkin tuolla cyclolla mut tän kanssa ei tule ku insinöörin ruoto kipeäksi.
Miten muuten kuivasitte tota laikkaa pesujen jälkeen?
Oon pari kertaa bongannut tän, kerran kalevan prismasta tullessani ja viimeksi ajoin ohi Finlaysonin kohdilla. Ihan siivon näköinen laitos livenä!
Mulla on ton pasuunan osalta myllyttely megun aineilla (#85 ja #83) kanssa meneillään, mut oon sillä cyclolla hingannut. Todella pitkäjänteisen ihmisen hommaa. Keväällä otan uusiksi tommosella laikkamallisella koneella. Ehkä joku pehmeämmän maalin omaava auto menee hyvinkin tuolla cyclolla mut tän kanssa ei tule ku insinöörin ruoto kipeäksi.
Miten muuten kuivasitte tota laikkaa pesujen jälkeen?
Todella nättiä jälkeä. Pitää itse harjoitella lisää rälläkkämallisen koneen käyttöä.
Mietin vain olisiko päässyt vähän helpommalla jos #83 ja #82:n olisi korvannut #80:llä?
Laikan saa kyllä puhtaaksi joko froteepyyhettä vasten käyttämällä tai harjalla mutta ammattikäytössä tuo laikanpesukone olisi kyllä yliveto.
Mietin vain olisiko päässyt vähän helpommalla jos #83 ja #82:n olisi korvannut #80:llä?
Laikan saa kyllä puhtaaksi joko froteepyyhettä vasten käyttämällä tai harjalla mutta ammattikäytössä tuo laikanpesukone olisi kyllä yliveto.
Myöskin yksi asia teille jotka aloitatte ensimmäisiä kertoja kiillottaan koneella että olkaa varovaisia muoviosien ja puskureitten kiilloittamisessa,ne palaa melko nopeasti puhki jos on vähänkin liikaa kierroksia tai liian kauan samaa kohtaa myllyttää..lähinnä kulma kohdat puskureissa voi palaa nopeasti puhki.
Muovipinnoissa maali on pehmeämpää kuin metallin päällä.
Muovipinnoissa maali on pehmeämpää kuin metallin päällä.
Itse ainakin huomasin autoglymin aineista prestaan siirtyessä, että prestan aineilla ei muoviosia tarvitse varoa lähellekään niin paljon kuin glymin aineilla. Esim. mustiin listoihin ei jää jälkiä, voi ajaa vaikka suoraan niiden päältä, kun taas glymin aineilla osui listoihin niin jäi ikuinen jälki :D
Itse en koskaan peitellyt listoja tai lamppuja, lamputkin kiillotin, mikäli olivat muovia.
Itse en koskaan peitellyt listoja tai lamppuja, lamputkin kiillotin, mikäli olivat muovia.
Mustat huokoiset listat ja kumit voi teipata maalarinteipillä.
Käytettävistä aineista ja laikoista. Toiset aineet pölyyntyvät pois jolloin laikkaa ei tarvitse niin useasti putsata. Jos laikan huokoset menevät koko ajan tukkoon on käytetty liikaa hiovaa ainetta. Vähällä määrällä pärjää pitkälle. Vesiliukoisten myllytysaineiden kanssa voi käyttää vähän vettäkin suihkupullosta. Vedellä leikkiminen saa aikaa hyvin lasimaisen pinnan (huom toimii vesiliukoisten aineiden kanssa). Tämänkin oppii kun tekee vähän enemmän autoja.
Käytettävistä aineista ja laikoista. Toiset aineet pölyyntyvät pois jolloin laikkaa ei tarvitse niin useasti putsata. Jos laikan huokoset menevät koko ajan tukkoon on käytetty liikaa hiovaa ainetta. Vähällä määrällä pärjää pitkälle. Vesiliukoisten myllytysaineiden kanssa voi käyttää vähän vettäkin suihkupullosta. Vedellä leikkiminen saa aikaa hyvin lasimaisen pinnan (huom toimii vesiliukoisten aineiden kanssa). Tämänkin oppii kun tekee vähän enemmän autoja.
Aina on mahtava katsoa täysin naarmutonta lopputulosta mutta minun mielestä sellaista ei kannata tehdä kuin showautoon.
Täysin naarmuttoman pinnan tekeminen silpaisee niin suuren osan lakkapinnasta että seuraava kiillottaja todennäköisesti kiittelee ensimmäistä ;) Käyttöauto ei kuitenkaan pysy naarmuttomana vaikka kuinka huolellisesti ja varovaisesti pesisi koska aina joku voi kolhaista parkkipaikalla / hieraisee ostoskassilla parkkiruudussa olevaa autoa, irtokiviä ja nastoja lentelee ja lumetkin pitäisi saada pois auton päältä.
Käyttikseen max. 90-95% lopputuloksen hakeminen on vielä järkevää.
Täysin naarmuttoman pinnan tekeminen silpaisee niin suuren osan lakkapinnasta että seuraava kiillottaja todennäköisesti kiittelee ensimmäistä ;) Käyttöauto ei kuitenkaan pysy naarmuttomana vaikka kuinka huolellisesti ja varovaisesti pesisi koska aina joku voi kolhaista parkkipaikalla / hieraisee ostoskassilla parkkiruudussa olevaa autoa, irtokiviä ja nastoja lentelee ja lumetkin pitäisi saada pois auton päältä.
Käyttikseen max. 90-95% lopputuloksen hakeminen on vielä järkevää.
^ Kyl oon saanu oman kulkineen pidettyä jopa tääl pääkaupunkiseudulla aika hyvänä, kun muistaa nämä. Jätän auton parkkiin aina kauas muista autoista, pesen auton oikeilla tavoilla ja pidän auton hyvässä vahassa. Ajan turvavälin päässä edellä ajavasta(välillä kyllä mahdotonta täällä) ja hiekkateitä tuo auto ei näe. Ja kaiken lisäksi auto on suojassa talvellakin, lumia ei tartte ottaa pois ja vaikka sataiskin jossain, niitä en harjalla pois ota. Ei oo tullu kolmeen vuoteen ku muutama kivenisku, naarmuja ei oikeastaan ole(kahdesti vedetty Megun step1 koneella, muuten ihan vaan vahailtu ja claybaria tietenkin käytetty).
Jätän auton parkkiin aina kauas muista autoista
Vittumaista ainakin itsellä olisi moinen tapa. Joutuis nimittäin kotiinkin kävelemään melkoisen pitkiä matkoja. Ja käyttöautolla kyllä mun mielestä aika mahdotonta toteuttaa moista sääntöä. Tai voi, mutta tosissaan joutuis kävelemään kilometri tolkulla aina autolle.
Samoilla linjoilla Peken kans. Miksei normaalista käyttöautosta voi muka pitää tarpeeksi hyvää huolta? Se on laiskuutta jos ei pysty.
Voi toki, ja varmaan kannattaakin. Mutta mitään show-kiiltoa ei varmaankaan voi eikä kannatakaan yrittää pitää. Mutta ei se tosiaan sitä tarkoita etteikö siitä hyvää huolta voisi pitää.
tepatee: Autostahan tehdään juuri sellainen kuin asiakas haluaa ;)
Itseasiassa ainakin täälläpäin myllytysfirmat tuntuu tekevän hommat niin että paskasella vilallaikalla ja yhdellä ja samalla aineella maalipinnan kovuudesta riippumatta vedetään auto läpi kauhealla kiireellä. Lopputuloksena kunnon hologrammit ja "buffer trailit" jotka peitetään vahalla. Siinäpä asiakas on ihmeissään kun parin pesun jälkeen karu totuus alkaa paljastumaan.
Suurimpana syyllisenä villalaikkavillitykseen on yksi firma jolla on aika hyvä markkinaosuus ammattilaispuolella. Raukoilla kun ei ole kunnon vaahtomuovilaikkoja vaan pelkästään 8" jotka on myllyttämisessä luokkaa:"näppärä ja kätevä kuin käsihöylä" niin aina on hirveä buffaus villalaikkojen puolesta ja haukutaan vaahtomuovilaikkoja.
Itseasiassa ainakin täälläpäin myllytysfirmat tuntuu tekevän hommat niin että paskasella vilallaikalla ja yhdellä ja samalla aineella maalipinnan kovuudesta riippumatta vedetään auto läpi kauhealla kiireellä. Lopputuloksena kunnon hologrammit ja "buffer trailit" jotka peitetään vahalla. Siinäpä asiakas on ihmeissään kun parin pesun jälkeen karu totuus alkaa paljastumaan.
Suurimpana syyllisenä villalaikkavillitykseen on yksi firma jolla on aika hyvä markkinaosuus ammattilaispuolella. Raukoilla kun ei ole kunnon vaahtomuovilaikkoja vaan pelkästään 8" jotka on myllyttämisessä luokkaa:"näppärä ja kätevä kuin käsihöylä" niin aina on hirveä buffaus villalaikkojen puolesta ja haukutaan vaahtomuovilaikkoja.
Laikkapesuri
Millaista pesuainetta on porukat käyttäny laikkojen pesuun?Hommasin tuollaisen laikkojen pesu laitteen,jossa tuli mukana jotain jauhetta pieni pussukka.Pelkällä vedellä ei oikein kunnolla puhdista.
Mistä porukka on hommannu nuita mequiarin vahoja ja paljo kustantaa tuommoset myllytys ainekset mitä ensimmäisessä viestissä on kerrottu? Mikä ois hyvä myllytyskone aloittelevalle myllyttelijälle? Kuinka riittoisia nuo mequiarin purkit on että kannattaako ostaa isommalla porukalla vai riittääkö vain yhteen kertaan?
Palaa sivulle “Projektiosasto”