VW Golf GTI 1.8t osto
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf GTI 1.8t osto
Tervehdys pitkästä aikaa!
En ole foorumin uudistumisen jälkeen täällä juuri pyörinyt ja ainakaan tuota hakua en osaa järkevästi käyttää :( löytyy joko 0 tai monta tuhatta tulosta, kun jotain koittaa hakea...niinku hakis neulaa heinäsuovasta.
Avovaimolle pitäs laittaa jonkulainen ~10000€ kauppa kassi... Vaatimuksia mitä olen saanut kaivettua esiin : VAG tai TOYOTA, Ei saa kuulema olla "laiva" (a4 audikin kuulema liian iso ;) ) , tehoa min n. 150hv, 4-5 ovea, hyvännäkönen, 4-veto plussaa
Tuohon haarukkaan on hyväksytysti karsiutunut ainakin iv korinen golf...moottorina 1.8t,v5,v6
Itsehän olen tippunut kyydistä autojen tekniikan kehityksessä -80 luvun autojen jälkeen :)
Kannattaako tuommoseen reilu 100000km ajettuun GTI golffiin sekaantua?
Minun ykkös kriteerinä tuolle tulevalle autolle on luotettavuus.
Mitä nyt olen haulla löytäny, niin tuntuu että näitten nyky vag autojen (toki muidenkin) pitää olla läppärin nokassa kerran kuussa, että löytyy mikä satoja euroja maksava venttiili,mittari tai anturi pitää seuraavaksi vaihtaa...lisäksi luin jostain kalliin kuuloisesta melko yleisestä nokkaketju/kiristin viasta...
Voiko joku rehellisesti sanoa, että kyseinen 1.8t tekniikalla varustettu auto olisi ollut omassa käytössä suht luotettava?
Yhtä gti:tä käytiin koe ajamassa
-Suorituskyky suuri pettymys
-Välittömästi käynnistyksen jälkeen joku outo "jurina,rahina tai korina" kuului n.1 sekunnin ajan
-auto vm -02 ja ajettu reipas 100tkm ja korroosiota/maalin irtoilua oli heti havaittavissa ainakin kaikissa lokasuojan kaarissa? No sehän varmaan johtuu kiven iskemistä, mutta laitoinpa merkille, kun tuo nykyinen toyota lähtee kiertoon juuri sen takia, että lokasuojat pehmenee...
En ole foorumin uudistumisen jälkeen täällä juuri pyörinyt ja ainakaan tuota hakua en osaa järkevästi käyttää :( löytyy joko 0 tai monta tuhatta tulosta, kun jotain koittaa hakea...niinku hakis neulaa heinäsuovasta.
Avovaimolle pitäs laittaa jonkulainen ~10000€ kauppa kassi... Vaatimuksia mitä olen saanut kaivettua esiin : VAG tai TOYOTA, Ei saa kuulema olla "laiva" (a4 audikin kuulema liian iso ;) ) , tehoa min n. 150hv, 4-5 ovea, hyvännäkönen, 4-veto plussaa
Tuohon haarukkaan on hyväksytysti karsiutunut ainakin iv korinen golf...moottorina 1.8t,v5,v6
Itsehän olen tippunut kyydistä autojen tekniikan kehityksessä -80 luvun autojen jälkeen :)
Kannattaako tuommoseen reilu 100000km ajettuun GTI golffiin sekaantua?
Minun ykkös kriteerinä tuolle tulevalle autolle on luotettavuus.
Mitä nyt olen haulla löytäny, niin tuntuu että näitten nyky vag autojen (toki muidenkin) pitää olla läppärin nokassa kerran kuussa, että löytyy mikä satoja euroja maksava venttiili,mittari tai anturi pitää seuraavaksi vaihtaa...lisäksi luin jostain kalliin kuuloisesta melko yleisestä nokkaketju/kiristin viasta...
Voiko joku rehellisesti sanoa, että kyseinen 1.8t tekniikalla varustettu auto olisi ollut omassa käytössä suht luotettava?
Yhtä gti:tä käytiin koe ajamassa
-Suorituskyky suuri pettymys
-Välittömästi käynnistyksen jälkeen joku outo "jurina,rahina tai korina" kuului n.1 sekunnin ajan
-auto vm -02 ja ajettu reipas 100tkm ja korroosiota/maalin irtoilua oli heti havaittavissa ainakin kaikissa lokasuojan kaarissa? No sehän varmaan johtuu kiven iskemistä, mutta laitoinpa merkille, kun tuo nykyinen toyota lähtee kiertoon juuri sen takia, että lokasuojat pehmenee...
Itse ajelin 2 vuotta tommosella GTI:llä. Oli 170tkm ajettu, kun ostin ja 190tkm ajettu, kun vaihdoin pois. Itsellä ei ole kyllä kovinkaan negatiivista sanottavaa, hiton kiva auto ajaa ja lastutettuna suorituskykykin vastaa tuota "GTI" mallimerkintää.
Omasta meni 2 vuoden aikana vaihtoon vikojen takia MAF, lämpötila-anturi, taka-akselin puslat ja turbo. Turbon vaihtoltakin olisi vältytty, mikäli tuota olisi edelliset omistajat jälkikäyttäneet vedättelyn/pitkän moottoritieajon jäljiltä... Eli siis pakopesä oli vaan halkeillut, ahtimen välykset olivat vielä ihan siedettävissä lukemissa.
Ja mitä väihin tulee, niin:
1.8T:ssä ei ole nokkaketjua. VR6:ssa on tuo kiristin/laahainvika, mutta noissa uudemmissa "V6" Golfeissa (24V VR6) tuo taitaa olla jo korjattu niin, että ei ala rallattelemaan vielä 200tkm kohdillakaan...
Vakiona 1.8T on laiska. Siis todella laiska. Lastutettuna 100 kertaa mukavampi ajaa. Ja mitä kestoon tulee, niin ihan yhtä hyvin ne tuntuu kestävän lastutettunakin. Omakin oli jo uutena varustettu ABT:n ohjelmalla.
Vakiovika, starttimoottori siellä rääkyy. Eli bendix jumittaa ja jättää starttia päälle käynnistyksen jälkeen. Itsellä teki tuota 2 vuotta, kun ei jaksanut korjata. Mutta korjauskaan ei maksa mansikoita, jos jaksaa itse purkaa, putsata ja rasvata startin.
Ja mitä tuohon korroosioon tulee, niin omassa ei ainakaan ollut kaarissa yhtään mitään ruosteen alkuakaan. Eikä helmoissa. Harvemmin näissä Mk4:ssa ruostevikoja on tavattukaan, kiitos laadukkaan alkuperäisen ruostesuojauksen ja sinkityn korirakenteen.
Omasta meni 2 vuoden aikana vaihtoon vikojen takia MAF, lämpötila-anturi, taka-akselin puslat ja turbo. Turbon vaihtoltakin olisi vältytty, mikäli tuota olisi edelliset omistajat jälkikäyttäneet vedättelyn/pitkän moottoritieajon jäljiltä... Eli siis pakopesä oli vaan halkeillut, ahtimen välykset olivat vielä ihan siedettävissä lukemissa.
Ja mitä väihin tulee, niin:
lisäksi luin jostain kalliin kuuloisesta melko yleisestä nokkaketju/kiristin viasta...
1.8T:ssä ei ole nokkaketjua. VR6:ssa on tuo kiristin/laahainvika, mutta noissa uudemmissa "V6" Golfeissa (24V VR6) tuo taitaa olla jo korjattu niin, että ei ala rallattelemaan vielä 200tkm kohdillakaan...
Suorituskyky suuri pettymys
Vakiona 1.8T on laiska. Siis todella laiska. Lastutettuna 100 kertaa mukavampi ajaa. Ja mitä kestoon tulee, niin ihan yhtä hyvin ne tuntuu kestävän lastutettunakin. Omakin oli jo uutena varustettu ABT:n ohjelmalla.
Välittömästi käynnistyksen jälkeen joku outo "jurina,rahina tai korina" kuului n.1 sekunnin ajan
Vakiovika, starttimoottori siellä rääkyy. Eli bendix jumittaa ja jättää starttia päälle käynnistyksen jälkeen. Itsellä teki tuota 2 vuotta, kun ei jaksanut korjata. Mutta korjauskaan ei maksa mansikoita, jos jaksaa itse purkaa, putsata ja rasvata startin.
Ja mitä tuohon korroosioon tulee, niin omassa ei ainakaan ollut kaarissa yhtään mitään ruosteen alkuakaan. Eikä helmoissa. Harvemmin näissä Mk4:ssa ruostevikoja on tavattukaan, kiitos laadukkaan alkuperäisen ruostesuojauksen ja sinkityn korirakenteen.
Kiitos!
Niin kyllä heti tuli semmonen fiilis, että onpas vw:llä "nykyään" eli 10v sitten outo käsitys tuosta GTI kirjainyhdistelmästä... Kansa varmaan odottaa vakionakin jotain hieman räväkämpää ulkoisesti ja sisäisesti, kun istuu golfin penkille jonka perässä on merkintä GTI...Tai sitten aika on vaan kullannut muistot ;=)
Nuo yleisimmät "sähköviat" kuten MAF, lämpötila anturi, n75 ja mitä näitä nyt on , ilmeisesti näkyy suoraan vika koodeina, kun kippura lippalakkinen opiskelija jonka lenkkarit haisee bensalle työntää iltatöikseen läppärinsä autoon kiinni?
Pohjamaali/sinkitys tuntu olevan suurimmaksi osaksi ok, mutta pintamaali tuntu olevan aika laajalti irti.
Laittakaahan vielä lisää juttua ja linkkejä hyviin viesti ketjuihin!
Niin kyllä heti tuli semmonen fiilis, että onpas vw:llä "nykyään" eli 10v sitten outo käsitys tuosta GTI kirjainyhdistelmästä... Kansa varmaan odottaa vakionakin jotain hieman räväkämpää ulkoisesti ja sisäisesti, kun istuu golfin penkille jonka perässä on merkintä GTI...Tai sitten aika on vaan kullannut muistot ;=)
Nuo yleisimmät "sähköviat" kuten MAF, lämpötila anturi, n75 ja mitä näitä nyt on , ilmeisesti näkyy suoraan vika koodeina, kun kippura lippalakkinen opiskelija jonka lenkkarit haisee bensalle työntää iltatöikseen läppärinsä autoon kiinni?
Pohjamaali/sinkitys tuntu olevan suurimmaksi osaksi ok, mutta pintamaali tuntu olevan aika laajalti irti.
Laittakaahan vielä lisää juttua ja linkkejä hyviin viesti ketjuihin!
Jos ei Seatti oudoksuta, niin 20VT TS Leon antaa vähän enemmän vastinetta rahalle kuin vakio GTI. Hinnat alkavat 10t korvilta, sama tekniikka kuin GTI:ssä mutta vakiona 180hv. Kannattaa vaan varmistaa että on TS/Cupra korisarjalla, vakio Stella-puskureita ei katsele susikaan.
Omalla on ajettu 78t, huolto-ohjelman ulkopuolelta on vaihdettu muutama stefa (jakohihnaremontin yhteydessä, 5v tuli täyteen), parit pyöränlaakerit ja oven lukkomoduuli.
Omalla on ajettu 78t, huolto-ohjelman ulkopuolelta on vaihdettu muutama stefa (jakohihnaremontin yhteydessä, 5v tuli täyteen), parit pyöränlaakerit ja oven lukkomoduuli.
Stella-puskurillinen 20VT4:hän olisi just hyvä sleepperi. Sinne vaan diskoperunaa pellin alle, 15" vanteet ja 1.6 lätkä takaluukkuun. ;)
esim tosta: http://www.nettiauto.com/seat/leon/3038194
Eikä oo hinnallakaan pilattu! (Voi sijoittaa lisäksi sitten vielä siihen diskoperunaan + oheis-sälään mitä tarvitaan) ;) Ja onhan tuo nelikko aina sata kertaa mukavampi ja hauskempi kuin etuveto.
esim tosta: http://www.nettiauto.com/seat/leon/3038194
Eikä oo hinnallakaan pilattu! (Voi sijoittaa lisäksi sitten vielä siihen diskoperunaan + oheis-sälään mitä tarvitaan) ;) Ja onhan tuo nelikko aina sata kertaa mukavampi ja hauskempi kuin etuveto.
Kyllä nuita leoneitakin on kateltu, mutta vähemmän tuntuu olevan tarjontaa, eikä sopivaa yksilöä ole äkkiseltään osunut silmiin... nyt löyty tämä http://www.nettiauto.com/seat/leon/3170078 olis sopivan lähelläkin, mutta sitten pitäs tuo corolla hävittää muuta kautta, kun ei saa työnnetyä vaihdossa.
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Jos ei Seatti oudoksuta, niin 20VT TS Leon antaa vähän enemmän vastinetta rahalle kuin vakio GTI. Hinnat alkavat 10t korvilta, sama tekniikka kuin GTI:ssä mutta vakiona 180hv.
Saa Golffiakin 180 heppasena, kuten allekirjoittaneella on. Tosin nykyään lastun laiton jälkeen hieman yli pari sataa. Oman GTI:n hain Ruotsista 2009 tammikuussa, jolloin mittarissa oli 119tkm, nyt mittarissa on 141tkm.
Erittäin laadukkaan oloinen auto, ei natise eikä kitise. Lisäksi loistava ajaa. Lastutuksen jälkeen kulkuja tuli mukavasti lisää ;)
Pakoputken alkupään jouduin vaihtamaan, koska oli revennyt joustavasta sukasta irti. Todennäköisesti seurausta muutamasta pienehköstä ja harmittomasta maakosketuksesta kuluneella mökkitiellä. Muuten pelannut kuin junan vessa. Suosittelen.
Itsellä ei ole golfi. Mutta sama tekniikkaa löytyy ibizasta.
Ja oikein tyytyväinen olen ollut. Softa ja putkiviritteisenä oma tällä hetkellä, niin on paljon maukkaampi ajaa kuin vakio tehoil! Tekniikka on pelannut loistavasti jokapäiväisessä käytössä. Mutta niinhän se tämän ikäisessä pitääkin olla!
Mutta kiva kone tuo 1.8T, mukavasti viripotenttiaalia. Ja palikoita hyvin tarjolla :)
Ja oikein tyytyväinen olen ollut. Softa ja putkiviritteisenä oma tällä hetkellä, niin on paljon maukkaampi ajaa kuin vakio tehoil! Tekniikka on pelannut loistavasti jokapäiväisessä käytössä. Mutta niinhän se tämän ikäisessä pitääkin olla!
Mutta kiva kone tuo 1.8T, mukavasti viripotenttiaalia. Ja palikoita hyvin tarjolla :)
ikäänkuin huomaamatta lainaan tätä topikkia.
alotusviestissäkin jo heitettiin vähän kysymystä tosta tekniikasta. Mitäs ajatuksia täältä löytyy luotettavuuden, varaosien/huoltojen hinnoista ja saatavuudesta jos vertaillaan 1.8t ja 2.3 v5 tekniikoita? kumpi olisi rahapussille se fiksumpi tekniikka. haulla ei täältä saa oikeen mitään aikaseksi noilla lyhyillä hakusanoilla, lähinnä mitä jäänyt mieleen joistain keskuteluista lukeneena nii ajomukavuuden osalta v5 vääntää alhaalta asti tasapaksusti kun taas turbo ei väännä alakierroksillä juurikaan. eli kaupunki päristelyyn v5 ja muuten sitte leluks se turbo. hankala homma...
alotusviestissäkin jo heitettiin vähän kysymystä tosta tekniikasta. Mitäs ajatuksia täältä löytyy luotettavuuden, varaosien/huoltojen hinnoista ja saatavuudesta jos vertaillaan 1.8t ja 2.3 v5 tekniikoita? kumpi olisi rahapussille se fiksumpi tekniikka. haulla ei täältä saa oikeen mitään aikaseksi noilla lyhyillä hakusanoilla, lähinnä mitä jäänyt mieleen joistain keskuteluista lukeneena nii ajomukavuuden osalta v5 vääntää alhaalta asti tasapaksusti kun taas turbo ei väännä alakierroksillä juurikaan. eli kaupunki päristelyyn v5 ja muuten sitte leluks se turbo. hankala homma...
V5 koneisen golfin omistaneena voin suoraan kehua moottoria. Helkutin mukava ajettava juuri vännön ansiosta. Ainut niissä on, että se ketjujakopään vaihtaminen voi tulla kalliiksi (niinkuin olisi itsellekkin tullut, jos en olisi autoa myynyt) kustannusarvio oli reilun tonni.
Itsellä oli siis -98 golffi 150 heppasella vitosella. Näitä saa jo reilusti alta kymmenellätuhannella, mutta jos voimakkaamman haluaa, niin ostaa -01 tai uudemman v5:sen niin siinä koneessa on tuplaten venttiilejä (20kpl) ja 170 heposta. Tätä itsekkin aikoinaan haaveilin, mutta budjetista jäi kiinni, niin tuli 10 venanen hommattua.
Sen verran vikaa v5 koneissa on, että varaosia on vaikea saada, johtuen siitä, ettei v5 koneiset autot ole ollut Suomen tuontiohjelmassa Volkkarilla. Osa varaosaliikkeistä ei edes tunnistanut koko v5 konetyyppiä. Toiset sitten tunnisti ja näitä sai osia, marmorillta tottakai olisi saanut. Himpun ne taitavat olla kyllä kalliimpia kuin Suomentuontimottien vastaavat.
Itsellä oli siis -98 golffi 150 heppasella vitosella. Näitä saa jo reilusti alta kymmenellätuhannella, mutta jos voimakkaamman haluaa, niin ostaa -01 tai uudemman v5:sen niin siinä koneessa on tuplaten venttiilejä (20kpl) ja 170 heposta. Tätä itsekkin aikoinaan haaveilin, mutta budjetista jäi kiinni, niin tuli 10 venanen hommattua.
Sen verran vikaa v5 koneissa on, että varaosia on vaikea saada, johtuen siitä, ettei v5 koneiset autot ole ollut Suomen tuontiohjelmassa Volkkarilla. Osa varaosaliikkeistä ei edes tunnistanut koko v5 konetyyppiä. Toiset sitten tunnisti ja näitä sai osia, marmorillta tottakai olisi saanut. Himpun ne taitavat olla kyllä kalliimpia kuin Suomentuontimottien vastaavat.
Tähän väliin taas typrä kysymys: Mistä tietää onko autossa lastu/tehty uudelleen ohjelmointi , jos myyjä eikä edellinen omistaja tiedä ? ;=)
Kulkupuolesta:) Jos olet ajanut vakiota niin huomaan eron lastutetun välillä.
Omalla GTi:llä olen ajanut reilun vuoden ja 20tkm (nyt mittarissa 89tkm). Yksi puola on mennyt ja kaksi koiranluuta edestä. Muutoin vaivatonta ajoa kohtuukulutuksella. Softa muutti auton luonteen täysin joten sitä voi suositella. Nyt on Kolffi myynnissä, kun olisi hinku vaihtaa merkkiä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa