Golf2 projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 projekti
Nonii nyt vihdoinki sain aikaseks aloittaa projektikertomuksen. Eli auto on vuoden -89 golffi 1.6 koneella. Pitänyt jo pitkän aikaa tehdä autolle jotain, tallipaikka vaan on puuttunut. Koriltaan auto oli/on ihan hyvässä kunnossa, maalattu muutama kesä sitten. Koneella ajettu vajaa 400tkm, auto ollu uudesta asti samalla firmalla leasing-autona eli huollot tehty kunnolla.
Tästä en mitään oldskool peliä oo tekemässä, mutta ei kuitenkaan mitään lasikuituhirviötäkään. Auto on tulossa katukäyttöön. Koriin uusi maali (ja väri vaihtuu), isot puskurit, ja perus valojen vaihdot ym. ja sitte on takaluukun suhteen muutama idea, niistä myöhemmin. Ja leveet kaaret tietysti.
Sisusta menee kokonaan uusiksi: harmaat matot vaihtuu mustiin, penkit vaihtoon, ehkä kojis vaihtoon ja jotain hifejäkin tulee joskus.. Lasit sähkötoimisiksi ja ehkä myös kattoluukku.
Alustaan tulee G60 osat, jotka jo hommattuna. Jarrulevyt, -palat ja letkut menee uusiksi. Alustasarjaksi luultavasti aluksi kiinteä weitec ja myöhemmin jos on tarvetta niin vaihtuu kork. säädettäväksi.
Moottoriksi tulee KR, joka myöskin jo hommattu. Vielä vähän auki tuleeko sellaisenaan vai mahdollisesti ahdettuna. Luultavasti ahdettuna.
Pari kuvaa tän hetkisestä tilanteesta. Kuvat on aikalailla paskoja huonon valon takia, jatkossa laitan parempia.
Kokonaiskuva autosta
Sisältä
sitten muutama kuva ruostekohdista. Eka akun alla ja toinen ikkunatiivisteen alla.
http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... C07102.jpg
http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... C07103.jpg
Kävi kesällä pieni vahinko, konepelti aukesi 130kmh vauhdissa ja siitä johtuen pieni kuoppa kattoon, tuulilasi paskaksi ja konepellin kiinnikeraudat vääntyivät ja tulivat vähän läpi siitä pellistä tuulilasin alla.
katto
konepellin rauta <- tuli kyllä suoristettua rauta ja hitsattua reikä mutta maali jäi laittamatta
Seuraavaksi olis tarkotus kääntää auto kyljelleen ja alkaa pohjaa puhdistamaan. Päivittelen aina kun jotain tapahtuu.
Tästä en mitään oldskool peliä oo tekemässä, mutta ei kuitenkaan mitään lasikuituhirviötäkään. Auto on tulossa katukäyttöön. Koriin uusi maali (ja väri vaihtuu), isot puskurit, ja perus valojen vaihdot ym. ja sitte on takaluukun suhteen muutama idea, niistä myöhemmin. Ja leveet kaaret tietysti.
Sisusta menee kokonaan uusiksi: harmaat matot vaihtuu mustiin, penkit vaihtoon, ehkä kojis vaihtoon ja jotain hifejäkin tulee joskus.. Lasit sähkötoimisiksi ja ehkä myös kattoluukku.
Alustaan tulee G60 osat, jotka jo hommattuna. Jarrulevyt, -palat ja letkut menee uusiksi. Alustasarjaksi luultavasti aluksi kiinteä weitec ja myöhemmin jos on tarvetta niin vaihtuu kork. säädettäväksi.
Moottoriksi tulee KR, joka myöskin jo hommattu. Vielä vähän auki tuleeko sellaisenaan vai mahdollisesti ahdettuna. Luultavasti ahdettuna.
Pari kuvaa tän hetkisestä tilanteesta. Kuvat on aikalailla paskoja huonon valon takia, jatkossa laitan parempia.
Kokonaiskuva autosta
Sisältä
sitten muutama kuva ruostekohdista. Eka akun alla ja toinen ikkunatiivisteen alla.
http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... C07102.jpg
http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... C07103.jpg
Kävi kesällä pieni vahinko, konepelti aukesi 130kmh vauhdissa ja siitä johtuen pieni kuoppa kattoon, tuulilasi paskaksi ja konepellin kiinnikeraudat vääntyivät ja tulivat vähän läpi siitä pellistä tuulilasin alla.
katto
konepellin rauta <- tuli kyllä suoristettua rauta ja hitsattua reikä mutta maali jäi laittamatta
Seuraavaksi olis tarkotus kääntää auto kyljelleen ja alkaa pohjaa puhdistamaan. Päivittelen aina kun jotain tapahtuu.
Viimeksi muokannut Juige, 12.10.2008 12:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pitää sitä alustaa vielä miettiä.. Powerflexin puslat laitan tässä joku päivä tilaukseen. Kävin eilen purkamassa alustan osia, alatukivarret, kallistuksen vakaaja ja jarrusatulat nyt maalauskunnossa. Apurunkoa enkä ohjausvaihdetta viittiny vielä alkaa putsaamaan kun en tiedä tuleeko ne G60:sta vai jääkö alkuperäiset 1.6:sta. Pitää varmaan vähän alkaa prosentteja laskea..
Ja sitte sais antaa vinkkejä puslien irroituksesta, eli alatukivarsien puslat pitäis saada irti.
Ja sitte sais antaa vinkkejä puslien irroituksesta, eli alatukivarsien puslat pitäis saada irti.
Ja sitte sais antaa vinkkejä puslien irroituksesta, eli alatukivarsien puslat pitäis saada irti.
itse taas kuumentelin kaasulla sen verran että sai sen kumin väännettyä pois, jonka jälkeen puslan metallikehä rautasahalla poikki ja pois. olivat sen verran tekeytyneet kiinni ettei ihan lyömällä lähtenyt.
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Alatukivarsi maksaa noin parikymppiä ja on yleensä sisältä ruosteessa. Jokainen voi miettiä miten jäykemmillä puslilla käytetylle alatukivarrelle käy kun tullaan mutkaan hieman lujempaa.
Omasta käyttiksestä katkesi toisen puolen alatukivarsi kesken matkan, hiljaisessa vauhdissa tosin, puoli vuotta aikaisemmin kun katsastin auton ja tutkin sitä muutenkin en huomannut ko. tukivarressa mitään hälyttävää.
Vaihdoin samalla kummallekin puolelle uudet alatukivarret ja kaikki puslat.
Huomion arvoisaa oli että myös toisenpuolen alatukivarsi oli sisältäpäin ruosteenkalvama ja tuura painui ko. osasta läpi kuin vettä vain.
Oli siis ollut suoranaista tuuria pelissä ettei käynyt pahemmin.
P.S. Myös se taka-akseli kannattaa tutkia ja koputella läpi koska olen nähnyt omin silmin miten myös sen osan ruoste on syönyt melkoisen olemattomaan kuntoon. Niin ikään sisältäpäin.
Omasta käyttiksestä katkesi toisen puolen alatukivarsi kesken matkan, hiljaisessa vauhdissa tosin, puoli vuotta aikaisemmin kun katsastin auton ja tutkin sitä muutenkin en huomannut ko. tukivarressa mitään hälyttävää.
Vaihdoin samalla kummallekin puolelle uudet alatukivarret ja kaikki puslat.
Huomion arvoisaa oli että myös toisenpuolen alatukivarsi oli sisältäpäin ruosteenkalvama ja tuura painui ko. osasta läpi kuin vettä vain.
Oli siis ollut suoranaista tuuria pelissä ettei käynyt pahemmin.
P.S. Myös se taka-akseli kannattaa tutkia ja koputella läpi koska olen nähnyt omin silmin miten myös sen osan ruoste on syönyt melkoisen olemattomaan kuntoon. Niin ikään sisältäpäin.
Noita alustan osia olen paukutellu ja ihan hyvältä vaikuttivat.. Takakelkan puslista tosin puuttu puolet, vaihtoon olivat muutenki menossa..
Unohtu muuten ekaan postiin laittaa tulevasta vannesetistä, eli olis tarkotuksena laittaa jotkut 9" vanteet. Tallissa on 7,5x15 jotkut bbs:ät e30 bemusta, jotka tulevat aluksi kiinni.
Moottorinohjaus luultavasti hoituu megalla, merkkilaitteet on aika suolasen hintasia.
Unohtu muuten ekaan postiin laittaa tulevasta vannesetistä, eli olis tarkotuksena laittaa jotkut 9" vanteet. Tallissa on 7,5x15 jotkut bbs:ät e30 bemusta, jotka tulevat aluksi kiinni.
Moottorinohjaus luultavasti hoituu megalla, merkkilaitteet on aika suolasen hintasia.
satuloihin väriä
Jotain taas ehtiny tekemään, eli jarrusatulat sai pohjaväriä. Päälle sitte jossain vaiheessa jotain kivaa.
Jotain muutakin olen vähän hinkannu alustan osista, lisää niistä tässä joku päivä..
Jotain muutakin olen vähän hinkannu alustan osista, lisää niistä tässä joku päivä..
päivitystä
Nonii, eli autoa on tehty mutta jääny vaan kirjottamatta tänne (ei toistu ;))
Tän hetken tilanne on että auto on saatu kyljelleen, alustan osat purettu pois ja pohjan putsaus aloitettu. Uusia osia hankittu kuten kork.säädettävä alusta, isot puskurit, S2:n veivit ja mukit ja sitten vielä suurin osa alustan puslista (powerflex). Seuraaksi hankintalistalla: kaikki maalit, puuttuvat jarrukamat ja ahdin ym. Väriehdotuksia saa muuten heitellä, tällä hetkellä mielessä vw:n silberblau.
Aikataulu on aika tiukka, joten vauhdilla koitetaan tehdä tästä eteenpäin. Akselit menossa pian puhallettavaksi ja pyörilleen auto olis tarkotus saada reilun kuukauden sisällä.
Ja sitte niitä kuvia:
yleiskuva auton tämän hetkisestä tilanteesta
Pedot vierekkäin
massojen kaivamista riittää vielä..
pohja on ainaki mun mielestä oikeen hyvässä iskussa, ainoastaan jarruputkien kiinnikeitten kohdalla paskaa peltiä
lokareista otin vasta tänään muovikaaret pois, alta paljastui ruosteeton pelti. Takana oli kyllä siinä kulmassa pientä pintaruostetta..
hyvin palvellut 1.6 venakopan tiivisten ku vaihtaa niin se on taas kuin uus ;)
romukasaankin jotain kertynyt
Lopuksi vielä kuvasosiaalitiloista :D
lisää sitten ku jotain tapahtuu
Tän hetken tilanne on että auto on saatu kyljelleen, alustan osat purettu pois ja pohjan putsaus aloitettu. Uusia osia hankittu kuten kork.säädettävä alusta, isot puskurit, S2:n veivit ja mukit ja sitten vielä suurin osa alustan puslista (powerflex). Seuraaksi hankintalistalla: kaikki maalit, puuttuvat jarrukamat ja ahdin ym. Väriehdotuksia saa muuten heitellä, tällä hetkellä mielessä vw:n silberblau.
Aikataulu on aika tiukka, joten vauhdilla koitetaan tehdä tästä eteenpäin. Akselit menossa pian puhallettavaksi ja pyörilleen auto olis tarkotus saada reilun kuukauden sisällä.
Ja sitte niitä kuvia:
yleiskuva auton tämän hetkisestä tilanteesta
Pedot vierekkäin
massojen kaivamista riittää vielä..
pohja on ainaki mun mielestä oikeen hyvässä iskussa, ainoastaan jarruputkien kiinnikeitten kohdalla paskaa peltiä
lokareista otin vasta tänään muovikaaret pois, alta paljastui ruosteeton pelti. Takana oli kyllä siinä kulmassa pientä pintaruostetta..
hyvin palvellut 1.6 venakopan tiivisten ku vaihtaa niin se on taas kuin uus ;)
romukasaankin jotain kertynyt
Lopuksi vielä kuvasosiaalitiloista :D
lisää sitten ku jotain tapahtuu
vähän kuvia kamoista mitkä odottelee asennusta
alustasarja on joku saksalainen halpis, saa nähdä millane on
Puslia ja jarruletkut vielä pitäis hommata vakaajan päihin tulevat puslat
S2 kanget ja männät
Ja tähän liittyen vois viisaammat sanoo et meneekö poljinasetelma uusiks jos joskus jaksan absit viritellä?
Näin niin hienon värisen volvon tossa yks päivä et taidan sittenkin vetää sillä värillä, eli Titanium Grey Pearl
alustasarja on joku saksalainen halpis, saa nähdä millane on
Puslia ja jarruletkut vielä pitäis hommata vakaajan päihin tulevat puslat
S2 kanget ja männät
Ja tähän liittyen vois viisaammat sanoo et meneekö poljinasetelma uusiks jos joskus jaksan absit viritellä?
Näin niin hienon värisen volvon tossa yks päivä et taidan sittenkin vetää sillä värillä, eli Titanium Grey Pearl
päivitystä
Jaahas viime päivityksestä onkin aikaa! Eli kesällä ei tullu autoon tehtyy oikeestaan mitään.. Nyt on kuitenkin innostus taas löytynyt ja saanut jotain tehtyäkin.
Pohjasta saatiin massat pois. Ja samalla myös saumat hitsattiin
Pohja maalattu kerran. Päälle vielä kiiltävämpi pintamaali. Maalina Teknos Teknodur 50 ja 90. Näitä valkopohjasia golffeja alkaa kyllä olemaan jo tarpeeks, mutta eipähän se pohja mihinkään näy..
Akselit olivat hiekkapuhalluksessa ja maalari veti pohjiksi jotain laivamaalia. Ja pintamaaliksi sitten laitoin saman teknodurin kun on pohjassakin. Tukivarret maalissa ja puslat paikalla.
Motonetistä hain kasan osia. Ja toinen kasa vw liikkeestä.
jatkuu taas..
Pohjasta saatiin massat pois. Ja samalla myös saumat hitsattiin
Pohja maalattu kerran. Päälle vielä kiiltävämpi pintamaali. Maalina Teknos Teknodur 50 ja 90. Näitä valkopohjasia golffeja alkaa kyllä olemaan jo tarpeeks, mutta eipähän se pohja mihinkään näy..
Akselit olivat hiekkapuhalluksessa ja maalari veti pohjiksi jotain laivamaalia. Ja pintamaaliksi sitten laitoin saman teknodurin kun on pohjassakin. Tukivarret maalissa ja puslat paikalla.
Motonetistä hain kasan osia. Ja toinen kasa vw liikkeestä.
jatkuu taas..
Heti perään uus update. Tänään sai taas tehtyä kaikenlaista.
Alustan osat maalattuina.
Sisälattia on hierottu puhtaaks ja maalia päälle.
Kaarien levitys on myös aloiteltu
Ja vihdoinki sai myös aloitettua kasauksen.
Alustan osat maalattuina.
Sisälattia on hierottu puhtaaks ja maalia päälle.
Kaarien levitys on myös aloiteltu
Ja vihdoinki sai myös aloitettua kasauksen.
Päivitys pitkän tauon jälkeen
Oli tän projektin kanssa vuoden tauko kun oli intissä ja se kyllä uskomattoman hyvin vei motivaation, eikä niillä rahoillakaan paljoa autoon olis mitään ostanu.. Nyt oon käyny sitä vähän taas laittamassa ku on aikaa.
Nykyään alusta on kokonaan kasattu ja auto vihdoinkin pyörillään!
takaluukusta olin joskus leikannu palan irti, sillon kun vielä halusin tohon isot puskurit mihin olis kilven saanu. Luukkuun sain kaverin jetan konepellistä hyvän muotosta peltiä (vähän jäi lyhyeksi), eli aukko umpeen http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010037.jpg ja tossa tinattuna http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010041.jpg
Ei toi tinaaminen oikeen oo mun juttu, pitää vaan harjotella. Olis edes vähän peltisepän vikaa niin ei tarvis niin paljoa aina täytellä...
Ja sitten alottelin joskus tekemään etukaaria mitkä nyt sitte tinailin, tänään kuitenkin ne pääty tämmöseen kuntoon http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010043.jpg
Toi sen takia että piti alunperin ostaa taakse kakkiksen etukaaret, mut niitä ei motonetistä saanu ja lisäks noi oon joskus tehny pisin vittua niin päätin leikata, korjailla ja laittaa taakse. Ostan eteen uudet lokarit ja levitän ne sitte uudestaan.
Ensin takaata tollanen pala irti http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010048.jpg ja siihen tilalle http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010051.jpg Toi loppuosa tuolta takaata piti viel avata että sai kaaren yhtenäiseksi. http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010059.jpg saa nähdä millasella vanne/rengas/spaceri setillä saa renkaan kaarelle.
Pari kuvaa vielä samasta aiheesta: http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010060.jpg ja http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010056.jpg
Toisella puolella pikku yllätys: http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010057.jpg toi helvetin kivasti heijastava kohta on siis pakkelia, ihan siistiksi oli tehty mut ei oikeen miggilanka tartu. Sen sai onneks aika helposti oiottua.
Kuvat on paskoja kun en oo viittiny järkkärii roudata mukaan, se olis ihan paskassa jos kesken hommia kuvia ottaa.
Nykyään alusta on kokonaan kasattu ja auto vihdoinkin pyörillään!
takaluukusta olin joskus leikannu palan irti, sillon kun vielä halusin tohon isot puskurit mihin olis kilven saanu. Luukkuun sain kaverin jetan konepellistä hyvän muotosta peltiä (vähän jäi lyhyeksi), eli aukko umpeen http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010037.jpg ja tossa tinattuna http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010041.jpg
Ei toi tinaaminen oikeen oo mun juttu, pitää vaan harjotella. Olis edes vähän peltisepän vikaa niin ei tarvis niin paljoa aina täytellä...
Ja sitten alottelin joskus tekemään etukaaria mitkä nyt sitte tinailin, tänään kuitenkin ne pääty tämmöseen kuntoon http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010043.jpg
Toi sen takia että piti alunperin ostaa taakse kakkiksen etukaaret, mut niitä ei motonetistä saanu ja lisäks noi oon joskus tehny pisin vittua niin päätin leikata, korjailla ja laittaa taakse. Ostan eteen uudet lokarit ja levitän ne sitte uudestaan.
Ensin takaata tollanen pala irti http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010048.jpg ja siihen tilalle http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010051.jpg Toi loppuosa tuolta takaata piti viel avata että sai kaaren yhtenäiseksi. http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010059.jpg saa nähdä millasella vanne/rengas/spaceri setillä saa renkaan kaarelle.
Pari kuvaa vielä samasta aiheesta: http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010060.jpg ja http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010056.jpg
Toisella puolella pikku yllätys: http://i245.photobucket.com/albums/gg46 ... 010057.jpg toi helvetin kivasti heijastava kohta on siis pakkelia, ihan siistiksi oli tehty mut ei oikeen miggilanka tartu. Sen sai onneks aika helposti oiottua.
Kuvat on paskoja kun en oo viittiny järkkärii roudata mukaan, se olis ihan paskassa jos kesken hommia kuvia ottaa.
Muutama päivä tullut touhuttua lokareiden parissa, ja kun vanhat etukaaret meni taakse, niin eteen hommasin "uudet". Niihin uutta muotoa haettu Kuva
Noista uusista etulokareista toinen oli aika pahasti hapoilla niin piti peltiä vähän vaihtaa. Ensin piti vaihtaa vaan se päätylevy mikä on pistehitsattu mut koko lokarin pääty oli sieltä sun täältä sen verran pahasti ruosteessa et vaihdoin vähän isomman palan kerralla Kuva . Saa nähdä miten istuu sitten oven kanssa :S
Loppuun kysymys: mulla on noissa lokareissa nyt yhteensä kolmee erilaista puskurin kiinnitysmallia ja pitäis päättää millaset laittaa. Onko paljon eroa ison- ja pikkupuskurin kiinnityksessä? Eli jos vaihdan alkuperäisistä lokareista kiinnitykset (kaks reikää ja sellanen patti) noihin uusiin niin saako niihin isot puskurit kiinni? Auto alunperin pikkupuskureilla.
En oo edes oikeen päättänyt kummat haluan, niin olis hyvä jos passaisivat ristiin.
Noista uusista etulokareista toinen oli aika pahasti hapoilla niin piti peltiä vähän vaihtaa. Ensin piti vaihtaa vaan se päätylevy mikä on pistehitsattu mut koko lokarin pääty oli sieltä sun täältä sen verran pahasti ruosteessa et vaihdoin vähän isomman palan kerralla Kuva . Saa nähdä miten istuu sitten oven kanssa :S
Loppuun kysymys: mulla on noissa lokareissa nyt yhteensä kolmee erilaista puskurin kiinnitysmallia ja pitäis päättää millaset laittaa. Onko paljon eroa ison- ja pikkupuskurin kiinnityksessä? Eli jos vaihdan alkuperäisistä lokareista kiinnitykset (kaks reikää ja sellanen patti) noihin uusiin niin saako niihin isot puskurit kiinni? Auto alunperin pikkupuskureilla.
En oo edes oikeen päättänyt kummat haluan, niin olis hyvä jos passaisivat ristiin.
Motonetistä löytyy tähänkin ratkaisu:
Tuo on yhtä kuin isoon puskuriin vaihdettava sivukiinnikkeen vastakappale, jossa on pyöreään kiinnikkeeseen sopiva hahlo. :)
Uudet lokasuojat, joissa on valmius kumallekin sivukiinnikkeelle eivät ole kallita nekään:
95-21899 Puskurimuutossarja GolfJetta II 8,90€
Golf-II 84->92 Kiinnikesarja "helmallinen puskuri=>tavallisen tilalle"
Tuo on yhtä kuin isoon puskuriin vaihdettava sivukiinnikkeen vastakappale, jossa on pyöreään kiinnikkeeseen sopiva hahlo. :)
Uudet lokasuojat, joissa on valmius kumallekin sivukiinnikkeelle eivät ole kallita nekään:
95-21311 Golf-II 84->92 Etulokasuoja vasen 32.90 €
95-21312 Etulokasuoja GolfJetta-II oikea 32.90€
Ai tollanenkin löytyy motonetistä, hyvä. Laitoin nyt sitte vanhasta lokarista sen etukulman uuteen lokariin Kuva
Huono kuva jälleen mutta tosta näkee millanen kiinnike siinä on.
Ja uusia lokareita en viitti ostaa kun noissa nykysissä on jo levitykset nyt tehtynä. Paitsi että voi olla et joutuukin vielä ostamaan kun on tullu sen verran leikeltyä noita :D
edit. niin ja miksei kukaan kertonut että mig-hitsauksessa uv-säteilyä tulee melko paljon, ei siis riitä et on silmät kiinni kun heftailee. Tästä lähtien ainakin pysyy maski koko ajan päässä, sen verran kiva punotus oli päivän päätteeksi..
Huono kuva jälleen mutta tosta näkee millanen kiinnike siinä on.
Ja uusia lokareita en viitti ostaa kun noissa nykysissä on jo levitykset nyt tehtynä. Paitsi että voi olla et joutuukin vielä ostamaan kun on tullu sen verran leikeltyä noita :D
edit. niin ja miksei kukaan kertonut että mig-hitsauksessa uv-säteilyä tulee melko paljon, ei siis riitä et on silmät kiinni kun heftailee. Tästä lähtien ainakin pysyy maski koko ajan päässä, sen verran kiva punotus oli päivän päätteeksi..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa