lämpöaika/kytkin
Valvoja: ffp jäsenet
lämpöaika/kytkin
todenäköisesti rikki... missä se on? montako johtoa siihen tulee? tuleeko nesteet pihalle jos ruuvaan sen pois? paljonko se maksaa? varaosaliikkeessä ei ollut sellaista, mistä sen saisin? voinko ohittaa sen jollain lailla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Profiilin kulkineessa se on sylinterinkannen vasemmassa päädyssä. Tuonnäköinen.
Jonkin verran nestettä tulee pihalle muttei paljoa. Ehkä litra?
Harmillisen kallis se uutena muistaakseni on. Boschia myyvästä autosähköliikkeestä ainakin pitäisi saada. Eiköhän noita käytettynäkin löydy...
Sen voi ohittaa vaikka palautuvalla painonapilla. Startilta sähkö kytkimelle ja edelleen kylmäkäynnistyssuuttimelle. Maajohto ja sulake tietysti kans.
Kannattaa nyt ensin testata se ennen vaihtoa. Toinen nasta menee kylmänä maihin (runkoon) ja toisessa nastassa pitäisi olla joku n Ω resistanssi koska se on lämmitysvastus. Lämpimänä se maahan mennyt nasta avautuu. Se siis maadottaa kylmäkäynnistyssuuttimen kylmässä startissa ensimmäiset viitisen sekuntia. Suuttimelle plussa tulee startilta.
Tuossa jonkinlainen kaavio.
Jonkin verran nestettä tulee pihalle muttei paljoa. Ehkä litra?
Harmillisen kallis se uutena muistaakseni on. Boschia myyvästä autosähköliikkeestä ainakin pitäisi saada. Eiköhän noita käytettynäkin löydy...
Sen voi ohittaa vaikka palautuvalla painonapilla. Startilta sähkö kytkimelle ja edelleen kylmäkäynnistyssuuttimelle. Maajohto ja sulake tietysti kans.
Kannattaa nyt ensin testata se ennen vaihtoa. Toinen nasta menee kylmänä maihin (runkoon) ja toisessa nastassa pitäisi olla joku n Ω resistanssi koska se on lämmitysvastus. Lämpimänä se maahan mennyt nasta avautuu. Se siis maadottaa kylmäkäynnistyssuuttimen kylmässä startissa ensimmäiset viitisen sekuntia. Suuttimelle plussa tulee startilta.
Tuossa jonkinlainen kaavio.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No ei oikein koska silloin se antaa aina startin aikana lisäbensaa ja sillä saa kasteltua tulpat. Lämpö-/aikakytkimen tarkoitus on siis antaa lisäbensaa vain kylmänä ja silloinkin joitain sekunteja.elikkä se toimis myös niinki että laittaisin suoraan suuttimelle 12v starttauksen aikana??
Solenoidilta toinen niistä abikoliittimen näköisistä. Toki vois olla kätevämpää pitää purkkaviritykset miminissä ja johdottaa lämpö-/aikakytkimeltä nappi ohjaamoon.mikä johto tuosta startista?
Kannattaisi nyt ensin varmistaa että se lämpö-/aikakytkin on oikeasti viallinen eikä vika oo esim. solenoidissa niinkuin mulla oli.
Marmoritiskillä osa on jotain 220 € ja autosähköliikkeen hintakin huomattava. Käytettynä tuntuisi saavan niin halvalla ja lisäksi kun noissa on vikatiheys aika harva niin itse ehdottomasti aloittaisin käytetyllä.Mitä järkeä ostaa käytetty osa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juh. Tai no, solenoidilta...Se siis maadottaa kylmäkäynnistyssuuttimen kylmässä startissa ensimmäiset viitisen sekuntia. Suuttimelle plussa tulee startilta.
Riippuu ihan siitä mihin napin kytkit...Tein napin lämpöaikakytkimeltä suoraan ohjaamoon. Eli nyt saa maata kun nappia painaa!? Vai saako? Eikö tuon nyt pitäis toimia?
Se viitisen sekuntia tulee kaksoismetallista jota lämmitetään startin aikana. Lämmettyään se katkaisee toisesta nastasta maakontaktin ja kylmäkäynnistyssuutin menee kiinni.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
kylmäkäynnistyminen
kk-suutin saa starttauksen aikana 12v eli suuttimet ja kytkimet ovat ehjät.. sahauttaa vain paljon (sillälailla vähä niinku potkii takaisin/"möyhii") ennenkuin lähtee käymään. bensa haisee ja saattaa paukahtaa putkessa.
taitaa olla kipinä puolella?
uuet tulpat+ johdot vaihdettu. puola toimii.
voiko pyörijä/jakajan kansi olla viallinen, jos kuitenkin sitten kun käynnistyy nii käy hyvin ja tasaisesti eikä sammuile??
voiko hall-anturi oirehtia tuollalailla?
taitaa olla kipinä puolella?
uuet tulpat+ johdot vaihdettu. puola toimii.
voiko pyörijä/jakajan kansi olla viallinen, jos kuitenkin sitten kun käynnistyy nii käy hyvin ja tasaisesti eikä sammuile??
voiko hall-anturi oirehtia tuollalailla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Mulla on joku villi muistikuva että tuo pitää kylmäkäynnistyssuutinta auki joko 7sek/35C. Nämä on oikeasti tosi hataria muistikuvia.
Periaatteessa K-Jet ei välttämättä tarvi koko kylmäkäynnistyspiiriä jos kaikki muu on kunnossa...
Mikä oire viittaa tuon anturin viallisuuteen?
Voi, vaihda nekin. Myös Hall -anturi voi aiheuttaa ongelmia.
Mites muuten tulpanhatut? Nekin menee ajan kanssa aika pashaksi....
Periaatteessa K-Jet ei välttämättä tarvi koko kylmäkäynnistyspiiriä jos kaikki muu on kunnossa...
Mikä oire viittaa tuon anturin viallisuuteen?
voiko pyörijä/jakajan kansi olla viallinen
Voi, vaihda nekin. Myös Hall -anturi voi aiheuttaa ongelmia.
Mites muuten tulpanhatut? Nekin menee ajan kanssa aika pashaksi....
mk2 gti 16v kr..
Pitäisikö mullakin olla tuollainen valkoinen kaksinapainen liitin tuossa?
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/16v/DSC_0009.JPG/small
Ainoa kaksinapainen liitin on Lämpöaikakytkin, sitte on 3kpl yksinapaisia liittimiä..
Pitäisikö mullakin olla tuollainen valkoinen kaksinapainen liitin tuossa?
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/16v/DSC_0009.JPG/small
Ainoa kaksinapainen liitin on Lämpöaikakytkin, sitte on 3kpl yksinapaisia liittimiä..
lämpöaikakytkin oli sökö, joten kk-suutin ei toiminut startatessa. No näppäränä miehenä tein rosvoliittimillä kk-suuttimeen suoraan 12v ja painokytkimen ohjaamoon. ja palmun alta käyntiin..eli homma toimii..
nyt pukkas uuden ongelman.. startille tulee joku abikoliitin jossa kaksi mustaa johtoa. nämä suli kuorineen, sekä kk-suuttimelle tuleva musta johto suli myös poikki asti..
edelleen kuitenkin tämä omatekemä kytkin kk-suuttimelle napsahtaa ja startti pyörii mutta auto ei enää lähde käyntiin..
missä nyt vika?
nyt pukkas uuden ongelman.. startille tulee joku abikoliitin jossa kaksi mustaa johtoa. nämä suli kuorineen, sekä kk-suuttimelle tuleva musta johto suli myös poikki asti..
edelleen kuitenkin tämä omatekemä kytkin kk-suuttimelle napsahtaa ja startti pyörii mutta auto ei enää lähde käyntiin..
missä nyt vika?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa