Ajorampit / pukit
Valvoja: ffp jäsenet
Ajorampit / pukit
Onko kukaan törmännyt tai osaisiko sanoa mistä saisi matalia noin 10cm korkeita ajopukkeja?
Samanlaisia mitä esim, ralliautoja varten käyttävät. Ajavat auton päälle jotta saa tunkit alle.
Infoa / linkkiä kyseisiin jos joku tietää.
Puustakin saa tehtyä, mutta yhdet kötöstykset kotona on jo. Metalliset tai muoviset olisi bueno.
Samanlaisia mitä esim, ralliautoja varten käyttävät. Ajavat auton päälle jotta saa tunkit alle.
Infoa / linkkiä kyseisiin jos joku tietää.
Puustakin saa tehtyä, mutta yhdet kötöstykset kotona on jo. Metalliset tai muoviset olisi bueno.
Nuo on huonot: lähtee edellä karkuun betonilla/kovalla maalla mitei millä henk.auton rengaskoolla tahansa, noiden poikkitukien väli on liian pitkä eli rengas tökkää, lisäksi et kyllä matalalla autolla aja noiden päälle kovinkaan monella vehkeellä ellei etu ylitys ole luokkaa 3cm, sen verran jyrkkään nousee. Usean vuoden omistuksen aikana hyödyllisesti/onnistuneesti käytetty vain muutaman kerran. PItäisi noihin väleihin hitsata levyt/karkeaverkko ettei rengas uppoa niin syvälle. Mut silti et aja matalalla autolla noiden päälle..
Itellä on Kärkkäiseltä ostetut muoviset rampit, oli tarkoitettu asuntovaunuille epätasaiseen maastoon pysäköintiin, mutta oivalliset tähän tunkin alle saamiseen myös, sopivan loivat että pääsee matalallakin autolla päälle. Hintaa ei muistaakseni ollu paljoakaan. Ainoa miinus on, että ovat niin kevyet että autotallin lattialla meinaavat luiskahtaa alta herkästi pois kun yrittää ajaa niille. Ruuvasin niitten pohjaan vanhat polkupyörän sisuskumit, estää vähän tuota luistelua :)
Motonetin ajoramppiparion itsellä käytössä. Raivostuttaa, kun hiemankin liukkaammalla alustalla ramppi karkaa alta. Olen suunnitellut hitsaavani etulaitaan lattaraudan, johon leikkaan rälläkällä terävän hammastuksen. Betoni ei tuosta ehkä tykkää, mutta eipä ainakaan paku tallin lattialla mahtuisi rampeille nousemaankaan.
Tuosta harvasta rivoituksesta en ole kokenut olevan haittaa, eipähän auto karkaa, kun on rampilla.
Meillä oli rivariyhtiön pihassa kakkosnelosesta ja vesivanerista tehty pitkä huoltoramppi huoltoja varten, mutta se lahosi huonoon kuntoon ja purettiin. Pitääpä ehdottaa yhtiölle, että voisi pykäistä uuden. Naapurilla on suhteita vaneritehtaalle, 30 mm viirapintaisesta vesivanerista saisi hyvät luiskat.
Tuosta harvasta rivoituksesta en ole kokenut olevan haittaa, eipähän auto karkaa, kun on rampilla.
Meillä oli rivariyhtiön pihassa kakkosnelosesta ja vesivanerista tehty pitkä huoltoramppi huoltoja varten, mutta se lahosi huonoon kuntoon ja purettiin. Pitääpä ehdottaa yhtiölle, että voisi pykäistä uuden. Naapurilla on suhteita vaneritehtaalle, 30 mm viirapintaisesta vesivanerista saisi hyvät luiskat.
Sopiva toimittaja kun saadaan kotimaasta niin olisko porukalla kiinnostusta noihin pukkeihin?
Hintaahan on vaikea vielä sanoa, laskenta on kuulema työnalla. Tukevahan siitä tulee joka tapauksessa ja paljon parempi kuin muut "pilipali" mallit.
Hinta pienenee mitä enemmän vain saataisiin porukkaa mukaan. Yhtään tosiaan hinta-arviota en osaa antaa mutta toimitan sen tänne heti kun vain sen saa.
Mittoihin voi vielä vaikuttaa ja malliinkin.
Hintaahan on vaikea vielä sanoa, laskenta on kuulema työnalla. Tukevahan siitä tulee joka tapauksessa ja paljon parempi kuin muut "pilipali" mallit.
Hinta pienenee mitä enemmän vain saataisiin porukkaa mukaan. Yhtään tosiaan hinta-arviota en osaa antaa mutta toimitan sen tänne heti kun vain sen saa.
Mittoihin voi vielä vaikuttaa ja malliinkin.
Kiinnostushan riippuu täysin hinnasta, näissä edellämainituissa kun hinnat ja mallin vaihtaa keskenään niin kuullostaa paremmalta. Itehän noi on aikasemmin tullut tehtyä puupöllistä ja ollut tarkoitus tässä kunhan joutaa tehdä uudet vanerista.
Noi omat mallit on pituudeltaa metrin, luiskaa puolet ja tasasta puolet, korkeutta 10cm.
Jos noita joku rupeaa tekemään niin oma mielipide olis että korkeutta sais olla 10cm luokkaa pitäis onnistua ajaa vielä katulaillinenkin auto niiden päälle. Kun auto pukeilla niin autonpohjasta maahan on ~18cm laillisuuden rajoissa olevalla autolla, jolloin tukevampi hallitunkkikin vielä menee kerrasta auton alle, jotta voi nostaa koko auton kerralla ilmaan ei tarvitse nurkka kerrallaan nitkuttaa.
Jos pukki on kuitenkin korkeampi niin rupeaa useammissa madalletuissa autoissa spoileri raapimaan pukkia sille ajettaessa. Pituuden puolesta toi 50cm tasasta olis passeli, jotta ei aina tarvitse olla kaveri vieressä päivystämässä millon auto on molempien päällä sopivasti eikä ainakaan aja yli. Luiskaa ainakin saman verran että auto on jo nousemassa pukille ennekuin puskurin 8cm haamuraja saavuttaa pukkia.
Tämä nyt oli ainoastaa spekulointia omista kokemuksista ja ideoiden herättelyä.
Noi omat mallit on pituudeltaa metrin, luiskaa puolet ja tasasta puolet, korkeutta 10cm.
Jos noita joku rupeaa tekemään niin oma mielipide olis että korkeutta sais olla 10cm luokkaa pitäis onnistua ajaa vielä katulaillinenkin auto niiden päälle. Kun auto pukeilla niin autonpohjasta maahan on ~18cm laillisuuden rajoissa olevalla autolla, jolloin tukevampi hallitunkkikin vielä menee kerrasta auton alle, jotta voi nostaa koko auton kerralla ilmaan ei tarvitse nurkka kerrallaan nitkuttaa.
Jos pukki on kuitenkin korkeampi niin rupeaa useammissa madalletuissa autoissa spoileri raapimaan pukkia sille ajettaessa. Pituuden puolesta toi 50cm tasasta olis passeli, jotta ei aina tarvitse olla kaveri vieressä päivystämässä millon auto on molempien päällä sopivasti eikä ainakaan aja yli. Luiskaa ainakin saman verran että auto on jo nousemassa pukille ennekuin puskurin 8cm haamuraja saavuttaa pukkia.
Tämä nyt oli ainoastaa spekulointia omista kokemuksista ja ideoiden herättelyä.
Pukki pitäisi olla aika lyhyt nousurampin osalta eikä tasaisenkaan tarvi olla pitkä, tekee stopparin vähän enne reunaa (jos ihan reunaan niin vaara nousta pystyyn? ei ehkä 10cm korkealla?). Jos teet pitkän, niin auton ollessa siellä ei enää saa tunkkia lähelle eturengasta. Kun ei aina joka vehjetta voi/uskalla keskeltä nostaa kerralla ilmaan.
Mites olis peruutusvaihde siinä tapauksessa? Ottaa auton toisesta suunnasta pukille, meillä ropatuissa autoissa tuo 10cm puolella metrillä ollu nippa nappa riittävä, jos nousu olisi jyrkempi puskuri olisi jo ottanut kiinni. jos pukki taas olisi matalampi voisi nousu olla jyrkempi mutta sillon auton nosto korkeus kärsisi. Meidän tunkki on ~18cm korkea ja menee juuri sopivasti auton alle.
Onhan niitäkin vehkeitä mitkä pääsevät tuolle motonetin rampillekkin nousemaan, mutta käsittääkseni tässä on mietinnässä hiukan matalemmille autoille soveltuvat rampit
Onhan niitäkin vehkeitä mitkä pääsevät tuolle motonetin rampillekkin nousemaan, mutta käsittääkseni tässä on mietinnässä hiukan matalemmille autoille soveltuvat rampit
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 14.5.2004 1:12
itse olen päässy tuohon motonetin pukille ku laittanu renkaat linkkuun ja renkaan suuntasesti tuon pukin ja ajanu. autona toiminu venton ja maavara apurungosta vähän alle 6senttiä :) tosin sen verran tarvinu käyttää että saanu tunkattua apurungosta keulan kunnolla ylös
tosin betonilattialla on ongelma juurikin tuossa alta karkaamisesessa.
tosin betonilattialla on ongelma juurikin tuossa alta karkaamisesessa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa