Passat 2.5V tdi Aut nelikko farkku -99 Kysymyksiä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

Passat 2.5V tdi Aut nelikko farkku -99 Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja passat18tv » 12.4.2010 10:56

Eli olis tuollanen harkinta listal,ku autokuume painaa.

Eli miten tuon tomaatin kesto jos tulee jossain välis lisä väännön tarvista ja mites tuon nelikon toiminta vetääkö joka pyöräl tasasesti vai suhteutettuna esim. 60/40 %

Paljo tuollases tuo diissel vero? Pyöriikö normiveron kans 650e hujakoil? Mites kun tulee verouudistus niin paljos tuollanen painaa,ku alle -01 tulee painon mukaan se normi vero.

Tarkeneekos talvel?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.4.2010 11:10

Jos ei V6 ja automaatti ole pakollisia niin ei kannata sekaantua. Molemmissa melko paljon ongelmia. Haulla löytyy varmasti tietoa runsaasti. Ennemmin 1.9tdi ja manuaali niin säästyy paljolta... Tai ainakin pitää olla nokat, syöttöpumppu ja ehkä turbokin jo olla laitettu jos yhtään enemmän ajettu. Itse kiertäisin kaukaa.

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 12.4.2010 12:27

Tuossa laitteessa oli turbo,syöttöpumppu ja niveliä vaihdettu. Löytyy nettiautosta:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3159945

Tuo automaatti olis vain mamman mieleen!

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 12.4.2010 13:09

oon kattellu tota ilmotusta ja mielestäni vaikutti epäilyttävältä...ensinnäkään 4000e remontteihin ei riitä kyseisessä koneessa vielä mihinkään! Kaikkein pahinta eli nokkaremonttia ei mainita missään...?
Ja automaatti?! Ei missään nimessä...Tuossa kun on välijäähy, on luultavasti softakin. Se on varsinainen kuminauha ellen sanoisi...
Hintakin sen jo kertoo ettei kaikki voi olla ihan kunnossa. :S Suosittelen mieluummin sijoittamaan vähän enemmän täysin remontoituun ja manuaaliin jos kyseistä konetta halajaa. Nokat/jakopää, turbo, kaikki naftapumput(edestä ja takaa) ovat ehkä niitä suurinpia remontteja jotka kannattaa tarkistaa.
(toki kaikkihan ovat yksilöitä, en mene sanomaan etteikö hyviäkin automaatteja löytyisi, mutta suurimmaksi osaksi kannataisi olla ehkä kuitenkin sitten vakio kamaa jos tomaatti.)

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.4.2010 18:11

Jos ei V6 ja automaatti ole pakollisia niin ei kannata sekaantua. Molemmissa melko paljon ongelmia. Haulla löytyy varmasti tietoa runsaasti. Ennemmin 1.9tdi ja manuaali niin säästyy paljolta... Tai ainakin pitää olla nokat, syöttöpumppu ja ehkä turbokin jo olla laitettu jos yhtään enemmän ajettu. Itse kiertäisin kaukaa.


Noissa 1.9tdi koneissahan ei ole nokka-akseli ongelmia ollenkaan. Klick
Myöskään historia ei tunne yhtään tapausta että 1.9 koneesta olisi hajonnut ahdin.
Suuttimet ja pumputhan noissa myös ovat ikuisia. Maffeista, N75:sta jne puhumattakaan.
Kylänmiehet esson baarissa myös tiesivät kertoa kun ovat ikänsä olleet volkkarilla töissä ettei noihin tarvitse edes öljyjä vaihtaa. Totuutena myös kerrotaan ettei noita tarvitse tankata kun noin 100tkm välein. Luonnollisestikkaan noista ei tarvitse myöskään maksella dieselveroa.
Toista se on noiden veekutosien kanssa, sellaseen kun sekaannut niin töihinkin joutuu hiihtämään ylämäkeen mennen-tullen.

ensinnäkään 4000e remontteihin ei riitä kyseisessä koneessa vielä mihinkään! Kaikkein pahinta eli nokkaremonttia ei mainita missään...?

Ei varmasti riitä jos käsipäässä menee marmoritiskille. Pienellä vaivalla tuolla rahalla vaihtelee nokat hilppeineen, huollattaa ahtimen ja vaikka pumpusta sen määränsäätimen.

Vaihtoehtoisesti tuolla 4000eurolla voi ostaa marmoritiskiltä öljyt ja toisen nokka-akselin vaihdettuna.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 12.4.2010 18:56

Mullakin -98 TDi Passat ja myös siitä löytyy kuitteja n. 4000€:n edestä,vuodesta 2005 eteenpäin, n. 60tkm. Edellinen omistaja teettänyt korjaamolla kaikki, öljynvaihdoista lähtien. Ja tuossa ei tosiaankaan ole mitään isompaa tehty. Että kyllä niitä kuitteja helposti kertyy usean tonnin edestä kun kaiken teettää muilla.

K-Ville
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.3.2009 18:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja K-Ville » 12.4.2010 19:13

Noissa 1.9tdi koneissahan ei ole nokka-akseli ongelmia ollenkaan


Kai ne suurimmat ongelmat koskee poikittaiskoneita. Passatissa taitaa olla pitkittäin...

Veikkaisin kuitenkin, että 1,9tdi on halvempi huoltaa, kuin v6 tdi. Tekee huollot sitten itse tai teettää ne.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.4.2010 20:10

Elähän Tohtori Muste suutu :) Onhan se varmasti hieno kone kun pelaa.
Mikään ei ole ikuista, mutta jos puhutaan saman ikäluokan 1.9tdi koneesta mikä tuo V6 oli, eli -99, niin ei niissä nokkavikoja pahemmin liene. Ja väittäisin että todennäköisemmin nuo isot remontit ovat sillä vinkkelillä edessä ja kalliimpiakin lienevät. Tosin nuo pumppusuuttimet ovat melko suolaisen hintaisia jos niitä joutuu laittamaan. Itsellä nyt on mennyt omat ja varastetut ihan tuohon 1.9:siinkin etikä siitä vielä ole edes hajonnut mitään. Siitä ei ainakaan ollut nokka kulunut 233tkm ajettuna, tosin nokkapukkien liuskat olivat kulahtaneet.

Siitä taidetaan olla samaa mieltä ettei tippiin kannata sekaantua jos ei yhtään ittestään tykkää :) Tosin kohta rane_69 on tästä pian varmaan eri mieltä...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.4.2010 20:11

Joo ei ole kovin edukasta noiden v6:ten ylläpito. Aikalailla samoissa hinnoissa kuin
S4n ylläpito esim. Toki polttoainetta menee puolet, mut noin muuten. :) Kuitithan ei
loppujenlopuksi merkkaa mitään, sen täs itekin todennu.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.4.2010 20:41

Elähän Tohtori Muste suutu :) Onhan se varmasti hieno kone kun pelaa.

En toki suutu, ei ole mitään syytä.
Tuntuu vaan naurettavalta kun yleistetään että kaikki on paskoja.

Itsellä nyt on mennyt omat ja varastetut ihan tuohon 1.9:siinkin etikä siitä vielä ole edes hajonnut mitään. Siitä ei ainakaan ollut nokka kulunut 233tkm ajettuna, tosin nokkapukkien liuskat olivat kulahtaneet.

Sen siitä saa kun niitä joutuu virittelemään saman ajomukavuuden saamiseksi, sullakin hakattu tohon moottoriin jo ainakin yhden v6 nokkaremontin verran ja tulos on sama kun V6:ssa softalla :)
Mikä sitten on viisasta, en tiedä kunhan mutuilen.
Toki tuollaisessa V6 on ylläpito kulut isommat, mutta niinhän ne on muillakin merkeillä ja malleilla. Esim. 1.8T ja 2.7Bit (A6)

Love and Peace!

Tossa vielä kertauksen vuoksi kuva 249tkm (240tkm longlifella) ajetusta V6 nokasta, puhutaan jatkossa yksilöistä eikä yleistetä, jookosta :)
Kuva

Alkuperäiseen kysymykseen vastausta omien kokemuksien perusteella.

- Automaatin kestävyydestä ei kokemusta, varmasti yhtä hyvä tai huono kun vaikka bemarin samanaika kauden steppi. Ehjänä ainakin mukava keksintö.
- Neliveto = TorSen
- Dieselveron makselen tuosta omasta V6 4motion variantista 4 erässä ja pyöreästi neljä 170eur laskua sieltä tulee (~680eur)
- Talvella tarkenee hyvin, mulla on egr tukittu eikä tänä talvenakaan tarvinnut suunnitella pahveja keulaan.

Itse 2kpl 3BG varianteja omistaneena (1.9TDI (AVF) ja 2.5TDI (BDH)) olen tykännyt enemmän tuosta V6 koneesta. Kulutus siinä on maantiellä suht samaa luokkaa, kaupungissa luonnollisesti hieman enemmän.
Kuukausi takaperin tultiin rukalta 4hengen, 6hengen tavaroiden ja suksiboksin kanssa ja 5.7l/100km laskin keskikulutukseksi tankkasten välissä. Katolla oli iso suksiboksi joka oli valmistettu arviolta samana kesänä kuin allekirjoittanut (-81) ja oli todellakin aerodynamiikan irvikuva.
Kaupunkipyörityksessä olen laskeskellut noin talven aikana 7,5-10l kulutuksia.

Sinä sen päätöksen teet, jos tuo V6 kiinnostaa niin katsele myynnissä olevia yksilöitä, mielummin uudempia B-alkuisella moottorikoodilla varustettuja.
Itse sijoitan mielummin ostovaiheessa sen touhutonnin kun sitten huoltovaiheessa, pysyy kädetkin puhtaampana.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.4.2010 20:46

Tossa vielä kertauksen vuoksi kuva 249tkm (240tkm longlifella) ajetusta V6 nokasta, puhutaan jatkossa yksilöistä eikä yleistetä, jookosta :)


Kyllä sen voi surutta yleistää ennen vuotta 2003 vuotta tehtyihin v6:iin.
2003 koneet muuttui rullakeinullisiksi, josta sun kuvaki on.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.4.2010 21:14

Kyllä sen voi surutta yleistää ennen vuotta 2003 vuotta tehtyihin v6:iin.
2003 koneet muuttui rullakeinullisiksi, josta sun kuvaki on.

Ei nekään käsittääkseni kaikki ole paskoja, onhan noilla vanhemmillakin menty 400tkm ilman ongelmia. -Todistetusti.
Ja kuten sanoin; "mielummin uudempia B-alkuisella moottorikoodilla varustettuja."

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.4.2010 22:26

Makuasia sano mummo kun muniaan nuoli. En sanonut suoranaisesti että kaikki paskoja ovat, mutta itse kiertäisin tuollaiset -99 vuotiset kaukaa mitä topicin aloittaja oli katsellut koska nuo viat ovat niissä kovin yleisiä. Ja jos nyt ihan mamman kauppakassiksi tulossa niin varmasti 1.9:kin pärjää. Molemmista saa varmasti piristämällä lisääkin. Automaatin jatkeena en uskaltaisi kyllä kumpaakaan juuri ruuvata.

Esitän siis mielipiteitä, en ehdottomia faktoja. Tuolla minun autoni ruuvaamisella ei toki ole mitään tekemistä järjen kanssa. Saahan kaupasta oikeasti tehokkaita autoja rahaa vastaan. Eikai harrastuksessa tarvitse järkeä olla.

Miksei tuollaisen uskalla ostaa jos löytää yksilön josta tyyppiviat korjattu tai siinä ei niitä todistettavasti ole ja on ajallaan huollettu. Jos nokkia ei ole vaihdettu niin itse kyllä vaatisin niiden tarkistuksen osaavassa firmassa.

Edit: Kun muutaman illan noi VAGgineiden "ominaisuuksiin" vaikka täällä tutustuu nii taitaa ajaa ennemmin polkupyörällä kun niihin sekaantua :D

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.4.2010 23:21

Joo siis totuushan on loppupeleissä se että, jonkun toisen merkkisellä autolla ajaminen on vain matkaamista paikasta A paikkaan B, kun taas vag-konsernin keksinnöillä jokainen matka on seikkailu johon tulee varautua sen vaatimalla vakavuudella ja parhaaksi katsomillaan työkaluilla.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.4.2010 23:32

Paras esimerkki tästä oli mielestäni heppu jolla oli uudenkarhea Crafter Snap-on työkalujen esittelyautona. Ei kuulemma vähemmillä työkaluilla uskaltanut liikenteeseen lähteä VW:llä.

Josko offtopicci osaltani riittäisi tästä topicissa. Viisaammat jatkakoot.

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 13.4.2010 9:12

Tuossa velipojal on tuollanen 2.5tdi a6 audi jossa just tuo v6, rapia 300tkm mittarissa ja hyvin kukkuu koneen puolesta,jotain pientä muuta on sit olluki :) Noh tässä jokatoinenviikko vaihtuu mielialat nuista autoista,saa nähä mikä sitä tulee sit laitettua!

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 13.4.2010 17:26

Sen verran pitää vielä sanomani että joo kyllähän sinne 4000e mahtuu vaikka turbon vaihtokin, huollattaminen ei sinällään ole järkevää etenkään jos hukkis on jumittanut. Sen voi kyllä huollattaa, mutta valitettava tosiasia on 10tkm ja taas jumissa. Näissä kun on kiintee hukkis joten mielummin koko hela vaihtoon.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.4.2010 17:39

No nyt on taas semmoista diipadaapaa et hoh. Ei näis kyl mitää hukkisahdinta kyllä ole.
Vnt-ahdinta nois käytetään. Omassa meni vaihtoon kun mittaris oli joku 225tkm.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 13.4.2010 18:40

Jos vanhempi kuin 2003, niin uskallan väittää että halvempia kilometrejä tulee 1.9 tdi:llä.
En väitä että se 1.9 olisi täydellinen, mutta vähemmän tuntuu murheita olevan.

Ihme soopaa tuo hukkis asia.... kun ei taida hukkista olla....

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 13.4.2010 19:00

Taitaa Timoteilla olla hukkis tukossa, kokeile laksatiiveja.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 13.4.2010 20:58

Väitätte siis kiven kovaa ettei 2.5 v6 tdi passatissa ole turbossa hukkaporttia!?!?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.4.2010 21:47

ootko tosissasi ? :D

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 13.4.2010 22:18

Väitätte siis kiven kovaa ettei 2.5 v6 tdi passatissa ole turbossa hukkaporttia!?!?

Väitän, voin toki olla väärässäkin. Kuva ois kiva.
Missä kohtaa se hukkaportti suunnilleen on niin varmistan vielä omastani löytyykö.
Kuva

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 13.4.2010 23:00

No voi kello... Olishan sitä voinu vaan sanoa että tarkoitat varmaan kelloa? Kun nyt kuitenkin ihan asialla olin, vain väärällä nimellä.
Juuri tollaisten typerien kommenttien takia näitä keskusteluja lukitaan, eikä näitä kukaan jaksa tietoa etsiessään lukea.

Mutta palatakseni asiaan, siis näiden turboa ei ole syytä lähteä huoltamaan.
Viimeksi muokannut Timotei_, 14.4.2010 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 13.4.2010 23:41

VNT-Siivikon kello. Toimii alipaineella, mitä enemmän imua, sitä enemmän siivet kiinni.
Linkki
Video
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa